Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

<<

Anoniem236

Bericht 23 Nov 2015 16:08

Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

We hebben een nieuwbouw woning gekocht met een perceel opp. van 155m2. Nu gaat ons bouwbummer nog niet gebouwd worden en wanneer wel is helemaal onduidelijk. De hypotheek aanhouden zoals we hem hebben kost heel veel geld (500 per maand) als we dan niet voor juli bij de notaris zitten is het ook voor niets geweest en moeten we een nieuwe minder gunstigere hypotheek aanvragen.

Optie zou zijn over te stappen naar een ander bouw nummer;
De huizen zijn allemaal hetzelfde qua grootte.

Wat zouden jullie kiezen;
Huis 1: perceel 133m2, goedkoper dan gekochte woning. Mogelijkheid alles naar onze zin te maken (vloer, keuken, badkamer, afwerking) spaargeld om nieuwe meubels te kopen en nog spaargeld over te houden.
Huis 2: perceel 207m2, duurder dan gekochte woning, hoekhuis, veel spaargeld moeten bijleggen waardoor badkamer standaard moet, vloer binnen bepaald budget en geen spaargeld over als we nieuwe meubels zouden kopen. Maar wel een hoek dus en veel ruimere tuin.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Nov 2015 16:28

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

Als het alleen om het perceeloppervlak gaat en je er niet qua woonruimte op achteruit gaat zou ik huis 1 kiezen. Liever een iets kleinere tuin en een inrichting die helemaal naar je zin is dan een grotere tuin en je inrichting minder mooi.

Daarnaast zou ik liever ruimte overhouden in mn financiën.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem177

Bericht 23 Nov 2015 16:31

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

Eens met Ooh La La. Ik zou ook voor optie1 gaan.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 23 Nov 2015 18:16

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

Ik zou voor optie 2 gaan en dan de nieuwe meubels eventueel uitstellen totdat je weer genoeg gespaard hebt. Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht en hadden hetzelfde als jullie hebben bij de 2e optie, maar omdat we nu al 7 maanden verder zijn en we nog niet weten wanneer de start van de bouw is, hebben we al wel weer 7 maanden kunnen doorsparen. Wij wilden graag een hoekhuis met grotere tuin, dat vinden we voor de kinderen ook erg fijn en dat is ons het extra geld zeker waard.
Balen dat jullie bouwnummer niet gebouwd gaat worden zeg.
<<

Anoniem178

Bericht 23 Nov 2015 19:10

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

Hoe groot is het huis? Want stel dat de benedenverdieping 80 is, dan is een tuin van 50 of 120 best een verschilletje. Ik denk juist dat ik voor het grotere perceel zou gaan, het huis kun je niet meer veranderen, de badkamer nog wel over 10 jaar. Eventueel zou ik dan zelfs een ultracheap zeiltje neergooien en over een jaar of 5 iets naar de smaak erin leggen. Bij de badkamer kan dat natuurlijk niet, maar heeft die wel alle functies die jullie willen of is het puur looks?

Wij hebben net een huis gekocht waar alles niet naar de smaak is. We wilden het eerst laten zitten zodat we al ons spaargeld in de hypotheek konden stoppen en dan over 5 jaar alles aanpakken. Naarmate we plannen maakten is de boel toch verschoven en gaan we toch alles in één keer doen voordat we erin trekken. Eigenlijk geef ik nu dus een advies wat ik zelf niet opvolg, maar de situatie is net iets anders. Als het financieel niet gelukt was hadden we alles laten zitten, maar wel een groot huis gehad.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 23 Nov 2015 19:35

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

Eens met ohlala. Ik vind woon oppervlakte interessanter dan perceel oppervlakte.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem154

Bericht 23 Nov 2015 19:37

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

Is de inhoud en woonoppervlakte van beide woningen (nagenoeg) gelijk?
En is huis 1 een tussenwoning?
En hoe groot zpuden de tuinen zijn?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 23 Nov 2015 19:51

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

Ik zou me afvragen hoeveel ik per maand extra aan hypotheek zou moeten betalen aan die hoekwoning. Kan ik dat opbrengen en daarna nog gewoon leven en leuke dingen doen. Als dat door eenmalig extra spaargeld in te leggen lukt en er dan verder niet maandelijks een groot verschil is in kosten dan zou ik denk ik voor de hoekwoning gaan. Ik zou wel een buffertje over willen houden maar zou dan zelf de ideale badkamer en de nieuwe meubels nog laten wezen. Hoe lang willen jullie hier blijven wonen? Stel dat die minstens 10 jaar of langer is dan zou ik zelf die hoekwoning wel overwegen. Ik woon in een tussenwoning en woon daar op zich prima (ik woon alleen) maar een hoekwoning vind ik wel voordelen hebben vooral met een gezin.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem236

Bericht 23 Nov 2015 20:25

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

De hypotheek blijft hetzelfde, die is al aangevraagd en goedgekeurd, moet alleen het onderpand gewijzigd worden, dus de maandlasten blijven hetzelfde. Het is dus of een grote tuin (7x12 en dan nog langs het huis een stukje van 2 meter naar de voortuin) of een tuin van 5,2x8. Echt n groot verschil dus.
Bij het hoekhuis moeten we eigen geld inbrengen voor het meerwerk, bij optie 2, de tussenwoning hoeft dat niet.

Het is dus of een kleine tuin en het huis perfect of grote tuin en alles in fases doen. De badkamer is wel goed hoe hij nu is, alleen zou het velen malen mooier kunnen. Maar alles zit erin.

Ik vind het zo lastig. Ik neig naar het perfecte huis, man naar de grote tuin.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 23 Nov 2015 20:36

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

Zou je ooit nog willen uitbouwen? Stel dat het jullie bedoeling is om er echt lange tijd te blijven wonen/geen verdere verhuisplannen dit niet als starterswoning beschouwt dan evt nu de mogelijkheden hiervoor meenemen (in elk geval grote tuin zodat het zou kunnen) als de verdere kosten gelijk blijven. Is een grote schuur/in elk geval ruimte voor een grote schuur handig? Mijn buren met gezin missen in onze tussenwoningen toch vooral buitenruimte/grotere schuur om te klussen: dus misschien ook nadenken over evt hobby's.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem185

Bericht 23 Nov 2015 20:39

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

Ik zou denk ik voor het grotere perceel gaan. Maar dat zou bij mij aan heel veel persoonlijke factoren liggen.
<<

Anoniem154

Bericht 23 Nov 2015 20:49

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

Met twee kinderen, is een ruimere tuin wel prettig.
Wij hadden bij ons vorige huis een tuin van 70m2, en dat was voor mijn gevoel klein. Vooral wanneer de jongens groter zijn, en je zomers lekker buiten wilt eten etc.

Maar hoe ik jou inschat, wil jij binnen alles gewoon 'af' hebben...dus ja, dan moet je wellicht optie 1 kiezen :)

Lastig...
<<

Anoniem236

Bericht 23 Nov 2015 20:57

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

We hebben al gekozen voor een uitbouw, de maten van de tuin is wat overblijft.
Een grote tuin vind ik ook erg prettig voor de kinderen, maar ik heb idd liever een huis dat helemaal naar smaak is en we nog een buffer aan spaargeld hebben denk ik.
Het is ook zo balen dat ons bouwnummer niet gebouwd wordt, want jawel, dat zit er precies tussen in.
Het is natuurlijk wel zo dat een huis altijd later aangepast kan worden, perceel erbij kopen zou nooit kunnen.

Het is inderdaad wel de bedoeling dat we hier blijven wonen en niet meer weggaan.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Nov 2015 20:57

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

Ik zou zelf voor optie 1 gaan, ik heb niks met tuinen (mijn tuin is 5x5 dus die van jou klinkt prima!). Ik zou het zonde vinden om in te leveren op de binnenkant, dan is het het allemaal nét niet maar heb je er wel veel geld aan uitgegeven. Dat zou ik zonde vinden.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 23 Nov 2015 21:03

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

Als dit echt hét huis is voor de komende tig jaren, dan zou ik nu wat inleveren op de inrichting, daar heb je immers tijd genoeg voor om dat naar je zin te maken dan. Een stuk tuin erbij kopen betekent automatisch verhuizen, dat is toch weer een stuk minder leuk en makkelijk dan.

Ik ben zelf opgegroeid in een kleiner huis maar met een enorme tuin, 150 m2. En dat was heerlijk. Schommel, groot zwembad met opstaande rand, terras en nog ruimte om te badmintonnen oid. Had het niet anders gewild.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem148

Bericht 23 Nov 2015 21:23

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

Ik zou voor groter gaan. Wij twijfelden tussen 2 huizen maar hebben nu spijt dat we niet voor groter zijn gegaan. Onze tuin is net zo groot als de maten van jouw kleine optie. Wij krijgen het niet fatsoenlijk ingedeeld zodat het naar onze zin is en geschikt voor onze zoon. Ik wil een speeltoestel en dat gaat gewoon niet fatsoenlijk. Verder wil ik gras en een terras. Maar het is keuzes maken. Daarnaast is het schuurtje te klein voor onze fietsen dus die moeten ook buiten en de kliko's.

Maar ik moet erbij zeggen dat ik altijd vrij heb gezeten zonder buren. Mijn tuin was een bos en 2 km aan weilanden.
<<

Anoniem236

Bericht 24 Nov 2015 09:39

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

Heb je misschien een foto van jullie tuin dandelion?

Onze loungeset, eettafel moet erin en dan nog wat speelruimte voor de kinderen.
Er komt ook een schuurtje in van 2 bij 2 geloof ik, dus dat gaat ee nog af.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 24 Nov 2015 09:48

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

Ons vorige tuin was 6x8 en daar had geen tuinset,lounchbank en speelruimte in gepast. Wij hadden een tuinset, speelhuisje en konijnenhok. Dan paste er in de zomer nog net een zwembadje bij en was het wel vol

Afbeelding
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Nov 2015 09:50

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

Als jullie daar altijd willen blijven wonen. Zou ik voor de grotere tuin en hoekwoning gaan. Net wat je zelf al zegt inrichting ku je altijd veranderen en tuin kun je niet bijkopen. (Tenminste in de meeste gevallen niet)
2014 2016
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 24 Nov 2015 11:12

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

Ik zou voor de grotere kiezen!

Je wilt er de rest van je leven wonen, je wilt buiten kunnen zitten en dat je kinderen er kunnen spelen. Binnen kan je later nog aanpakken, de tuin erbij niet. Een hoekhuis lijkt mij daarnaast ook prettiger als een tussenwoning (wel iets meer stoken, maar met nieuwbouw heb je daar denk ik minder last van).
Wel lastig inderdaad dat de buffer dan op is. Zie je kans om op korte termijn de buffer weer iets op te bouwen?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 24 Nov 2015 11:54

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

Ik zou ook voor optie 2 gaan. Helemaal met kinderen is een grotere tuin erg fijn. Daarnaast vind ik de voordelen van een hoekwoning ook zeker mee tellen. Ik ben in een hoekwoning opgroeid (en aan de andere kant grensde alleen de garages), waardoor je nooit geluidsoverlast oid hebt!
<<

Anoniem173

Bericht 24 Nov 2015 13:36

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

Ik vind een tuin van 5 bij 8 niet zo heel klein hoor, is toch 40 m2, toch een flinke woonkamer ;).

Maar ondank dat zou ik toch kiezen voor huis 2. Ik woon in een hoekhuis en vind het zo lekker om maar aan 1 kant buren te hebben. Een zij-tuin is ook heel fijn. Wij hebben er dan wel aanbouw op staan, maar alsnog een heel stuk over. Toch een gevoel van vrijheid.
<<

anoniem203

Bericht 24 Nov 2015 14:17

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

Ik zou voor de hoekwoning gaan. Wat Bosjesvrouw ook zegt een tuin kan je niet bijkopen en je inrichting later als je gespaard hebt wel. En wie zegt dat als je alles 'standaard' moet doen het minder mooi wordt?

Wij hebben een hoekhuis met een grote tuin en een eigen oprit. En ik ben zou blij dat ik op een hoek zit. Meer vrijheid ook. Bij ons was ook niet alles onze smaak. Inmiddels zit er een nieuwe keuken in en over een jaar of 3 gaan we er een aanbouw aanzetten. We hebben wel nieuwe vloeren erin want ik vind dat je daar niet echt op moet bezuinigen. Een vloer moet toch veel langer mee gaan dan een meubelstuk en moet ook wat kunnen hebben. Onze badkamer is niet echt mijn smaak maar daar stoor ik mij niet aan. Het is netjes en alles zit er in wat er in hoort te zitten en dat komt in de toekomst wel een keer.
<<

Anoniem236

Bericht 24 Nov 2015 16:50

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

We hebben de knoop doorgehakt en berekeningen zitten maken. We gaan voor optie 2. Net zoals de meeste van jullie zeggen, huis kan later naar wens gemaakt worden en de tuin niet. De tuin vinden we bij optie 1 echt aan de kleine kant, ook omdat er dus nog een schuur inkomt dus de lengte dan eigenlijk maar 6 meter is aan een kant.

Morgen pijlen hoe het ervoor staat met het huidige bouwnummer (als voor februari nog 5 woningen verkocht zouden worden dan gaat het wel door, kans is alleen heel klein). En dan het gaan regelen.

Bedankt voor jullie mening :)
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Nov 2015 17:06

Re: Wat zouden jullie doen/ keuze huis.

Spannend Lotus! Maar ik denk dat jullie een hele goede keus hebben gemaakt.
2014 2016
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers