Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat heb juist wel of juist niet nodig bij/na..

<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 29 Nov 2015 17:14

Wat heb juist wel of juist niet nodig bij/na..

De baby uitzet?
De bevalling (zeer waarschijnlijk keizersnede)?
Na de bevalling?
Bij borstvoeding?

Ik kom zoveel verschillende lijsten en tips tegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Want wat kan je bijvoorbeeld van de baby uitzetlijst schrappen of heb je later pas nodig?
Wat heb je aan bij een bevalling? (waarschijnlijk keizersnede)
Na de bevalling, maandverband? Welke maat of moet het speciaal kraam verband zijn? (Heb een kraampakket van de verzekering dus heb al wel wat)
En bij borstvoeding, wat voor kleding droegen jullie toen? Want bijna al mijn kleding is daar niet echt voor geschikt.

Oftewel kom maar op met jullie tips!
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Nov 2015 17:23

Re: Wat heb juist wel of juist niet nodig bij/na..

ik had zelf alleen een hema hemdje aan tijdens mijn bevalling. Waarschijnlijk moet je nog even blijven na je keizersnee en wat dan echt heel erg handig is is een verlengsnoer. Ik was zo blij dat ik die mee had.
Maandverband wil je echt niet gebruiken na je bevalling. Het neemt over het algemeen niet genoeg op en het broeit te veel. Kotex matrassen kun je wel gebruiken. In het begin begin je met 2 kraamverbanden tegelijk. Nu denk je nog wtf maar het is echt heel erg nodig.
Qua borstvoeding heb ik een paar hemdjes van de h&m en wat shirtjes. Ik heb shirtjes van verschillende merken maar vind die van boob veruit het fijnste en het mooiste. Verder draag ik normaal veel vestjes dus dat wil ook prima als je een beetje rekbaar shirtje of hemdje daar onder doet kun je alsnog mooi discreet voeden.

Wat ik zelf heel fijn vond waren de wasbare zoogcompressen. De wegwerp zaten niet zo lekker.

verder heb ik de washandjes nog bijna niet gebruikt. Pyjama's ook nog niet voor J en een slaapzak heb ik nu ook pas gekocht maar die heeft hij nog niet dagelijks aan. Ben zelf wel heel blij met mijn draagdoeken en de hydrofiele doeken. Ik gebruik ze echt heel erg veel. Overal door het huid liggen hydrofiele verspreid dus koop die veel. En de rompers van de hema die rekken goed mee. Oh en verzorgingsproducten gebruik ik bijna niet vind het nogal suf om eerst de huid uit te drogen om hem daarna weer in te smeren terwijl de balans nog prima is.
2015 💙
<<

Linvi

Bericht 29 Nov 2015 17:25

Re: Wat heb juist wel of juist niet nodig bij/na..

Ik was al aan het bevallen toen ik toch een keizersnede kreeg en kreeg daarbij een ziekenhuis´schort`aan.
Deze strik je van achter zeg maar, ik had er niks onderaan.

Qua maandverband idd dat wat in het kraampakket zat, bij mijn eerste natuurlijke bevalling had ik veel meer kraamverband nodig dan na mijn keizersnede. Ik had 3 pakken in huis en die zijn niet eens opgegaan, terwijl er bij dochter wel 5 zijn doorgegaan. In het ziekenhuis hebben ze ze sowieso liggen en toen ik na 4 dagen thuis kwam vloeide ik nog amper. Ik droeg bij de borstvoeding 2 hempjes over elkaar met een vestje erover. Het ene hempje deed ik omhoog en de andere omlaag. Het vestje wat daar over zat kon dus ook erg makkelijk aan of uit. Verder had ik voedingsbh´s aangeschaft en die vond ik erg praktisch.

Zoogcompressen waren geen overbodige luxe en ik gebruikte ook hydrofielen om over het voedingskussen te leggen.
<<

Anoniem205

Bericht 29 Nov 2015 17:29

Re: Wat heb juist wel of juist niet nodig bij/na..

Ik heb nooit 2 kraamverbanden aan elkaar geplakt na de bevalling. Als de kraamverbanden op zijn, dan is kotex idd het fijnste alternatief.

Hydrofielen zijn fijn. Spuugdoekjes ook. Evenals draagdoeken.

Bevallen deed ik in een hemdje en met mega dikke sokken. Lipbalsem/labello vond ik ook fijn bij me te hebben.
<<

Anoniem315

Bericht 29 Nov 2015 17:33

Re: Wat heb juist wel of juist niet nodig bij/na..

Kraamverband heb ik een paar dagen gebruikt, daarna het gewone, wat grotere, uit de supermarkt. Ik had aan 2 pakken uit het kraampakket genoeg, droeg gewoon 1 per keer hoor.

Tijdens de bevalling droeg ik een groot shirt en voor er na had ik een grote pyjamabroek mee.

Ik had wasbare zoogcompressen, maar de wegwerpbare bevielen me beter. Ik had een voedingsbh aan, dag en nacht. Na een week droeg ik liever een sportbh.

Uitzet.. tja. Als je maar genoeg luiers hebt, vitamine D en K, twee thermometers, hydrofiele doeken en wat kledingsetjes.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 29 Nov 2015 17:52

Re: Wat heb juist wel of juist niet nodig bij/na..

Kraamverband in het begin en later wat dikker/ groter maandverband uit de winkel.
Grote onderbroeken, ik droeg die van mijn vriend de eerste dagen.

Tijdens de bevalling droeg ik een zwangerschapshemd van de hema. En ik had een joggingbroek aan naar het ziekenhuis toe en de zelfde broek ook weer aan toen ik naar huis ging.

Wegwerp zoogcompressen vond ik fijn. En voedingsbeha's zonder beugel.

Baby-uitzet, omslagdoeken, hydrofiele doeken. In het begin van die overslag-rompers van de hema. Dan hoef je niet steeds over het hoofdje heen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 29 Nov 2015 18:22

Re: Wat heb juist wel of juist niet nodig bij/na..

Ja overslagrompers de eerste week!
Verder veel hydrofiele doeken
Wegwerpbare zoogcompressen
Ik had een soort nachthemd met legging pyama,tijdens m'n bevalling alleen een hemdje aan.
En katoenen hema onderbroeken

Ik "moest" van de kraamverzorgster nog om een soort moltondoeken ivm de warmte in het wiegje en m'n man is nog om een kolf extra luiers tepelhoedjes en kraamverband geweest. Ik heb nog 2 pakken gewoon kraamverband en daarna grote kotex gebruikt.
<<

Anoniem134

Bericht 29 Nov 2015 19:20

Re: Wat heb juist wel of juist niet nodig bij/na..

De baby uitzet?
Overslagrompers en shirtjes. En veel hydrofiel doeken. Oh en de kipkep pittenzak vonden wij wel fijn. N. had veel last van krampen en dat paste precies over haar buikje. Ik vond het dragen van N. heel erg fijn dus hier zou een doek zeker bij de uitzet horen.

De bevalling (zeer waarschijnlijk keizersnede)?
Ik droeg een hemdje. Geen ervaring met een keizersnede. Verder had ik een pyjama bij en nog wat dingen om me mee te vermaken terwijl ik in het ziekenhuis lag.

Na de bevalling?
Iets meer kraamverbanden dan in het pakket zaten want ik vond het fijn vaak te verschonen. Ik droeg oude boxershorts van mijn man. Verder mistte ik toen ik in het ziekenhuis lag na de bevalling wel iets lekkers. Mijn man en ook onze kinderen/ouders waren weg na bezoek en toen had ik graag iets van lekkere chocolade gehad. Dit gaat de volgende keer wel mee.

Bij borstvoeding?
Wegwerp zoogcompressen van natusan. Die waren lekker zacht. Vond de wasbare helemaal niet fijn. Verder goede voedingsbh's.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 29 Nov 2015 19:29

Re: Wat heb juist wel of juist niet nodig bij/na..

Ik had ze vooraf niet, maar van die elastische tops (geen hemd) vond ik ideaal voor 's nachts i.c.m. zoogcompressen. Geen ervaring met keizersnede, maar het lijkt me fijn om een paar aantoonbare, maar zachte broeken te hebben (misschien wel hoogsluitend). Ik had zelf 2 paar zwarte trainingsbroeken die heel mooi vielen, waardoor ik me prettig, maar niet slonzig voelde.
L2014 & H2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Nov 2015 20:55

Re: Wat heb juist wel of juist niet nodig bij/na..

Na de keizersnee heb ik de eerste weken in leggings en zwangerschapleggings gelegen en gelopen. Strakke broeken kun je echt niet verdragen op je wond.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 29 Nov 2015 21:19

Re: Wat heb juist wel of juist niet nodig bij/na..

Ik heb beide keren wel zo'n 8 pakken kraamverband gebruikt. Maar dat wisselt dus heel erg. In je kraampakket zitten meestal zo'n 2 pakken en het is altijd wel later bij te halen.

Tijdens de keizersnede zal je wel zo'n schort aanmoeten, maar voor daarna zijn leggings en joggingbroeken wel even fijn :)

Omdat je in de winter uitgerekend bent zou ik ook een lekkere warme wikkeldeken aanschaffen(eentje die ook in de maxi cosi past is helemaal fijn).
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Nov 2015 21:49

Re: Wat heb juist wel of juist niet nodig bij/na..

Ik had na mijn ks in huis altijd enorme pyjama broeken aan, dat zat heerlijk.
Bloedverlies had ik bijna niet. Ik heb geen kraamverband gebruikt.
Wel droeg ik de eerste dagen van die netbroekjes omdat mijn wond zo'n pijn deed.
R. 2013
D. 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers