Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huwelijksreis

<<

Anoniem233

Bericht 23 Nov 2015 11:25

Huwelijksreis

Even een vraag. Mijn aanstaande en ik denken hard na over onze huwelijksreis en verbazen ons eigenlijk over het feit dat het altijd zo ver weg is. Waarom is dat? Als het aan ons ligt, blijven we gewoon lekker in eigen land, gaan we 2 weken naar Limburg en hebben dan het gevoel minimaal een half jaar weg te zijn geweest. Maar als ik alles zo eens doorlees op internet, stijgt echt mijn verbazing. Hoe exotischer, hoe beter? Waar zijn jullie allemaal naar toe geweest? En hoeveel kostte dat?
<<

Anoniem281

Bericht 23 Nov 2015 11:28

Re: Huwelijksreis

Ik denk dat mensen gewoon willen genieten op hun huwelijksreis en veel mensen genieten van warmte, witte stranden en kokosnoten.

Anderen van een Limburgse vlaaien met een lekker accent of Zeeuwse Bolussen.

Wij gaan een midweek naar een luxe huisje. We zouden eigenlijk op huwelijksreis gaan naar Salamanca, Spanje, maar die plannen lagen er voordat ik zwanger werd. Als wij trouwen volgend jaar, is onze zoon 5 maanden en die wil ik niet achterlaten, maar meenemen naar Salamanca is ook geen optie voor ons. Dus kiezen we ervoor om er gewoon even lekker tussenuit te gaan en te genieten van ons gezin. De mooie reis komt wel een andere keer!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Nov 2015 11:28

Re: Huwelijksreis

Wij zijn een week naar Malta geweest. Maar los daarvan gaan wij lang niet ieder jaar op vakantie naar het buitenland, en vind ik vakanties in eigen land ook prima. Dus als jullie je huwelijksreis graag in Nederland willen doorbrengen dan moet je dat gewoon doen. Het draait er allemaal om dat jullie het naar je zin hebben, niet wat andere mensen van jullie huwelijksreis vinden. Waarschijnlijk gaan zij naar die exotische locatie omdat ze graag naar die locatie wilden en een bruiloft daar een mooie gelegenheid voor is, niet omdat er een wet is die voorschrijft dat je huwelijksreis ver moet zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Nov 2015 11:35

Re: Huwelijksreis

Ik ben het er niet mee eens dat dat moet. Met name omdat je zelf natuurlijk gewoon moet beslissen wat bij jullie past.

Wel kan ik denk ik verklaren waarom het zo vaak ver weg en exotisch moet. Ten eerste omdat dat natuurlijk heerlijk en mooi is, zo'n exotisch strand. Maar ook omdat het voor heel veel mensen toch dé reis van hun leven is. Het is in heel veel gevallen toch de laatste keer dat je echt met z'n tweetjes op reis gaat (omdat veel mensen hierna aan kinderen beginnen), en het voelt alsof het dé mooiste reis van je leven is.

Dus in dat opzicht snap ik het heel goed.

Wij hebben echter bewust gekozen voor een reis wat dichterbij huis. Wij zijn naar Italie geweest. Nog steeds een superdepuper mooie reis gemaakt, maar wel eentje binnen Europa. Waarom kan ik goed toelichten. Mijn man wilde graag naar Cambodja op huwelijksreis, maar ik wilde dat liever niet. Als we daar heen gaan, gaan we toch iets meer basic, goedkopere hotelletjes. We zijn geen echte backpackers, maar ik vond het toch jammer als we op de huwelijksreis constant in afritsbroeken met bergschoenen lopen. Ik wilde juist op huwelijksreis eens echt sexy vrouwelijk zijn, een mooie zonnebril in het haar en een mooi jurkje aan, lekker wijntje, lekker eten. En dus werd het Italie (met als compromis dat we nu alsnog naar Cambodja gaan volgend jaar). Voor ons gold eigenlijk niet dat het dé reis moest zijn. Immers reizen wij sowieso veel en ik hoefde niet persé ver weg om een onvergetelijke reis te hebben. Dan ging ik liever voor luxe dichterbij dan basic ver weg.

Dus Italie, maar we hebben er wel voor gekozen om het luxe te maken. We hebben uiteindelijk zo'n 7000 euro besteed aan huwelijksreis en nog eens voor 1000 euro aan wijn meegenomen naar huis. Super luxe dus. We sliepen niet eens constant in dure hotels, meestal 3 sterren hotels, maar we hebben gewoon genoten, héél veel lekkere dineetjes en wijntjes. En in leuke jurkjes, elegant. Dát voelde voor mij als huwelijksreis. Ik heb me nog nooit zo sexy en vrouwelijk gevoeld als op die reis. Ik vond het heerlijk.

En dat is wel waarom ik een huwelijksreis aan zou raden. Je zit zó in die cocon, in die roes nog na de bruiloft. Het is heerlijk om, al is het maar een weekje of een weekendje, even SAMEN te zijn. Even samen na te genieten. Maar al doe je dat in een hotelletje ergens in Amsterdam of ga je een weekendje naar Brugge, dat maakt echt niet uit denk ik. Maar ik kan je wel aanraden om íets van vrij te nemen daarna voordat je weer patsboem in je gewone leven komt. Dat heb je gewoon verdiend als pasgetrouwd stel.
Let's discover the world together.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 23 Nov 2015 12:05

Re: Huwelijksreis

Lekker dicht bij jezelf blijven en kiezen wat bij jullie past. Ik zou me zeker niet laten leiden door wat je leest wat zou moeten of horen. Wij zijn naar Tanzania en Zanzibar geweest. Eerst een safari gemaakt en daarna nog even zon-zee-strand op een exotisch eiland. Was niet goedkoop nee, maar was wel -zoals Marin zegt- dé reis van ons leven. Het was zo ontzettend tof. Ook omdat we zo in de natuur zaten, weinig andere afleidingen hadden en zo de dag zelf nog veel hebben besproken en herbeleefd. Wij houden sowieso van verre reizen en dingen zien en bekijken, dus in die zin past het bij ons. Maar ik sluit me bij Marin aan, dat het wel heel erg fijn is om na de trouwdag lekker even vrij te hebben samen. En waar dat is, dat maakt eigenlijk geen drol uit. Lekker doen wat jullie willen!
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 23 Nov 2015 12:07

Re: Huwelijksreis

Wij zijn 2 weken naar Egypte geweest. Eerst een paar dagen in een luxe hotel, toen een nijlcruise van een week en de laatste dagen weer in een hotel. Geen idee meer wat dat kostte, is al ruim 7 jaar geleden. Denk iets van €1000 p.p. maar kan ook meer zijn geweest.

Het was een geweldige vakantie, iets wat we normaal gesproken niet zo snel zouden doen. Echt even eruit met z'n 2en, genieten. Geen seconde spijt van gehad!

Maar je moet wel doen wat je zelf wil. Vind jij Nederland een prima lokatie, dan gewoon in Nederland blijven. Het is geen must ofzo.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem233

Bericht 23 Nov 2015 20:57

Re: Huwelijksreis

Dat begrijp ik ook wel, maar als ik google op huwelijksreizen kom ik vaak in landen uit die weliswaar prachtig mooi zijn, maar ook heul duur. En aangezien mijn vriend bang is om te vliegen wil ik hem dat liever ook niet aandoen. Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit aan Spanje heb gedacht als huwelijksreis, dat zou prima te doen zijn. We zijn nog veel aan het overleggen en regelen, en met de huwelijksreis gaan we er vast wel uitkomen :)
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 23 Nov 2015 21:00

Re: Huwelijksreis

Wij hadden een huisje gehuurd in midden Frankrijk en zijn daar met het hele gezin naartoe gegaan.
Wij zagen het eigenlijk gewoon als ons jaarlijkse vakantie. We vonden het wel prima zo.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Nov 2015 21:03

Re: Huwelijksreis

Mijn favoriete vakantieland is Engeland, dat is ook heel goed te doen zonder vliegtuig. Frankrijk ook, zat mooie streken daar. Duitsland, ook leuk. Denemarken leuk. Er zijn zoveel plekken die je kunt bereiken zonder auto. Het hoeft echt niet allemaal Hawaii en de Seychellen te zijn.

Maar Nederland is ook leuk, het is niet dat je naar het buitenland moet of zo. Je moet helemaal niks.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 23 Nov 2015 21:04

Re: Huwelijksreis

Wij hadden maar een week vakantie en zijn nog dezelfde dag naar Londen gevlogen voor een stedentrip. Was echt super leuk! Wij zijn goed in stedentrips, veel lopen, lekken lunchen, koffietje/drankje enzo. Gewoon gezellig. Verder hebben we belachelijk veel geshopt, het is maar net wat je leuk vindt. We hadden ook lui aan het strand kunnen liggen, ook niks mis mee.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 23 Nov 2015 21:15

Re: Huwelijksreis

Wij hebben drie weken rond gereisd door Italië. We zijn al op veel exotischere/verdere bestemmingen geweest, maar dit was de mooiste en gaafste reis ooit. Zoveel gezien en gedaan. Echt zo leuk.
Hebben 3300 km gereden. Van Trento naar Sicilië. Echt de moeite.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem132

Bericht 23 Nov 2015 21:25

Re: Huwelijksreis

Wij willen wel juist een keer (voor ons doen) wat verder weg, waarschijnlijk naar de Nederlandse Antillen ofzo. Idd de witte stranden, blauwe zee en kokosnoten opzoeken.
Maar niet omdat dit zo 'hoort' of op websites staat geschreven. Gewoon lekker doen waar jullie je lekker bij voelen. We kiezen ook voor zo'n vakantie omdat we na de bruiloft voor een kindje willen gaan en we zo'n reis met een kind de eerste jaren niet zien zitten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Nov 2015 21:25

Re: Huwelijksreis

Celeste schreef:Dat begrijp ik ook wel, maar als ik google op huwelijksreizen kom ik vaak in landen uit die weliswaar prachtig mooi zijn, maar ook heul duur. En aangezien mijn vriend bang is om te vliegen wil ik hem dat liever ook niet aandoen. Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit aan Spanje heb gedacht als huwelijksreis, dat zou prima te doen zijn. We zijn nog veel aan het overleggen en regelen, en met de huwelijksreis gaan we er vast wel uitkomen :)


Maar je hoeft toch niet op huwelijksreis te zoeken zelf? Is maar net wat voor kaartje je er zelf aan plakt. Ik zou lekker zelf iets bedenken wat jullie leuk vinden als reis en dat jullie huwelijksreis noemen. Overigens Is het wel leuk om het bij de reservering te benoemen! Wij kregen overal upgrades naar suites of champagne op de kamer. Dat heeft wel iets feestelijks!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem185

Bericht 23 Nov 2015 21:30

Re: Huwelijksreis

Je moet gaan naar waar je heen wil, niet tropisch omdat het 'tropisch hoort te zijn'. Wij zijn er nu al over uit dat we naar Schotland gaan. Mijn vriend voor de drank, ik voor de mooie kastelen ;)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 23 Nov 2015 21:51

Re: Huwelijksreis

Ik denk dat je het jezelf veel te moeiljjk maakt. Ten eerste, wat maakt het uit hoe het heet? En daarnaast, wat maakt het uit wat anderen doen? Je moet gewoon een bestemming kiezen die bij jullie past en die jullie leuk vinden. Al ga je twee weken in je achtertuin kamperen, wat maakt het uit?
Wij zijn op huwelijksreis zes dagen naar Malta geweest. Heerlijke vakantie gehad. Voor ons doen was dit een hele saaie vakantie, als in, we hebben een pakketreis geboekt (doen we normaal nooit), we zijn op een plek gebleven (doen we normaal nooit) en een heel ander soort bestemming dan we normaal kiezen. Ik ben vanwege mijn werk aan schoolvakanties gebonden, dus langer weg kon ook niet. Geen spectaculaire vakantie dus, maar het was heerlijk. Wij gaan sowieso al elk jaar meerdere keren weg, en in de zomer vaak naar wat bijzonderdere/apartere bestemmingen, en we reizen dan ook veel rond. Nu wilden we gewoon even een paar dagen samen er tussenuit, een beetje relaxen, lekker weer, lekker uit eten etc., en dat is gelukt.
<<

Anoniem148

Bericht 23 Nov 2015 22:13

Re: Huwelijksreis

Ik ben in België op huwelijksreis geweest en dat was ver genoeg! Zou het zo overdoen als het moest. En we zijn ook maar een paar dagen gegaan.
Niet te gek laten maken, kies wat jij en jouw aanstaande wil.
<<

Anoniem148

Bericht 23 Nov 2015 22:14

Re: Huwelijksreis

Ow en normaal gaan we ook niet ver weg. Weekendje Nederland is onze vakantie.
<<

Anoniem282

Bericht 25 Nov 2015 12:28

Re: Huwelijksreis

Als ik lees wat je schrijft Celeste, lijkt het alsof je je spiegelt aan hoe anderen dit doen en daar vervolgens onzeker van wordt. Waarom? Je schrijft dat er bij jullie al rekening met vliegangst gehouden moet worden, dus vallen de verre en/of exotische bestemmingen natuurlijk al af.

Ook al ben ik niet getrouwd, ik sluit me wel aan bij wat hier al is genoemd door forummers en kan er nog wel een aantal bedenken: als mensen op (huwelijks)reis gaan willen ze vaak gegarandeerd zijn van mooi weer, is er een hectische periode aan vooraf gegaan en willen ze echt het gevoel hebben weg te zijn, zo weinig mogelijk Nederlanders tegenkomen zou bij mijzelf ook een rol spelen en wat voor jou duur is hoeft dat niet voor een ander stel te zijn. Maar er geen goed of fout. :)

Spanje is bijv. echt heel mooi en daar kun je ook een prachtige rondreis maken met een combinatie van zon, zee, strand, cultuur en geweldig eten, maar Limburg is ook heerlijk en het zijn domweg geen vakanties die te vergelijken zijn, denk ik. Als ik op een auto was aangewezen, zouden er voor mij in Europa ook al wat bestemmingen af gaan vallen tenzij je beiden rijdt. Anders is het nog steeds vaak een erg lange reis en dat zou ik zonde vinden van de tijd.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 25 Nov 2015 12:36

Re: Huwelijksreis

Wij hebben ook allerlei opties de revue laten passeren, van Vietnam, Costa Rica tot Namibië. Deze landen staan nog steeds hoog op mijn lijstje, maar wij kwamen toen eigenlijk ook tot de conclusie dat we veel meer zin hadden in een relaxtere vakantie dichterbij huis, die we niet zo erg hoefden voor te bereiden.

We hebben voor Andalusië (Zuid Spanje) gekozen als bestemming en daar een auto gehuurd en van te voren wat hotels/B&B's geboekt. Het was heerlijk! Alle vrijheid, korte afstanden rijden, prachtige steden en natuur en inderdaad fantastisch eten en drinken.

En als jullie voorkeur uitgaat naar Limburg, lekker doen toch? Niks hoeft, het is wat je er zelf van verwacht en er zelf van maakt.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem167

Bericht 25 Nov 2015 15:22

Re: Huwelijksreis

Het gaat erom dat je lekker de tijd hebt samen en daarvan kunt genieten lijkt me toch? Mijn zus en vriend konden niet echt vrij krijgen en zijn niet echt wereld reizigers, en zijn lekker lang weekend naar Groningen omgeving gegaan, winkelen, in het bos wandelen, fietsen, hadden luxe b&b genomen en kregen champagne bij aankomst. Je maakt er zelf iets leuks van :) ik wil met m'n vriend gewoon een leuke locatie kiezen en het naar jullie zin maken!
<<

Anoniem216

Bericht 25 Nov 2015 15:41

Re: Huwelijksreis

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 04 Okt 2017 13:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem168

Bericht 28 Nov 2015 23:09

Re: Huwelijksreis

Kenia. Ver weg, en belachelijk duur (we gingen in het hoogseizoen ook nog), maar ik zou het zo weer doen. Juist omdat we verder nooit ver weg op vakantie gingen en gaan, we zijn alleen in een paar buurlanden in Europa geweest, wilden we voor de huwelijksreis een keer uitpakken. En het was fantastisch! Prima weer, fantastische landschappen, toffe safari, parelwit strand, cocktails bij je strandbedje, koppelsmassage, helemaal top.

Dat ik aan het einde van de reis flink ziek werd van de malariapillen heb ik uiteraard uit mijn geheugen gewist.
<<

Anoniem260

Bericht 07 Dec 2015 13:05

Re: Huwelijksreis

Ik riep altijd dat, als ik we zouden trouwen, ik op huwelijksreis wilde naar de Malediven (met een eigen hutje boven de azuur-blauwe zee). Ik heb voor de grap eens opgezocht wat je alleen al aan tickets betaalt en ben toen vrij snel van dat idee afgestapt.

Wij zijn naar Corsica geweest. Heerlijke vakantie. We hebben er wel voor gekozen om het op een luxere manier te doen dan hoe we normaal op vakantie gaan (kamperen), omdat wij vonden dat dit wel een hele bijzondere vakantie was en we dit hierna nooit meer zo gaan doen. We hebben een week in een appartement gezeten en daarna een paar nachten in een poepiechique hotel waar we ons bijna ongemakkelijk voelden door de rest van de gasten (duidelijk mensen met veel meer geld dan dat wij hebben, kwamen we aan, met onze backpacks :smile: ).

Al ga je een dorp verder op de camping zitten, doe vooral wat je zelf wilt en niet wat anderen vinden dat je moet doen.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 09 Dec 2015 10:58

Re: Huwelijksreis

Ik ben het met de rest eens dat je gewoon moet kiezen wat je zelf wilt. De één vindt Nederland prima, de ander wil liever verder weg. Het gaat er om dat jullie lekker met z'n 2en (of het gezin als ik de andere lees) weg bent en geniet van de tijd samen.

Wij hebben een belachelijke dure huwelijksreis gehad, maar hadden in die tijd ook een mazzeltje gehad qua geld. Mijn man wilde graag een keer naar Bora Bora (cliché voor een huwelijksreis haha).
We zijn eerst naar Los Angeles geweest voor vier dagen en zijn daarna doorgevlogen naar Frans Polynesië. Daar hebben we vier eilanden gehad met als laatste eiland Bora Bora. We hebben de accommodaties zo afgestemd dat de laatste het meest luxe was met inderdaad zo'n huisje boven de zee en een super uitzicht.

Nu we een gezin hebben gaan we in de zomervakantie altijd gewoon naar Drenthe of iets dergelijks. Ook heerlijk om er dan even uit te zijn. Waar anderen met hun kinderen ver weg vliegen, ga ik liever met de auto.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 09 Dec 2015 11:10

Re: Huwelijksreis

Wij zijn naar de veluwe geweest. Vijf dagen, we hadden een week geboekt maar na vijf dagen kreeg ik heimwee (zoals altijd). Het regende en was koud maar we hebben het heerlijk gehad. Het boeit me echt niet of andere mensen dat raar vinden hoor, het gaat er toch om dat je het zelf leuk hebt.
2010 2012
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers