Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cadeautje zieke vriendin

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Nov 2015 18:34

Cadeautje zieke vriendin

Nav het topic van zoethout, waar goede ideeën vandaan kwamen, wil ik ook graag tips over wat ik kan geven aan een vriendin waarbij die vreselijke ziekte is vast gesteld. De behandelingen moeten nog beginnen.

Ik heb zelf al bedacht dat iets te lezen voor minder goede dagen wel een idee is, maar dat vind ik niet zo bijzonder.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Nov 2015 12:23

Re: Cadeautje zieke vriendin

Misschien iets van een leuk puzzelboekje of een maand abbonement op Netflix o.i.d.
Misschien kan je nog ergens een leuke serie vandaag halen en die op een USB stick zetten dat ze die kan kijken op haar gemaakje.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Nov 2015 12:29

Re: Cadeautje zieke vriendin

Ik heb destijds voor mijn neef een pakketje gemaakt met speciale verzorgingsproducten voor tijdens de chemo. Had ergens een site gevonden met een lijst van dingen die werden aangeraden en met die lijst ben ik de stad in gegaan. Ik had onder meer een superzachte tandenborstel, oogdruppels, een goede lippenbalsem, handdesinfect van Rituals, douchespul met amandelolie, zo'n grote tube cacaoboter, vochtinbrengende crème van La Roche-Posay. Hij vond het erg fijn om te krijgen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Nov 2015 12:33

Re: Cadeautje zieke vriendin

Volgens mij was het deze site:

http://huidverzorgingbijkanker.nl

De tips staan onder 'Tips bijwerkingen bij kanker' onderverdeeld per categorie. Ik heb ook gewoon om advies gevraagd in winkels en bij de apotheek.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem278

Bericht 30 Nov 2015 15:26

Re: Cadeautje zieke vriendin

Ik heb al fijne petten en mutsen gekregen, dat vond ik superfijn, tijdschriften en dat is ook fijn omdat je die als ze uit zijn kunt doorgeven aan anderen op je zaal, verder gebruik ik vooral mijn e reader en mp3 speler.
Een serie kijken is alleen fijn als je niet misselijk bent, ik heb in het begin twee keer mijn laptop aangezien voor n bakje (A). Een lippenbalsem is fijn, maar de meeste huidverzorgingsprodukten zijn nu heel ellendig, dus dat zou ik wel even checken, hoe superlief ik het idee ook vind.
Wat ook heel fijn is, is een boek van iemand die het hele proces heeft doorlopen en beschreven, want je kunt jezelf niet voorstellen hoe het is, en zo iemand wel.
En van die dikke sokken met nopjes eronder en een fijne zachte (fleece) deken gebruik ik ook veel.

Wat ook heel fijn is, maar ik weet niet of je dat kunt, is je hulp aanbieden bij praktische dingen. Ik ben het meest blij met mensen die aan hebben geboden om mijn hond uit te laten (tijdens behandelingen heb ik zelfs een gastgezin) en bv mijn moeder en beste vriendin die helpen met stofzuigen en dat soort grote klussen.

(ik heb op dit moment ch.emo, maar niet de z. iekte die je vriendin wrs heeft)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 30 Nov 2015 15:35

Re: Cadeautje zieke vriendin

Jeetje Quickster, wat een moeilijke periode ga je door! Bij mijn vriendin is b.orstkanker geconstateerd. Ze is al iets ouder en heeft een man en grote kinderen. Qua praktische dingen zal ze niet zo erg mijn hulp nodig hebben, denk ik. Ze heeft mij wel gevraagd om 1x per week met haar te blijven sporten/buiten zijn. Dus daar ga ik me voor inzetten om te doen slagen. Ik heb haar ook een armbandje gegeven met een mooie tekst er op. Dat armbandje heb ik zelf gebruikt voor het sporten, nu mag zij hem lenen tot ze hem niet meer nodig heeft.

Ik begrijp uit de link van Susan dat vooral huidproducten zonder parfum ed prettig zijn. Dus daar kan ik wel een keer een 'verwen'-pakketje van maken. Een boek lijkt me misschien ook wel confronterend?

Lekkere sokken en een fleecedekentje of iets vind ik ook wel een goed idee.

Ik voel me echt machteloos hier in.

Mijn wens voor haar gaat wel uit komen! De fotoshoot gaat geregeld worden!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem278

Bericht 30 Nov 2015 15:38

Re: Cadeautje zieke vriendin

Misschien kun je je vriendin in ieder geval attenderen op t forum van de Amazones.
Ze zal veel vragen hebben en daar zitten vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten.

Jouw steun is het meest belangrijk. Er zijn ook van die geschenkboekjes met wensen van sterkte en kracht, en daar kun je dan zelf iets voorin zetten?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Nov 2015 15:51

Re: Cadeautje zieke vriendin

Quickster schreef:Een lippenbalsem is fijn, maar de meeste huidverzorgingsprodukten zijn nu heel ellendig, dus dat zou ik wel even checken, hoe superlief ik het idee ook vind.


Daar is die website ook voor bedoeld, daar kun je vinden wat over het algemeen wel te verdragen is. Ik zou ook zeker niet zomaar wat kopen.

Sterkte voor jou, wat naar dat je ziek bent.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem278

Bericht 30 Nov 2015 17:03

Re: Cadeautje zieke vriendin

O nee, Susan, ik ben zeker dat jij zorgvuldig bent, maar het kan zijn dat je reuk en smaak beïnvloed wordt en verzorgingprodukten die dan prima voor je huid zijn, daar kun je dan heel misselijk van worden, begrijp je?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Nov 2015 17:14

Re: Cadeautje zieke vriendin

O ja, dat is vervelend, daar had mijn neef geen last van. Is dat ook bij middelen die ongeparfumeerd zijn, hebben die toch nog teveel geur?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem278

Bericht 30 Nov 2015 17:20

Re: Cadeautje zieke vriendin

Susan schreef:O ja, dat is vervelend, daar had mijn neef geen last van. Is dat ook bij middelen die ongeparfumeerd zijn, hebben die toch nog teveel geur?


Voor mij wel, maar er zijn genoeg mensen die ik heb leren kennen die helemaal nergens last van hebben, of alleen van bepaalde producten.
Want het idee is wel super, omdat je huid extreem te lijden heeft, van een fijne bodylotion of butter

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers