Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opgeblazen buik

<<

anoniem203

Bericht 30 Nov 2015 22:00

Re: Opgeblazen buik

Ik heb het ook heel erg. Ik kan zo door voor iemand die 25-30 weken zwanger is. Er zit wel wat vet op mijn buik maar vooral onder mijn navel. Maar mijn buik is al rond van boven. Als ik mijn buik in houd wordt mijn buik redelijk plat (behalve dat gedeelte onder mijn navel dus) maar dat blijkt wel dat ik heel veel lucht daar heb. Ik schaam me er enorm voor maar ik heb dit al heel lang. Vooral na de geboorte van de kinderen is het erger geworden. Ik heb ook heel vaak last van buikpijn en zelfs ook last van mijn onderrug. Mijn benen en armen zijn verder normaal tot slank. Maar die buik..
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 30 Nov 2015 23:17

Re: Opgeblazen buik

Ava schreef:Ik heb het ook heel erg. Ik kan zo door voor iemand die 25-30 weken zwanger is. Er zit wel wat vet op mijn buik maar vooral onder mijn navel. Maar mijn buik is al rond van boven. Als ik mijn buik in houd wordt mijn buik redelijk plat (behalve dat gedeelte onder mijn navel dus) maar dat blijkt wel dat ik heel veel lucht daar heb. Ik schaam me er enorm voor maar ik heb dit al heel lang. Vooral na de geboorte van de kinderen is het erger geworden. Ik heb ook heel vaak last van buikpijn en zelfs ook last van mijn onderrug. Mijn benen en armen zijn verder normaal tot slank. Maar die buik..

Exact dit! En omdat ik me er zo voor schaam (en de vraag van diverse kinderen of er nog een baby'tje bij komt helpt ook echt niet mee) draag ik voornamelijk kleding die het zoveel mogelijk verhult. Uitlopende tuniekjes/jurkjes, wijd vallende vesten, etc. En ik heb al zoveel geprobeerd in het verleden om van mijn buikklachten af te komen, al dan niet met hulp van een arts. In mijn geval vrees ik dat het bij me hoort :nopompom: Maar ik zou denk ik wel even langs de huisarts gaan Marin, bepaalde dingen zijn toch handig om uit te laten sluiten. Of als je wel iets zou hebben, kan er hopelijk iets aan gedaan worden. Zoals die bacterie, met de juiste behandeling kom je daar wel vanaf als je die zou hebben.
<<

Anoniem201

Bericht 01 Dec 2015 13:14

Re: Opgeblazen buik

Ik heb daar gemiddeld 1,5 week last van in een maand. Dit altijd voor dat ik ongesteld moet worden. Ik kom dan dik een kilo aan terwijl er niks geks in mijn eetpatroon veranderd is.
Ik houd rond die tijd ook veel vocht vast en heb meer last van maagzuur.
Zodra ik de eerste dag ongesteld ben geworden is de grootste spanning er van af. En nu (2 dagen verder) ben ik weer een kilo afgevallen en is mijn buik niet meer gespannen. Nu zitten er alleen nog maar de gekweekte vetjes :palm:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15972

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 01 Dec 2015 14:22

Re: Opgeblazen buik

Ik denk dat dit meerendeels toch te maken heeft met eetpatroon. Ik zou inderdaad eens een weekje gezonder proberen te eten en, voor zover dit lukt met jouw werk, op gezette tijden. En dan kijken of het verschil maakt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Dec 2015 14:32

Re: Opgeblazen buik

Ja dat zou toch wel goed kunnen Lady. Ik heb net speltbrood gekocht in plaats van normaal tarwebrood, om dat eens te proberen. We eten de hele week al koolhydraatarm 's avonds, dus ik ben benieuwd. Had vannacht ook echt buikpijn, maar dat zal ook wel komen doordat ik net nachtdienst heb gehad. Vanaf volgende week heb ik twee weken normale diensten ivm training dus ik denk dat ik dan m'n buik weer rustiger krijg. Hopelijk.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Dec 2015 15:24

Re: Opgeblazen buik

Hmm vervelend, Marin! Ik zou idd even naar de huisarts gaan en wat dingen uitsluiten.

Ik heb zelf ook last van PDS en regelmatig 's avonds, na het eten, een enorm opgeblazen gevoel. Als ik na het eten naar de wc moet, is er niet zo veel aan de hand, maar als dit niet lukt, dan zit ik dus met een buik vol lucht. Vooral als mn vriend er is heb ik hier last van. Misschien ben ik me er dan gewoon meer van bewust ofzo (en ik ga natuurlijk ook niet steeds scheten zitten laten in zijn bijzijn :laughcry: al vindt hij dat ik dat maar gewoon moet doen whaha, maar ik kán het niet eens, het blokkeert dan gewoon en dan krijg ik nog meer buikpijn).

Anyways, ik hoop dat je erachter komt waar het vandaan komt en dat er iets aan te doen is. Sterkte ermee!
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Dec 2015 15:27

Re: Opgeblazen buik

Oh ja dat is natuurlijk ook niet handig Bliss. Kan me voorstellen dat je buik daar vol van raakt en pijn gaat doen. Ik kan gelukkig heel goed windjes laten bij m'n man, maar goed, we zitten natuurlijk in een iets ander stadium dan jullie relatie. Komt hopelijk vanzelf, want zo ophouden lijkt me ook niet prettig.

Ik ga even kijken of ik op korte termijn nog een afspraak bij de huisarts kan maken.
Let's discover the world together.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 01 Dec 2015 16:34

Re: Opgeblazen buik

Heel herkenbaar Marin, ik heb het vooral in de avonduren dat ik ineens wel 20 weken zwanger lijk :( De volgende dag is het dan bij mij wel weg, ook heb ik dan nog wel buikpijn. Ik heb ook gemerkt dat het vooral door koolhydraten en veel suikers komt. Erg vervelend, want ik ben gek op brood bijvoorbeeld. Ik probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden, maar vind dit erg lastig.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Dec 2015 16:50

Re: Opgeblazen buik

Lastig Hope, vooral als je geen broodeter bent. Kan je geen andere granen eten in je brood, dus spelt of andere gezondere granen?

Ik ben al jaren gewend om zo min mogelijk koolhydraten te eten tijdens het diner. Echter heeft dat er denk ik wel voor gezorgd dat zodra ik het wel eet, het extra hard aan komt.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Dec 2015 17:06

Re: Opgeblazen buik

Ik heb het een tijd gehad na de lunch, en ik dacht ook dat het aan brood lag maar dat was helemaal niet zo. Bij mij was het rust, geen stress, regelmatig eten (dus om de 2,5 uur), geen koffie en zo min mogelijk 'spul' dat niet goed is voor mijn lijf. Dus geen alcohol, geen koffie, en een gezond eetpatroon. En genoeg bewegen. Want beweging stimuleert de darmen op een gezonde manier.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 02 Dec 2015 21:36

Re: Opgeblazen buik

Misschien wat tips

drink alleen water/thee
eet kleine porties en kauw goed.
na 16.00 uur geen snelle koolhydraten meer eten.
Neem kleine borden en dan schep je minder op.
na de avond maaltijd niks meer eten.

Drink geen alcohol/vruchtensap/koolzuurhoudend sap.
geen chips/snoep.
eet alleen volkorenbrood of spelt.
ontbijt met havermout.
tussendoor handje noten/dadels/fruit.
M:21072011
J :08012014
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Dec 2015 23:23

Re: Opgeblazen buik

Happydobby schreef:Misschien wat tips dank je wel Happydobby!

drink alleen water/thee Ik drink helaas wel veel koffie. Wil ik wel proberen te minderen gezien ik de koffie op werk toch eigenlijk smerig vind. Ik drink zo zes koppen koffie op een dag, als het niet meer is. Wil dat terug dringen naar twee a drie in eerste instantie.
Water drink ik heel veel, zo'n 3 l. Ook vanwege maagzuur.

eet kleine porties en kauw goed. Goeie, ik schrok vaak
na 16.00 uur geen snelle koolhydraten meer eten. Probeer ik idd niet te doen
Neem kleine borden en dan schep je minder op.Goede, wil ik echt aan werken
na de avond maaltijd niks meer eten. Doe ik vrijwel nooit

Drink geen alcohol/vruchtensap/koolzuurhoudend sap. Wijn is een echte maagzuurveroorzaker bij mij. Sommige wijnen althans. Ik merk het al na het eerste slokje. Sommige kan ik wel prima tegen. Vruchtensap drink ik idd amper meer. Sinaasappelsap alleen nog met wat melk er door tegen 't maagzuur. Cola light drink ik nog wel, maar wel met mate
geen chips/snoep. Doe ik idd bijna nooit, alleen nachtdienst als mensen mee hebben
eet alleen volkorenbrood of spelt. Ja ga ik proberen!
ontbijt met havermout. Doe ik idd!
tussendoor handje noten/dadels/fruit. Doe ik ook vaak!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem167

Bericht 03 Dec 2015 00:23

Re: Opgeblazen buik

Eigenlijk is 3 water wel vrij veel he? Drink je dat wel verdeeld? Anders wel volle buik natuurlijk... Ook als je schrokt
<<

Niki

Noob

Berichten: 96

Geregistreerd: 04 Sep 2013 23:53

Bericht 03 Dec 2015 17:20

Re: Opgeblazen buik

Ik kreeg zo'n opgeblazen gevoel (me een erg grote buik) en maagzuur toen ik de pil gebruikte (goedkope versie van microgynon 30). Van de dokter moest ik er toch even mee stoppen om te kijken of dat het was. En ja, hoor... Het had te maken met de pil. Misschien ook bij jou?
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 03 Dec 2015 18:59

Re: Opgeblazen buik

Ik heb ook last van een PDS en heb daarom ook regelmatig een opgeblazen buik. De diëtiste op mijn mans werk raadde mij aan hier naar te kijken: http://www.fodmapdieet.nl/pdf/20140015%20FODMAP%20Richtlijnen%20beperkt%20dieet.pdf

Het fijne aan het artikel vind ik dat er heel duidelijk wordt uitgelegd waar het vandaan kan komen en welke producten je waarmee kunt vervangen. Ik heb er zeker wat aan aan, wellicht jullie ook!
<<

Anoniem168

Bericht 03 Dec 2015 21:21

Re: Opgeblazen buik

Bedankt voor de link! Wel interessant, al komt het er eigenlijk op neer dat je glutenvrij, lactosevrij en suikervrij moet eten als ik het zo (snel) zie en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Dec 2015 21:32

Re: Opgeblazen buik

Ik ben vandaag huilend ziek naar huis gegaan en heb paar keer overgegeven en geslapen. M'n buik deed zo'n pijn, stond zo bol en borrelde als een malle en ik was zooo misselijk. Ik denk dat ik griep heb want ook knallende koppijn en warm/koud en duizelig. Misschien was m'n buik daarom zo extra opgezet afgelopen dagen. Even rustig aan doen. M'n buik doet nog steeds pijn en ben heel misselijk maar hij is wel iets minder opgeblazen denk ik.
Let's discover the world together.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 04 Dec 2015 11:47

Re: Opgeblazen buik

Kiatu schreef:Bedankt voor de link! Wel interessant, al komt het er eigenlijk op neer dat je glutenvrij, lactosevrij en suikervrij moet eten als ik het zo (snel) zie en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.


Het idee is dat je eerst vooral teruggaat naar de 'goedgekeurde' producten en dan per productgroep gaat uitproberen wat het is waar je buik zo op reageert. Waardoor je uiteindelijk (als het goed is) alleen de dingen gaat skippen waar je niet tegen kunt en de rest nog wel kunt eten/drinken. Ik zelf heb het niet helemaal gedaan op die manier, maar ik ben wel gaan uitproberen en heb daardoor wel wat ontdekkingen gedaan voor mezelf :) Voor mij zat het zelfs ook in hele kleine dingen, zoals bijv. kroepoek nemen ipv een chipje in de avond.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 04 Dec 2015 11:48

Re: Opgeblazen buik

Marin schreef:Ik ben vandaag huilend ziek naar huis gegaan en heb paar keer overgegeven en geslapen. M'n buik deed zo'n pijn, stond zo bol en borrelde als een malle en ik was zooo misselijk. Ik denk dat ik griep heb want ook knallende koppijn en warm/koud en duizelig. Misschien was m'n buik daarom zo extra opgezet afgelopen dagen. Even rustig aan doen. M'n buik doet nog steeds pijn en ben heel misselijk maar hij is wel iets minder opgeblazen denk ik.


Beterschap Marin! Het klinkt alsof hier idd wel wat meer achter zit dan alleen je opgeblazen buik en de klachten daarvan.
<<

Anoniem168

Bericht 04 Dec 2015 12:10

Re: Opgeblazen buik

Rex schreef:
Kiatu schreef:Bedankt voor de link! Wel interessant, al komt het er eigenlijk op neer dat je glutenvrij, lactosevrij en suikervrij moet eten als ik het zo (snel) zie en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.


Het idee is dat je eerst vooral teruggaat naar de 'goedgekeurde' producten en dan per productgroep gaat uitproberen wat het is waar je buik zo op reageert. Waardoor je uiteindelijk (als het goed is) alleen de dingen gaat skippen waar je niet tegen kunt en de rest nog wel kunt eten/drinken. Ik zelf heb het niet helemaal gedaan op die manier, maar ik ben wel gaan uitproberen en heb daardoor wel wat ontdekkingen gedaan voor mezelf :) Voor mij zat het zelfs ook in hele kleine dingen, zoals bijv. kroepoek nemen ipv een chipje in de avond.


Ah ok, zodat je kunt opsporen waar je op reageert dus. Op zich weet ik dat gelukkig wel aardig inmiddels. Al neem ik soms de klachten maar voor lief als ik een keer de verleiding niet kan weerstaan ;)
<<

Anoniem168

Bericht 04 Dec 2015 12:11

Re: Opgeblazen buik

Beterschap Marin! Hopelijk kun je goed uitzieken en nemen je klachten dan ook af!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Dec 2015 12:19

Re: Opgeblazen buik

Kiatu schreef:Beterschap Marin! Hopelijk kun je goed uitzieken en nemen je klachten dan ook af!

Helaas niet, ben alweer aan het werk. Geef volgende week een training die ik vandaag echt moet voorbereiden. Voel me wel weer redelijk, maar hopelijk kan ik zondag nog een beetje rustig aan doen thuis.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem193

Bericht 04 Dec 2015 12:24

Re: Opgeblazen buik

Marin ik zag dit voorbij komen. Misschien een idee voor jou?
http://www.fodmapdieet.nl/
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 04 Dec 2015 12:31

Re: Opgeblazen buik

Alibi schreef:Marin ik zag dit voorbij komen. Misschien een idee voor jou?
http://www.fodmapdieet.nl/


Die link stuurde ik hierboven ook :smile: heb jij er ervaring mee?
<<

Anoniem137

Bericht 04 Dec 2015 12:32

Re: Opgeblazen buik

Misschien heb ik een reactie van je over het hoofd gezien hoor, zo ja dan heb ik niks gezegd, maar waarom heb je nog geen afspraak bij de huisarts gemaakt, als dit door zoveel meiden hier benadrukt wordt? Ben je ergens bang voor, dat je ervoor kiest hier liever mee rond te blijven lopen zonder te weten wat het is?
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers