Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schietpartij in Parijs (november 2015)

<<

Anoniem130

Bericht 17 Nov 2015 22:05

Re: Schietpartij in Parijs

Helix schreef:
Jorja schreef:Niet alleen het stadion is ontruimd, ook nog andere locaties in de stad. Lijkt wel serieus dus.
Maar op zich wel raar, wat is de motivatie, want het gaat toch niet om het voetbal? Hannover is dan niet directe de stad die je zou denken.
Over Parijs werd gezegd dat het stadion was uitgekozen omdat Hollande er was. Maar neem aan dat er geen hoge pieven in Hannover waren.


Wel dus, oa Merkel zat er.


Inderdaad. En meerdere ministers. Van ons ook defensie en volksgezondheid.
<<

Anoniem130

Bericht 17 Nov 2015 22:05

Re: Schietpartij in Parijs

Bliss schreef:Om 21.25 is er een extra nieuwsuitzending zie ik, ga zo wel even kijken.


Op?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 17 Nov 2015 22:05

Re: Schietpartij in Parijs

Helix schreef:
Jorja schreef:Niet alleen het stadion is ontruimd, ook nog andere locaties in de stad. Lijkt wel serieus dus.
Maar op zich wel raar, wat is de motivatie, want het gaat toch niet om het voetbal? Hannover is dan niet directe de stad die je zou denken.
Over Parijs werd gezegd dat het stadion was uitgekozen omdat Hollande er was. Maar neem aan dat er geen hoge pieven in Hannover waren.


Wel dus, oa Merkel zat er.


Oh echt, dat vind ik nou niet bepaald snugger. Dat je de wedstrijd in eerste instantie door laten gaan, omdat je niet weil wijken voor terrorisme snap ik. Maar om den daar als leider van het land bij te gaan zitten, na wat er in Parijs is gebeurd, snap ik niet. En het gaat maar om een oefenwedstrijd, dus er is ook niet echt sprake van het narionale elfstal steunen in een belangrijke wedstrijd.
<<

Anoniem201

Bericht 17 Nov 2015 22:07

Re: Schietpartij in Parijs

Ik wordt hier echt naar van.
<<

Anoniem130

Bericht 17 Nov 2015 22:11

Re: Schietpartij in Parijs

Op zich ook wel weer een fijne gedachte juist als dit een serieuze aanslag was die ze dan toch nog zo verijdeld hebben. Stelt me ook wel weer een beetje gerust (hoewel ze nu natuurlijk wel echt in opperste staat van paraatheid zijn en dat vast weer een beetje afzakt als dit minder vers is).

Hoop wel dat er niet net als in Parijs elders tegelijkertijd dan plannen zijn.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Nov 2015 22:17

Re: Schietpartij in Parijs

Whatever schreef:
Bliss schreef:Om 21.25 is er een extra nieuwsuitzending zie ik, ga zo wel even kijken.


Op?


Van de NOS, op NPO1 dus (na Opsporing Verzocht).
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem130

Bericht 17 Nov 2015 22:18

Re: Schietpartij in Parijs

Bliss schreef:
Whatever schreef:
Bliss schreef:Om 21.25 is er een extra nieuwsuitzending zie ik, ga zo wel even kijken.


Op?


Van de NOS, op NPO1 dus (na Opsporing Verzocht).


Top, daar staat ie al op.
<<

Anoniem153

Bericht 17 Nov 2015 22:26

Re: Schietpartij in Parijs

Ze targetten Frankrijk, zoals eerder aangegeven door IS. Het EK is komend jaar in Frankrijk, wellicht dat ze angst willen zaaien rondom voetbal om op die manier Frankrijk aan te pakken.
<<

Odil

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 120

Geregistreerd: 17 Nov 2015 22:31

Bericht 17 Nov 2015 22:51

Re: Schietpartij in Parijs

Lucy schreef:Moederkoekje, ik had zo jouw reactie kunnen typen. Mijn kinderen krijgen ook veel mee, ik heb bijv nog het 8-uur journaal zitten kijken met de oudste vrijdag. Maar hier had ik niets over gezegd en dit hebben ze op school gehoord. Als ik had geweten dat ze er op school zo'n aandacht aan zouden besteden had ik het ze liever zelf verteld. Wat ze bij mijn dochter in de klas hebben gezegd (groep 3) weet ik niet zeker, zij had het over stilstaan bij de eigen verantwoordelijkheid en dat heb ik maar zo gelaten.


Nou hier ook inderdaad. Wij hebben er expres niets over gezegd om geen paniek te veroorzaken bij de kinderen. Komen je in de middag uit school. Hebben ze alle drie (5,7,9) van alles gehoord over de aanslagen in Parijs De jongste vertelde onder het middag eten dat er mensen zijn doodgeschoten in Parijs. Ze kent Parijs goed want afgelopen jaar zijn we er 3 keer een lang weekend geweest. De oudste heeft zelf alles over de IS gehoord op school. Ze vertelde me dat 'ze koppen eraf hakken met een mes'. Later op de dag kon ik haar net onderscheppen om filmpjes van de IS op te gaan zoeken op YouTube. Vind dit een zeer slechte zaak van school.
Wisper words of wishdom, let it be.
<<

Anoniem130

Bericht 17 Nov 2015 22:57

Re: Schietpartij in Parijs

Naja ik weet niet naar wat voor school ze gaat, maar "dat ze koppen eraf hakken met een mes" lijkt me door geen enkele weldenkende juf of meester gezegd toch? Dat lijken me eerder vervelende jongetjes in de klas? En wat moet school daaraan doen? Dat voorkom je toch niet waar ze op het schoolplein over kletsen.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 17 Nov 2015 23:06

Re: Schietpartij in Parijs

Whatever schreef:Naja ik weet niet naar wat voor school ze gaat, maar "dat ze koppen eraf hakken met een mes" lijkt me door geen enkele weldenkende juf of meester gezegd toch? Dat lijken me eerder vervelende jongetjes in de klas? En wat moet school daaraan doen? Dat voorkom je toch niet waar ze op het schoolplein over kletsen.


Eens!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Nov 2015 23:07

Re: Schietpartij in Parijs

Ik heb het er in mijn klas ook vrij uitgebreid over gehad (groep 6). De meeste kinderen zijn 9, maar eentje moet er zelfs nog 8 worden en zij kon precies vertellen wat er aan de hand was allemaal. Ik vind juist dat dit bespreekbaar moet zijn, want het is nou eenmaal de realiteit (hoe vreselijk ook).
❤ 7 juni 2018
<<

Odil

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 120

Geregistreerd: 17 Nov 2015 22:31

Bericht 17 Nov 2015 23:11

Re: Schietpartij in Parijs

Nee, ik ga er ook vanuit dat de juf dit natuurlijk niet heeft gezegd. Dat zullen de kinderen onder elkaar wel gezegd hebben. De oudste kreeg wel in de klas allerlei beelden te zien van de aanslagen in Parijs. Ook zaten daar fragmenten van de IS tussen. Het was een filmpje die door school in elkaar gezet was. Dat is wat ik persoonlijk niet nodig vind. Ogen sluiten voor wat er op de wereld gebeurt is ook niet nodig, zeker niet. Maar dit had school wel iets voorzichtiger aan kunnen pakken
Wisper words of wishdom, let it be.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 17 Nov 2015 23:14

Re: Schietpartij in Parijs

Ik heb groep 3 en heb nav de minuut stilte gisteren in jip en janneke taal verteld wat er gebeurd is. De kinderen kwamen zelf met de termen oorlog. En ik heb verteld dat er een hoop stoute, lelijke mensen zijn, die denken dat oorlog een manier is om alles op te lossen en daarom dit soort vreselijke dingen doen.
We hebben geen beelden gekeken.
Denk dat dat bij de oudere kinderen in het jeugdjournaal wel voorbij gekomen is.

Verder eens met Whatever
<<

Anoniem173

Bericht 17 Nov 2015 23:24

Re: Schietpartij in Parijs

*Charlie* schreef:Ze targetten Frankrijk, zoals eerder aangegeven door IS. Het EK is komend jaar in Frankrijk, wellicht dat ze angst willen zaaien rondom voetbal om op die manier Frankrijk aan te pakken.


Voetbal is denk ik ook een manier om mensen wereldwijd te pakken. Het is een volkssport waar iedereen van geniet. Ik zie amper een betere manier om haat en angst te zaaien.

Heb ergens het gevoel dat de aanslag in Parijs een keerpunt is geweest in de strijd tegen is. Ik hoop dat ook heel erg natuurlijk. Maar nu Frankrijk en Rusland allebei keihard aan het oorlog voeren zijn is kakan het niet anders dan dat een enorme klap gaat geven.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Nov 2015 23:33

Re: Schietpartij in Parijs

In mijn klas begon ook een jongen er over dat hij had gezien dat iemand van IS een hoofd er af had gesneden. Dat heb ik heel snel (de ironie) de kop ingedrukt.

Ook begon iemand over mitrailleurs, tanks en ander grof geschut. En ook iemand had het over vluchten, dat moest je zigzaggend doen.

Kinderen zien en weten meer dan je denkt en het verspreidt zich ook megasnel.
Je kunt er dan m.i. maar gewoon openlijk over spreken, maar dan wel de gekuiste en geruststellende versie. Ik wil liever dat ze dit uitspreken dan dat ze het meedragen en er niet mee weten om te gaan.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Nov 2015 23:38

Re: Schietpartij in Parijs

AM, dat van het voetbal denk ik ook.

Je tweede opmerking, dat hoop ik ook. Maar ik ben bang dat IS dusdanig sterk en verspreid is, dat het bijna niet te vatten is. Wel vind ik het goed om te zien dat we nu gaan samenspannen. Rusland en Frankrijk zoeken elkaar op in plaats van naast elkaar te blijven strijden. Hoe dat gaat uitpakken, weten we natuurlijk niet, maar ik denk dat het echt wel gunstig is.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Nov 2015 09:49

Re: Schietpartij in Parijs

Sinds vannacht zijn er grote invallen in een wijk in parijs. Daar zouden 2 gedood zijn een vrouw Door een bomvest
Afbeelding
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 18 Nov 2015 09:57

Re: Schietpartij in Parijs

Die vrouw heeft zichzelf opgeblazen met een bomgordel (ziek..), maar volgens mij zijn daardoor verder geen slachtoffers gevallen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Nov 2015 10:00

Re: Schietpartij in Parijs

Ja 4 politie agenten zeggen ze net
Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 18 Nov 2015 20:04

Re: Schietpartij in Parijs

Met de inval van vannacht/vanmorgen hebben ze de terrorist Abdelhamid Abaaoud doodgeschoten, 'topterrorist' en het brein achter de aanslagen in Parijs. Een heel indrukwekkende operatie was dat.
2012 & 2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 18 Nov 2015 21:36

Re: Schietpartij in Parijs

Laatste nieuws is nu weer dat die man niet is gedood vanochtend. Het is iig nog niet bevestigd begrijp ik.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 18 Nov 2015 21:49

Re: Schietpartij in Parijs

Vrees dat er dan ook allang weer een andere gek klaarstaat om hem over te nemen. Ze zullen hier echt wel een soort rangorde ofzo in hebben dat als er eentje zich opblaast de ander de baas wordt ofzo.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 19 Nov 2015 17:44

Re: Schietpartij in Parijs

Het kopstuk is wel gedood hij is vandaag geïdentificeerd.

Degene die het brein zijn of hoofd van een groep zullen zichzelf niet snel opblazen. Zij sturen aan en zullen niet snel bij een aanslag in het schietveld gaan staan.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem173

Bericht 21 Nov 2015 15:27

Re: Schietpartij in Parijs

Nu weer een hele concrete dreiging in Brussel.. echt alles daar is stilgelegd.

Weet je dat ik serieus verbaasd ben dat er nog toeristen in Brussel lopen op dit moment? Ik kan me niet voorstellen dat ik nu rustig manneke pis zou willen bekijken. Ben benieuwd hoe het verder gaat.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers