Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kindgebonden budget: hoe werkt dat?

<<

Floor

Noob

Berichten: 142

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 15 Nov 2015 10:03

Kindgebonden budget: hoe werkt dat?

Ik ben onlangs gescheiden en ga bijna verhuizen.
Ik heb 2 kinderen: eentje blijft ingeschreven bij mijn ex, eentje bij mij.

Ik probeer nu kindgebonden budget aan te vragen bij de belasting, maar dat lukt niet, terwijl ex er wel al een beschikking voor heeft gekregen? Hoe kan dit en wie weet hoe het werkt?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 15 Nov 2015 10:19

Re: Kindgebonden budget: hoe werkt dat?

Je gaat naar toeslagen, weet zo ff de site niet meer en vult daar al je gegevens in. Dan kijkt hij wat je kan krijgen. Hier duurde het overigens ook lang voor het goed geregeld was. Oo dezelfde plek kun je ook zorgtoeslagen kinderopvangtoeslag ed aanvragen.
2015 💙
<<

Anoniem281

Bericht 15 Nov 2015 10:22

Re: Kindgebonden budget: hoe werkt dat?

Oh ja die's lastig ja. www.toeslagen.nl
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2654

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 15 Nov 2015 10:27

Re: Kindgebonden budget: hoe werkt dat?

Heeft ex het niet per ongeluk voor allebei aangevraagd? Ik heb wel eens gehoord dat maar één van de ouders het aan kan vragen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 15 Nov 2015 11:45

Re: Kindgebonden budget: hoe werkt dat?

MrsMath schreef:Heeft ex het niet per ongeluk voor allebei aangevraagd? Ik heb wel eens gehoord dat maar één van de ouders het aan kan vragen.


Je kan het inderdaad maar bij een van d'r ouders aanvragen maar dan moet het kind wel bij jou ingeschreven staan.

Carl wist ff niet meer of het nou toeslagen.nl of mijn.toeslagen.nl was en had geen zien het op te zoeken.
2015 💙
<<

Burgemeester Puck

Bericht 15 Nov 2015 12:15

Re: Kindgebonden budget: hoe werkt dat?

Omdat alle vragen omtrent verzekeringen en toeslagen in deze pijler horen heb ik hem verplaatst.
<<

Floor

Noob

Berichten: 142

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 15 Nov 2015 17:55

Re: Kindgebonden budget: hoe werkt dat?

Dank allemaal!
Ik heb het aangevraagd (net als huur- en zorgtoeslag), maar krijg het niet toegewezen.
En mijn ex dus wel terwijl zijn inkomen hoger is.

Vaag dus. Ik ga morgen maar bellen...
<<

Anoniem201

Bericht 15 Nov 2015 18:06

Re: Kindgebonden budget: hoe werkt dat?

Dat lijkt me sterk want je krijgt als alleenstaande ouder een flink bedrag aan kgb.
Je kind moet wel op jou adres ingeschreven staan. En zeker wanneer je ex het wel krijgt en zijn inkomen hoger is, zal jij het zeker moeten krijgen.
Aanvragen is heel makkelijk via mijn.toeslagen.nl
Woon je alleen? En aan wie wordt de kinderbijslag overgemaakt?
<<

Anoniem201

Bericht 15 Nov 2015 18:07

Re: Kindgebonden budget: hoe werkt dat?

Overigens wil ik je best helpen. Na 4 jaar ben ik behoorlijk thuis in de toeslagen en weet inmiddels wel hoe het werkt.
<<

cupcake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 46

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:14

Bericht 16 Nov 2015 20:49

Re: Kindgebonden budget: hoe werkt dat?

Gekke vraag misschien maar waarom zou je bij ieder een kind inschrijven?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Nov 2015 22:55

Re: Kindgebonden budget: hoe werkt dat?

cupcake schreef:Gekke vraag misschien maar waarom zou je bij ieder een kind inschrijven?


Meer kgb en andere voordelen.
2015 💙
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 17 Nov 2015 01:01

Re: Kindgebonden budget: hoe werkt dat?

Een kind hoeft trouwens niet altijd bij jou ingeschreven te zijn.
Bij een co-ouderschap kan je ook gewoon KGB aanvragen.

Mijn zoon stond op het adres van zijn vader ingeschreven, maar met een kopie van het ouderschapsplan konden we bewijzen dat er een co-ouderschap is en kon ik het toch aanvragen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem201

Bericht 17 Nov 2015 10:28

Re: Kindgebonden budget: hoe werkt dat?

cupcake schreef:Gekke vraag misschien maar waarom zou je bij ieder een kind inschrijven?


Omdat dan beide ouders KGB ontvangen en dus beide ouders ook deze voordelen krijgen.
Wanneer beide kinderen alleen bij de moeder staan ingeschreven krijgt alleen zij deze voordelen.
<<

Anoniem201

Bericht 17 Nov 2015 10:30

Re: Kindgebonden budget: hoe werkt dat?

Dolphinne schreef:Een kind hoeft trouwens niet altijd bij jou ingeschreven te zijn.
Bij een co-ouderschap kan je ook gewoon KGB aanvragen.

Mijn zoon stond op het adres van zijn vader ingeschreven, maar met een kopie van het ouderschapsplan konden we bewijzen dat er een co-ouderschap is en kon ik het toch aanvragen.


Wat gek? Want hier kan dat dus absoluut niet. 1 van de eisen is namelijk dat het kind op het adres moet staan ingeschreven om KGB te mogen ontvangen.
Krijgen jullie beide dan het bedrag gedeeld? of beide de het volle bedrag waar jullie recht op hebben?
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 18 Nov 2015 20:53

Re: Kindgebonden budget: hoe werkt dat?

Alleen ik kreeg het.
Ex verdiende teveel om het te kunnen ontvangen.
Inmiddels verdienen wij ook teveel, dus we krijgen nu niks meer.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers