Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zouden jullie doen?

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Nov 2015 10:17

Wat zouden jullie doen?

Ik heb echt maar een klein mini dilemma maar ik kan er zelf geen besluit over nemen. Volgende week zondag is de babyshower van een van mijn oudste vriendinnen. Het begint om 11 uur en duurt tot 1 uur op zondag.

Ik woon echter 2 uur rijden hiervandaan, wat inhoudt dat ik op zaterdag al naar het zuiden zou moeten. Ik kan dan gewoon bij mijn moeder slapen, dus dat is geen punt. De week erna ben ik echter ook weer in het zuiden omdat er dan Sinterklaas wordt gevierd.

Het kost mij een weekend, een tank benzine, een cadeautje en de kosten van de high tea. Ik ben altijd van mening dat je bij dit soort dingen gewoon moet gaan. Dus toen het vrijgezellenfeest werd geregeld (vorig jaar), en voor de bruiloft: ik ben overal bij geweest.

In de tussentijd komt zij niet echt mijn kant op, en merk ik dat we eigenlijk vriendinnen zijn vanwege vroeger. Ik wil dat wel in stand houden, maar ze staat niet meer echt heel erg dichtbij me. We zijn beiden een keer dit jaar een afspraak van elkaar vergeten dus dat is wel een beetje 'wederzijds'.

Neem je alles een beetje mee voor deze babyshower: de kosten, de lange reistijd, het is al een drukke (en dure) maand, ik ben zelf niet helemaal in orde qua gezondheid neig ik naar niet gaan. Er komen overigens 20 mensen, dus het is niet alsof er niemand is.
Alleen.. mijn geweten zegt dat ik gewoon moet gaan. Ik kan niet zo goed inschatten hoe belangrijk zij deze babyshower vindt, dus dat vind ik lastig. Voor mezelf denk ik dat het nu gewoon even too much is voor twee uurtjes een high tea. Maar wat zouden jullie doen? Ik vind afzeggen dan weer niet kunnen.

Kortom: ik weet het niet!
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 20 Nov 2015 10:25

Re: Wat zouden jullie doen?

Ik zou een kaartje schrijven (en laten geven door de organisator) en schrijven dat je een week later een drankje komt doen en de foto's komt bekijken omdat je dan bij haar in de buurt bent.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Nov 2015 10:26

Re: Wat zouden jullie doen?

Kun je niet op zondagochtend om half 9 in de auto stappen en dan in de middag weer terug?
Dan kost het je niet een weekend maar een dag.

Maar als het voor jezelf echt too much is, dan zou ik toch wel gewoon afzeggen. Zij weet ook dat je niet om de hoek woont. Zal ze vast wel begrijpen toch?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 20 Nov 2015 10:30

Re: Wat zouden jullie doen?

Ik zou het laten afhangen van je gezondheid. Als het dáárom echt te veel voor je is, vind ik dat een hele valide reden om af te zeggen. Als het vooral om de moeite, de drukte en het geld (tenzij je echt aan de bodem zit financieel uiteraard) gaat zou ik wel gaan. Ben niet zo van het denken in 'gradaties' van vriendschap. Iemand is of wel mijn vriend(in) of niet. En als diegene dat wel is dan zou ik in dit geval gewoon gaan, genieten van haar blijdschap en daarnaast een mooie kans om even rustig wat tijd met je moeder door te kunnen brengen zonder alle Sinterklaas- en familiedrukte eromheen enz.

Als je oprecht zoiets hebt van dat is me de moeite gewoon niet waard, dan zou ik afzeggen en voor jezelf accepteren dat je het prima vindt om deze vriendschap wellicht dood te laten bloeden.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Nov 2015 10:37

Re: Wat zouden jullie doen?

Mijn gezondheid gaat met flinke vlagen op en neer. Dat is het lastige. Twee uur rijden heen en twee uur rijden terug, inclusief een high tea.. dat trek ik nu niet dus dat wordt echt een heel weekend.

Op zich kan ik er net als wat LG zegt, een weekendje met mijn moeder van maken. En nu ik me goed voel denk ik ook: zet je eroverheen: ga gewoon en maak haar blij. Ik dacht ook altijd dat ik niet zo van de gradaties was, maar blijkbaar wegen die dingen nu voor mij toch wel mee in de overweging.

Ik probeer er altijd voor mijn vriendinnen te zijn: ga naar de georganiseerde dingen, help mee met de organisatie, help bij verhuizingen etc etc dus dit is voor het eerst dat ik zoiets overweeg te cancellen. Ik kom er gewoon niet helemaal uit voor mezelf.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Nov 2015 10:46

Re: Wat zouden jullie doen?

Ik zou gaan... maar goed ik ben ook zo'n type die slecht nee kan zeggen en dan maar gewoon gaat, dus of je heel veel hier aan hebt weet ik niet.

Ik zou gaan en het zien als een leuke dag, maar ik zou dus idd pas op zondagochtend in de auto stappen. Misschien na de afspraak nog even bij mijn familie of andere vriendinnen langs gaan en dan weer naar huis en het zien als een leuke dag.

Qua kado's, dat hoef je echt niet zo duur te maken, een leuk paar slofjes of rompertje (bijv van de hema) dan zit je rond de 5 euro. Of als je nu even de kruidvat of wibra ofzo in loopt zijn er zoveel aanbiedingen zit vast wel iets leuks tussen voor een klein bedrag.
:heart: :heart: 2011
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Nov 2015 11:03

Re: Wat zouden jullie doen?

Mijn geweten zegt ook: ga! Zet je er over heen, dit is een belangrijk iets voor haar.

Aan de andere kant, daarna komt ook weer een kraamvisite incl. cadeau.. dus het is idd altijd veel met zo'n grote afstand.

Ik kan je dus ook niet helpen :laughcry:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Nov 2015 11:12

Re: Wat zouden jullie doen?

Nou ja.. Dat is het ook inderdaad. Ook nog een kraamvisite enzo. En ik zou met haar afspreken in haar verlof.

AHHHH het is zo lastig. Ik trek het dus qua gezondheid niet om op en neer te gaan voor één dag. Dat is geen optie. Dan ben ik zo gesloopt dat het gevaarlijk wordt terug te rijden en ik moet die week ook weer gewoon fulltime werken. Dus dat is geen optie.

Ik overleg nog even met mijn vriend. Wie weet wil hij wel met me meerijden, dan hoef ik het al niet zelf te doen en dat scheelt ook alweer!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Nov 2015 11:29

Re: Wat zouden jullie doen?

Wel jammer dat dan zo'n babyshower een geheim is voor de zwangere, anders kon je natuurlijk met haar overleggen.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 20 Nov 2015 11:32

Re: Wat zouden jullie doen?

Ik zou ook gaan, ook al zou ik er wel een beetje van balen dat het allemaal ongunstig uitkomt.

Mijn beste vriendin van vroeger woont ook ver uit de richting. We zien elkaar niet veel, maar op belangrijke momenten (verjaardagen, bruiloft etc.) waren we er altijd. Totdat mijn zoon geboren werd. Ze is niet eens op kraamvisite geweest. Dat heeft me zo gekwetst. Ik kan me dus goed voorstellen dat het voor jouw vriendin teleurstellend kan zijn als je niet komt.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Nov 2015 11:34

Re: Wat zouden jullie doen?

Ik zou niet gaan. Je trekt het niet qua gezondheid om op en neer te gaan en ik vind het persoonlijk niet reëel om een heel weekend om te gooien voor een high tea van twee uurtjes met een vriendin met wie je helemaal niet meer veel contact hebt en waar genoeg andere mensen komen om sowieso door te gaan. Het is niet dat het hele feestje valt of staat bij jouw aanwezigheid. Ik vind dat je hier je eigen belangen best voor mag laten gaan.

Ik zou uiteraard wel op kraambezoek gaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

anoniem213

Bericht 20 Nov 2015 11:46

Re: Wat zouden jullie doen?

Susan schreef:Ik zou niet gaan. Je trekt het niet qua gezondheid om op en neer te gaan en ik vind het persoonlijk niet reëel om een heel weekend om te gooien voor een high tea van twee uurtjes met een vriendin met wie je helemaal niet meer veel contact hebt en waar genoeg andere mensen komen om sowieso door te gaan. Het is niet dat het hele feestje valt of staat bij jouw aanwezigheid. Ik vind dat je hier je eigen belangen best voor mag laten gaan.

Ik zou uiteraard wel op kraambezoek gaan.

Helemaal mee eens. Als het een heel waardevolle vriendin was, zou ik het anders vinden, maar dit zou ik in jouw geval niet doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Nov 2015 13:21

Re: Wat zouden jullie doen?

Ik vind babyshowers een beetje stom. En zeker als je daarvoor veel moeite moet doen en het vervolgens over een paar maanden weer, voor het kraambezoek. Ik zou dus de babyshower overslaan maar wel op kraambezoek gaan. Dat is toch belangrijker? Ik weet niet wat er met je gezondheid aan de hand is (vervelend voor je!), maar daardoor dat even op nummer 1 zetten.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem149

Bericht 20 Nov 2015 13:29

Re: Wat zouden jullie doen?

Als ik jouw posts zo lees Caro zou ik het niet doen. De belangrijkste reden vind ik je gezondheid. Ik vind dat je daaraan moet denken, dat op 1 moet zetten. Weet je vriendin daar ook van, dat het niet altijd even best met je gaat? Want dan zal ze dat toch begrijpen denk ik dan.
En inderdaad heb je ook nog de kraamvisite als de baby geboren is, wat is persoonlijker leuker en persoonlijker vind dan een babyshower met 20 mensen. Daar zou ik dan wel heen gaan, en dan de babyshower laten schieten.

Vind het wel lastig hoor, ik zou in jouw situatie waarschijnlijk hetzelfde dilemma hebben. Succes met wat je gaat beslissen.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 20 Nov 2015 13:55

Re: Wat zouden jullie doen?

Ik denk dat ik niet zou gaan als ik het lichamelijk niet zou trekken en dan ook nog voor maar twee uurtjes. Ik zou wel een leuk cadeautje kopen en daar een kaartje bij doen met dat ik graag zou willen komen maar het helaas echt even niet gaat en dan opsturen zodat een andere vriendin dat aan haar kan geven zondag.
2010 2012
<<

Anoniem282

Bericht 20 Nov 2015 14:50

Re: Wat zouden jullie doen?

Ik weet niet wat voor gezondheidsklachten je hebt, maar alleen al het feit dat dit voor jou een belemmering vormt om in 1 dag op en neer te reizen, zou ik voldoende vinden om niet te gaan en voor te stellen de week erna alsnog even langs te komen.

Wat je zegt over dat je deze vriendschap wel graag behoudt, dat kan ik me voorstellen. Ik vind echter wel dat een vriendschap gebaseerd op anciënniteit een andere invulling mag/kan krijgen, want als er een weg van jouw huis naar haar toe gaat, is dat omgekeerd ook zo. Het is prima natuurlijk als zij die inspanning niet doet, maar dan vind ik het ook geheel niet raar dat jij nu je gezondheid verkiest boven een heel weekend kwijt zijn aan een babyshower. Zoiets doe je voor vriendinnen die heel dichtbij je staan, lijkt me. Wanneer er een afstand (in kilometers) ontstaat, vind ik een eenzijdige investering nooit zo fijn klinken.
<<

Anoniem148

Bericht 21 Nov 2015 10:26

Re: Wat zouden jullie doen?

Caro als jouw gezondheid het toe laat zou ik gaan.
Ik heb er ook een gehad en miste toch wel die ene vriendin. Ook al zijn we niet meer heel close maar op belangrijke dingen zijn we er.
Neem het haar nog kwalijk want ze kwam met een rot smoes.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 23 Nov 2015 10:31

Re: Wat zouden jullie doen?

Ik zou een treinkaartje bij de Kruidvat of iets dergelijks halen en het mezelf relatief makkelijk maken en met de trein naar de high tea toe gaan en dan dus wel dezelfde dag op en neer ( eventueel vragen of je vriend je op het station af wil zetten en je moeder je vanaf het andere station bij de high tea wil droppen). Een cadeautje hoeft echt niet duur te zijn, een voorlees boekje is altijd goed, schrijf iets liefs voor in het boekje voor de kleine en het is een cadeau van grote waarde.

Ik merk nu ook dat wij in de vriendengroep nu veel dingen achter elkaar hebben, vrijgezellenfeesten, bruiloften, baby showers en kraamvisites, op een gegeven moment was ik dat ook even zat ( ook twee uur rijden), maar voor de persoon waar het voor is, is het wel een bijzonder moment en daarom doe ik er wel altijd alles aan om proberen er heen te gaan.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Nov 2015 10:34

Re: Wat zouden jullie doen?

Trein is in de basis een goede optie hoor, maar qua locatie etc schiet het niet op om met de trein te gaan. Maar ik ben er wel uit hoor.. ik ga toch. Ik rij samen met mijn vriend op zaterdagavond heen en dan na de high tea terug. Heb net het geld overgemaakt :-)

Mijn zus kan wel ieder moment bevallen, en dat is ook weer richting het zuiden (allebei regio Maastricht), dus als dat nog tussendoor komt zal ik wel keuzes moeten maken want ik wil natuurlijk wel graag direct naar mijn zus toe. Maar dat kan nog een paar dagen duren, ze kan nu aan het bevallen zijn: geen idee!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Nov 2015 10:36

Re: Wat zouden jullie doen?

Dandelion schreef:Caro als jouw gezondheid het toe laat zou ik gaan.
Ik heb er ook een gehad en miste toch wel die ene vriendin. Ook al zijn we niet meer heel close maar op belangrijke dingen zijn we er.
Neem het haar nog kwalijk want ze kwam met een rot smoes.


Dat vind ik niet echt te vergelijken, Caro heeft overduidelijk geen rotsmoes. Haar gezondheid laat het toe mits ze haar hele weekend omgooit. Ik vind het niet heel reëel om dat te eisen van een vriendin, of het haar kwalijk te nemen als ze dat niet doet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Nov 2015 10:37

Re: Wat zouden jullie doen?

O, ik lees dat je een oplossing hebt gevonden, dat is fijn. Maar ik blijf er wel bij dat je je absoluut niet schuldig had hoeven voelen als je had besloten om niet te gaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Nov 2015 10:51

Re: Wat zouden jullie doen?

Ik vond het idd ook geen rotsmoes, thanks Susan! Als ik zelf binnen een range van 20 minuten had gewoond, of zelfs een uurtje dan was het ook een heel ander verhaal geweest. In dit geval is het minimaal 4 uur reizen, en mijn gezondheid laat het niet toe. En mijn vriend rijdt nu, wat dan voor mij al een heel verschil maakt.

Overigens ben ik altijd degene die veel rijdt voor mijn vriendinnen. Ook voor deze. Maar dat was nog van vóor de tijd dat het niet lekker met me ging.

Overigens.. als mijn zus dus wel bevalt deze week dan skip ik het alsnog. Drie keer heen en weer reizen binnen 1,5 week gaat me echt te ver.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Nov 2015 10:52

Re: Wat zouden jullie doen?

Groot gelijk hoor.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Nov 2015 11:05

Re: Wat zouden jullie doen?

Ik heb het net naar de organisatie ook gemaild. Dat moet voldoende zijn.. mijn intentie is er, het geld is overgemaakt en ik wil erbij zijn maar als er onvoorziene omstandigheden zijn dan gaan die gewoon voor!
<<

Anoniem148

Bericht 23 Nov 2015 13:45

Re: Wat zouden jullie doen?

Ik zeg ook niet dat caro een rot smoes had maar mijn vriendin wel. Ze zei dat ze graag wilde uitslapen want dat was de enigste dag in de week dat ze dat kon. Vervolgens heeft ze wel haar fb bijgewerkt en een blog geplaatst. Dan vind ik dat een rot smoes. Zeg alleen dat caro toch gemist wordt. Er kunnen er zoveel zijn maar als net die ene vriendin er niet is, is dat een gemis.

Fijn dat je toch even kunt gaan. En spannend mbt jouw zus. Misschien kan je het combineren als ze dan bevallen is.
En veel plezier met de babyshower
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers