Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dilemma: eten met vrienden

<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 18 Nov 2015 21:58

Dilemma: eten met vrienden

Hee allemaal,

Ik heb een dilemma en ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken. Twee weken geleden heb ik met een paar vrienden afgesproken om komende vrijdag samen te eten. Van de 6 mensen zijn er 2 op dieet en 2 vegetariër, dus daarom was het idee dat we allemaal een salade zouden maken. Nu zijn de twee vegetariërs sinds deze week ineens veganist geworden en zij willen nu dat we allemaal veganistische salades maken.

Nu heb ik eerlijk gezegd helemaal geen zin meer om dit te doen. De salade die ik zou maken is niet veganistisch en ook niet veganistisch te maken, dus ik moet iets heel anders verzinnen. Ik heb al flink gezocht naar recepten, maar de meeste veganistische salades die ik vind zijn ofwel véél te karig voor een avondmaaltijd of vereisen dat je allemaal speciale dingen koopt. Ik ben geen veganist en wil ook geen veganist worden, dus ik heb geen zin om allemaal veganistische zooi te kopen waar je maar een beetje van nodig hebt en wat hier vervolgens maar gewoon staat.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 18 Nov 2015 22:11

Re: Dilemma: eten met vrienden

Zeggen dat hun maar zelf salades voor hun zelf moeten maken, dan hebben ze elkaars salade om te ruilen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 18 Nov 2015 22:12

Re: Dilemma: eten met vrienden

Ik zou ook voor de oplossing van Sam gaan.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem173

Bericht 18 Nov 2015 22:35

Re: Dilemma: eten met vrienden

Allemaal losse schaaltjes zodat de veganisrische dingen niet gemengd worden met de rest en vice versa.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 18 Nov 2015 22:53

Re: Dilemma: eten met vrienden

Sam, ik vind het zelf een best prima oplossing, maar ik ben bang dat het misschien niet heel erg gewaardeerd wordt. Ik denk dat ze misschien teleurgesteld zijn dat ik geen rekening met ze hou, terwijl ze duidelijk hebben aangegeven veganist te zijn nu.

Atelier Madame, dat is wel een goed idee, dat iedereen kan mixen en matchen. Dat worden dan echt heel veel schaaltjes met mijn salade haha, maar op zich is dat ook best wel gezellig.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Nov 2015 23:14

Re: Dilemma: eten met vrienden

Atelier Madame schreef:Allemaal losse schaaltjes zodat de veganisrische dingen niet gemengd worden met de rest en vice versa.
Wat een goed idee!
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Nov 2015 23:39

Re: Dilemma: eten met vrienden

Sam schreef:Zeggen dat hun maar zelf salades voor hun zelf moeten maken, dan hebben ze elkaars salade om te ruilen.


Ik zou dit ook opperen, ik vind het vrij apart om te verwachten dat als jij veganistisch eet meteen de hele club veganistisch eet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 19 Nov 2015 02:26

Re: Dilemma: eten met vrienden

Als je ze niet voor het hoofd wil stoten, zou Ik sowieso van het hele salade-idee afstappen, er zijn zat warme veganistische gerechten en toetjes te maken die lekker en vullend zijn en waarvoor je geen speciale dingen in huis hoeft te halen. Lijkt me sowieso ook lekkerder dan alleen maar salades.

En verder zou ik het van de frequentie van dit soort etentjes laten afhangen of je ervoor kiest om alleen veganistisch te koken. Voor één keertje vind ik het wel gastvrij staan, maar als je dit regelmatig wil doen en de veganisten zijn in de minderheid snap ik het wel als je daar niet zo'n zin in hebt en zou ik dat ook gewoon eerlijk zeggen.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 20 Nov 2015 17:19

Re: Dilemma: eten met vrienden

Lonely Goatherd, het is inderdaad makkelijker/leuker/lekkerder om iets anders dan alleen salade te eten, maar dat was een beetje het idee ivm de lijners in de groep. Het is zo lastig om met iedereen rekening te houden.

Inmiddels hebben andere mensen ook aangegeven niet heel gelukkig hiermee te zijn, niet alleen vanwege het maken van de salades, maar ook het eten ervan :smile: De ene persoon gaf aan dat hij het ook niet zo'n punt vind om voor een dagje non-veganistisch te eten, aangezien hij toch pas net begonnen is. Dus ik maak toch gewoon de salade die ik gepland had.

Thanks voor het meedenken allemaal! :)

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers