Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 01 Okt 2013 12:54

Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Ik ben vanaf 21 augustus thuis van mijn werk. Huisarts noemde het zwaar overspannen, eerste psycholoog burn-out.
Ik begin dat steeds meer ook zelf in te zien...
Ik moest 3 weken geleden bij de bedrijfsarts komen, en ik ben daar een kwartier binnen geweest, hij vroeg in de eerste minuut mijn klachten. Waarop ik reageerde dat ik heel erg moe was, dat ik heel vaak heel erg verdrietig was, me machteloos voelde, onzeker, angstig,last van hartkloppingen, kort lontje, enz enz.
Daarna vroeg hij wat ik voor werk deed, wat ik kort beschreef. Waar hij direct de conclusie uit trok: je werkt onder je niveau, en van langdurig onder je niveau werken kun je ook burn-out raken. Weet je wat jij moet doen, zei hij. Ga naar p&o, en vraag om een functie die wel bij je niveau past.

Ik vroeg nog, moeten we een re-integratieplan opstellen, want daar gaat mijn teamleider om vragen. Maar neee, dat moest ik maar met mijn teamleider overleggen.
Nou alles goed en wel, ik had een plan met mijn teamleider liggen en was weer wat uurtjes aan het werk, en had veel begrip van die kant. Ik wilde het weer wat opgaan bouwen, maar, zo zei mijn teamleider ook: rustig aan, want we hebben er allemaal niets aan als ik straks weer instort. :yes:

Nu werd ik afgelopen zaterdag gebeld, door mijn teamleider. Dat ik maandagochtend langs moest komen, om 8 uur, en dat ik me moest voorbereiden op uitbreiding.
Ik was daar gisterochtend, en hij opende het gesprek met ik heb het rapport van de bedrijfsarts hier liggen, en jij bent niet ziek. Dus jij gaat deze week 6 uur per dag werken, en volgende week gewoon weer je normale uren.
Geen ruimte voor gesprek, alleen maar nog de mededeling dat de bedrijfsarts in zijn rapport (wat ik overigens niet mocht lezen) had geschreven dat mijn klachten de werkzaamheden niet in de weg stonden omdat ik ook voor mijn 3 kinderen kon zorgen.

En nu ben ik dus weer aan het werk gegaan, omdat ik ook geen zin heb in ontslag op staande voet wegens werkweigering. Maar ik kan simpelweg niet fulltime aan de slag. Ik kan dat echt niet. Ik wil wel werken, het weer opbouwen. Maar ik vind dit zo oneerlijk, zo onrechtvaardig. En ik weet dus even niet wat ik moet doen.
Hebben jullie tips?
<<

Anoniem193

Bericht 01 Okt 2013 13:03

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Klote voor je Blij.
Dit vond ik op de site van FNV

Bedrijfsarts
Ben ik verplicht het advies van de bedrijfsarts op te volgen?
Ja, in principe ben je verplicht om het advies van de bedrijfsarts op te volgen. Ben je het niet eens met zijn of haar oordeel, geef dat dan duidelijk aan. Soms kan dat tot een nieuw advies leiden waar je je wel in kunt vinden. Kom je er echter niet samen uit, bijvoorbeeld omdat de arts vindt dat je moet werken en jij vindt van niet, dan kun je een objectief deskundigenoordeel aanvragen bij het UWV.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 01 Okt 2013 13:26

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Ik zou ook zeker je bedrijfsarts contacteren. Dit is naar mijn mening niet gezond voor jou.

Sterkte, vind het echt een vervelende situatie voor jou.
<<

Anoniem23

Bericht 01 Okt 2013 14:30

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Je kunt ook een second opinion aanvragen van een deskundige. Dat zou ik doen.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 01 Okt 2013 18:41

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Ik zou ook voor een second opinion gaan. Raar dat de psycholoog en huisarts totaal iets anders zeggen als je bedrijfsarts. Wat een rot situatie. En zorgen voor je drie kinderen zul je toch moeten. Wat een rare opmerking!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 01 Okt 2013 20:25

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Jeetje wat een vervelende gang van zaken, ik zou de bedrijfsarts bellen en anders een second opinion. Je hebt wel recht op het verslag van de bedrijfsarts. daar zeker om vragen. Heb je ook nodig als eventueel bewijs mocht dit verder uit de hand gaan lopen
<<

Anoniem186

Bericht 01 Okt 2013 20:38

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Je moet zeker weten voor een second opinion gaan. Daar heb je recht op.

Wat een ontzettende rot situatie!
<<

Anoniem66

Bericht 01 Okt 2013 20:52

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Als een speer zorgen voor een second opinion! En eisen dat je dat rapport te lezen krijgt. Wat een onzin dat je dat niet zou mogen lezen.

K*tsituatie zeg! :hug:
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 02 Okt 2013 07:52

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Nou, het verhaal heeft nog een staartje. Gisteren had ik van 8 tot 13 gewerkt, en ben de rest vand e dag helemaal kapot geweest. Het gaat gewoon echt niet, en de stress die ik er nu bij krijg van mijn teamleider werkt niet echt mee. Ik had mijn huisarts 's middags gebeld, en dit verhaal voorgelegd. Zij kent de hele situatie, en vond het een hele nare gang van zaken, helemaal omdat de bedrijfsarts geen verdere research gedaan had. Zij heeft het verzuimbedrijf, waar mijn werk bij aangesloten is gebeld, en mijn aanspreekcoach gesproken. Mijn huisarts wilde de bedrijfsarts spreken, maar dat was kennelijk heel lastig, dus dat gebeurd morgen of overmorgen.

Ik heb gisteravond voor mijzelf besloten dat het echt nog niet gaat, en dat het anders moet. Ik belde vandaag weer mijn werk op, en legde uit, dat ik begrijp dat zij naar het rapport van de bedrijfsarts handelen, maar dat ik ook met mijn rug tegen de muur sta, want ik wil echt wel werken, maar het gaat gewoon nog niet, zeker niet in de opbouw die zij nu bedacht hebben. Waarop ik als reactie kreeg, dat hij me veel sterkte wenste, maar dat de eventuele consequenties voor mij waren, want ik was niet ziek gemeld, dat ging hij ook zeker niet doen, want in het rapport van de bedrijfsarts staat dat ik niet ziek ben.

Ik ga vandaag achter een second opinion aan, en ik ga mijn pyscholoog bellen, misschien dat hij ook nog iets voor me kan betekenen in deze, net als mijn huisarts nu aan het doen is. (wat echt ontzettend fijn is, zo'n arts die het meteen voor je opneemt, en ook direct handelt!)
Dat rapport zou me toegestuurt worden, maar heb ik ondertussen nog steeds niet binnen, daar ga ik dus ook achteraan vandaag. Menmenmen, alsof ik nog niet genoeg stress had...
:cry:

Bedankt voor jullie reacties :)
<<

Anoniem321

Bericht 02 Okt 2013 08:11

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

O jakkes Blij, heb je een burn-out, word je ook nog geconfronteerd met deze shit! Wat een absurde situatie..
Hopelijk kun je snel een second opinion krijgen. Heel veel sterkte.
<<

Anoniem23

Bericht 02 Okt 2013 08:39

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Ik zou je werkgever even laten weten dat je wél ziek bent en dat je een second opinion hebt aangevraagd (en dat dus doen). Zolang daar nog geen uitkomst van is ben je gewoon ziek, daar kan je werkgever van alles van vinden maar helaas voor hem. Als de deskundige dan oordeelt dat je inderdaad niet ziek bent, zijn de consequenties helaas wel voor jou. Maar hier moet je niet mee akkoord gaan hoor! Dus stuur een mail (dan heb je het zwart op wit) met wat je vanochtend uitgelegd hebt, dat je wél ziek bent en een second opinion hebt aangevraagd.
Laatst gewijzigd door Anoniem23 op 02 Okt 2013 08:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 02 Okt 2013 08:49

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Dank je Harrison, dat is een goed advies. Ik ga hem inderdaad vandaag mailen.
Moet ik dan ook contact opnemen met die verzuim-contactpersoon? Of gewoon mijn baas mailen met dat ik wel ziek ben en een second opinion aan vraag? En het daar bij laten?
Ik lees overal dat het wel 3 maanden kan duren voordat je bij die verzekeringsarts terecht kunt, maar dat is toch belachelijk?

Zie door de bomen het bos niet meer, en zit mezelf helemaal gek te maken...
<<

Anoniem23

Bericht 02 Okt 2013 08:55

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Is ook echt een enorme rotsituatie dit.

Je kunt een deskundigenoordeel aanvragen bij het UWV. Dat kan via de website :). Dat kost trouwens wel 100 euro. Maar mocht het zo zijn dat blijkt dat je inderdaad nog niet beter bent kun je dat op de een of andere manier wel verhalen op je werkgever danwel verzuim-contactpersoon.
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 02 Okt 2013 10:13

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Ik heb dat deskundigenoordeel aangevraagd. En nu ben ik aan het nadenken over een mail naar mijn baas. Maar krijg al klotsoksels als ik er aan denk.
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 02 Okt 2013 10:17

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Ok, gemaild. Dat ik een second opinion heb aangevraagd. Dat ik wel ziek ben. En dat ik wel wil werken, maar dan in de rustige opbouw zoals ik daar mee bezig was in week 38 en 39.
Dat ik niet in staat ben om nu al fulltime te werken.

Bwah, zelfs mailen vind ik eng.
<<

Anoniem66

Bericht 02 Okt 2013 10:23

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Jeetje, wat een meedenkende werkgever zeg.. Not.
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 02 Okt 2013 10:51

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Nou is ze weer hoor. Om 11.16 heb ik de mail gestuurd naar mijn teamleider, en om 11.30 ging mijn telefoon. Een 'verzuimcoordinator' van het bedrijf, en dat ze geen conflict willen, dat ze toch wel denken dat we er samen uit kunnen komen, en dat een second opinion niet hoeft en blablabla. of ik over een paar uur op kantoor wilde komen. Ik zei dat ik daar geestelijk niet tot toe in staat was nu, en toen zei hij: dan komen we naar jou.
Ben zeer benieuwd.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Okt 2013 10:53

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Jeetje Blij, wat een gedoe zeg! Dat zou me ook niet in de koude kleren gaan zitten en als je een burn out hebt kun je dat soort dingen ook gewoon helemaal niet handelen!
Ik hoop dat er toch nog iets fatsoenlijks uit voort komt. Ze zijn duidelijk geschrokken!

Sterkte straks!
Laatst gewijzigd door Pompoen op 02 Okt 2013 10:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem185

Bericht 02 Okt 2013 10:54

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Oke, nou wel netjes dat ze de moeite nemen om naar jou toe te komen en aangeven het willen oplossen.

Je moet gewoon uitkijken dat ze je niet in een hoekje praten en duidelijk zijn in wat je wel en niet wil en kan. En dat als zij niet mee werken dat je toch écht die second opinion laat doen omdat je hier niet mee geholpen bent.
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 02 Okt 2013 10:56

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Ja, lampenkapje, ik ga maar even opschrijven wat ik wil. Ik wil nogmaals gezien worden door de bedrijfsarts, en anders doe ik een second opinion. Zodat het duidelijk is wat ik kan en niet kan, want anders zit ik volgende week weer in conflict.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 02 Okt 2013 10:58

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Die verzuimcoordinator is geen bedrijfsarts hè, met die coördinator hoef je dus niet je klachten te bespreken.
03/2019
11/2020
<<

Anoniem185

Bericht 02 Okt 2013 10:58

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Goedzo, goed voor jezelf op komen. Als jij het zelf niet doet, doen hun het zéker niet voor je.
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 02 Okt 2013 11:02

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Kaat schreef:Die verzuimcoordinator is geen bedrijfsarts hè, met die coördinator hoef je dus niet je klachten te bespreken.

Nee, ik wil alleen maar afspraken maken, rest bespreek ik met bedrijfsarts. Dank je.
<<

Anoniem321

Bericht 02 Okt 2013 11:09

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Nou heel veel succes en ik denk dat het inderdaad verstandig is op te schrijven wat je wilt zeggen. En kun je niet iemand charteren die naar je toe komt zodat je niet alleen het gesprek in gaat? Ik heb zelf ook een burn out gehad en heb op enig moment ook enige tegenwerking gehad van de arbo. Ik heb vervelende gesprekken moeten voeren en heb daarbij mijn vriend meegenomen. Vonden zij niet leuk, maar voor mezelf was het heel prettig.
<<

Anoniem205

Bericht 02 Okt 2013 11:11

Re: Burn-out, bedrijfsarts zegt niet ziek

Jeetje Blij, wat een rotsituatie! Heeft jouw bedrijf nog een andere bedrijfsarts. De meeste (grote) organisaties hebben meerdere bedrijfsartsen namelijk.

Dat jij het verslag niet mag inzien is onzin. Het gaat over jou, dus jij hebt juist recht om het in te zien. Een reintegratieplan moet je ook gezamelijk opstllen. Zijn ze helemaal betoeterd daar!
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers