Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


112 bellen

<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Nov 2015 19:51

112 bellen

Wie heeft er wel eens 112 moeten bellen en waarvoor?

Geheel onverwacht gebeurde mij dat gisteravond:
Ik lag echt nog maar net in bed, rond een uur of half 10; ik wilde op tijd naar bed omdat ik snipverkouden ben. Toen opeens geheel onverwacht de voordeurbel ging. In eerste instantie dacht ik dat mijn vriend zijn sleutels was vergeten, aangezien dat wel vaker gebeurd en hij altijd op maandagavond naar school ging. Toen ik beneden door het glas keek, in paniek, schokkerig praten en ademhalen. Onze buurvrouw is over de 80 en heeft de wil dat ze alles nog zelfstandig wil doen. Kortom ze belt niet zomaar an als het niet nodig is. Mijn directe conclusie was dat dit totaal niet goed was; ze had zag ik al dat hij dit niet kon zijn. Uiteindelijk bleek het de buurvrouw te zijn met direct haar naast haar man. Helemaal medische hulp nodig. Enige juiste wat ik kon bedenken was: 112 bellen.

Gelukkig zit de ambulancedienst hier relatief vlakbij (5-10 minuten per auto) en waren ze er vrij snel. In de tussentijd kreeg ik er inmiddels uit dat ze walnoten had gegeten en dat deze waren blijven hangen in haar keel. De ambulancebroeders kregen het uiteindelijk voor elkaar - door haar wat te laten eten - om een stukje los te krijgen. Uiteindelijk bleef het slikken moeizaam en is ze toch meegegaan naar het ziekenhuis. In de tussentijd was mijn vriend thuisgekomen en die heeft haar dochter gebeld. Aangezien haar man dementerend is, hebben wij tot tegen middernacht op de buurman gepast tot hun dochter er weer was voor verdere zorg. Na een korte nachtrust uiteindelijk vanmorgen gewoon naar het werk gegaan. Heel de dag wel afgevraagd hoe het nu zou gaan...

Laatste update (zojuist) is dat er al een vernauwing in haar slokdarm aanwezig was. Om dit te verhelpen gaan ze haar slokdarm oprekken. Ook vannacht ligt de buurvrouw in het ziekenhuis. Haar man wordt opnieuw door de kinderen opgevangen en hopelijk komt ze morgen weer thuis. Ik ben wel even flink geschrokken toch een totaal andere maandagavond dan normaal!
08/2018
05/2021
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 17 Nov 2015 20:00

Re: 112 bellen

Wat heftig! Wat heb je adequaat gereageerd. Ik heb nog niet eerder 112 hoeven bellen gelukkig.
L2014 & H2017
<<

Anoniem130

Bericht 17 Nov 2015 20:06

Re: 112 bellen

Schrikken hoor! Door mijn slokdarmontsteking (die daardoor vernauwd is en dus geregeld gehad dat er voedsel blijft steken) weet ik dat dat er heel eng uit kan zien. Lijkt net alsof iemand stikt! Goed dat je zo adequaat gehandeld hebt!

Ik heb ooit een keer 112 gebeld toen ik alleen op mijn appartementje was en er iemand bij me probeerde in te breken.Die persoon ging ook weg en kwam weer terug en ging weer weg en kwam weer terug. Ik werd vriendelijk verzocht 0800-8844 te bellen terwijl ik toch behoorlijk bang was.

Verder nog nooit een ambulance of brandweer hoeven bellen gelukkig.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Nov 2015 20:08

Re: 112 bellen

Inderdaad even schrikken, ik heb het idee dat ik wel relatief rustig ben gebleven. Dit was het beste wat ik ook kon doen in de situatie.

@Whatever, vervelend dat je niet serieus wordt genomen dan. Ik zie wel vaker in de media berichten voorbijkomen dat je wel 112 mag bellen bij inbraak op heterdaad.
08/2018
05/2021
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Nov 2015 20:09

Re: 112 bellen

Heftig zeg! Vind dat je heel goed gehandeld hebt.

Toen ik 16 was heb ik 112 gebeld omdat m'n vader z'n 3e hartinfarct kreeg en ik 'm niet zelf naar het ziekenhuis kon brengen.

En een jaar of 7 geleden stond ik op de tram te wachten toen er een vrouw naast me onwel werd en begon te schuimbekken. Heel eng was dat. Op aanraden van de telefoniste heb ik haar in de stabiele zijligging gelegd en gewacht tot er een ambulance kwam. Het bleek een epileptische aanval te zijn.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem130

Bericht 17 Nov 2015 20:11

Re: 112 bellen

MissEnergy schreef:Inderdaad even schrikken, ik heb het idee dat ik wel relatief rustig ben gebleven. Dit was het beste wat ik ook kon doen in de situatie.

@Whatever, vervelend dat je niet serieus wordt genomen dan. Ik zie wel vaker in de media berichten voorbijkomen dat je wel 112 mag bellen bij inbraak op heterdaad.


Hij was op dat moment weer even de trap afgelopen (maar had dat al 2x eerder gedaan en weer terug gekomen, hij was gewoon met verschillende spullen aan het proberen in te breken) en dat vonden ze geen heterdaad meer. Ik durfde niet te bellen terwijl hij daadwerkelijk naast mijn deur stond met zo'n flutdeurtje van een paar cm ertussen. Ik was echt bang, want als hij binnenkwam ofzo kon ik er niet via een andere weg uit.

Uiteindelijk ben ik toch heel veel herrie gaan maken en toen is hij wel weggegaan.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Nov 2015 20:11

Re: 112 bellen

@Ooh La La, heftig met je vader, toen was je ook nog jong en dan iemand die zo dichtbij je staat. Lijkt me wel een heel heftige ervaring. Was je eerdere keren ook bij de infarcten dan aanwezig?

Mijn moeder heeft ook wel eens iemand met een epileptische aanval ondersteund, lijkt me een vreemde situatie.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem286

Bericht 17 Nov 2015 20:14

Re: 112 bellen

Jeetje dat is wel schrikken, gelukkig gaat het nu goed met je buurvrouw.

Ik heb 1x 112 moeten bellen i.v.m. een reanimatie op mijn werk.
<<

Anoniem130

Bericht 17 Nov 2015 20:15

Re: 112 bellen

Ooh La La! schreef:En een jaar of 7 geleden stond ik op de tram te wachten toen er een vrouw naast me onwel werd en begon te schuimbekken. Heel eng was dat. Op aanraden van de telefoniste heb ik haar in de stabiele zijligging gelegd en gewacht tot er een ambulance kwam. Het bleek een epileptische aanval te zijn.


Oh dat had ik nog wel een paar maanden geleden in de trein, een mevrouw die op het balkon waarschijnlijk in haar eentje in een rolstoel had gezeten. Werd de trein stil gezet bij amstel en ik ben even gaan kijken of ik iets kon doen of er gereanimeerd moest worden oid. Maar was ook een mevrouw met een toeval en ze waren al bezig haar in stabiele zijligging te leggen en heb ik nog geholpen, even jas onder haar hoofd enzo en heb nog haar tas doorzocht naar stesolid of andere medicatie of kettinkje/bandje dat ze epilepsie had, maar had ze niet en ze kwam alweer bij voor de ambulance er was. Alleen toen ik daarna met haar sprak denk ik eigenlijk dat ze een beroerte gehad heeft, terwijl de ambulancejongens dachten aan een insult. Zit me nog steeds niet helemaal lekker, maar goed ze zou in het ziekenhuis wel een arts te zien krijgen.

Vond het best indrukwekkend dat je gelijk slachtofferhulp en alles aangeboden krijgt (had het niet bepaald nodig, voelde meer als een seh patiënt ofzo), je gegevens genoteerd, vond ik wel goed.
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 17 Nov 2015 21:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 17 Nov 2015 20:16

Re: 112 bellen

Ik heb 2x 112 gebeld, een keer om een ongeluk waarbij iemand door de vangrail geschoten was te melden en 1x om problemen met een familielid.

En heb nog een keer samen met vriend 112 gebeld toen we een brommer op de A2 inhaalden.

Maar heftig, MissEnergy! Gelukkig heb je goed gehandeld
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem304

Bericht 17 Nov 2015 20:31

Re: 112 bellen

Een keer, een jaar of 5 geleden. Mijn toenmalige vriendje had ruzie gehad buiten de kroeg en een paar beste klappen gekregen. We liepen weg en vanuit het niks zakte hij in elkaar en reageerde nergens meer op. Terwijl ik aan de telefoon was met 112 kwam hij weer bij. Er is wel een ambulance gekomen en hij moest `s nachts gewekt worden.

Was wel sneu, het was z`n verjaardag :P
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 17 Nov 2015 20:59

Re: 112 bellen

Wat heftig en wat goed dat je zo adequaat gehandeld hebt!

Ik heb 2x gebeld. De eerste keer op mijn oude werk, waar een cliënt niet meer uit een epileptische aanval kwam. We hadden het coupeerbeleid opgevolgd, maar dit had geen effect.
De tweede keer voor mijn eigen kind die van het bed was gevallen en nergens meer op reageerde. Gelukkig hoefde hij niet mee, schijnt een natuurlijke reactie te zijn op schrik.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Nov 2015 21:22

Re: 112 bellen

MissEnergy schreef:@Ooh La La, heftig met je vader, toen was je ook nog jong en dan iemand die zo dichtbij je staat. Lijkt me wel een heel heftige ervaring. Was je eerdere keren ook bij de infarcten dan aanwezig?


De eerste keer was m'n broertje van toen 13 erbij. Dat vond ik echt heel erg. Ze waren toen samen aan het sporten. Die keer was ook veruit het heftigst. De 2e keer was m'n moeder er bij. Hij heeft toen binnen een jaar 3 infarcten gehad en is na de 3e keer gedotterd en heeft 2 stands gekregen. Sindsdien heeft ie gelukkig niks meer gehad.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Nov 2015 21:29

Re: 112 bellen

@Ooh La la! Fijn dat het sindsdien goed gaat.
@Helix, een brommer op de weg.. die was vast de weg kwijt. volgens mij heeft mijn vriend keer politie gebeld voor een fietser op de snelweg, maar dan gewoon via 0900-....
@Yadira, Sneue afloop van zijn verjaardag ja. Maar beter goed gehandeld, dan achteraf problemen.
@ Gijs, ook wel schrikken dat je voor je eigen kind moet bellen!

Ik heb overigens geen slachtofferhulp aangeboden gekregen, maar heb dat denk ik ook niet nodig :)
08/2018
05/2021
<<

Anoniem168

Bericht 17 Nov 2015 21:43

Re: 112 bellen

Nee nooit. Wel is er voor mij gebeld, toen was het ook echt ernstig en had ik niet lang meer te leven. Kantje boord, vergeet nooit meer dat ik de ambulance hoorde aankomen in de verte met loeiende sirenes. Net een film.
Heb trouwens wel een keer het 0900 nummer gebeld, waren een stel jongeren aan het joyriden in de straat, woonde toen op een hoekwoning. Had geen zin in een auto in de muur. Ze waren overigens ook aan het schreeuwen en dit was ook al de tweede avond dat het aan de gang was. Politie is meteen gekomen en nergens meer last van gehad.
<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:42

Bericht 17 Nov 2015 21:48

Re: 112 bellen

Helaas al 5 keer (nu ik het typ denk ik zelf best dat is best wel veel) en dat was in 5 jaar tijd.
3x voor mijn vriend die hartproblemen heeft, 1x ivm ons huis dat in brand stond en 1x voor mijn zoontje die een epileptische aanval had.
Afbeelding
Afbeelding[/url]
<<

Anoniem258

Bericht 17 Nov 2015 21:52

Re: 112 bellen

Ja, meerdere malen voor zowel vader als moeder. (Hartinfarcten, hersentumor en daardoor epileptische aanvallen enz)
Vrij heftige dingen dus.

En een keer voor mn zusje van toen 4, ik was 18. Ze kreeg kokend water over zich heen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 17 Nov 2015 22:01

Re: 112 bellen

MissEnergy schreef:@Helix, een brommer op de weg.. die was vast de weg kwijt. volgens mij heeft mijn vriend keer politie gebeld voor een fietser op de snelweg, maar dan gewoon via 0900-....


Nou ja, als die brommer op de rijbaan rijdt en dus het verkeer echt in gevaar brengt, vind ik het wel dusdanig belangrijk om 112 te bellen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 17 Nov 2015 22:05

Re: 112 bellen

Tot 2x toe heb ik 112 gebeld.beide keren ook op mijn werk.
1x bij een man die was gevallen en had een vermoedelijke gebroken heup wat ook zo bleek te zijn.
En 1x voor een man daar was de huisartsenpost al voor onderweg maart toen viel hij steeds weg, hij zakte steeds weg en was amper wakker te krijgen, toen heb ik ook 112 gebeld.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Pixi

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:08

Bericht 17 Nov 2015 22:06

Re: 112 bellen

1x voor mijn zoon, toen anderhalf jaar. Hij had een kop kokend heet water over z'n bovenbenen gekregen en was tweedegraads verbrand. Wat me heel erg bijstaat is dat de medewerker zonder toezeggingen te doen (als 'het komt wel goed') het toch voor elkaar kreeg mij rustig te houden tot het ambulance personeel voet over de drempel zette. Zijn ze uiteraard voor getraind, maar dat was heel fijn. Met mijn zoon is uiteindelijk alles goed gekomen, zie je niks meer van.
Laatst gewijzigd door Pixi op 17 Nov 2015 22:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Vivianne

Bericht 17 Nov 2015 22:15

Re: 112 bellen

Nee nog nooit.
Wel is er voor mij gebeld nadat ik een ernstig auto ongeluk had gehad.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 17 Nov 2015 22:21

Re: 112 bellen

Dat is schrikken, Miss Energy!

Ik heb twee keer 112 gebeld. Een keer voor een oude meneer die met zijn rollator van de stoep was gevallen. Uiteindelijk kwam er toevallig iemand langs die verpleegster was, en het bleek gelukkig mee te vallen, dus de ambulance is niet gekomen.
En een keer toen we in de auto zaten en op de snelweg reden, een vrachtwagen vlak voor ons verloor zijn lading (een gigantische tank) en dat blokkeerde de weg. Wij waren een van de eersten die langskwamen, dus toen heb ik gebeld.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5363

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 17 Nov 2015 22:29

Re: 112 bellen

Nee, wel heb ik daar een keer opdracht voor gegeven aan een collega toen ik bij een van onze gasten kwam die niet meer ademde. Op het moment dat ik startte met de reanimatie kwam ze gelukkig weer bij.

Ook is er een keer 112 voor mij gebeld toen ik een ongeluk met de motor had gehad. De stad en snelweg stonden toen alleen zo vast dat de ambulance niet bij me kon komen dus kwam er een motor ambulance. Gelukkig had ik niet meer dan dat nodig.
10.04.17
<<

Anoniem237

Bericht 17 Nov 2015 22:29

Re: 112 bellen

Wat heftig MissEnergy!

Niet qouten graag.

Edit.
Laatst gewijzigd door Anoniem237 op 18 Nov 2015 13:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5691

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 17 Nov 2015 23:47

Re: 112 bellen

Meerdere keren.
Op mijn werk 2x geloof ik; - man die spookrijdend het terrein opkwam omdat hij niet goed was geworden/onwel.
- ongeluk met (vermoedelijk) nek/rugletsel door aanrijding.

- toen er voor mijn ogen een auto in de slip raakte op de snelweg en daar een stuk of 3 andere auto's in meesleepte. Op het zelfde moment was er toevallig ook een agente in burger die snel meehielp.

En dan nog meerdere keren voor de politie (werkgerelateerd, denk in overval, agressie etc)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers