Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

<<

Anoniem187

Bericht 19 Nov 2015 15:38

Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Mijd je bijvoorbeeld grote evenementen, ga je niet meer op vakantie, geen stedentrips meer etc.? Of ga je door zoals je deed?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Nov 2015 15:41

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Nee, niet in die zin. Maar ik ben bezig met een reis plannen naar Azie en ik wil eigenlijk vermijden om met Malaysia Airlines te vliegen. Erg he. Ik vind het zo sneu voor die maatschappij maar ik durf het niet. Ik heb twee jaar geleden zelf met de MH17 gevlogen en het viel me toen op de terugweg van Kuala Lumpur naar Amsterdam al op dat er zo'n slechte controle was op de paspoorten bijvoorbeeld. Dit was nog voor het MH17 incident (wat werkelijk niets met mensen aan boord te maken had hoor), maar wel al na dat andere MH neergestortte vliegtuig. Ik vond het toen al niet prettig en nu op de één of andere manier helemaal niet meer. Terwijl ik rationeel echt wel weet dat het overal en met elke luchtvaartmaatschappij kan gebeuren.
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 19 Nov 2015 15:51

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Nee, ik laat me nergens door tegenhouden. Met uitzondering van op vakantie gaan naar oorlogsgebieden uiteraard, dat doe ik niet, maar dat heeft natuurlijk niet echt te maken met de terreurdreiging.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Nov 2015 15:54

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Niet direct. Ik blijf gewoon doen wat ik altijd deed. Mijn vriend en ik zouden wel naar Parijs gaan met Oud en Nieuw en dat zijn we nog steeds van plan. Maar we hebben wel afgesproken dat we even kijken wat daar allemaal gebeurd rondom de periode dat we gaan. Vertrouwen we het niet dan gaan we kijken of we naar een andere stad kunnen gaan. Maar verder denken we ook dat het daar net zo goed kan gebeuren.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem149

Bericht 19 Nov 2015 15:56

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Nee dat ben ik niet van plan, al ben ik best wel een beetje angstig. Ik ga volgende week vliegen, naar Polen, dus eigenlijk helemaal niks waar nu gevaar dreigt, maar toch vind ik het spannend. Maar dat is misschien ook omdat het de eerste keer vliegen wordt. Ik wil er in ieder geval niks voor cancelen, dan kan ik beter heel de dag in mijn huisje blijven zitten.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Nov 2015 16:01

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Nee. Dan zouden we ook moeten verhuizen omdat we in Amsterdam wonen. Ik voel me hier nog heel veilig, ga komende maanden naar meerdere concerten en we gaan na kerst ook op citytrip.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem130

Bericht 19 Nov 2015 16:06

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Nope. Het schiet heus wel een keer vaker door mijn gedachten, vroeger kwam het niet eens in je op en tegenwoordig denk je er sneller aan als je in een menigte bent of als je een druk evenement bezoekt of een verdacht persoon of pakketje ziet. Maar ik kan het heel snel weer loslaten en zou er absoluut niet naar handelen.
<<

Anoniem315

Bericht 19 Nov 2015 16:11

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Niet direct nee. Maar ik heb twee concerten gepland staan en daar ben ik wel wat huiverig voor nu.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 19 Nov 2015 16:12

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Nee, ik woon ook in Amsterdam en zit bijvoorbeeld na mijn werk altijd in de avondspits in het openbaar vervoer wat ontzettend druk is, dat is niet iets wat ik kan ( en wil) vermijden.
Ik sta er nu misschien wel iets meer bij stil, maar dat zal ook wel weer afzwakken als de berichtgeving over de aanslag in Parijs minder wordt.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 19 Nov 2015 16:23

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Ja ik laat me daar wel door beïnvloeden. Met de kinderen ga ik daardoor niet naar hele grote evenementen. Zonder hen zou ik er nog wel heen gaan al voel ik me dan ook niet meer helemaal op mijn gemak. Dat is trouwens niet sinds vorige week dat ik me er door laat beïnvloeden, ik heb dat sinds die koninginnedag in Apeldoorn.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 19 Nov 2015 16:36

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Nee, eigenlijk niet. Ik doe en laat er niets meer of minder om.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem313

Bericht 19 Nov 2015 16:50

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Nee.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 19 Nov 2015 17:12

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Exogenesis schreef:Niet direct nee. Maar ik heb twee concerten gepland staan en daar ben ik wel wat huiverig voor nu.


Ik ga heel vaak naar concerten en heb nooit nagedacht over mijn veiligheid. We waren op de avond van Parijs zelf bij een concert in een zaal ongeveer even groot. Ons volgende concert is in Amsterdam, en ik heb wel zoiets van... als ze een aanslag in Nederland willen plegen, zal het waarschijnlijk in Amsterdam zijn. Maarja als je daardoor dingen gaat vermijden, ga je nergens meer heen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 19 Nov 2015 17:17

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Nee, eigenlijk niet echt. Nu kom ik momenteel de deur sowieso niet zoveel uit, maar anders zou het me er niet van weerhouden ergens naar toe te gaan. Ik zou gewoon naar het voetbal gaan, concerten bezoeken en dergelijk. Misschien heel naïef, maar ik wil me er niet bang om maken.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 19 Nov 2015 17:27

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Niet echt. Ben wel wat geruster dat ik in een boerengat woon ipv een grote stad, maar als het gebeurd kan het overal. We vertrekken morgen ook gewoon voor een weekend Duitsland. Maar ook daarbij hetzelfde gevoel, we zitten in een klein plaatsje, maar zullen denk ik wel de kerstmarkt in koblenz bezoeken, en dat is wel een grotere plek.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 19 Nov 2015 17:28

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Nee. Ik reisde enkele weken na de mislukte aanslag in de Thalys met de Thalys naar Frankrijk, en ook nu ga ik gewoon door met mijn leven. Ik sta er natuurlijk nu weleens bij stil als ik een concert of theater bezoek of op een hele drukke plek ben, maar ik laat me er niet door weerhouden.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 19 Nov 2015 17:59

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Nee ik doe gewoon nog steeds wat ik altijd zou doen.

Al let ik wel goed op. Maar dat deed ik al voor die dreigingen. Kijken waar de nooduitgangen zijn etc. Meestal ga ik ook in de buurt van de nooduitgang staan.
Heeft denk ik ook te maken met mijn werk.
Daar zijn wel wat aangescherpte regels van toepassing, maar die waren er al voor Parijs.

Soms ben ik wel bang dat ze misschien chemische wapens in gaan zetten. Daar kun je je niet tegen beschermen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 19 Nov 2015 19:18

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Nee, ik doe niks anders en ben ook niet bang of zo. Als het gebeurt dan kan je er toch weinig invloed op uit oefenen.
Ik ga wel binnenkort naar Londen, ik ben benieuwd wat ik er van merk op het vliegveld,
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 19 Nov 2015 19:18

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Nee, dat doe ik absoluut niet.
Ik merk wel dat ik extra alert ben, al is dat niet nu opeens door die terreurdreiging ofzo. Ik houd mijn omgeving wel goed in de gaten en probeer te signaleren of er geen gekke dingen te zien zijn. Al moet je daar niet al te zwaar aan tillen, want ik ben daar niet continu mee bezig ofzo.

De controle bij evenementen etc. vind ik daarentegen echt dramatisch slecht. Mijn vriend is dit jaar naar heel veel concerten geweest, tientallen, en ben zelf ook een aantal keer mee geweest. Als ik dan zie wat je allemaal naar binnen kan smokkelen omdat er gewoon niet gecontroleerd wordt, dan vind ik dat eigenlijk verbazingwekkend. Nou heeft hij noch ik kwaad in de zin, maar als we dat wel zouden hebben dan zouden we ook makkelijk zoiets als in Parijs kunnen evenaren. En dat vind ik wel een naar idee.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 19 Nov 2015 19:33

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Nee, maar ik heb ook geen grote dingen als concerten of vakanties/stedentrips gepland staan.
Als ik nu aankomend weekend een stedentrip zou maken zou ik echt wel angstiger zijn en misschien ook wel niet gaan.

Verder woon ik echt in een klein dorp dus ik ben op straat niet voorzichtiger of iets. (misschien ook wel naïef net alsof ze alleen maar in de grotere steden in het westen wat kunnen doen)
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem134

Bericht 19 Nov 2015 19:42

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Studiebol schreef:Nee, maar ik heb ook geen grote dingen als concerten of vakanties/stedentrips gepland staan.
Als ik nu aankomend weekend een stedentrip zou maken zou ik echt wel angstiger zijn en misschien ook wel niet gaan.

Verder woon ik echt in een klein dorp dus ik ben op straat niet voorzichtiger of iets. (misschien ook wel naïef net alsof ze alleen maar in de grotere steden in het westen wat kunnen doen)


Eigenlijk hetzelfde als studie, al gaan we binnenkort wel naar theater en daar heb ik wel even over getwijfeld.
Mijn man bekijkt het iets reëler en zegt dat de kans dat er niets gebeurt nog altijd groter is dan dat er wel iets gebeurt. Toch zal ik niet op mijn gemak zitten, maar goed dat heb ik al jaren in theater/bioscopen/grote evenementen.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 19 Nov 2015 19:50

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Ik maak me wel vaak zorgen over mijn halve familie die op schiphol werken. Vliegen zou ik ook niet zo snel doen, maar dat heb ik nooit graag gedaan.
Verder ben ik sowieso ook al een redelijk angstig persoon, dat hangt niet echt samen met de terreurdreiging. Bijvoorbeeld in de supermarkt kan ik mij best ongemakkelijk voelen door wat er toen in Alphen is gebeurd.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Nov 2015 19:54

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

ik maak me veel zorgen. En ik durf echt niet meer te vliegen. Laatst ging ik een dag met de trein naar Den Haag en had van te voren steeds dromen steeds dezelfde dat er een aanslag was in meerdere treinen. Heb die hele rit in angst gezeten.
Wel ga ik binnenkort naar een concert, probeer zoveel mogelijk normaal te blijven doen en hopen dat hier niks gebeurt. Maar ik vind het allemaal heel eng.
Afbeelding
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 19 Nov 2015 19:58

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Ik vind het zo naar en verdrietig om te lezen dat er toch best wel wat mensen angstig zijn voor aanslagen/nare situaties in openbare ruimtes/vliegtuigen/zalen etc.

Ik ben wel benieuwd hoe jullie wonen. Wonen jullie in een grote(re) stad, werken jullie in overheidsgebouwen/grote publieke ruimtes etc?

Want als ik lees dat sarah1985 bng is voor bijv. een treinreis naar DH CS dan kan ik me daar ergens weinig bij voorstellen. Nu reis ik bijna niet meer met het OV, maar toen ik dat nog wel deed kwam ik elke werkdag op het centrale station van Den Haag ivm mijn werk. Ik werk(te) bij een semi-overheidsinstelling waar niet zo snel terreurdreigingen zouden plaatsvinden, maar wel bommeldingen bijv. Als ik daar elke keer over na zou gaan denken, zou ik geen leven meer hebben denk ik.
<<

Anoniem153

Bericht 19 Nov 2015 20:02

Re: Laat jij je leven beïnvloeden door de terreurdreiging?

Ik doe niks anders dan voorheen en ben ook niet bang. Ik woon in het centrum van Amsterdam en fiets elke dag door het toeristische centrum naar werk. Ik heb daar totaal geen problemen mee.

Ik zou afgelopen zaterdag naar een club gaan op de wallen, daar heb ik toen heel even over getwijfeld zaterdagochtend. Uiteindelijk wel gewoon gegaan.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers