Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Strand Vietnam / Thailand

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Nov 2015 23:15

Strand Vietnam / Thailand

Wij zijn bezig met het samenstellen van onze reis naar Cambodja en Vietnam begin volgend jaar. We willen graag aan het einde van onze reis een paar dagen op het strand bijkomen. We zijn allebei niet echte strandmensen maar zo even een paar dagen lijkt me wel heerlijk. Bovendien ben ik nog nooit naar zo'n echt tropisch strand met wit zand, palmbomen en blauwe zee geweest en dat lijkt me best wel eens heel erg leuk.

Nou had ik zelf in m'n hoofd dat we in Vietnam naar het strand konden. In Cambodja is sowieso niet echt een optie want de organisatie die onze reis regelt (dit vinden we een prettige manier van reizen) heeft niet echt een goede bouwsteen voor strand in Cambodja. Hij is er wel, maar spreekt ons niet aan.

In Vietnam heb je wel meerdere strandplekken. Twee die mij aanspreken zijn Nha Trang en Phu Quoc. Het eerste een wat groter strand oord dus misschien iets meer party party (vind ik niks) maar de organisatie heeft hier wel een mooi hotel, lekker luxe.

Phu Quoc is een eiland, relatief groot maar wel echt zo'n tropisch droom eiland. De organisatie heeft hier een iets meer basis maar wel (denk ik) prettig hotel.

Echter heeft de organisatie ook voorgesteld dat we onze reis in Vietnam kunnen beginnen, dan vervolgen naar Cambodja en vanuit daar in een dag naar Thailand af kunnen reizen. Dit is volgens hen de meest handige route, met een terugvlucht vanuit Bangkok in dat geval, en zonder vlucht om bij het strand te komen. Begrijp ik best.

Het gaat dan om het Thaise eiland Ko Chang. Minder bekend dan bijvoorbeeld Phuket of Ko Samui maar wel een vrij grote beach scene. Alleen heb ik hier niet echt een goede indruk van het hotel. Wel erg basis. Wat niet erg is op zich, de hele reis is relatief basis maar juist aan het einde is een mooi hotel wel zo leuk dan. Ik lees ook vrij slechte reviews. We kunnen sowieso aan de organisatie vragen of ze niet een ander hotel kunnen zoeken hier, hebben we al gedaan zelfs maar nog geen gehoor op.

Is er iemand die één van die kustplaatsen kent, dan wel Vietnam of Thailand? Iets anders in Thailand is niet echt een optie qua route. Ik twijfel nu zo welke we moeten kiezen. Ook omdat de organisatie eigenlijk deze route heeft bedacht maar ik nog niet weet of ik dat wel wil. Maar goed, zij hebben meer ervaring dus daar wil ik ook wel op vertrouwen. Het liefst ga ik zelf naar Phu Quoc denk ik, maar dat is qua route onwijs onhandig.

Iemand die tips heeft of zegt Jaa daar moet je echt heen of juist niet?
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Nov 2015 23:25

Re: Strand Vietnam / Thailand

Ik zal zo trouwens op de computer even plaatjes van de hotels en omgeving plaatsen.
Let's discover the world together.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 29 Nov 2015 23:41

Re: Strand Vietnam / Thailand

Ik ken alleen de kustplaats Nha Trang in Vietnam en dat viel mij erg tegen. In de boekjes stond dat het een van de mooiste stranden ter wereld was, maar ik vond het niet zo bijzonder. In de plaats zelf komen veel russen, in restaurants zijn er bv russische menukaarten. Als je echt op zoek bent naar een paradijselijk strand zou ik dus ergens anders naartoe gaan :p
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Nov 2015 00:45

Re: Strand Vietnam / Thailand

Ja daar ben ik dus ook bang voor Henque, dat het echt een beetje een popiejopie kustplaats is. Goed om te horen dat jij dat dan ook zo ervaren hebt.

Dit zijn de stranden en hotels waar we naar toe kunnen:

Nha Trang in Vietnam dus:

Afbeelding
(hier zie je al wel dat het om een druk stadsstrand gaat)

Maar wel met dit luxe hotel:

Afbeelding

Afbeelding



En dan Phu Quoc in Vietnam, een eilandje in het zuiden van Vietnam:

Afbeelding

Afbeelding


Met een prima hotel, heel schattig lijkt me. Niet super luxe maar wel heel erg bij ons passend met een leuk restaurantje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(niet echt fantastisch wit strand overigens)


En tot slot hebben we de mogelijkheid voor Ko Chang in Thailand:

Afbeelding

Maar dat oogt ook wel mega toeristisch:

Afbeelding

En het hotel hier vind ik eigenlijk nothing exciting. Het is vast niet slecht maar niet echt dat droomhotel ofzo:

Afbeelding
Hoewel ik zo'n beach cottage wel leuk vind hoor!

Afbeelding

Maar ook geen fantastisch strand volgens mij:

Afbeelding

Maar niet echt boeiende kamers:

Afbeelding

Afbeelding


Misschien is dat wel verwend van me hoor, maar ik word daar niet echt heel opgewonden van. We slapen in genoeg basis hotelletjes, maar voor zo'n laatste strandhotel vind ik iets luxer wel leuk.


De reisorganisatie raadt dus het laatste aan vanwege de route, maar ik neig zelf het meest naar de middelste. Of ze zouden bij de Thailand optie misschien een ander hotel kunnen vinden. Dat vragen we nog wel een keer dan. Maar die is qua route hoe dan ook niet logisch. Maar als wij willen betalen voor een extra vlucht, ach, dan zou dat misschien toch ook moeten kunnen? Ben benieuwd of er iemand naast Henque is die één van de plaatsen kent of iets van advies heeft :)
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Nov 2015 08:32

Re: Strand Vietnam / Thailand

Ik ken ook alleen Nha Trang.
Wij zijn daar 4 dagen gebleven (een dag langer dan gepland want ik had een zonnesteek).
Ons hotel was echt bagger, maar we kwamen echt alleen daar om te slapen. Het hotel was trouwens niet aan het strand maar ergens in een achteraf straatje, dat scheelt natuurlijk.

Het strand was super rustig. Zeker geen popiejopie volk (maar goed, wij waren er 5 jaar terug dus misschien is dat nu heel anders). Er is daar een strandtent (sailor's club ofzo) daar kun je relaxt op ligbedden liggen en lekkere drankjes drinken. Zwemmen in de zee is daar wel heel fijn. Ook kun je gewoon op het strand verse kreeft kopen wat dan voor je klaar gemaakt wordt.
Afbeelding

Andere stranden in Vietnam kun je bijvoorbeeld vinden in Danang en Mui Ne. Ook bij Hoi An is er strand. Check eens het Nam Hai, dat is zo'n super luxe resort. Dat is wel wat voor jullie.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 30 Nov 2015 12:29

Re: Strand Vietnam / Thailand

Ik ben 4 jaar geleden op Koh Chang geweest, ook na mijn reis door Cambodja. Ik vond het er eerlijk gezegd niet zo bijzonder. Sommige delen vond ik toen al vrij toeristisch, en ik denk dat dat inmiddels alleen maar meer is geworden. Volgens mij zat ik bij lonely beach en vond dat niet echt mooi, het was ook geen mooi weer waardoor het strand ook altijd minder mooi over komt. De afbeelding die jij plaatst van 'jouw' hotel op Koh Chang komt mij wel bekend voor, staan die hutjes ook op lonely beach? Ik vond het er eigenlijk precies zo treurig uit zien als op die afbeelding, volgens mij is dat niet wat je zoekt :wink: Ik heb een scooter gehuurd en wat rond gereden op het eiland, dat was wel leuk! Er zijn verschillende stranden op Koh Chang, misschien zijn andere delen wel mooier. Ik las dat er een strand is dat 'white sand beach' heet, de naam klinkt ieder geval wel mooi haha. Op Kon Chang heb je volgens mij wel veel luxe hotels, dus mocht je daar toch heen gaan dan moet het mij geen probleem lijken voor de organisatie om een luxer hotel te vinden. Succes!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 30 Nov 2015 14:25

Re: Strand Vietnam / Thailand

Phu Quoc ben ik geweest en is echt een aanrader! Wij zijn hier aan het eind van onze reis geweest en hebben hier 4 dagen geluierd na van het noorden naar het zuiden van Vietnam gereisd te zijn. Ik heb weinig van het eiland gezien maar het is gewoon heerlijk ontspannen. Wij waren er eind oktober en toen waren er amper andere toeristen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Nov 2015 14:33

Re: Strand Vietnam / Thailand

Dank jullie wel voor jullie adviezen! Fijn dat er in elk geval iemand op elke plek is geweest. Niet dat het helpt qua beslissing, maar wel fijn :smile:

Ooh La La, dat ziet er inderdaad wel lekker uit! Wij zouden dan een hotel met privéstrand hebben dus ligbedjes gewoon op het strand voor je, dat is wel fijn. Wel fijn om te horen dat het rustig was. Dat had ik niet verwacht. Welke maand waren jullie er? Dat Nam Hai hotel ziet er heerlijk uit! Love it! Ik hoef overigens helemaal niet persé zo luxe hoor. Vind ik heerlijk, maar een beetje knullig mag wel. Maar van dat hotel in Ko Chang loop ik gewoon niet echt warm.
Overigens zie ik dat dat Nam Hai hotel in Hoi An ligt. Daar zitten we ook al in een fijn hotel, deze:

Afbeelding

Mui Ne trekt me overigens niet en Danang wordt niet aangeboden door deze organisatie.


Vajen, oh wat fijn dat je eerlijk bent daarover. Ik ben daar eigenlijk zelf ook wel een beetje bang voor. Maarre. Dat plaatje wat ik liet zien, ís White Sand Beach. Niet echt wit he? Vind ik best wel jammer eigenlijk. We hebben intussen aangegeven dat we qua route wel akkoord gaat om naar Thailand te gaan maar of ze geen luxer hotel kunnen vinden. Wat ik wel leuk vind is dat we vanuit Ko Chang vrij makkelijk een excursie kunnen doen naar bijvoorbeeld Ko Mak, een kleiner eilandje dat wel echt een bounty eiland is:

Afbeelding


Fantine, wat leuk dat jij Phu Quoc zo leuk vond. Hmm dat maakt het weer moeilijk hoor! Mijn gevoel neigt meer naar dat eiland, maar het is zo lastig in te passen in de route als we zowel naar Vietnam als Cambodja gaan.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Nov 2015 15:14

Re: Strand Vietnam / Thailand

Henque schreef:Ik ken alleen de kustplaats Nha Trang in Vietnam en dat viel mij erg tegen. In de boekjes stond dat het een van de mooiste stranden ter wereld was, maar ik vond het niet zo bijzonder. In de plaats zelf komen veel russen, in restaurants zijn er bv russische menukaarten. Als je echt op zoek bent naar een paradijselijk strand zou ik dus ergens anders naartoe gaan :p



Russen zijn serieus een plaag! Ze zitten echt overal, zelfs in India, menukaarten zijn daar ook in het russisch, echt vreselijk. Veel britten gaan er om die reden veel minder en niet meer heen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Nov 2015 15:38

Re: Strand Vietnam / Thailand

Wij zaten er in september.

Is dat het Riverside hotel in Hoi An?
In Hoi An moet je zeker gaan eten bij Mr. Rin. Heel klein tentje maar heerlijk eten.

Waar gaan jullie nog meer naartoe in Vietnam?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Nov 2015 15:45

Re: Strand Vietnam / Thailand

Ja het Vinh Hung Riverside Hotel. Ken je het?

Oh leuk, kleine eettentjes zijn super. Op de één of andere manier denk ik dat ik Hoi An heel leuk ga vinden.

We gaan als het goed is naar:

Hanoi (is m'n man al geweest, maar is leuke stad, en we willen daar dezelfde streetfood tour doen als hij destijds heeft gedaan)
Halong Bay (is hij ook al geweest, maar als we toch zo dicht in de buurt zijn kunnen we het haast niet overslaan)
Hoi An (met ook een kookcursus)
HCMC (met ook een food tour als het goed is)
Varen over de Mekong (via drijvende markt in Cai Rang) naar Cambodja
Phnom Penh
Siem Reap & Angkor Wat
En dan willen we dus naar het strand. Dan is volgens de organisatie Thailand dus het meest logisch omdat je vanuit Siem Reap daar vrij makkelijk heen rijdt.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Nov 2015 15:55

Re: Strand Vietnam / Thailand

Ha wat leuk, daar zaten wij ook toen!
We hebben in Hoi An ook een kookcursus gedaan, leuk!

Verder hebben wij dezelfde plaatsen gezien als jij nu noemt. Halong bay is prachtig.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Nov 2015 15:57

Re: Strand Vietnam / Thailand

Wat leuk! Was jij ook met R.iksja/V.ietnamonline? Of zelf geregeld? Hoe was het hotel? Perfect dat jij daar zat, want we hadden beetje twijfels over het hotel toen we op internet zagen dat er een ballenbak was enzo. Is het heel erg kindgericht of valt het wel mee? Het ziet er verder wel echt mooi uit! En kan je vanuit daar naar het centrum lopen of moet je iets van een taxi/tuktuk regelen ofzo?
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Nov 2015 16:03

Re: Strand Vietnam / Thailand

Wij hebben alles zelf geregeld. Dat gaat daar echt prima.

Ik stop N. even snel in bed en zal dan wat uitgebreider reageren.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 30 Nov 2015 16:05

Re: Strand Vietnam / Thailand

Hoi An is echt geweldig! En Halong Bay ook echt prachtig, denk dat jullie een goede route hebben! Al zijn er natuurlijk nog genoeg mooie dingen over, Sapa bijvoorbeeld of de verschillende nationale parken. HCMC zou ik niet te lang blijven plakken
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Nov 2015 16:07

Re: Strand Vietnam / Thailand

Henque schreef:Hoi An is echt geweldig! En Halong Bay ook echt prachtig, denk dat jullie een goede route hebben! Al zijn er natuurlijk nog genoeg mooie dingen over, Sapa bijvoorbeeld of de verschillende nationale parken. HCMC zou ik niet te lang blijven plakken


Sapa heeft mijn man ook gezien en vond hij prachtig. Echter wordt met deze organisatie daar met name hikes georganiseerd en dat is iets wat we absoluut niet willen. Bovendien is het geen mooi seizoen voor de berglanden en rijstvelden. Dus we slaan dat maar even over. We komen vást nog eens vaker in Vietnam in een ander seizoen, want het lijkt me wel prachtig fotogeniek.

HCMC gebruiken we inderdaad meer als overgang van noord naar zuid om de Mekong Delta op te gaan. Hoewel ik city life vaak wel leuk vind om te fotograferen hoor, maar ik vermoed dat Hanoi veel leuker is!
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Nov 2015 16:13

Re: Strand Vietnam / Thailand

Even terugkomend op dat hotel: ik kan me niet echt herinneren dat/of er veel kinderen waren eerlijk gezegd.
Nou waren er in mijn beleving sowieso weinig toeristen.

Je bent met 5 a 10 minuten al in het centrum van Hoi An. Alles is daar wel op loopafstand.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Nov 2015 16:20

Re: Strand Vietnam / Thailand

Goed om te horen :)
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Nov 2015 16:24

Re: Strand Vietnam / Thailand

Je hebt in Hoi An ook een kleine galerie waar je achter de winkel in een ommuurde tuin kunt zitten. Krijg je thee en allerlei lekkere soorten fruit. Heel schattig.

Wij hebben nog regelmatig heimwee...
Als de kinderen wat ouder zijn gaan we zeker terug!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 30 Nov 2015 17:33

Re: Strand Vietnam / Thailand

Oh als dat White sand beach is dan doet dat de naam geen eer aan. Ko Sak ziet er wel mooi uit inderdaad!
Misschien nog een ander ideetje; waarom niet in het midden van de reis naar het strand om een paar dagen te relaxen? Je zou bijvoorbeeld vanaf Phnom Penh naar de kust van Cambodja kunnen (Sihanoukville raad ik af) en dan daarna naar Siem Reap? Of ergens in Vietnam zodat Phu Quoc toch beter uit komt?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Nov 2015 17:44

Re: Strand Vietnam / Thailand

Sihanoukville hoef ik inderdaad niet zo nodig heen. Je hebt dan ook nog Ko Rong in Cambodja, maar dat moet ook via Sihanoukville. Mocht de organisatie niet met een fijn hotel kunnen komen in Ko Chang, kunnen we Phu Quoc ook nog overwegen. Ik vind het leuk om het aan het einde van de reis te doen, maar dan zou dat inderdaad misschien kunnen voor we naar Cambodja gaan varen. Of beslissen te vliegen naar Cambodja.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem185

Bericht 30 Nov 2015 18:57

Re: Strand Vietnam / Thailand

Marin schreef:Ja het Vinh Hung Riverside Hotel. Ken je het?

Oh leuk, kleine eettentjes zijn super. Op de één of andere manier denk ik dat ik Hoi An heel leuk ga vinden.

We gaan als het goed is naar:

Hanoi (is m'n man al geweest, maar is leuke stad, en we willen daar dezelfde streetfood tour doen als hij destijds heeft gedaan)
Halong Bay (is hij ook al geweest, maar als we toch zo dicht in de buurt zijn kunnen we het haast niet overslaan)
Hoi An (met ook een kookcursus)
HCMC (met ook een food tour als het goed is)
Varen over de Mekong (via drijvende markt in Cai Rang) naar Cambodja
Phnom Penh
Siem Reap & Angkor Wat
En dan willen we dus naar het strand. Dan is volgens de organisatie Thailand dus het meest logisch omdat je vanuit Siem Reap daar vrij makkelijk heen rijdt.

Wij zijn naar Hanoi, Halong Bay, Hoi An en Siem Reap & Angkor Wat geweest.

Aanraders:

Hanoi:
Hotel: Art Trendy Hotel. Vanuit daar kun je ook 'bouwstenen' nemen naar Halong Bay en andere plaatsen als je zou willen. Het personeel is daar heel vriendelijk en legt keiveel uit! Ook weten ze precies waar je moet eten.
Restaurant: Green Mango; het is wel Westers, maar ik heb er echt zo lekker gegeten! Er zaten ook best wel wat Nederlanders en wij zijn aan de bar aan de praat geraakt met een stel die dus net uit Hoi An kwamen en zo op het idee gekomen daar ook heen te gaan. Vond het ook leuk om ook weer eens iets Nederlands te horen! Ook één van de jongens die er werkte sprak een klein beetje Nederlands omdat hij een Belgische vriendin had.

In Hoi An:
The Little menu restaurant!
Chefhungs home Kitchen - serieus, een hele goede aanrader. Het dakterras is zo mooi met de ondergaande zon en ik heb er de lekkerste pizza (ja, random daar ik weet het), maar serieus de lekkerste pizza van mijn leven gegeten. Volgens mij kun je bij hem ook kookcursussen doen. Je moet wel even goed zoeken want het is in de toeristische straat maar je gaat binnen via een boekenwinkel. Mocht je de kans hebben moet je vragen om het tafeltje op het balkon boven de straat, daar zit je eigenlijk nog beter dan op het dakterras. En koffie na, echt bijzondere koffie.

In Siem Reap hebben we luxe gezeten, in een resort; Borei Angkor Resort & Spa. We hebben toen ook eigenlijk niet meer echt in de stad geweest, enkel Angkor Wat. Wat ik wel een aanrader vindt daar, wij hebben via het resort een chauffeur gehuurd. De ruïnes liggen best ver uit elkaar en we waren achteraf héél blij dat we het op deze manier hebben gedaan. We konden super veel zien in één dag. Hij zette ons er ergens uit, legde uit hoe we moesten lopen om zo veel mogelijk te zien en stond dan aan de andere kant ons weer op te wachten om naar de volgende plaats toe te gaan.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Nov 2015 19:23

Re: Strand Vietnam / Thailand

Nav bobs reactie bedacht ik me dat wij bij Green Tangerine (tis echt een ander restaurant) heerlijk gegeten hebben. Ook westers, Franse invloeden.

In HCMC kan ik je L'Usine echt aanraden! Het is echt even zoeken (maar als je het adres opzoekt zal iemand het je ongetwijfeld kunnen wijzen), maar zo de moeite waard! Heerlijke koffie (neem de echte Vietnamese drupkoffie), lekkere broodjes en zoetigheden én een toffe winkel met oa kleding en woonaccessoires.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 30 Nov 2015 22:02

Re: Strand Vietnam / Thailand

Koh Chang heeft hele toeristische delen en minder toeristische delen. Hoe minder toeristisch, hoe minder luxe. De stranden zijn idd niet Bounty achting. Wij hadden een hut met palen in de zee, supergaaf. Voor ons. We hadden geen eigen douche en toilet. Dus ik denk niet iets voor jullie.

Wij gaan er in elk geval weer heen :)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 30 Nov 2015 22:38

Re: Strand Vietnam / Thailand

We gaan als het goed is naar:

Hanoi (is m'n man al geweest, maar is leuke stad, en we willen daar dezelfde streetfood tour doen als hij destijds heeft gedaan)
Halong Bay (is hij ook al geweest, maar als we toch zo dicht in de buurt zijn kunnen we het haast niet overslaan)
Hoi An (met ook een kookcursus)
HCMC (met ook een food tour als het goed is)
Varen over de Mekong (via drijvende markt in Cai Rang) naar Cambodja
Phnom Penh
Siem Reap & Angkor Wat
En dan willen we dus naar het strand. Dan is volgens de organisatie Thailand dus het meest logisch omdat je vanuit Siem Reap daar vrij makkelijk heen rijdt.[/quote]

Grappig Marin, ik heb zo'n beetje dezelfde route gedaan, ben alleen niet in Hoi An geweest. Ook niet naar het strand trouwens dus daar kan ik je niet mee helpen.
Phnom Penh ben ik naar 1 dag uit weggevlucht, vond het vooral een vieze stinkstad. De killingsfields en bezoek aan de gevangenis waren wel erg indrukwekkend dus daarom raad ik je wel aan de stad aan te doen, maar vooral niet lang blijven.
Vietnam viel mij ook wat tegen, vooral de Mekong delta. Dat vond ik echt weinig voorstellen en veel te toeristisch. Maar goed, het is natuurlijk persoonlijk, wie weet vinden jullie het geweldig.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers