Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opgeblazen buik

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Nov 2015 03:10

Opgeblazen buik

N.a.v. wat reacties in een ander topic, open ik deze.

Ik heb zo ontzettend last van een opgeblazen buik. Nou ben ik ook veel aangekomen, maar die buik is het ergste. Het voelt echt zo opgeblazen en vervelend. Ik merk wel dat het extra word wanneer ik veel koolhydraten eet of wanneer m'n eetpatroon in de war is. Dus daarin kan ik zeker wel wat veranderen, zorgen dat ik zo gezond mogelijk eet.

Ik heb daarnaast erg veel last van maagzuur, echt in grote mate. Altijd al gehad, maar met die opgeblazen buiken is het erger. Nou weet ik tegenwoordig wel op welke voedingsstoffen ik daarin heel sterk reageer, dus die probeer ik wel te mijden (maar dat lukt niet altijd, zoals tomaten).

Nou las ik dat er meer meiden zijn die hier zo'n last van hebben. Weten jullie waar het door komt en wat doen jullie er aan?

Ik heb hier ook twee foto's. Ik durf het haast niet te laten zien, maar ik loop dus ook zo op m'n werk, wat ik echt vreselijk vind. Probeer constant m'n buik in te houden, maar soms lukt het gewoon echt niet van de buikpijn. Ik krijg ook echt de vraag of ik zwanger ben, niet zo gek (maar ben ik niet).

Afbeelding

Afbeelding


Iemand die dit leed deelt, of juist niet meer? :)
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 30 Nov 2015 07:26

Re: Opgeblazen buik

Ik heb het ook heel gemakkelijk en kan ook echt zwanger lijken terwijl mijn buik redelijk strak is.
Bij mij is het vooral van koolhydraten. Eet ik als lunch gewon boterhammen dan en savonds aardappelen dan kun je er donder op zeggen dat ik een dikke pens krijg.
Ik probeer dus 'gewoon' minder koolhydraten te eten en wat gezonde tussendoortjes. Lukt niet altijd en ik heb er ook niet altijd zin in maar dan doe ik gewoon iets aan wat los valt en niet strak :laughcry:

Ow, en wat voor het zicht ook scheelt is goed rechtop staan. Echt jezelf lang maken. Ik sta makkelijk met mn bekken naar voren en dus ook met mn buik. Als ik op mn houding let dan lijkt het ook wat minder erg.
<<

Anoniem239

Bericht 30 Nov 2015 08:07

Re: Opgeblazen buik

Ik heb dit ook gehad. Omdat je aangeeft ook last van maagzuur te hebben adviseer ik je om langs de huisarts te gaan om je te laten testen op de helicobactor pylori.

Daar had ik toen last van. Is een bacterie in je maag die deze symptomen geeft. Ik heb daarna een sterke antibiotica kuur gekregen. Maagzuur probleem was weg alleen heel mn darmflora naar de knoppen waardoor ik nu een prikkelbare darm heb maar ook dit gaat met de jaren steeds beter.
<<

Anoniem140

Bericht 30 Nov 2015 08:29

Re: Opgeblazen buik

Ik heb het ook inderdaad, zal eens in de gaten houden of die koolhydraten bij mij ook van invloed zijn.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 30 Nov 2015 08:37

Re: Opgeblazen buik

Ik heb het ook, heb ook last van PDS. Bij mij komt het door koolhydraten, frisdrank, koffie, teveel eten in één keer, stress, ongezond eten in het algemeen. Ik probeer dus zo gezond mogelijk te eten, al lukt me dat echt niet altijd.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 30 Nov 2015 09:15

Re: Opgeblazen buik

Ik heb het ook. Ik blijk een middenrifbreuk en reflux te hebben. Ik krijg daar wel maagzuurremmers voor, maar om nou echt te zeggen dat het helpt....nee.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 30 Nov 2015 09:51

Re: Opgeblazen buik

Ik heb pas 14 dagen een teatox gedaan van de tuinen, en dat heeft me zo ontzettend geholpen qua opgeblazen gevoel. Smorgens een kopje thee die ontgiftend is (veel plassen) en vochtafdrijvend en savonds om de avond een die een beetje een laxerend effect heeft. Hij was van bootea en echt, ik raad het iedereen aan.
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:41

Bericht 30 Nov 2015 10:39

Re: Opgeblazen buik

Pfoe ja, ik heb hier ook regelmatig last van. Van mezelf ben ik best slank dus ik krijg dan ook meteen zo'n bolletje in mijn buik waardoor ik ook wel zwanger lijk.
Ik heb er sneller last van als ik onregelmatig eet (en dus ook een onregelmatige stoelgang heb, al is dit bijna altijd een probleem bij mij). En inderdaad bij veel koolhydraten en frisdrank.
09-07-2018
11-07-2021
<<

Anoniem147

Bericht 30 Nov 2015 10:53

Re: Opgeblazen buik

Ik heb het bij een combinatie van zetmeel met koolzuur. Bijvoorbeeld een wit broodje (hoe gezond ook belegd) met een koolzuurhoudende drank of een maaltijd met een paar aardappeltjes ofzo en een glas prosecco. Dan hoor je ook echt allemaal lucht door mij buik gaan. Ik zorg er dus ook voor dat ik die combinatie niet tot nauwelijks eet.

Ik vind eerlijk gezegd wel dat jouw buik wel heel opgezet is. Is het niet verstandig om eens langs de huisarts te gaan om het een of ander uit te sluiten als je er zoveel last van hebt?
<<

Didi

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 91

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:33

Bericht 30 Nov 2015 11:31

Re: Opgeblazen buik

Ik ken ook iemand die veel last heeft van eeen opgeblazen buik en die blijkt een lactose intolerantie te hebben. Kan het zoiets misschien zijn?
2011
2015
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Nov 2015 11:43

Re: Opgeblazen buik

Ik zou me zeker op die heliobactor pylori laten testen, want die is op de langere termijn echt gevaarlijk. Dus daar zou ik niet mee rond blijven lopen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 30 Nov 2015 12:47

Re: Opgeblazen buik

Ik heb ook erg last van een opgeblazen buik, maar geen last van maagzuur. Sinds ik haast geen tarwe meer eet maar alleen nog maar spelt is het wel een heel stuk minder gelukkig, want door mijn hele holle rug leek ik ook echt een paar maanden zwanger!
10.04.17
<<

Anoniem304

Bericht 30 Nov 2015 13:45

Re: Opgeblazen buik

Parel schreef:Ik heb pas 14 dagen een teatox gedaan van de tuinen, en dat heeft me zo ontzettend geholpen qua opgeblazen gevoel. Smorgens een kopje thee die ontgiftend is (veel plassen) en vochtafdrijvend en savonds om de avond een die een beetje een laxerend effect heeft. Hij was van bootea en echt, ik raad het iedereen aan.

Die heb ik ook gedaan, maar het hielp bij mij echt niks.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Nov 2015 14:03

Re: Opgeblazen buik

Wauw, dat is wel echt enorm opgeblazen. Ik heb het ook wel eens gehad en blijk nu lactose intolerantie te hebben. Ik had dat ook vaak in combinatie met maagzuur en liep dan altijd een beetje scheef van de pijn omdat dat het fijnste was. Herken je dat? Daarnaast heb ik ook maagzuur als ik te veel /te snel/ te vet eet/stress heb. Hoe vaak heb je dit zo? Misschien een idee om eerst eens even gewoon heel basis te gaan eten, ik weet niet of je veel zuivel gebruikt?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Nov 2015 14:24

Re: Opgeblazen buik

Dank jullie wel. Ik vind het echt vervelend, ook omdat ik niet precies weet waar ik zo sterk op reageer. Nou heb ik nu net nachtdiensten gehad, dus dan is m'n darmflora sowieso van slag. We hebben komende week een geheel koolhydraatvrij eetlijstje gemaakt voor de avonden, dus hopelijk helpt dat iets.

Lot, dat scheef lopen herken ik niet. Wel dat ik als ik het na het einde van een lange werkdag heb, ik gewoon tegenwoordig op het station m'n buik maar gewoon loslaat dus niet inhouden. Dan lukt het gewoon niet meer. En dan denken ze maar dat ik zwanger ben. Krijg ik misschien tenminste een zitplek aangeboden in de trein. :palm:


Ik overdacht inderdaad al om eens naar de huisarts te gaan voor dat maagzuur, want dat is met vlagen echt zo erg dat ik echt m'n borst vastpak van de pijn, dat het een soort helse glijbaan is door m'n slokdarm als ik iets eet of drink. Ik durf alleen nooit zo goed iets te opperen omdat ik zelf iets heb gevonden op internet (forum is natuurlijk ook internet) en dan te vragen naar die helicobactor pylori. Maar misschien wel goed om dat te vragen juist.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Nov 2015 14:32

Re: Opgeblazen buik

Je klachten klinken best heftig en ik wil je echt heel, heel erg op het hart drukken om zo snel mogelijk naar de huisarts te gaan. De kans is groot dat het iets relatief onschuldigs is wat de huisarts gewoon kan verhelpen, maar ik heb in mijn naaste omgeving gezien wat er gebeurt als het niet zo onschuldig is, het is echt zo belangrijk dat je er snel naar laat kijken en dat je er bovenop zit dat het wordt onderzocht. Blijf er niet mee lopen!
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Nov 2015 14:34

Re: Opgeblazen buik

Dat klinkt naar Susan. Daarin heb je natuurlijk ook gewoon gelijk.
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 30 Nov 2015 14:37

Re: Opgeblazen buik

Ik zou ook zeker een huisarts bezoeken Marin. Misschien heb je een allergie o.i.d. en is het makkelijk op te lossen. Lijkt me heel vervelend om daar zoveel last van te hebben. Heb je daar al lang last van?

Hoe gaat het nu eigenlijk met je voetzolen als ik vragen mag?
<<

Anoniem239

Bericht 30 Nov 2015 14:42

Re: Opgeblazen buik

Ik denk dat als je de klachten maagzuur en opgeblazen gevoel noemt de huisarts zelf wel aangeeft om daarop de testen. Het is een nare bacterie die verder wel goed te verhelpen is met antibiotica.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Nov 2015 14:43

Re: Opgeblazen buik

SoGood schreef:Ik zou ook zeker een huisarts bezoeken Marin. Misschien heb je een allergie o.i.d. en is het makkelijk op te lossen. Lijkt me heel vervelend om daar zoveel last van te hebben. Heb je daar al lang last van?

Hoe gaat het nu eigenlijk met je voetzolen als ik vragen mag?


Tuurlijk mag je dat vragen. M'n voeten waren helemaal weg (eh nee, de problemen met m'n voeten), maar helaas is dat net sinds een weekje of wat weer terug. Maar ik denk dat dit slechts een schimmel is, dus ik smeer weer fanatiek met schimmelcreme. Hopelijk helpt dat.

M'n benen daarentegen zijn hersteld! Ik ben ZO blij! Ik heb uiteindelijk hele sterke zalf gekregen tegen eczeem en elke nacht met magnetronfolie om m'n benen geslapen, en het heeft geholpen! Zelfs de grote pigmentvlekken zijn verdwenen! Ik ben heel benieuwd hoe het volgende zomer er uit ziet, zou ik dan eindelijk weer echt met blote benen durven lopen? Er zit alleen nog een litteken van het biopt, maar dat is niet zo erg. Ik ben er echt zo blij mee. Maar tegelijkertijd wel heel erg bang dat ik wéér last van een aanval krijg als ik naar Azie ga. Ik weet niet of dat nou toeval of een echte trigger was destijds. Ik zal in elk geval bang zijn om op blote voeten te lopen daar (wat in tempels moet), en zal proberen m'n voeten goed te verzorgen daar.

En qua m'n buik is het opgeblazen iets van de laatste jaren. Ik weet nog dat ik vroeger (weet niet meer wanneer, enkele jaren geleden), altijd sneller hoofdpijnpatient was en m'n zus meer de buikklachten had en dat ik dat fijn vond want ik had nóóit een opgeblazen buik. Dus er is wel iets veranderd. Misschien m'n werk, misschien door m'n relatie, dat ik anders ben gaan eten? Ik vind het lastig om te pinpointen. Ik ben samen met m'n man wel minder koolhydraten gaan eten al jarenlang, dus misschien kan ik er daardoor nu slechter tegen waardoor ik er heftiger op reageer wanneer ik het wel eet?
Ik weet het niet.
Maagzuur heb ik al wel langer last van, altijd al eigenlijk.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Nov 2015 16:09

Re: Opgeblazen buik

Ik zou ook zeker even naar de huisarts gaan.

Wat ik trouwens ook zit te denken, is het ook sinds je een kantoorbaan hebt? En onregelmatig werken is idd ook een trigger he. Ik krijg vaak ook last van mijn buik als ik te veel zit. Beweeg je wel elke dag? En tussen het werken door?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Nov 2015 16:12

Re: Opgeblazen buik

Lot schreef:Ik zou ook zeker even naar de huisarts gaan.

Wat ik trouwens ook zit te denken, is het ook sinds je een kantoorbaan hebt? En onregelmatig werken is idd ook een trigger he. Ik krijg vaak ook last van mijn buik als ik te veel zit. Beweeg je wel elke dag? En tussen het werken door?


Ik vind het lastig om echt te pinpointen wanneer het begonnen is, maar het zou er zeker mee te maken kunnen hebben. Zeker met die onregelmatige diensten. Ik heb al twee jaar geen vast eetritme meer. Probeer het zo goed mogelijk, maar het blijft een vreemd ritme. Ik beweeg wel genoeg denk ik, in elk geval elke dag een uur tijdens m'n reis van/naar werk (ik fiets en loop), en ik loop tijdens m'n werk ook veel rond. Natuurlijk zit ik achter een bureau, maar in plaats van mensen chatten loop ik altijd even naar ze toe. Ik zou wel meer moeten bewegen qua sporten.
Let's discover the world together.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 30 Nov 2015 17:36

Re: Opgeblazen buik

Wat vervelend Marin!
Wellicht een idee om het boek 'De mooie voedselmachine' van Gulia Enders een keer te lezen? Het geeft veel inzicht in hoe de darmen werken en welke effecten er kunnen zijn.

Daarnaast is het sowieso goed om te kijken of het iets met voeding kan zijn. Ik eet zo veel mogelijk vrij van geraffineerde suikers, maar afgelopen maanden veel gezondigd (ben een emo-eter en was niet zo happy). En had veel meer last van een opgeblazen buik. Nu al weer 2 weken streng en begint weg te gaan. Hoewel ik denk dat het niet alleen door het suikervrij maar ook omdat ik 3 maal daags appelazijn gebruik en regelmatig eet, waardoor mijn darmen goed werken.
<<

Anoniem168

Bericht 30 Nov 2015 17:45

Re: Opgeblazen buik

Ik zou zeker even naar de HA gaan, en ook gewoon die bacterie die hier genoemd word opperen.

Zelf heb ik er ook erg last van. Ik heb weinig vet en had voorheen strakke buikspieren, maar toch kon en kan mijn buik erg bol staan. Ik heb pds en dit hoort er soms een beetje bij. De grootste triggers bij mij zijn frisdrank (vooral met koolzuur, maar ook zonder) en suikers. Ook zuivel kan wel eens de boosdoener zijn, maar daar reageren mijn darmen heel wisselend op. Koolhydraten heb ik juist weinig last van gelukkig.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 30 Nov 2015 17:48

Re: Opgeblazen buik

Ik denk dat het inderdaad een goed idee is de huisarts te bezoeken. ook ivm je maagzuur. Dat is echt niet fijn weet ik uit ervaring. Laat je goed onderzoeken op allergieën ook. En probeer anders zelf ook lactose vrij en gluten vrij te eten. Hopelijk gaat het snel beter met je buik!
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers