Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zorgverzekering 2016

<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 29 Dec 2015 21:57

Re: Zorgverzekering 2016

YMB schreef:
Wolbol schreef:ik zag iets voorbij komen, over bevalling en eigen risico bijstellen.
maar het eigen risico is toch niet van toepassing op zwangerschap & bevalling?
Of wordt dan juist bedoeld, naar boven bijstellen?


Ik moest als gevolg van mijn bevalling met de ambulance naar het ziekenhuis om gehecht te worden. Dat ritje valt wel onder het er, dus daaraan is mijn er opgegaan dit jaar.

Ik moest ook na de bevalling naar het ziekenhuis met de ambulance, viel inderdaad ook onder eigen risico.

Wij zijn net overgestapt naar anderzorg en gaan 69 euro per maand betalen voor alleen basisverzekering met een eigen risico van 885 euro. Omdat we via independer zijn overgestapt krijgen we er gratis een tandongevallenverzekering bij, vind ik op zich ook wel een prettig idee, een ongeluk zit in een klein hoekje en die kosten lopen heel snel op. Misschien ook een tip voor anderen.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Dec 2015 22:11

Re: Zorgverzekering 2016

Ja die worden vergoed hoor bij FBTO tand module Blue Phone. Drie weken terug nog gehad. :)
<<

Anoniem137

Bericht 30 Dec 2015 05:00

Re: Zorgverzekering 2016

Lonely Goatherd schreef:
YMB schreef:
Wolbol schreef:ik zag iets voorbij komen, over bevalling en eigen risico bijstellen.
maar het eigen risico is toch niet van toepassing op zwangerschap & bevalling?
Of wordt dan juist bedoeld, naar boven bijstellen?


Ik moest als gevolg van mijn bevalling met de ambulance naar het ziekenhuis om gehecht te worden. Dat ritje valt wel onder het er, dus daaraan is mijn er opgegaan dit jaar.

Ik moest ook na de bevalling naar het ziekenhuis met de ambulance, viel inderdaad ook onder eigen risico.

Wij zijn net overgestapt naar anderzorg en gaan 69 euro per maand betalen voor alleen basisverzekering met een eigen risico van 885 euro. Omdat we via independer zijn overgestapt krijgen we er gratis een tandongevallenverzekering bij, vind ik op zich ook wel een prettig idee, een ongeluk zit in een klein hoekje en die kosten lopen heel snel op. Misschien ook een tip voor anderen.

Ik vind die tandongevallenverzekering een beetje een wassen neus, die heb ik namelijk ook gewoon in m'n aanvullende tandartsverzekering zitten straks, bij Delta Lloyd. Gewoon in de meest minimale aanvullende tandartsverzekering al. En ik heb bij veel andere verzekeraars gezien dat je kosten na tandongevallen ook gewoon tot 10.000 euro vergoed krijgt. Ik zou dat dus even goed uitzoeken. Overigens ben ik wel via Independer overgestapt, meer omdat het me een korting van €14 in de maand oplevert.

Ook het eigen risico ophogen vind ik altijd een beetje een spannend idee. Nu kan ik dat toch al niet, maak behoorlijk wat medische kosten. M'n vriend heeft het afgelopen jaar gedaan, ook 885 euro, want hij had toch nooit wat. En toen kreeg hij buiten zijn schuld om een ongeluk. Niets aan de hand, niets aan overgehouden maar hij moest wel met de ambulance vervoerd worden en is wel een avondje op de SEH zoet geweest om interne schade uit te sluiten. Weg 885 euro. Nu heeft hij dan een soort 'mazzel' dat het ongeval niet zijn schuld is en hij het geld wel terug gaat krijgen via de tegenpartij, maar tot die tijd wil zijn zorgverzekering natuurlijk ook gewoon het geld zien en dus mag hij het wel voorschieten. Ik snap wel dat je net doet hoor, maar ik vind het altijd wel een risico.
<<

anoniem213

Bericht 30 Dec 2015 08:38

Re: Zorgverzekering 2016

Dus eigenlijk vind je de term eigen risico wel treffend voor wat het inhoudt?
<<

Anoniem304

Bericht 30 Dec 2015 08:52

Re: Zorgverzekering 2016

:smile:
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 30 Dec 2015 09:36

Re: Zorgverzekering 2016

Wij zijn ook op het laatste moment overgestapt, van FBTO naar UMC. Meteen al fijn geholpen door de klantenservice. DEe verzekering heeft meerdere aanvullende pakketten. Ik had wat vragen gesteld over het duurste pakket, daarin worden de 4e en 5e IVF/ICSI poging vergoed. Klantenservice adviseerde mij om dit jaar een kleiner pakket te nemen, waarin alleen de 4e poging wordt vergoed en dan is het mogelijk om in 2017 alsnog te kiezen voor het pakket met een vergoeding voor de 5e poging. Scheelt €50 per maand, goede tip dus!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 30 Dec 2015 09:46

Re: Zorgverzekering 2016

Het is inderdaad een risico Keet. :wink: Het is voor iedereen een andere overweging natuurlijk. Onze gedachtegang is dat we niet verzekeren wat we kunnen betalen. En onze tandartskosten zijn ondanks dat we twee keer per jaar op controle gaan altijd lager dan dat een aanvullende tandartsverzekering zou kosten, dus voor ons kan dat niet uit.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Dec 2015 09:51

Re: Zorgverzekering 2016

Lonely Goatherd schreef:Het is inderdaad een risico Keet. :wink: Het is voor iedereen een andere overweging natuurlijk. Onze gedachtegang is dat we niet verzekeren wat we kunnen betalen. En onze tandartskosten zijn ondanks dat we twee keer per jaar op controle gaan altijd lager dan dat een aanvullende tandartsverzekering zou kosten, dus voor ons kan dat niet uit.

Een controle kost ook maar €20. Ik had ook nooit een tandverzekering voor alleen controle, want dat kan inderdaad niet uit. En vaak is het ook een soort van sigaar uit eigen doos. Kan je voor €3,75 per maand een tand verzekering nemen en dan krijg je een vergoeding van €50 per jaar. Wauw, dat levert dan wel even 5 hele euro's op! :laughcry:
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 30 Dec 2015 09:56

Re: Zorgverzekering 2016

Na toch nog wat zoeken en overwegen ben ik toch overgestapt naar FBTO. Voor nu de module gezinsplanning niet aangezet, mocht het nodig zij en doe ik die en ben ik voordeliger uit dan bij Interpolis (daar zat ik).
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 30 Dec 2015 17:10

Re: Zorgverzekering 2016

Ik ben overgestapt naar FBTO. Daar heb ik ooit al eens gezeten en beviel me goed, veel beter dan OHRA waar ik nu zat.
Overigens heeft FBTO geen wachttijden meet voor de verschillende modules, top!
<<

Anoniem154

Bericht 30 Dec 2015 21:33

Re: Zorgverzekering 2016

Ah ja, de eventuele consequenties vallen er natuurlijk niet onder. Niet aan gedacht.

Ik blijf bij mijn huidige. Selectief polis, max er en alleen tand 1. Die verstandskies moet er echt echt echt uit...
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 30 Dec 2015 21:42

Re: Zorgverzekering 2016

Ik heb een andere zorgverzekering gekozen en aangegeven dat zij mijn oude mogen opgeven. Maar nu heeft mijn oude zorgverzekering dinsdag al voor januari van mijn rekening afgeschreven.

Wat is nu verstandig om te doen denken jullie? Gewoon afwachten tot ze het zelf terugstorten of het zelf terugboeken?
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem168

Bericht 30 Dec 2015 21:51

Re: Zorgverzekering 2016

Even bellen, gebeurt vaker maar bij mij hebben ze het na een telefoontje gewoon teruggestort
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 10:47

Bericht 31 Dec 2015 07:52

Re: Zorgverzekering 2016

Wij zijn beide overgestapt naar Menzis, ik zat bij zilveren kruis en mijn man bij Ohra.

Bij mij was ook de premie al afgeschreven, ik heb het zelf terug laten boeken door de bank.
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 31 Dec 2015 08:27

Re: Zorgverzekering 2016

Bij mij wordt de premie altijd alvast afgeschreven wanneer we laat wisselen van zorgverzekering en zonder iets te doen, krijgen we dat gewoon terug.
<<

Anoniem147

Bericht 31 Dec 2015 09:29

Re: Zorgverzekering 2016

Ik heb net een nieuwe zorgverzekering afgesloten. Met verhoogd eigen risico. Nu maar fingers crossed dat ik net als altijd mijn eigen risico niet aanspreek haha. Mijn man heeft zijn eigen risico ook verhoogd dus we besparen bijna €600,- op jaarbasis als er niets gebeurt.
<<

Anoniem154

Bericht 04 Jan 2016 21:30

Re: Zorgverzekering 2016

Ik twijfel nog even door...misschien toch een aanvullend tandpakket.

Laten jullie de aanvullende pakketten nu ongewijzigd?
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers