Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bloeddrukvraag

<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 01 Okt 2013 14:45

Bloeddrukvraag

Als je ernstige bloedarmoede hebt, is je bloeddruk laag, toch?
En als je dan vocht toedient, stijgt hij?

Ik ben met een medisch programma over dieren bezig en wil even zeker weten dat ik het snap.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Okt 2013 15:28

Re: Bloeddrukvraag

Bloedarmoede en bloeddruk zijn twee verschillende dingen. Wat jij stelt is dus ook niet waar, met bloedarmoede heb je niet perse een lage bloeddruk.
#teammaple🍁
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 01 Okt 2013 15:32

Re: Bloeddrukvraag

Het gaat over een vogelbekdier met een stuk of 100 teken. Ze zijn aan het uitrekenen hoeveel bloed elke teek drinkt, hoeveel minder bloed het vogelbekdier nu dus heeft en ze trekken de conclusie dat hij daardoor ernstige bloedarmoede heeft. Vervolgens dienen ze vocht toe om de bloeddruk te herstellen, maar dat woord is te lang, dus ik wil weten of ik het woord stijgen of dalen moet gebruiken. Ik heb er nu van gemaakt dat de bloeddruk stijgt, dat leek mij het meest logisch gezien de context.
<<

Anoniem130

Bericht 01 Okt 2013 15:39

Re: Bloeddrukvraag

Klopt in die context. En bloeddruk verlies door volumeverlies kan ook resulteren in bloedarmoede. Dat is dan twee gevolgen (lagere bloeddruk en anemie beide door te weinig bloed) door dezelfde oorzaak (bloedvolume verloren aan de teken).

Het infuus zal de bloeddruk herstellen (stijgen idd) maar de bloedarmoede niet.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 01 Okt 2013 15:45

Re: Bloeddrukvraag

Hij kreeg nu een injectie met vocht, ook om een shock te voorkomen. Ze zijn nog wel even bezig met het verwijderen van die teken, arm beest.
<<

Anoniem173

Bericht 02 Okt 2013 17:17

Re: Bloeddrukvraag

Tenzij je bloed via dat infuus geeft dan kun je de bloedarmoede weer wel verbeteren.
<<

Anoniem130

Bericht 02 Okt 2013 18:13

Re: Bloeddrukvraag

Atelier Madame schreef:Tenzij je bloed via dat infuus geeft dan kun je de bloedarmoede weer wel verbeteren.


Ja, maar er stond "vocht" dus ik neem aan dat ze gewoon fysiologisch zout gegeven hebben dan.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Okt 2013 20:17

Re: Bloeddrukvraag

Dat klopt niet lijkt me. Ik heb zelf een lage bloeddruk en een hoog ijzergehalte. Totaal geen bloedarmoede dus. Mijn moeder had het vroeger andersom: een laag ijzergehalte en een normale tot hoge bloeddruk.

Hoe gaat het nu met het dier?

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers