Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelling #32: Bijdragen aan de maatschappij

<<

Anoniem185

Bericht 21 Nov 2015 20:44

Re: Stelling #32: Bijdragen aan de maatschappij

Ik las op die site dat ze nog steeds gebruik kunnen maken van een zorgverzekering?

Ik snap gewoon het punt van soeverein worden niet zo goed. Kan iemand in Jip en Janneke taal aan mij uitleggen waarom iemand daar voor kiest en wat de voor- en de nadelen ervan zijn?
<<

Anoniem166

Bericht 22 Nov 2015 09:31

Re: Stelling #32: Bijdragen aan de maatschappij

Volgens mij is het een groepering die zich vooral afzet tegen de Nederlandse Staat en de regels die hier gelden. Op het moment dat je wordt geboren, kun je nog helemaal niet kiezen of je bij de Staat wilt horen, maar door de geboorteaangifte door je ouders val je (zonder dat jijzelf dat uitdrukkelijk hebt gewild) onder de rechtsmacht van de Staat. Je moet belasting betalen, je moet regels naleven, kortom:je moet vanalles.

Verklaar je je soeverein, dan val je (volgens jezelf) niet meer onder de rechtsmacht van de Nederlandse Staat. Je kunt doen en laten wat je wil. Deze groepering heeft een hele eigen procedure bedacht om jezelf soeverein te laten verklaren. In mijn ogen is het vooral een verzet tegen regeltjes, tegen staatsmacht. Zover ik weet wordt er namelijk wel op onze wegen gereden met een rijbewijs, maar boetes worden niet betaald, want de Staat heeft geen rechtsmacht over een soeverein persoon. Niet willen meebetalen, maar wel zorgtoeslag ontvangen etc. Ik vind het echt absolute onzin en de Nederlandse Staat accepteert het ook niet. Ik vind het, eerlijk gezegd, een kinderachtige actie van ontevreden mensen.
<<

Anoniem237

Bericht 22 Nov 2015 15:26

Re: Stelling #32: Bijdragen aan de maatschappij

Sanne schreef:Zover ik weet wordt er namelijk wel op onze wegen gereden met een rijbewijs, maar boetes worden niet betaald, want de Staat heeft geen rechtsmacht over een soeverein persoon. Niet willen meebetalen, maar wel zorgtoeslag ontvangen etc. Ik vind het echt absolute onzin en de Nederlandse Staat accepteert het ook niet. Ik vind het, eerlijk gezegd, een kinderachtige actie van ontevreden mensen.

Maar dat is precies wat ik met de stelling bedoel. Boetes worden wel regelmatig betaald, puur omdat zij dat zelf willen omdat ze ook de wegen gebruiken. Ze hoeven het niet maar sommigen doen het dus wel. De Nederlandse Staat accepteert het wel, er moet een brief naar de koning worden gestuurd en hij moet er zelfs voor tekenen. Als hij niet tekent, zal je nooit soeverein kunnen worden.
<<

Anoniem166

Bericht 22 Nov 2015 20:07

Re: Stelling #32: Bijdragen aan de maatschappij

Ik heb een paar keer met deze beweging te maken gehad en destijds (2 jaar terug) was het andersom. Er wordt een brief naar de koning gestuurd met de verklaring dat je een soeverein mens bent als de koning niet binnen 6 weken bezwaar maakt. Dat bezwaar wordt niet gemaakt, want ik vrees dat zo'n brief de koning niet eens bereikt. En dan denkt men soeverein te zijn.

Als het door de Nederlandse Staat geaccepteerd zou worden, dan zou de Staat toch ook geen boetes meer opleggen aan die personen? Want dan weet de Staat dat er geen rechtsmacht over deze personen is.
Als deze mensen wel meebetalen aan onze samenleving, omdat zij daar gebruik van maken, dan is het wat mij betreft prima, maar ik ken de groep niet zoals jij hem nu schetst. Ik snap ook niet zo goed waarom je het zou willen als je wel deel wil nemen aan de voorzieningen die de Staat biedt. Wat is het nut dan nog?
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers