Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geïrriteerde en jeukende hoofdhuid

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Nov 2015 20:33

Geïrriteerde en jeukende hoofdhuid

Ik heb de laatste weken veel jeuk op mijn hoofd en word er gek van! Ik heb geen luizen, want er komen elke week moeders in mijn klas voor de luizencontrole, maar ze zagen wel dat mijn hoofdhuid er nogal rood en geïrriteerd uitziet. Ik denk dat de huid gewoon uitgedroogd is door dagelijks wassen en föhnen. Heb nu een flesje arganolie gekocht en dat net op mijn hoofd gemasseerd, wel vies, die olie in je haar, maar goed. Hebben jullie verder nog tips wat ik hieraan kan doen?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 25 Nov 2015 20:34

Re: Geïrriteerde en jeukende hoofdhuid

Niet meer dagelijks wassen ;)
<<

Anoniem176

Bericht 25 Nov 2015 20:55

Re: Geïrriteerde en jeukende hoofdhuid

Misschien kun je een tijdje andere shampoo en cremespoeling gebruiken. Ik heb soms contact eczeem van producten die ik al jaren gebruik. Na een tijdje kan ik het dan weer wel verdragen.
<<

anoniem203

Bericht 25 Nov 2015 20:56

Re: Geïrriteerde en jeukende hoofdhuid

Een shampoo gebruiken met zo min mogelijk rommel (parabenen, parfum) of een hele milde shampoo gebruiken zoals die gele fles van Schwarzkopf.
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 09:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 25 Nov 2015 21:07

Re: Geïrriteerde en jeukende hoofdhuid

De shampoo van Neutral gebruiken. Die is vrij van allemaal dingen waar je irritatie van zou kunnen krijgen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 25 Nov 2015 21:09

Re: Geïrriteerde en jeukende hoofdhuid

lush en dan iets van lullaby of jason en de argan oil.
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Nov 2015 21:13

Re: Geïrriteerde en jeukende hoofdhuid

Blue schreef:De shampoo van Neutral gebruiken. Die is vrij van allemaal dingen waar je irritatie van zou kunnen krijgen.


Is die gewoon bij een drogisterij te koop?
❤ 7 juni 2018
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 09:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 25 Nov 2015 21:24

Re: Geïrriteerde en jeukende hoofdhuid

Bliss schreef:
Blue schreef:De shampoo van Neutral gebruiken. Die is vrij van allemaal dingen waar je irritatie van zou kunnen krijgen.


Is die gewoon bij een drogisterij te koop?


Als het goed is verkoopt de kruidvat de shampoo.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 25 Nov 2015 21:28

Re: Geïrriteerde en jeukende hoofdhuid

Minx schreef:lush en dan iets van lullaby of jason en de argan oil.


Dit heeft bij mij goed geholpen!
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 25 Nov 2015 21:31

Re: Geïrriteerde en jeukende hoofdhuid

De sensitive shampoo van Guhl helpt bij mij heel goed.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Nov 2015 21:52

Re: Geïrriteerde en jeukende hoofdhuid

Zo vreselijk herkenbaar :( Ik word soms wakker 's nachts omdat ik mijn eigen hoofd kapot lig te jeuken :(

De itchy skin shampoo van head and shoulders wil bij mij nog wel eens werken.
Zit eucalyptus in, werkt verkoelend!
<<

anoniem203

Bericht 25 Nov 2015 22:02

Re: Geïrriteerde en jeukende hoofdhuid

Head & Shoulders is de meest slechte shampoo die er te verkrijgen is. Die shampoo maakt een soort laagje op je hoofdhuid (bij langer gebruik dus niet na 1-2 flesjes) en daardoor kan het niet meer 'ademenen'. Een soort teer. Zo heb je idd geen roos meer of jeukende hoofdhuid maar zodra je stopt met het gebruiken van deze shampoo komt alles in alle hevigheid terug en is de hoofdhuid zijn balans kwijt. Head & Shoulders verdoezeld het dus alleen en pakt het probleem niet aan.
<<

Anoniem168

Bericht 28 Nov 2015 22:58

Re: Geïrriteerde en jeukende hoofdhuid

Ava schreef:Head & Shoulders is de meest slechte shampoo die er te verkrijgen is. Die shampoo maakt een soort laagje op je hoofdhuid (bij langer gebruik dus niet na 1-2 flesjes) en daardoor kan het niet meer 'ademenen'. Een soort teer. Zo heb je idd geen roos meer of jeukende hoofdhuid maar zodra je stopt met het gebruiken van deze shampoo komt alles in alle hevigheid terug en is de hoofdhuid zijn balans kwijt. Head & Shoulders verdoezeld het dus alleen en pakt het probleem niet aan.



Wat kun je dan beter gebruiken, bij roos?
<<

Anoniem177

Bericht 28 Nov 2015 23:02

Re: Geïrriteerde en jeukende hoofdhuid

Wat mensen vaak niet weten is dat Roos een bacterie is. Dit los je vaak niet op met een simpele shampoo.

In de salon heb ik zoveel mensen gehad die dachten dat ze roos hadden, maar 90% procent van de mensen had geen roos. Roos ligt niet los op je hoofdhuid. Het plakt, is geel en het kan onwijs stinken. Kijk dus eerst heel goed of je werkelijk roos hebt.

Zelf gebruik ik voor mijn gevoelige hoofdhuid(jeuk etc) Kerastase Dermo calm. Is een Kappersshampoo en niet bij een drogist te koop. (Je kan bij elke salon dat Kerastase verkoopt vragen om een proefmonster) Het is een verkoelende shampoo. Ook hebben ze druppels, die je snel even een bepaalde plek kan doen zodat het afkoelt.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 29 Nov 2015 08:08

Re: Geïrriteerde en jeukende hoofdhuid

Hoe noem je die witte puntjes in je haar dan, die los zitten en je er zo uit kan schudden?
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 29 Nov 2015 10:08

Re: Geïrriteerde en jeukende hoofdhuid

Dat is zijn schilfertjes die los komen van je hoofdhuid.
Normaal vernieuwd de huid zich na 28 dagen maar bij een gevoelige hoofdhuid is dit versneld.
De hoofdhuid is ook dunner bij dit type vandaar de irritatie en het beter zou zijn als je hier een goeie shampoo voor gebruikt.
Wij hebben klanten die willen niet meer anders en hebben het geld er voorover :wink:
<<

Anoniem168

Bericht 29 Nov 2015 13:12

Re: Geïrriteerde en jeukende hoofdhuid

Blijft mijn vraag wat je dan moet aanschaffen...
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 29 Nov 2015 14:08

Re: Geïrriteerde en jeukende hoofdhuid

Bij kapper die kerastase verkoopt en dan de bain rich ( voor droger haar) of bain vital (normaal tot vettig haar)
Evt het masker erbij of de sensidote ( flesje met pipetje voor op de hoofdhuid te druppelen)
<<

anoniem203

Bericht 29 Nov 2015 14:20

Re: Geïrriteerde en jeukende hoofdhuid

Of als je echt bij een drogist wil blijven voor je shampoo is Elvive van L'Oreal een goede shampoo (blauwe fles oranje dop) of die van Andrelon. In die van Andrelon zit zink en dat is ook weer goed voor eczeem op je hoofdhuid.
<<

Anoniem168

Bericht 29 Nov 2015 15:48

Re: Geïrriteerde en jeukende hoofdhuid

Ah, mijn kapper heeft ook Kerastase! Dank voor de info! Het is overigens niet voor mezelf, maar meerdere mensen in mijn omgeving hebben er last van. Zelf heb ik heel soms een wat geïrriteerde/droge hoofdhuid maar dat lijkt zich altijd vanzelf op te lossen.
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 29 Nov 2015 17:18

Re: Geïrriteerde en jeukende hoofdhuid

Ik had wel baat bij de shampoo en conditioner van 'yes to the carrots' van de Tuinen.
Nu gebruik ik een shampoo van de kapper en heb het idee dat ik er nu weer meer last van begin te krijgen.
<<

Jack

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 29 Nov 2015 23:02

Bericht 02 Dec 2015 21:55

Re: Geïrriteerde en jeukende hoofdhuid

Ik heb ook soms last van een geïrriteerde/jeukende hoofdhuid. Bij mij komt het door 3 verschillende dingen: de kachel maakt mijn huid heel droog, ik was mijn haar met te warm water en ik gebruik een shampoo en conditioner met alcohol, parabenen en andere troep. Ik probeer nu dus kouder te douchen (brr), de kachel niet aan te zetten in de slaapkamer en een shampoo en conditioner gebruiken van een natuurlijke winkel. Het jeukt echt veel minder nu, gelukkig!

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers