Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 22 Nov 2015 08:12

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

Ja, 3 keer, even geteld In 1992, toen het nog vrij vers was, toen later een keer met mijn ex en drie jaar terug om het 40-jarig huwelijk van mijn ouders te vieren. Het is een mooi park, maar ik vind de Efteling veel gezelliger. En stiekem de attracties leuker. En qua geheime favorieten koppel ik nog even Phantasialand, in Bruhl. Ook leuker dan Disney, tenzij je graag Donald tegenkomt op straat.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 22 Nov 2015 13:43

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

Ik ben er een maal geweest, volgens mij is dat 7 a 8 jaar geleden.
Wij gingen met de bus voor een paar dagen.

Ik vond het volgens mij wel leuk, maar niet spetterend. Er is nog maar weinig blijven hangen eigenlijk. Daarnaast is het inderdaad heel erg duur! Ik heb weleens zitten kijken om daar samen met mijn neefje van nu vier naar toe te gaan. Maar je betaald echt een fortuin.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 22 Nov 2015 21:04

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

Afgelopen herfstvakantie voor de 10e keer geweest, waarvan 4 keer in de afgelopen 15 maanden. Ook ik had een jaarkaart omdat mijn partner regelmatig in Parijs werkt en ik dan dus met hem mee kon :) Hij werken en ik naar Disney.
De laatste keer ben ik helemaal alleen geweest, hij was gewoon in Nederland. Dat was wel spannend en heel gaaf :)

Net als Lejow vind ik het heerlijk, ik kan gerust 2 uur bij het prinsessenpaviljoen hangen om de prinsessen die wisselen op de foto te zetten etc.
Ik kan ook tranen in m'n ogen krijgen als ik de parade kijk of een kind een mooie ontmoeting zie hebben met een prinses (of ik zelf..)
Heerlijk thuiskomen noem ik dat!
Afbeelding
Zegt genoeg toch?

O en ik zou ontzettend graag naar Orlando gaan om daar ook alle parken te bezoeken :love:
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 22 Nov 2015 22:32

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

Ik ben er 3x geweest. De eerste keer was met mijn ouders en een bevriend gezin. Met mijn man ben ik voor de 2e keer geweest. De laatste keer was met mijn schoonouders. M was toen ook mee. Hij was toen 9 maanden en had er niet veel aan, maar schoonmoeder wilde er echt naar toe (betaalde ook).
Nu gaan we in de kerstvakantie. M is nu 5 jaar en kent veel Disney films. Ik heb er echt heel veel zin in. Eindelijk een keer in kerstsfeer. Wil dat al zo lang, maar eerst gewacht totdat m er ook wat van mee zou krijgen.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 22 Nov 2015 23:57

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

Ik ben nog nooit in Disneyland geweest. Ik heb niet het idee dat ik echt iets mis, haha.

♥♥
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 23 Nov 2015 07:16

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

1 keer met school. Dat was het. :smile:
10-08-2017 ♥
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 23 Nov 2015 08:08

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

Mizz_S schreef:Ik ben er een keer geweest met school, toen ik 16 was. Leuk om een keer geweest te zijn, maar verder vond ik het niet heel bijzonder. Ik snap ook echt niet dat sommige mensen er zo lyrisch over zijn.


Precies dit eigenlijk.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Nov 2015 10:13

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

Teun schreef:Hahaha Caro dat had ik niet achter je gezocht :smile:

Ik ben er ooit één keer geweest, toen ik een jaar of 14 was geloof ik en we met mijn ouders een lang weekend in Parijs waren. Het was rond Halloween, alles was in dat thema toen. Ik vond het leuk maar niet fantastisch, de Efteling vond ik toen in elk geval ook een stuk sfeervoller.


Hahaha! Verborgen geheim dit ;-). Nee hoor, maar ik kom er al sinds het begin met mijn familie. Mijn vader vond het heerlijk om daar ieder jaar naartoe te gaan in de kerstperiode met ons als gezin. Vroeger toen het park er net was, zijn we er een paar keer geweest. Daarna een paar jaar ook niet, maar ik denk de laatste tien jaar was het een jaarlijks uitje. Dan kom je al snel aan dat aantal! Zeker omdat ik ook nog een keer een reis ernaartoe heb gewonnen, een keer los met vriendinnen ben gegaan etc.

Sinds mijn vader er niet meer is, gaan we om de twee jaar. Het is beetje ons 'familie-ding' en ik vind het heel leuk hoor. Het is niet alsof ik daar met Disney-oren op rondloop (want die vind ik stom) :-). En het voordeel is: we zijn er zo vaak geweest dat het allemaal niet 'perse' hoeft, je kan dus relaxed rondlopen, lekker genieten van het eten (want voor 5 euro meer dan de mainstream fastfood restaurants kan je heerlijk eten) en van de familie.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 23 Nov 2015 10:41

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

In januari ga ik voor de 9e keer naar Disneyland Parijs en voor J wordt dit al de 4e keer (en ze is pas 5 jaar).
Wij zijn gelukkig alle drie gek op dit soort pretparken en we gaan bijvoorbeeld ook liever een weekend naar Disneyland dan een week op een strandvakantie. We hebben ook al jaren een abonnement van de Efteling en komen daar minimaal 2x per maand (in de zomer zelfs vaker). Dat abonnement hadden we trouwens al een paar jaar voor J geboren was en we zijn ook al 3x samen naar Disney geweest voor de geboorte van J.

Toen ik 12 was ben ik met mijn ouders in Florida naar Disney World geweest en ik hoop dat we daar ooit nog met J naartoe kunnen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 23 Nov 2015 13:48

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

Ik ben er nu 9 of 10 keer geweest.

In eerste instantie wilden wij volgend jaar ook weer gaan, maar slaan toch een jaartje over. Volgend jaar staat er zo ontzettend veel in de steigers i.v.m. het 25-jarig jubileum van 2017, dat het voor ons echt een stukje sfeerbeleving weg haalt. Dit was afgelopen september al een beetje, toen heel de Small World in de steigers en achter schuttingen stond, volgend jaar staat het hele BTM eiland afgeschermd. Het meer staat droog, de boot vaart dus niet... Na het kasteel vind ik de grote rots van de BTM echt dé blikvanger van het park, dan wacht ik liever een jaartje om het dan echt goed te doen.

(Alhoewel ik ook niet helemaal uitsluit dat we toch in 2016 een paar dagen gaan. Het blijft Disney :D)

Fiwen, dat hebben wij dus ook. Wij gaan ook liever naar Disney dan een week of tien dagen naar Griekenland of Spanje. J. is er nu ook al drie of vier keer geweest. En ook hier Florida héél hoog op het verlanglijstje om met de kinderen te doen.

Ekiaam: heel herkenbaar. De laatste keer dat we kwamen en het terrein opreden zei ik letterlijk tegen mijn man: "zo, dit voelt als thuiskomen". En de parade en Dreams, ik weet niet wie enthousiaster is, de kinderen of ik. Mijn zoon heeft de hele show van Dreams ademloos zitten kijken, gevolgd door een zucht en een langgerekt: "moooooooooooi".
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 23 Nov 2015 13:56

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

Hahaha Kissyfur, wij waren eigenlijk ook niet van plan om naar Disney te gaan komend jaar omdat we er in de zomer nog geweest zijn maar toen kreeg ik een aanbieding binnen die ik gewoon niet kon laten schieten. En omdat we graag een 2e kindje willen hopen we dat dit de laatste keer gaat zijn met alleen J. plus dat ik mezelf ook niet met een baby door Disneyland lopen dus ik ben bang dat we in 2017 niet zullen gaan.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Nov 2015 14:04

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

Oh dat is goed dat je dat zegt Kissyfur.. wij wilden heel graag begin 2016, maar misschien is het verstandig dan nog even te wachten.
Al is B dan 5 en kunnen we niet meer zo makkelijk buiten de vakanties om :(
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 23 Nov 2015 14:19

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

Er zijn nu wel leuke aanbiedingen als je voor 6 december boekt en vertrekt voor 23 maart.
Wij zitten nu voor Disney-begrippen spotgoedkoop 3 dagen in Disneyland. Met hotel, toegang, ontbijt, tussendoortje en diner. Alleen het vervoer moet er dus nog bij maar we hoeven in principe daar geen extra kosten meer te maken.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Nov 2015 15:53

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

1x en op zich zou ik nog wel een keer willen gaan om te zien wat er veranders is en om de nieuwe attracties te ervaren. Qua sfeer geef mij maar de Efteling en dan vooral het Sprookjesbos. Ik ben nog nooit geweest zonder die te bezoeken. Al rende we er in 15 minuten doorheen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Nov 2015 16:43

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

Linkje Fiwen?
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 23 Nov 2015 17:05

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

Lejow schreef:Linkje Fiwen?


http://park.disneylandparis.nl/aanbiedi ... yland.html

Je moet wel even goed zoeken wat de 'goedkope' weekenden zijn want in de vakanties is het bijvoorbeeld nog steeds prijzig.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Nov 2015 17:15

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

1x met school geweest wat een ellende was dat. Moesten eerst een dag na school 6 uur al op in de avond met de bus naar Parijs. Volgende dag In disney veels te moe hele dag wat rond gehangen.. Toen weer naar huis met de bus, 48 uur later dat ik van bed ging lag ik weer op bed.

Echt zonde dat het zo kort was. Zou graag weer eens er heen willen, maar heb een man die een hekel heeft aan pret parken
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Nov 2015 17:30

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

Dat soort dagtripjes vind ik ook niet ideaal, ik ben twee keer op die manier naar Londen geweest. Vrijdagavond op de bus, zaterdagochtend helemaal gaar in Londen aankomen, veel te weinig tijd hebben, 's avonds rond etenstijd weer de bus in en zondagochtend doodmoe op bed. Niet de fijnste manier om ergens heen te gaan. Tegenwoordig wil ik toch wel minimaal een nachtje blijven als ik zo ver weg ga.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem315

Bericht 23 Nov 2015 19:45

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

Nog nooit. Ik heb er niets mee, maar over een paar jaar gaan we vast een keer met onze dochter.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 23 Nov 2015 19:48

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

1 keer met het vrijgezellenfeest van mijn toenmalige beste vriendin.

Het trekt mij niet nog eens er heen te gaan. Ik houd sowieso niet van pretparken.
Voor de kinderen zullen we vast eens naar Disney gaan, maar dan moet de jongste nog wat ouder zijn.
05-05-2005 01-05-2011
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 23 Nov 2015 22:36

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

Toevallig even gespiekt, kom op 797 euro uit voor 3 dagen in de voorjaarsvakantie (za/zo/ma), voor 3 personen, 2 volwassenen, 1 kind.
Maar dat is wel:
Inclusief entree (kost los 506 euro)
Inclusief ontbijt
Inclusief diner
Inclusief slapen
Voor de rest van de dingen hierboven betaal je dan nog 291 euro, is 97 euro per persoon, voor dus 2 nachten, 3x ontbijt, 3x diner. Das toch niet duur dan? Als je het zo bekijkt?

En als je zo/ma/di gaat, betaal je maar 547 euro. Dan ben je dus ongeveer gratis aan het ontbijten/dineren en slapen (547-506), beide in hotel Santa Fé
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 23 Nov 2015 22:51

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

4x: 1x toen ik 11 was, 1x toen ik 18 was, 1x toen ik 21 was (dagtrip en dat serieus nooooit meer) en de laatste keer was afgelopen vrijdag tm gister :banaan: :banaan: :banaan:

Afgelopen weekend (helaas) geen enkele parade gezien. Y. heeft daar totaal geen interesse in en wilde alleen maar in de attracties :laughcry: Wel Anna en Elsa langs zien rijden en dat maakte best veel indruk op dat kleine ventje met die grote mond :love:

Dora; ik weet niet waar je je meiden persé in wil laten gaan, maar Y. is 1.08cm en kon en mocht overal in, behalve de achtbanen. Zelfs de Tower of Terror had hij in kunnen gaan, want daar moeten ze 1.02cm voor zijn. Papa is even gaan testen, maar die vond het geen goed idee :laughcry: Hij is wel in de Crush Coaster geweest en daar moest hij 1.07cm voor zijn.

Kissyfur; het meer is inmiddels al leeg, boot er uit en BTM dicht. Die gaan volgend jaar weer open.

Lejow; kijk even op de site van Disney naar de planning voor de sluitingen. Peter Pan gaat binnenkort ook voor een lange tijd dicht (niet dat je het af moet laten hangen van die 2 minuten in een piratenbootje :laughcry: )
Wij waren voor de busreis € 650 kwijt voor 2 nachten in hotel Sequoia Lodge. Met de auto is voor ons geen optie door mijn spierziekte en een vriend die niet wil/kan autorijden. Voor het eten van vrijdagochtend tm gisteravond waren we ongeveer 175 euro kwijt voor 3 personen. We hebben geen gekke dure restaurants gehad, maar gewoon de standaard patat, pizza, vis, broodjes tentjes en wat te eten op de heen- en terugreis. Y. had € 100 bij zich (eigen spaarpot, opa's, oma's) en verder hebben we eigenlijk niets uitgegeven. Nu zijn we zelf ook niet zo'n fan dat we zelf iets gekocht hebben :wink:
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Nov 2015 23:24

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

Fiwen schreef:
Lejow schreef:Linkje Fiwen?


http://park.disneylandparis.nl/aanbiedi ... yland.html

Je moet wel even goed zoeken wat de 'goedkope' weekenden zijn want in de vakanties is het bijvoorbeeld nog steeds prijzig.


Mens wat doe je me aan :omg: :omg: :omg: :omg:
Ik ben nu aan het smeken bij mijn man WHAHAHAHAHA
<<

Pixi

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:08

Bericht 23 Nov 2015 23:48

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

3x in totaal. Een keer toen ik 6 was, een keer toen ik 9 was en afgelopen september nog een keer met mijn man en kindjes. Verder zijn we 7 jaar geleden in alle Disney parken in Florida geweest. Wij gaan nu pas weer als beide kindjes oud genoeg zijn dat ze het goed meekrijgen/onthouden en dam gaan we naar Florida.
Parijs vonden we leuk, zijn er 4 dagen geweest de laatste keer en dat was meer dan genoeg. We hebben het geluk dat mijn nichtje en vriend daar een leuke functie hebben, dus wij konden genieten van VIP fast passen en een upgrade van onze kamer in ons hotel (we verbleven in het Disneyland hotel). Al die extra's maakte het wel extra leuk.
Maar goed, de volgende keer dus Florida dat is gewoon veel grootser, ruimer en lekker weer. Maar niet voordat de jongste 10 jaar is ofzo.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 24 Nov 2015 11:55

Re: Hoe vaak ben jij in Disneyland Parijs geweest?

ekiaam87 schreef:Toevallig even gespiekt, kom op 797 euro uit voor 3 dagen in de voorjaarsvakantie (za/zo/ma), voor 3 personen, 2 volwassenen, 1 kind.
Maar dat is wel:
Inclusief entree (kost los 506 euro)
Inclusief ontbijt
Inclusief diner
Inclusief slapen
Voor de rest van de dingen hierboven betaal je dan nog 291 euro, is 97 euro per persoon, voor dus 2 nachten, 3x ontbijt, 3x diner. Das toch niet duur dan? Als je het zo bekijkt?

En als je zo/ma/di gaat, betaal je maar 547 euro. Dan ben je dus ongeveer gratis aan het ontbijten/dineren en slapen (547-506), beide in hotel Santa Fé


Wij gaan in januari 3 dagen (vr-za-zo) en betalen 'maar' €415,- voor hotel, entree, ontbijt, tussendoortje en diner. Met 2 volwassenen en 1 kind van 5 jaar.

Je krijgt trouwens geen 3x ontbijt en diner maar 2x, want het is ontbijt en diner voor elke nacht dat je verblijft. Maar je hebt dan wel de keuze uit verschillende luxe buffet restaurants.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers