Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verzekerden Zilveren Kruis Achmea

<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Nov 2015 17:26

Verzekerden Zilveren Kruis Achmea

Afgelopen jaar was ik bij ZIlveren kruis Achmea verzekert door met een restitutiepolis. Nu kreeg ik gister mijn nieuwe polisblad voor dit jaar en ik was al verbaasd: de premie was lager dan ik online berekend had. Wat bleek nu, ze hebben mijn polis naar een natura-polis (Basis Zeker) omgezet. Kortom:

Verzekerden bij ZKA indien je een restitutiepolis wil hebben, let er dan even op wat er nu op je polisblad staat!
08/2018
05/2021
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3390

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 22 Nov 2015 17:45

Re: Verzekerden Zilveren Kruis Achmea

Wat is eigenlijk het verschil tussen die restitutiepolis die jij noemt en dat basis Zeker? Kan ik zelf ook wel opzoeken maar omdat jij het in een speciaal topic noemt kun jij het misschien hier ook wel noemen. Op mijn polis staat in elk geval basis Zeker en dan de aanvullingen die ik heb.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Nov 2015 18:46

Re: Verzekerden Zilveren Kruis Achmea

Er is een restitutiepolis en een natura-polis. Bij resitutie wordt alles 100% vergoed, bij natura (basis zeker) dus enkel 100% bij de gecontracteerde zorgaanbieders. Mocht je in een ziekenhuis lopen dat niet onder contract staat, heb je dus kans dat je een deel van de kosten zelf moet betalen...
08/2018
05/2021
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Nov 2015 19:39

Re: Verzekerden Zilveren Kruis Achmea

Natura polis van Achmea wil je echt niet!! En eigenlijk zou je helemaal niet naar Achmea moeten willen, Achmea is een grote speler op de verzekeringsmarkt die zich als god gedraagt.
2015 💙
<<

Anoniem137

Bericht 22 Nov 2015 19:41

Re: Verzekerden Zilveren Kruis Achmea

Oh, ik zit prima bij Achmea hoor. Hoewel ik dit jaar wel schrok van m'n premie en dat volgens mij best goedkoper kan. Misschien toch eens in verdiepen want ik vind 130 euro voor basis zorg en aanvullend tandarts toch wel een beetje te gortig.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Nov 2015 19:58

Re: Verzekerden Zilveren Kruis Achmea

Als zorgverlener word je echt uitgekleed door Achmea, ze gooien de tarieven steeds weer om laag komen met steeds vreemdere eisen. Ze maken echt de zorg kapot.
2015 💙
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 22 Nov 2015 20:09

Re: Verzekerden Zilveren Kruis Achmea

Wij zitten bij zilveren kruis maar weet niet zo goed waar ik het beste op kan overstappen.
Ik heb nu twee sterren aanvullend bij zilveren kruis en wat daaruit vergoed wordt beviel wel. Iemand tips?
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11328

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 22 Nov 2015 21:19

Re: Verzekerden Zilveren Kruis Achmea

Ik zie niet op mijn polis staan of ik natura of restitutie heb bij ZKA.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem137

Bericht 22 Nov 2015 21:25

Re: Verzekerden Zilveren Kruis Achmea

Heb je basis Zeker, basis Budget of basis Exclusief?
<<

Anoniem154

Bericht 22 Nov 2015 21:27

Re: Verzekerden Zilveren Kruis Achmea

Zit bij achmea, en ben tevreden. Hebben naturapolis.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11328

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 22 Nov 2015 21:28

Re: Verzekerden Zilveren Kruis Achmea

Ik heb basis zeker.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem137

Bericht 22 Nov 2015 21:29

Re: Verzekerden Zilveren Kruis Achmea

Dat is dan een beetje de middenweg, heb ik het idee. Meer vrije keus, maar nog niet overal terecht kunnen, alleen bij gecontracteerde zorgverleners.
Edit: oh, herstel, dit is de verzekering waar MissEnergy het ook over heeft.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11328

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 22 Nov 2015 21:31

Re: Verzekerden Zilveren Kruis Achmea

De meeste zorgverleners hebben een contract, omdat ZK een hele grote verzekeraar is.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem142

Bericht 22 Nov 2015 21:35

Re: Verzekerden Zilveren Kruis Achmea

MissEnergy schreef:Er is een restitutiepolis en een natura-polis. Bij resitutie wordt alles 100% vergoed, bij natura (basis zeker) dus enkel 100% bij de gecontracteerde zorgaanbieders. Mocht je in een ziekenhuis lopen dat niet onder contract staat, heb je dus kans dat je een deel van de kosten zelf moet betalen...


Let hiermee op hoor! Volgens mij vergoedt Zilveren Kruis (Achmea) 100% van het marktconforme tarief en niet van het NZA-tarief. Het 'marktconforme' tarief is vaak aanzienlijk lager dan het NZA-tarief. Veel behandelaars hebben een hoger tarief dan het 'marktconforme' tarief. Vaak is dat tarief beledigend laag. De kans bestaat dus dat je met een restitutiepolis alsnog een aanzienlijk bedrag moet bijbetalen.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Nov 2015 21:40

Re: Verzekerden Zilveren Kruis Achmea

Het ziekenhuis hier om de hoek is op dit moment nog niet gecontracteerd.
Mede vanwege de premie overweeg ik over te stappen, echter zijn anderen niet heel veel goedkoper.
Dit komt voornamelijk door de collectiviteitskorting die ik nu heb.
08/2018
05/2021
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 23 Nov 2015 15:37

Re: Verzekerden Zilveren Kruis Achmea

Ik hoop heel erg dat alle klanten van zilveren kruis een andere verzekeraar gaan zoeken.
Ze gaan komend jaar starten met een pilot zorg in de wijk wat ervoor zorgt dat alle patienten die thuiszorg nodig hebben naar een aangewezen organisatie door zilveren kruis moeten. Wil je een andere organisatie dan mag het wel maar moet de organisatie voor 75% van het tarief de klant helpen. Dat is natuurlijk nooit te doen als je kwaliteit moet blijven leveren. Bovendien heeft zilveren kruis organisaties aangewezen die nog niet actief zijn in een wijk. Dus de huisarts krijgt met allemaal nieuwe gezichten te maken die ook niet weten wat er speelt in een wijk.
Geen goede zaak als je het mij vraagt. Achmea krijgt veel en veel teveel macht.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Nov 2015 17:52

Re: Verzekerden Zilveren Kruis Achmea

September dat en ze gaan fysio's per intake bij directe toegang heel veel minder vergoeden en zo zijn er nog wat geintjes die ze uit gaan halen. Achmea maakt de zorg kapot.
2015 💙
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 23 Nov 2015 18:14

Re: Verzekerden Zilveren Kruis Achmea

Dan zullen jullie blij met mij zijn meiden, ik heb onze verzekering bij Achmea opgezegd. Nu wel opzoek naar een nieuwe.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 24 Nov 2015 05:51

Re: Verzekerden Zilveren Kruis Achmea

Top Siep!
Ik denk dat over alle verzekeraars wel iets negatiefs te melden valt. Maar vind zilveren kruis de kroon spannen!
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers