Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buurman wil geen aanbouw

<<

Elle123

Bericht 19 Nov 2015 15:26

Buurman wil geen aanbouw

Ik heb een koophuis, het is een hoekhuis. Het huis naast mij (waar ik dus aan vast zit) is een huurwoning. Nou wil ik een bijkeuken aan mijn huis zetten. We hebben alles al uitgezocht en het kan vergunningsvrij. Nou moet er een muur tussen onze huizen een stuk hoger worden, ongeveer tot 2.70m en dat dan 2.5m lang. Het is een bestaande muur, waarna de houten schutting komt.

Maar mijn buurman (is nogal een lastige man, ik woon er pas 5 jaar maar de hele straat zegt dat hij ook altijd liep te schelden op alle kinderen omdat ze herrie maakten met buiten spelen) is het daar niet mee eens. Hij vindt dat door die muur te veel licht uit zijn tuin wordt weggenomen. Wij hebben ook een boom in de tuin, die neemt ook wat zon weg. Ergens snap ik het wel, maar zijn halve tuin staat vol met hoge coniferen. Ik heb sowieso gezegd dat wij de boom gaan snoeien, zodat hij daarvan iets meer licht krijgt (en wij privacy en schaduw inleveren, die we wel graag zouden houden).

Ik heb de woningbouwvereniging gebeld (zij zijn tenslotte eigenaar van de grond van mijn buurman zijn huis) en zij geven aan dat ik gewoon mag bouwen, ze raden aan niet de bestaande muur te verhogen, maar er een extra muur tegenaan te zetten, zodat ik niet op de erfafscheiding bouw, maar echt op mijn eigen erf. De buurman kan dan protest indienen, maar zal daar niks mee opschieten.

Ik heb de buurman de keuze gegeven wel materiaal hij graag zou zien als verhoging, dus of hij bakstenen wil zien, hout, trespa, wat dan ook. En dat is dus de boom laat snoeien. Meer concessies kan ik niet doen. Maar het enige antwoord is dat hij het alemaal niet wil. Ik heb geen zin in ruzie met de buurman, maar om nou geen bijkeuken te bouwen omdat hij dan vindt dat hij te weinig zonlicht krijgt in de eerste 2 meter van de tuin gaat me eigenlijk ook te ver.

Hoe pak ik dit nou aan? hij is overigens 82 dus misschien woont hij er niet eens meer zo lang.
<<

Anoniem185

Bericht 19 Nov 2015 15:29

Re: Buurman wil geen aanbouw

Gewoon naar je eigen zin bouwen. Hij heeft niets te eisen in dezen en je het al genoeg moeite gedaan om hem tegemoet te komen. Ik zou wel inderdaad je eigen muur er tegenaan zetten, zoals de woningbouw ook aanraadt.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:19

Bericht 19 Nov 2015 15:58

Re: Buurman wil geen aanbouw

Vergunningvrij is vergunningvrij, dus gewoon bouwen. De muur die opgehoogd wordt, staat die precies op de grens of aan jullie of aan zijn kant? Ik Zou je tuinmuur opmetselen, maar er ook een muur tegenaan zetten. Je moet namelijk een spouwmuur maken om te kunnen voldoen aan de isolatiewaarde. De muur aan de kant van de buurman dient deugelijk afgewerkt te zijn er hierin hoeft je hem niet eens te vragen wat hij wil.

De buurman kan hier trouwens ook geen bezwaar tegen aantekenen, omdat de gemeente bij een vergunninvrije situatie geen besluit neemt. Er ligt dus ook niks ter inzage waartegen bezwaar gemaakt kan worden.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 19 Nov 2015 16:31

Re: Buurman wil geen aanbouw

Ik denk in die zin dat hij ook niets te vertellen heeft eigenlijk. Maar ik snap heel goed dat je je buren graag te vriend wil houden. Misschien kun je nog een keer in gesprek dat je het vervelend vind dat het op deze manier gaat, dat je hem graag tegemoet wil komen,in kiezen van het materiaal/snoeien van de boom dus dat hij dat bij deze kan aangeven. Als hij nee blijft zeggen is zijn kans wel voorbij denk ik.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 19 Nov 2015 22:15

Re: Buurman wil geen aanbouw

Eens met de rest, ik vind dat je genoeg moeite doet om hem tegemoet te komen.
December 2009
juli 2012
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 20 Nov 2015 00:04

Re: Buurman wil geen aanbouw

Ik zou dit echt gewoon naar je eigen zin bouwen, je krijgt echt mega spijt als je dat niet doet. De kans dat die man er nog 10 jaar woont is echt mega klein. Mocht hij overlijden heb je niets te maken met zijn erven qua verkoop want het us huur.
2015 💙
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 20 Nov 2015 07:00

Re: Buurman wil geen aanbouw

Hoe pak je dat aan? Ik zou hem nog éénmaal aangeven dat de uitbouw er komt, punt. Dat je het jammer vindt dat hij zich nergens in kan vinden. En dan gaan bouwen. Niet te veel woorden meer vuil aan maken.
L2014 & H2017
<<

Anoniem148

Bericht 20 Nov 2015 07:27

Re: Buurman wil geen aanbouw

Wij hebben ook een uitbouw maar hier gaven de buren er niets om dus wij hebben het muurtje tussen ons en de buren af gebroken en een nieuwe (hogere) gemetseld. Dat vonden de buren toch wel mooier dan een andere muur er tegenaan of erop gemetseld. Ook de buren zijn huurders en wij kopers.
Zolang het vergunningsvrij is, mag je bouwen wat je wilt. Dus gewoon doen en de buurman in zijn sop gaar laten koken.

Als het van de woningbouw mag, zou ik toch kijken of het muurtje niet opgebouwd kan worden. Met de buurman krijg je hoe dan ook ruzie als je bouwt dus kan je het meteen goed doen.
En de bijkeuken niet bouwen om de buurman vind ik echt geen optie. Je doet genoeg om die man tegemoet te komen dus het is een keer goed.

Je zegt gewoon dat je gaat bouwen en geeft hem de keus in twee dingen die jij al wilt. Als jij ervoor kiest om het muurtje op te bouwen en je twijfelt tussen twee stenen, kan je hem bv laten doen geloven dat hij ook een stem erin heeft.
En aangeven dat je toestemming hebt van de woningbouw.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12093

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Nov 2015 07:33

Re: Buurman wil geen aanbouw

Gewoon bouwen het is vergunningvrij

Hier gingen o ze vorige buren zonder overleg een bijkeuken bouwen ook op z'n muurtje ze hebben aan onze kant ook dingen gedaan, en alles netjes afgewerkt.

Aan de andere kant van ons die haar buren gingen ook een bijkeuken maken en hebben bij onze buren een rommel achter gelaten en niet gevoegd ,

Dat moet je wel doen alles netjes afwerken.
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers