Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Al een week niet gepoept

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 29 Nov 2015 19:55

Al een week niet gepoept

Hallo,

Onze dochter van 4 wk krijgt borstvoeding en ik kan me niet meer herinneren wanneer ze voor het laatst gepoept heeft.
Ze heeft nog wel goede plasluiers. Ik denk dat het een week geleden is inmiddels!
Terwijl ze dus meerdere malen per dag een knalgele poepluier had.
Ze laat ook heel veel winden en heeft erg last van krampjes gezien het gemaai met armen en benen. Ik geef Cinababy van VSM gezien ze van Infacol erg ging boeren. Ze huilt ook erg veel en dat deed ze eerst ook niet.
Ik heb al meerdere malen per dag getemperatuurd maar het helpt niet. Ze krijst t vaak uit.
Is er toevallig iemand hier met ervaring hiermee of tips?
En hoe kan ze nou opeens verstopt zitten?
04-2014
10-2015
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 29 Nov 2015 20:05

Re: Al een week niet gepoept

Bij het consultatiebureau zei tegen mij dat het maximaal twee weken mag duren. Maar als ze er zo last van heeft misschien toch even de huisarts bellen voor advies?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Nov 2015 20:17

Re: Al een week niet gepoept

Ohh wat sneu... En thermometer helpt niet dus? Wij masseerden ook heel regelmatig zijn buik, of nouja echt best stevig de darmen zeg maar. Op het aankleedkussen met de knietjes omhoog zonder luier zodat scheetjes ook meteen eruit kunnen. En ook knietjes een beetje zachtjes omhoog duwen alsof jr masseert, hielp soms ook. En wij gebruikte sab simplex ipv infacol. Hielp niet alles maar leek wel iets te doen. Sneu zeg!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem236

Bericht 29 Nov 2015 20:20

Re: Al een week niet gepoept

Ik zou morgen even overleggen met de huisarts. Als ze er zo n last van heeft.
Mijn zoontje had dit vanaf dag 1 en als hij ontlasting had was het zo hard als wat, maar dar lag aan de voeding.

Ze zeggen weleens een drup olijfolie, maar ze is nog wel heel erg jong.
<<

Anoniem280

Bericht 30 Nov 2015 08:06

Re: Al een week niet gepoept

De verpleging in het ziekenhuis zei tegen mij dat 5 dagen de max. was dat ze geen ontlasting hadden gehad.
Na die dagen iets van laxeermiddel geven, geen olijfolie, dat is namelijk te echerp voor de darmen van een baby.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 30 Nov 2015 09:16

Re: Al een week niet gepoept

Met borstvoeding mag het hoor, een week niet poepen, dan is de melk zo goed op de vraag afgesteld dat ze alles verteren. Mijn zoontje ging ook echt van meerdere keren per dag naar 1 keer in de week op een gegeven moment, dan had hij wel meteen spuitluiers, maar geen moeite met poepen. Zodra we over gingen op kunstmelk poepte hij weer dagelijks, dus duidelijk een andere reactie op de moedermelk en poedermelk.

Maar ze heeft er zichtbaar last van dus dan vind ik het wel een ander verhaal, ik zou denk ik even overleggen met de assistent van de huisarts voordat ik zo'n kleintje iets zou geven wat laxeert.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 30 Nov 2015 11:28

Re: Al een week niet gepoept

Ik heb met een thermometer zitten klooien gisteravond. Beetje draaien enzo en toen..... bleef ze maar poepen! Een paar minuten lang. Het was stroperig en had de consistentie van de Infacol wat we al een week niet meer geven dus bij deze raad ik iedereen deze troep af bij krampjes.
Ook bedacht ik me dat het huilen en de krampjes begonnen na de kraamweek sinds ze vitamine D en K krijgt.
Dit zijn suikerbommen! En suikee stopt ook. We gaan dus over op andere vitaminen ipv mierzoete vitamine D met sinaasappelsmaak.
Hopelijk is alle troep van de Infacol uit het lichaampje en kan ze weer lekker zelf poepen.
04-2014
10-2015
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 30 Nov 2015 12:54

Re: Al een week niet gepoept

Fijn dat het nu gelukt is. Ik heb het vaker gehoord over Infacol.
Hopelijk is ze er nu vanaf en wordt ze weer wat rustiger.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 30 Nov 2015 14:22

Re: Al een week niet gepoept

Milou schreef:Ik heb met een thermometer zitten klooien gisteravond. Beetje draaien enzo en toen..... bleef ze maar poepen! Een paar minuten lang. Het was stroperig en had de consistentie van de Infacol wat we al een week niet meer geven dus bij deze raad ik iedereen deze troep af bij krampjes.
Ook bedacht ik me dat het huilen en de krampjes begonnen na de kraamweek sinds ze vitamine D en K krijgt.
Dit zijn suikerbommen! En suikee stopt ook. We gaan dus over op andere vitaminen ipv mierzoete vitamine D met sinaasappelsmaak.
Hopelijk is alle troep van de Infacol uit het lichaampje en kan ze weer lekker zelf poepen.


Wat sneu voor haar! Inderdaad moet je echt niet vitamine met suiker geven! Vibovit heefr vitamine d die bestaat uit kokosolie en vitamine d. Vitamine k hebben ze misschien ook wel... die hadden wij in het begin vam dagravit.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 30 Nov 2015 14:49

Re: Al een week niet gepoept

Vit d en k van bonusan, die is zonder toevoegingen.
Vit D geef ik die van vitamine store huismerk, dosering 1 druppel per dag en zit in zonnebloemolie.
In veel andere zat het in pindaolie.

En een week niet poepen met bv is mogelijk. Op borstvoeding.com staan vast wel wat tips onder het kopje ontlasting.
M:21072011
J :08012014
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 30 Nov 2015 14:50

Re: Al een week niet gepoept

Caramba schreef:De verpleging in het ziekenhuis zei tegen mij dat 5 dagen de max. was dat ze geen ontlasting hadden gehad.
Na die dagen iets van laxeermiddel geven, geen olijfolie, dat is namelijk te echerp voor de darmen van een baby.



In een ziekenhuis doen ze dit gewoon, een huisarts zal dat toch niet zo gauw voorschrijven.
M:21072011
J :08012014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Nov 2015 18:22

Re: Al een week niet gepoept

R poepte een tijdlang alleen op zaterdag haha. Maar dat was niet erg volgens het cb.

fijn dat het er nu wel uit is, pijn is ook zielig.
R. 2013
D. 2016
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 30 Nov 2015 18:55

Re: Al een week niet gepoept

Fijn dat het gelukt is!

En inderdaad is het bij borstvoeding niet vreemd als ze maar eens per week ofzo poepen. Mijn jongste heeft dat ook lang gehad en soms ook last van haar buikje, zeker die eerste weken. Het is ook wat om ineens allerlei dingen te moeten gaan verwerken voor die darmpjes. Inderdaad alles maar proberen zo natuurlijk mogelijk alles te geven en geen gekke dingen.

http://winkel.groenevrouw.nl/supplementen/kids/orthica-k-d.html#.Vlx_SfkvfIU Wij hadden deze
Afbeelding

Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 30 Nov 2015 21:19

Re: Al een week niet gepoept

Haha spencer lekker ontspannen op zaterdag :smile:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem280

Bericht 01 Dec 2015 08:18

Re: Al een week niet gepoept

Happydobby schreef:
Caramba schreef:De verpleging in het ziekenhuis zei tegen mij dat 5 dagen de max. was dat ze geen ontlasting hadden gehad.
Na die dagen iets van laxeermiddel geven, geen olijfolie, dat is namelijk te echerp voor de darmen van een baby.



In een ziekenhuis doen ze dit gewoon, een huisarts zal dat toch niet zo gauw voorschrijven.


Hier echt geen olijolie in het ziekenhuis hoor.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 01 Dec 2015 16:00

Re: Al een week niet gepoept

Caramba schreef:
Happydobby schreef:
Caramba schreef:De verpleging in het ziekenhuis zei tegen mij dat 5 dagen de max. was dat ze geen ontlasting hadden gehad.
Na die dagen iets van laxeermiddel geven, geen olijfolie, dat is namelijk te echerp voor de darmen van een baby.



In een ziekenhuis doen ze dit gewoon, een huisarts zal dat toch niet zo gauw voorschrijven.


Hier echt geen olijolie in het ziekenhuis hoor.


Ik doelde ook op het laxeermiddel.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem301

Bericht 01 Dec 2015 17:59

Re: Al een week niet gepoept

Happydobby schreef:Vit d en k van bonusan, die is zonder toevoegingen.
Vit D geef ik die van vitamine store huismerk, dosering 1 druppel per dag en zit in zonnebloemolie.
In veel andere zat het in pindaolie.

En een week niet poepen met bv is mogelijk. Op borstvoeding.com staan vast wel wat tips onder het kopje ontlasting.

Waar verkopen ze bonusan? Bij de Tuinen ofzo? Wij hebben ook vitamine D van Dagravit, helemaal niet bij nagedacht. Stom zeg!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 01 Dec 2015 18:06

Re: Al een week niet gepoept

Carrie schreef:
Happydobby schreef:Vit d en k van bonusan, die is zonder toevoegingen.
Vit D geef ik die van vitamine store huismerk, dosering 1 druppel per dag en zit in zonnebloemolie.
In veel andere zat het in pindaolie.

En een week niet poepen met bv is mogelijk. Op borstvoeding.com staan vast wel wat tips onder het kopje ontlasting.

Waar verkopen ze bonusan? Bij de Tuinen ofzo? Wij hebben ook vitamine D van Dagravit, helemaal niet bij nagedacht. Stom zeg!


Vibovit is dus met kolosolie. En die kun je overal kopen.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 01 Dec 2015 20:05

Re: Al een week niet gepoept

Carrie schreef:
Happydobby schreef:Vit d en k van bonusan, die is zonder toevoegingen.
Vit D geef ik die van vitamine store huismerk, dosering 1 druppel per dag en zit in zonnebloemolie.
In veel andere zat het in pindaolie.

En een week niet poepen met bv is mogelijk. Op borstvoeding.com staan vast wel wat tips onder het kopje ontlasting.

Waar verkopen ze bonusan? Bij de Tuinen ofzo? Wij hebben ook vitamine D van Dagravit, helemaal niet bij nagedacht. Stom zeg!



Ik bedoelde orthica denk ik,
dat is deze
http://www.bol.com/nl/p/orthica-vitamin ... ection=bph
M:21072011
J :08012014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers