Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke activity tracker?

<<

Anoniem313

Bericht 14 Nov 2015 17:35

Welke activity tracker?

Ik wil een activity tracker gaan aanschaffen en ik twijfel even welke. Ik wil er het liefst 1 die er een beetje mooi uitziet, ik hoef geen display. Automatische slaapstand zou fijn zijn, sleep tracking, en ik wil gemakkelijk activiteiten kunnen invoeren.
Ik dacht eerst aan de Jawbone UP3, maar ik lees online dat het bandje snel losschiet. Dan is de Fitbit Charge HR misschien een goeie. Die heeft wel een display maar een kleintje. Maar kun je daar gemakkelijk iets als krachttraining invoeren? Hoe gaat ie om met fietsen, herkent ie dat? En hoe is de slaap-analyse?

Is hier iemand die ervaringen wil delen?
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 14 Nov 2015 21:17

Re: Welke activity tracker?

Ik heb een jawbone 24, op zich een fijn bandje. Registreert veel en slaap is makkelijk in te stellen.
Ik durf niet te zeggen hoe het gaat mrt krachttraining, dat deed ik nooit. Alleen zwemmen etc en dat ging heel makkelijk.
Het bandje zit goed en gaat lang mee dus ik ben tevreden ermee.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 16 Nov 2015 09:42

Re: Welke activity tracker?

Tijd geleden heb ik idd ook zo'n zelfde vraag gesteld. Ik ben er nog steeds niet uit welke ik wil. Ik had destijds deze gezien..

http://welcome.moov.cc/

deze is ook niet zo enorm duur en lijkt alles te doen wat ik wil.
<<

Anoniem181

Bericht 16 Nov 2015 17:26

Re: Welke activity tracker?

Mijn man heeft de Fitbit en is er erg enthousiast over. Volgens mij kun/moet je de fitbit aan je smartphone of pc koppelen, maar dat weet ik niet zeker. Ik zal mijn man vanavond wel vragen hoe het werkt enzo en dat hier terugkoppelen.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Nov 2015 17:39

Re: Welke activity tracker?

Bedankt!
Siep: Die Jawbone UP24 heeft mijn collega ook en die vind ik er mooi uitzien. Mooier dan de nieuwere modellen, en dat bandje blijft door de magneet tenminste goed zitten. En hij doet alles wat ik wil. Maar, waar ik dan bang voor ben, is dat het een verouderd model is en de ondersteuning op een bepaald moment weg zal vallen. Nieuwe iOs updates en dat ie dan niet meer werkt ofzo. Zou ik zo'n zonde vinden!
Caro: Die ken ik niet, ga ik eens naar kijken? Jij hebt dus ook nog geen keuze gemaakt? Wat houdt je tegen?
Alex: Ik hoor graag welke Fitbit je man heeft en wat hij er van vindt. Ik denk aan de Charge HR. Het werkt idd via je smartphone en je synct via bluetooth.
<<

Anoniem198

Bericht 16 Nov 2015 21:24

Re: Welke activity tracker?

Ik heb zelf de Withings Activite pop. Ziet eruit als horloge
http://www.withings.com/eu/en/products/activite-pop

Ben er zelf tevreden over. Ik weet niet of je al die verschillende activiteiten erin kan zetten.
Ik tel voornamelijk stappen fietsen telt ook mee. Je kan ook je slaap meten en hem koppelen aan de bijbehorende weegschaal.
<<

Anoniem181

Bericht 16 Nov 2015 22:17

Re: Welke activity tracker?

Mijn man heeft inderdaad de Fitbit Charge HR. Je hebt wel ten allen tijde je smartphone erbij nodig om trainingen in te voeren (zoals dus krachttraining of fietsen). Hij fungeert wel perfect als stappenteller (dat hoef je niet met je smartphone in te voeren, dit kun je gewoon op de Fitbit zelf aflezen, evenals de tijd, je hartslag, aantal verbrande calorieën, afstand en het aantal trappen dat je gelopen hebt). Als je gebeld wordt kun je op de Fitbit zien wie het is (mocht je telefoon ver weg liggen en je geen zin hebben om op te staan kun je dus zien of je überhaupt de moeite wil nemen om op te staan :smile: ). Als wekker is het ook een prima apparaat, hij trilt heel hard waardoor je (als het goed is) wakker wordt, geen gemene harde geluiden dus voortaan! De slaapanalyse valt mijn man wat tegen, hij is niet erg nauwkeurig (reageert vooral op beweging, dus als je erg veel draait in je slaap denkt de Fitbit dat je wakker bent of als je rustig wakker ligt te worden 's ochtends denkt ie dat je nog slaapt. Dat idee.

De polsmeting (hartslag) is overigens wel heel nauwkeurig. Qua draagcomfort is het ook erg prettig, het is een smal bandje en je merkt dan ook bijna niet dat je het om hebt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Nov 2015 23:12

Re: Welke activity tracker?

Ik kijk voor dit soort dingen vaak bij coolblue en klik dan aan wat ik wil en vervolgens kijk ik waar het dan het goedkoopste is. Werkt echt goed.
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 17 Nov 2015 09:23

Re: Welke activity tracker?

Bedankt Alex voor je uitgebreide review. Ik denk dat ik idd voor die fitbit ga, komt ook in mooie kleurtjes.
Coolblue gebruik ik ook inderdaad, fijne site!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 17 Nov 2015 09:47

Re: Welke activity tracker?

Ik ben ergens bang dat ik weer heel fanatiek met dat ding aan de slag ga in de eerste maand, en daarna het weer vergeet. Dat het zon apparaatje wordt dat ergens ligt te verstoffen. Dat houdt me tegen (en nu de dure decembermaand die eraan zit te komen ;-))
<<

Anoniem313

Bericht 17 Nov 2015 09:52

Re: Welke activity tracker?

Caro schreef:Ik ben ergens bang dat ik weer heel fanatiek met dat ding aan de slag ga in de eerste maand, en daarna het weer vergeet. Dat het zon apparaatje wordt dat ergens ligt te verstoffen. Dat houdt me tegen (en nu de dure decembermaand die eraan zit te komen ;-))



Precies mijn angst. Misschien moeten we fitbit-buddies worden en elkaar challengen, dat kan volgens mij ook.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 17 Nov 2015 13:01

Re: Welke activity tracker?

Dat vind ik dan wel weer leuk!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 17 Nov 2015 13:03

Re: Welke activity tracker?

Overigens hou ik wel mijn slaap al bij met een speciale app. Dat geeft op zich best veel inzicht, zo verlies ik iedere nacht zo'n 1,5 uur aan effectieve slaap. Vond ik echt bizar veel trouwens maar het maakt je wel bewuster dat je gewoon blijkbaar meer slaap moet pakken.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Nov 2015 18:46

Re: Welke activity tracker?

Enige tijd geleden heb ik besloten er ook eentje aan mezelf cadeau te doen. Nu ben ik in dubio: ik had een Fitbit Charge HR op het oog, maar die Withing is ook wel heel praktisch!

Ik wil sowieso er één die ik ook als horloge kan gebruiken, want ik merk dat mijn smartphone vaak mijn horloge is. Alleen is dat niet zo handig als je voor de klas staat.
08/2018
05/2021
<<

Pixi

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:08

Bericht 17 Nov 2015 22:12

Re: Welke activity tracker?

Ik was juist aan het kijken voor een Jawbone UP3 maar ik twijfel omdat in veel reviews staat dat de sluiting snel ontgrendeld en je 'm dan kwijt kan raken. Niemand deze activity tracker?
<<

Anoniem313

Bericht 24 Dec 2015 12:56

Re: Welke activity tracker?

Inmiddels heb ik de Fitbit Charge HR gekregen en ik ben er zeer content mee. Hij zit prima, synct gemakkelijk en de app is heel intuïtief te gebruiken. Tot nu toe lukt het om iedere dag minimaal 10.000 stappen te lopen; zometeen ga ik naar de sportschool en zullen we eens zien hoe/of hij krachttraining oppikt.
<<

anoniem213

Bericht 09 Mei 2016 13:55

Re: Welke activity tracker?

Joe, hoe bevalt je tracker nu, Caulfield? Nog steeds tevreden?

Ik heb eigenlijk ook wel interesse. Ik wil graag weten hoeveel ik op mijn werk loop en op overige dagen ook zorgen dat ik genoeg stappen zet. Alleen ben ik bang, net als Caro, dat het ding dan na een maand in de kast ligt.
<<

anoniem213

Bericht 18 Mei 2016 13:54

Re: Welke activity tracker?

Bedankt voor alle overweldigende reacties :smile:.

Ik heb een TomTom Runner 2 Cardio gekocht :love:. Hij is echt fantastisch. Hij telt ook mijn zwembaantjes voor me. Zo lief.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Mei 2016 14:07

Re: Welke activity tracker?

Awwwww, sorry June :redface:
Had je vraag helemaal gemist! Maar fijn dat je een goeie hebt gevonden! Zwembaantjes tellen zelfs, wow! Dat doet die van mij niet. Ik ben er nog wel heel tevreden mee en het gaat ook goed - een enkele keer haal ik de 10k stappen niet, maar 95% van de dagen wel.
<<

anoniem213

Bericht 18 Mei 2016 14:21

Re: Welke activity tracker?

Haha, geeft niks! Ik had een enthousiaste vriendin met deze en ik vind het wel fijn dat hij sporten ook allemaal meet. Tof dat jij hem dus nog goed gebruikt!

Ik zit al op 14500 stappen vandaag. Woehoe!
<<

Elle123

Bericht 18 Mei 2016 14:28

Re: Welke activity tracker?

Ik heb ook een fitbit. Ik heb ongeveer 2 jaar de Fitbit Flex gedragen en nu heb ik een Fitbit Charge HR. het enige nadeel vindik dat ze niet mooi zijn. Ik draag hem echt dagelijks, behalve als ik bv een feestje heb, dan vind ik het toch echt niet mooi.
Ik vind de Jawbone UP erg mooi (de nieuwste uitvoeringen zijn een stuk charmanter dan Fitbits).
Maar verder ben ik wel echt blij met mijn fitbit. Ik heb er een review over geschreven mocht iemand het interessant vinden: https://ellensteuten80.wordpress.com/2016/02/15/getest-fitbit-charge-hr/

Maar laatst zag ik deze van Michael Kors, die moet ik hebben! :love:
Afbeelding

Dit armbandje is bedoeld voor je activity tracker, zoiets vind k ook mooi:
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 18 Mei 2016 14:35

Re: Welke activity tracker?

Uhh ja.. en wat zijn daar de kosten van? Want ik euhh... wil die dus best wel hebben :smile:
<<

Elle123

Bericht 18 Mei 2016 14:37

Re: Welke activity tracker?

Caro schreef:Uhh ja.. en wat zijn daar de kosten van? Want ik euhh... wil die dus best wel hebben :smile:


Volgens mij zijn ze nog niet te koop. Mijn gewone MK horloge kostte geloof ik 280 euro, dus ik gok dat deze rond de 350-400 gaan uitkomen.

Edit: en eigenlijk valt dat dus nog wel mee, want nu draag ik een gewoon horloge van 280 euro, plus een tracker van 150 euro. Kun je beter 1 ding om je arm dragen, ziet er beter uit en kost even veel.
<<

anoniem213

Bericht 18 Mei 2016 14:48

Re: Welke activity tracker?

Ik wilde eigenlijk ook graag een fitbit, maar ik vind het dus vervelend dat je er niet mee kunt zwemmen. Zo jammer!

Mooi zijn die jij plaatst inderdaad!
<<

Anoniem304

Bericht 31 Aug 2016 11:01

Re: Welke activity tracker?

Zijn er nog mensen die FitBit vriendjes willen worden?

Ik heb nu een FitBit Zip!
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron