Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe waak ik ervoor (gewichtsissue)

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 21 Nov 2015 08:27

Hoe waak ik ervoor (gewichtsissue)

Ik ben in de afgelopen 3 jaar heelsat gewicht verloren. Mijn zelfbeeld is nog altijd niet top, ik ben niet blij met mijn naakte lichaam. Waar ik wel controle op heb, is mijn gewicht. Nu mag ik sinds vorige week stabiliseren, verstandelijk gezien hoeft er ook niets meer af. Mijn bouw is gewoon niet gemaakt voor 'size zero' zeg maar.

Ik vind het stabiliseren echter erg eng, de gedacht dat er niets meer af zal gaan, geen doel meer is. Ja, om op dit gewicht te blijven is an sich ook een doel natuurlijk. Ik kom alleen niet van de zwarte-witte gedachte af: er komt of bij of er gaat af. Ik word onrustig als ik een week niet op de weegschaal kan staan (ik weeg 1x in de week).

Hoe zorg ik er nou voor dat mijn gewicht geen allesbeheersende issue wordt?
L2014 & H2017
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 21 Nov 2015 08:32

Re: Hoe waak ik ervoor (gewichtsissue)

Waarom zou je dan niet gewoon doorgaan met waar je mee bezig bent? Volg je een bepaald dieet waardoor je nu moet stabiliseren? Als het nog niet goed voelt dan zou ik nog even doorgaan. Er komt een moment dat je lijnmoe bent en dan kun je altijd nog stabiliseren, toch? Je zou je ook kunnen focussen op bijv. een lager vetpercentage en meer spieropbouw met behoudt van je gewicht.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 21 Nov 2015 10:31

Re: Hoe waak ik ervoor (gewichtsissue)

Ik doe Weight Watchers. Ik vind het meer een lifestyle verandering dan een dieet, dus ik zal het niet gauw beu worden ;). Ik ben meer dan 40kg afgevallen en weeg nu 69kg bij een lengte van 1.74. Als ik heel eerlijk ben, vind ik dit gewicht ok. Als ik in de spiegel kijk, zie ik een smal gezicht, mijn sleutelbeen steekt (op een mooie manier) uit, ik kan mooie kleding aan (ik draag M/40, maar misschien pas ik 38 ook wel, durf het niet te passen). Mijn omgeving is ook een graadmeter; ik krijg veel reacties dat het 'zo goed is', 'niet verder gaan' en hier en daar zelfs dat ik niet door moet slaan.

Verstandelijk weet ik dus dat het goed is zo. Ik wil me ook tzt wel richten op andere fysieke punten zoals je aangeeft, ik heb daar nu even geen ruimte voor.

Waar ik bang voor ben, wat ik nu met gewicht(sverlies) merk, is dat het me in zijn greep heeft. Ik bijt me erin vast en als het doel bereikt is, dan val ik in een soort zwart gat en merk ik dus dat het bijna een obsessie wordt. Als ik me nu op iets anders ga richten, ben ik bang voor hetzelfde. Ik vind het met gewicht/fysiek iets gevaarlijks, dus moet ik ervoor waken. Maar hoe? En hoe zorg ik ervoor dat ik niet doorsla?
L2014 & H2017
<<

Anoniem237

Bericht 21 Nov 2015 12:24

Re: Hoe waak ik ervoor (gewichtsissue)

Ik weet niet of je ervoor open staat maar ik denk dat je met mediteren heel ver kan komen. Daarmee kun je negatieve gedachtes en energieën laten gaan en plaats maken voor de positieve dingen. :)
<<

Anoniem148

Bericht 22 Nov 2015 06:19

Re: Hoe waak ik ervoor (gewichtsissue)

Doe je alleen online of ook cursus? Misschien dat jouw coach je dan kan helpen hiermee?
Ik vind het wel echt knap van jou! Ik moet nog. Ik merk dat ik mijzelf saboteer want ik ken mijzelf niet anders dan met dit gewicht en dit uiterlijk.
Dus bij mij is het echt 2 kilo eraf, 1 kilo erbij.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 22 Nov 2015 06:38

Re: Hoe waak ik ervoor (gewichtsissue)

Wow, wat knap van je zeg! Ik heb weinig tips gezien ik zelf ook altijd wel bezig ben met gewicht e.d. maar wellicht is het een idee om je focus om te gooien en nu proberen een strak lichaam te krijgen? Dus niet zozeer op de weegschaal richten maar op de spiegel? Je kunt mijn inziens niet fout gaan met spieren trainen, daar is niets ongezonds aan.

Succes en ga maar even heel trots op jezelf zitten zijn ergens!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 22 Nov 2015 10:39

Re: Hoe waak ik ervoor (gewichtsissue)

Oh Mz, jij omschrijft precies hoe ik mij ook voel. De angst dat het er weer bij komt (ongemerkt). Door steeds te wegen kan je er controle ophouden en het blijven monitoren.

Ik heb wel voor mijzelf zoiets, ik ben gestopt met ww. Ik ben tevreden maar ik blijf regelmatig wegen zodat het niet ongemerkt er weer bij komt. Ik wil nooit meer terug naar mijn oude gewicht. Maar ik miet echt vertrouwen krijgen in mijn eigen gedrag en levensstijl en dat is niet binnen een week bereikt.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 22 Nov 2015 12:40

Re: Hoe waak ik ervoor (gewichtsissue)

Bedankt voor de uitgebreide reacties.

@ Forumster: Voor meditatie sta ik open, maar ik zou echt niet weten hoe ik dat aan moet pakken!
@ Dandelion: Ik doe het online, dus geen coaching. Ik zit 'm echt te freaken bij het idee dat ik 6pp per dag meer moet eten om te stabiliseren. En nu is er dus deze week 1kg bij, dus ervaar ik dat als enorme domper.
@ Feline: Dank je wel, erg lief van je! Ik ben ook wel trots, al voelt het niet 'echt'. Spieren trainen is inderdaad niets ergs/fouts aan. Waar ik bang voor ben, is dat ik vind dat het straks niet strak genoeg is (terwijl dat in werkelijkheid wel zo is). Eigenlijk dus meer een zelfbeeldissue dan gewicht misschien.
@ Siep: Fijn dat het herkenbaar is. Dat vertrouwen is inderdaad een goede. Ik wil ook nooit meer terug! Ik ben er wel doodsbang voor. Lastig he?
L2014 & H2017
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 22 Nov 2015 14:07

Re: Hoe waak ik ervoor (gewichtsissue)

Ja heel lastig MZ, ik heb het stabiliseren stuk over geslagen. Ik was er echt klaar mee (ik ging ook naar cursus op maandagavond). Ik doe het nu 4 weken helemaal zonder ww. Spannend dus omdat je echt vertrouwen in jezelf moet krijgen dat je het zonder kan en niet weer aankomt. Ik heb voor mijzelf gezegd, ik mag max 1,5 kilo schommelen. Dit lukt nu.

En wat mij helpt, de stap naar aanmelden bij ww is weer zo gemaakt. Ik kan elke dag weer starten als ik merk dat het toch niet lukt. Voor mij dus echt een stukje loslaten.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem237

Bericht 22 Nov 2015 15:03

Re: Hoe waak ik ervoor (gewichtsissue)

Niet qouten graag. :)

Als je nog nooit gemediteerd hebt is het misschien een idee om eens een meditatie filmpje op YouTube te kijken en te luisteren. Mediteren kan je niet fout doen, het is je eigen gedachte. Als je zoekt op "meditatie loslaten" krijg je veel filmpjes die er allemaal voor zorgen dat je negatieve gedachtes en negatieve energieën los kan laten. Je hoeft natuurlijk niet meteen te mediteren, je kan er gewoon even naar kijken en ervaren wat het is. Als het je aanspreekt, gaat het als vanzelf. Ik heb veel oud verdriet en onzekerheid op deze manier los kunnen laten.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 22 Nov 2015 17:30

Re: Hoe waak ik ervoor (gewichtsissue)

Dank je Forumster!
L2014 & H2017
<<

Anoniem237

Bericht 22 Nov 2015 17:39

Re: Hoe waak ik ervoor (gewichtsissue)

mzcharlotte schreef:Dank je Forumster!

Graag gedaan. :)

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers