Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bang voor brand

<<

Anoniem145

Bericht 26 Nov 2015 18:27

Bang voor brand

Nu straks met de kerst lichtjes overal.

Wie heeft hier ook last van ? Ik weet dat ze best veilig zijn heb een klein kunstboompje en een kerst dorpje waar lichtjes inkomen maar ik blijf het wat eng vinden. Heb er zelfs een nachtmerrie over gehad brrr..

Ik gebruik altijd van die lichtjes snoeren.

Groetjes rituals
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 496

Geregistreerd: 11 Nov 2013 11:24

Bericht 26 Nov 2015 19:02

Re: Bang voor brand

Ik heb daar niet zo'n last van. Dit jaar zetten we waarschijnlijk geen boom op. Eerdere jaren hadden we met de boom eigenlijk alleen de lampjes aan als we ook thuis waren. Zodoende houd je er toch wat zicht op.
<<

Anoniem149

Bericht 26 Nov 2015 19:13

Re: Bang voor brand

Ik heb dat helemaal niet eigenlijk. Heb sowieso nooit echt angst gehad voor brand.
<<

Anoniem170

Bericht 26 Nov 2015 21:16

Re: Bang voor brand

Ik heb dat ook weleens nu. Dan denk ik, als er nu brand uitbreekt op de hal en ik ben in mn slaapkamer, kan ik nergens heen. Ik heb tralies voor mn slaapkamerraam :(
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10370

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 26 Nov 2015 22:40

Re: Bang voor brand

Dat vind ik wel akelig, Roos. Heb je overal melders hangen?

Rituals, als je er zo angstig voor bent zou ik de lichtjes achterwege laten.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

anoniem203

Bericht 26 Nov 2015 23:03

Re: Bang voor brand

Ik zou de lichtjes gewoon gezellig aan doen als je zelf ook thuis bent en ze uit doen als je boodschappen gaat doen, gaat douchen enz. Verder zorgen dat je in veel ruimte's rookmelders hebt hangen. Dan moet het wel goedkomen gok ik :)
<<

Anoniem170

Bericht 27 Nov 2015 19:27

Re: Bang voor brand

Sam schreef:Dat vind ik wel akelig, Roos. Heb je overal melders hangen?

Rituals, als je er zo angstig voor bent zou ik de lichtjes achterwege laten.



Ja, er hangt een melder in mn slaapkamer. Het is een oud monumentenpandje en die tralies zijn nog iets van vroeger, maar het is wel eng ja :(
<<

Anoniem134

Bericht 27 Nov 2015 19:44

Re: Bang voor brand

Ik ben altijd wel een beetje bang dat er brand uitbreekt met zoveel lichtjes (en veel brandbaar spul), daarom gaan de lichtjes in de boom ook alleen aan wanneer we thuis zijn.

Roos, dat klinkt inderdaad niet fijn zeg! Kan me voorstellen dat je dat eng vind.
<<

Anoniem137

Bericht 27 Nov 2015 19:57

Re: Bang voor brand

Ik heb dat eigenlijk helemaal niet, ik heb het idee dat het risico voor op brand door kerstverlichting met de kerstverlichting van nu wel meevalt. Volgens mij is die angst er vooral vroeger ingeprent, in de tijd dat we nog kaarsjes in de boom hadden, en later de toen nog relatief onveilige en stroomvretende elektrische kerstverlichting.

Een groter risico op brand zijn de opladers voor mobiele telefoons, tablets etc etc, die dag en nacht in het stopcontact hangen. Daar staat ook lang niet iedereen bij stil :)
<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:42

Bericht 27 Nov 2015 20:56

Re: Bang voor brand

Ja daar heb ik ook last van. Ik zal nooit de verlichting van de kerstboom aan laten als ik niet thuis ben. Volgens mijn moeder was ik als kind al bang dat er brand zou komen in huis. Helaas uiteindelijk ook gebeurd een aantal jaar geleden is ons huis deels afgebrand. Niet door lichtjes in de kerstboom hoor!

Sinds dien in ons nieuwe huis voldoende brandmelders en eigenlijk ben ik minder bang geworden voor brand. Ergens in mijn hoofd denk ik hoe groot is de kans dat in je leven 2x je huis afbrand.
Afbeelding
Afbeelding[/url]

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers