Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


File

<<

Anoniem 146

Bericht 16 Nov 2015 09:55

File

Even een algemene vraag. File rijden, eigen tijd of de baas zijn tijd?

Ik werk zo'n 60km enkele reis vanuit huis. Ik sta 's ochtends bijna niet in de file en mocht dit eens voorkomen gaat het om hooguit een kwartier dat ik later op het werk ben. Er zijn ook genoeg dagen dat ik wat langer blijf zitten dus dat compenseert wel. In de middag sta ik bijna elke dag in de file.

Ik vertrek in de ochtend zo vroeg mogelijk om de spits voor te zijn, hierdoor kan ik in de middag eerder weg om de zwaarste spits voor te zijn. Vanochtend heb ik heel lang in de file gestaan en ben ik bijna een uur later op het werk aangekomen.

Hoe is dit bij jullie op het werk geregeld? Wat vinden jullie? Eigen tijd? Baas zijn tijd? Of 50/50?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Nov 2015 10:18

Re: File

Toen ik nog dagelijks 2 uur heen, 2 uur terug reed deed mijn werkgever nooit moeilijk over file tijd.
Nou kon ik ook echt niet nog eerder van huis (zat 5.30 uur al in de auto), dus als ik later kwam was dat in de baas z'n tijd.
Als het heel slecht weer was mocht ik 's middags altijd wel wat eerder weg, ook in de baas z'n tijd.
Ik had ook wel echt een hele relaxte werkgever wat dat betreft.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 16 Nov 2015 10:40

Re: File

Ik heb 75 km (enkele rit) voor de boeg en heb ook bijna nooit file, ook niet op de terugweg. Daar heb ik wel geluk mee.
Als ik al eens later arriveer, dan haal ik het een andere dag in. Daar wordt niet moeilijk over gedaan. Zolang ik m'n uren maar maak en m'n werk af heb. Meestal werk ik één dag in de week thuis en dan kan ik tijd inhalen.
Ik neem ook altijd wel wat werk mee naar huis, zodat mocht ik 's morgens in een dikke file terecht komen, ik nog altijd om kan draaien en thuis kan gaan werken.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 16 Nov 2015 22:14

Re: File

Ik ga met de trein naar mijn werk, maar ik heb ook wel eens vertraging met de trein. Ik haal de tijd die ik later ben altijd in, soms op de dag zelf of soms een andere dag in de week. Ik werk verder niet vaak over, dus ik vind het wel netjes om die tijd in te halen.
<<

Anoniem167

Bericht 16 Nov 2015 22:18

Re: File

Bij mijn vriend maakte het niet uit, ze keken niet precies naar zijn uren. Veel mensen werkten ook dagen thuis, begonnen eerder, of gingen in de avond gewoon nog door. Dat kon met hun werk, en er was vertrouwen in hun allen dat ze zich netjes aan de uren houden. Wel fijn, die flexibiliteit, want soms stond hij inderdaad úren in de file (Randstad) en andere dagen was die er 20 minuten te vroeg.
<<

Anoniem185

Bericht 16 Nov 2015 22:34

Re: File

Ik werk in Antwerpen. Vaak file, altijd eigen tijd. Vind ik ook normaal.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Nov 2015 06:22

Re: File

Ik reis met de trein. Ik ben standaard een half uur te vroeg, elke dag weer, tijd die ik niet doorreken want dat kan niet. Maar ben ik eens (twee keer per jaar) vijf minuten te laat door vertraging, krijg ik direct op m'n kop. Ik vind dit zo belachelijk flauw. Maar helaas werkt het hier zo. (niet quoten)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem185

Bericht 17 Nov 2015 08:18

Re: File

Bij mij zijn ze niet boos als ik te laat ben, gebeurt regelmatig ook bij collega's. Heb het zelf nog maar één keer gehad. Het wordt alleen wel van je uren afgehouden. Gelukkig kan ik vaak een kwartier of half uur langer blijven en dan is het weer rechtgetrokken.
<<

Anoniem 146

Bericht 17 Nov 2015 08:40

Re: File

Marin, dat zou me enorm frustreren. Ze zien neem ik aan ook dat je altijd ruim op tijd op je werk bent?


Bij ons doen ze niet moeilijk als je eens wat later bent. Er zijn ook genoeg dagen dat ik wat langer blijf zitten om wat af te krijgen. Het wordt een ander verhaal als je de kantjes vanaf loopt en altijd stipt de computer weer uitzet.
<<

Anoniem281

Bericht 17 Nov 2015 09:02

Re: File

Oh als ik dit soort dingen lees, ben ik altijd zo blij dat ik maar 7 minuten hoef te fietsen! (Met tegenwind zoals gister echter ruim een kwartier..) Maar goed, dan nog zijn ze heel makkelijk bij ons, we klokken bijv. niet, want daar hebben we geen systeem voor. Als je je werk maar goed doet en af hebt voordat je weggaat.
<<

Anoniem313

Bericht 17 Nov 2015 09:08

Re: File

Jeetje Marin, wat suf! Daar zou ik echt enorm van balen, zo'n behandeling. Je bent toch een professional, daar past dit echt niet bij.
Hier wordt helemaal niet naar werktijd/eigen tijd gekeken. Ik ben lang onderweg en werk in principe in de trein. Maar soms ook niet, als ik geen zin heb bijvoorbeeld. Ik word beoordeeld op mijn output en niet op uren, die worden dus ook niet geregistreerd, en iedereen werkt superhard.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 17 Nov 2015 09:21

Re: File

Ik moet ongeveer 3 kwartier rijden naar mijn werk en sta niet vaak écht in de file. Het gebeurt wel vaak dat het druk is en dat we 50 of 70 rijden, maar dan ben ik hooguit 5 minuutjes later. En ik ga ruim op tijd weg, dus dan ben ik alsnog voor de start van mijn werktijd op kantoor.

Als ik een keertje later ben zegt niemand daar iets van, ik blijf vaak genoeg langer en ze weten ook dat ik er niets aan kan doen. Het compenseert elkaar wel weer en als ik écht lang in de file sta (een paar maanden terug was ik pas om 10 uur op mijn werk in plaats van om 8 uur), dan gaat dat in de baas zijn tijd.

Dit geldt overigens ook voor de mensen die met het OV gaan en vertraging hebben, daar wordt ook niets van gezegd.

♥♥
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Nov 2015 09:30

Re: File

Ik mag zelf weten hoe laat ik kom en hoe laat ik wegga, als ik maar op tijd ben voor de lessen. Verder mag ik het zelf indelen, als ik al mijn werk maar doe. Dus hier is het geen probleem.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Nov 2015 17:37

Re: File

Mizz_S schreef:Ik mag zelf weten hoe laat ik kom en hoe laat ik wegga, als ik maar op tijd ben voor de lessen. Verder mag ik het zelf indelen, als ik al mijn werk maar doe. Dus hier is het geen probleem.


Hier hetzelfde.
08/2018
05/2021
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 17 Nov 2015 18:02

Re: File

Ik sta elke dag in de file helaas. Als ik op kantoor zit is er wel wat flexibiliteit in tijden, moet ik naar een klant toe dan is dit wat minder makkelijk. File tijd = eigen tijd, en dat vind ik eigenlijk ook wel zo horen. Er is niet echt streng toezicht ofzo, dus er zou mee gesmokkeld kunnen worden, maar over het algemeen werkt iedereen in de drukke periodes vooral veel over :).
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 17 Nov 2015 20:21

Re: File

Ik werkte op zo'n 10 minuten afstand van mijn huis, maar werd gevraagd voor een promotie, maar dan op een andere vestiging, wat bijna een uur rijden is voor mij, zonder files.
Ze hebben mij direct aangegeven dat ik iedere dag een half uur later mag beginnen en een half uur eerder mag eindigen, dus ik heb per dag een uur reistijd=werktijd.
Meestal komt het erop neer dat ik een kwartier later binnenkom en een kwartiertje eerder weg ga en dat is wel heel prettig. Het geeft me een stuk minder druk (in mijn toch al behoorlijk drukke functie)

Ik heb een collega die nog wel eens in de file staat, maar daar doe ik nooit moeilijk over als hij te laat is.
Helaas heb ik wel een andere collega die standaard te laat weg gaat van huis (lees: iedere dag minstens een kwartier te laat is) en die mag van mij wel wat harder aangepakt worden. Dat vind ik echt niet kunnen
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 18 Nov 2015 17:22

Re: File

Mijn leidinggevende doet daar nooit moeilijk over, mede doordat ze zelf vaak in de file staat. Maar ik wordt beoordeeld op output en als ik een keer onverhoopt later ben en een afspraak mis of dergelijke is dat heel vervelend en moet ik naar de klant wel goede nazorg hebben natuurlijk.

Daarnaast maak ik genoeg uren, dit kan ik ook indelen naar eigen inzicht en verantwoordelijkheid.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem187

Bericht 18 Nov 2015 18:56

Re: File

Mijn baas doet er niet echt moeilijk over maar ik vind dat het eigen tijd is.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 18 Nov 2015 20:13

Re: File

Als ik te laat ben door file haal ik de tijd in.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 20 Nov 2015 06:57

Re: File

Bij mij staat er een patiënt te wachten als ik te laat ben, dus als ik te laat ben is het eigen tijd. Patiënt wordt dan naar het einde van de dag verplaatst (als patiënt kan) of een ander moment buiten mijn reguliere werktijd. Zo haal ik het in.
Wel suf...want als ik tien minuten te laat ben, moet ik 25 minuten inhalen. Gelukkig gebeurt dit bijna nooit, twee keer per jaar of zo, omdat ik altijd ruim op tijd wegga. Betekent dus ook dat ik vaak al 20 minuten te vroeg ben...maar ja, dan hoef ik in mijn 25 minuten pauze in elk geval niet door te werken aan mijn administratie. Die doe ik dan voor werktijd.

Dus heel soms...als patiënt eerder op de dag kan en ik nog plek heb, dan verplaats ik de patiënt. Ik compenseer het dan wel weer met te vroeg komen en administratie in mijn eigen tijd doen. (Mogen wij twee keer per week 25 minuten binnen werktijd voor inplannen, maar dat doe ik nooit omdat ik dus bijna altijd te vroeg ben).
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem178

Bericht 20 Nov 2015 07:21

Re: File

Wij hebben flexibele werktijden, dus te laat door file is er niet echt bij omdat we niet te laat kunnen zijn (tenzij afspraken, maar dan is de klant vaak ook te laat). File is dus eigen tijd.
<<

Anoniem173

Bericht 20 Nov 2015 13:21

Re: File

Ik reis meestal per trein, alleen voor nacht en weekend diensten pak ik de auto en dan staat er gelukkig nooit file. Vertraging gebeurt nog wel eens, dan bel ik dat ik later ben. Hoef het nooit in te halen. Maar als ik aan het einde van mijn dienst nog niet klaar ben met het werk, blijf ik wel langer.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 20 Nov 2015 20:36

Re: File

Ik calculeer altijd wat tijd in voor file. Als ik later ben is het maximaal een half uur. Bij ons moet je je overuren compenseren dus doe ik dat dan als ik file heb.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers