Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schietpartij in Parijs (november 2015)

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Nov 2015 07:30

Re: Schietpartij in Parijs

Wat heftig dat het aan kleuters word verteld in de klas

Gisteravond keel ik RTL late night daar waren 4 vrienden in die vrijdag bij dat concert waren, een tip om terug te kijken
Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 17 Nov 2015 07:59

Re: Schietpartij in Parijs

Marin schreef:
Carrie schreef:
Keet. schreef:Tja, misschien gewoon een cultuurverschil, Carrie.

Daar heb ik het toch niet over? Ik val over het stukje dat zij dan niet bidden, maar bidden is niet hetzelfde als een minuut stilte. En mijn Marokkaanse vriendin die moslim is deed het wel, vandaar mijn vraag.


Ik las en hoorde op het journaal dat in de multiculturele banlieus ook geen moment stilte in acht werd genomen. Weet niet of het echt cultureel bepaald is, maar vond het wel opvallend.


Ik heb dat stukje ook gezien en vond het enorm tendentieus, heb me echt zitten ergeren. Ze interviewen mensen die wel degelijk stil gingen zijn, en vervolgens filmen op een hoekje van de straat waar het leven door gaat, en dan concluderen dat het er ondanks dat ze het zeggen, het toch niet gebeurt. Echt walgelijk, en een goeie reden om geen journaal meer te kijken.
Overigens vind ik iets wat een collega zegt niet meteen iets om aan een hele cultuur of bevolkingsgroep op te hangen. Zij doen dat niet, anderen wel.
<<

Anoniem301

Bericht 17 Nov 2015 08:09

Re: Schietpartij in Parijs

Nou inderdaad walgelijk zeg! Ik heb er ook echt nog nooit van gehoord vandaar dat ik er op door vroeg.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 17 Nov 2015 09:02

Re: Schietpartij in Parijs

Hier hebben onze beide kinderen (groep 2 en groep 4) gisteren in de klas gehoord wat er gebeurd was. Ik stond zelf vooral nogal met mijn mond vol tanden toen ze er ineens over begonnen. Mijn man en ik hadden de afgelopen dagen heel bewust gekozen het niet te vertellen. We hebben alleen nieuwsuitzendingen gekeken als de kinderen op bed lagen en ze zoveel mogelijk afgeschermd van de ellende.

Achteraf was er wel een mailtje verstuurd door school dat ze een minuut stilte zouden houden, dat had ik nog niet gelezen toen ze thuiskwamen. Ik vind het persoonlijk vervelend dat school deze keuze heeft gemaakt, omdat het voor ons juist zo'n bewuste keuze was dit niet te doen. Doorgaans krijgen ze best veel mee, maar wat kun je nou voor relativerends of troostends meegeven bij dit nieuws? Dat was voor ons de reden om dit juist niet met ze te delen. Laat de kinderen vooral nog even kind zijn.

Aan de andere kant merkte ik gelukkig wel dat het voor de kinderen blijkbaar te abstract is om er van in paniek te raken of bang te worden. Ter vergelijking: mijn zoontje van 5 vindt de 'witte wieven' uit het Sinterklaasjournaal een stuk enger. Ze waren er heel laconiek over, en gelukkig eigenlijk ook maar.

Vorig jaar hebben ze wel veel meegekregen over de vliegramp en vooral de jongste heeft het daar tot op de dag van vandaag heel regelmatig over.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Nov 2015 09:40

Re: Schietpartij in Parijs

Ik lees dat veel scholen er ook aandacht aan hebben geschonken en dat niet alle ouders hier blij mee zijn. Ik vraag me bij een paar verhalen af of de info wel van de leerkracht komt. Het kan toch ook zijn dat ze bepaalde info van klasgenoten hebben? Hoe dan ook blijven dit lastige situaties. Stel je kiest er als school voor om er niets over te vertellen maar dan komt het ter sprake tijdens het kringgesprek. En als school kun je het nooit goed doen voor alle ouders in dit soort situaties.

Ik ben gisteren samen met mijn dochter ook een minuut stil geweest. Dochter een boterham gegeven en we zijn op de bank gaan zitten.
Wat ik ook wel bijzonder vond is dat de auto's, bussen etc. rondom de Eiffeltoren gewoon doorreden tijdens de minuut.
Laatst gewijzigd door Tsjip op 17 Nov 2015 22:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 17 Nov 2015 10:54

Re: Schietpartij in Parijs

Bij J op school is er in de kleuterklassen niet bewust iets mee gedaan. Wel kwamen er blijkbaar verhalen van kinderen in de kring en tijdens het buiten spelen, dat was natuurlijk te verwachten dus ik was heel blij dat we J al enigszins wat verteld hadden maar toch was ze gistermiddag flink overstuur. Ze raakte helemaal in paniek toen ik vertelde dat we nog even naar de winkel moesten en uiteindelijk kwam er uit dat er kinderen van school verteld hadden dat er mannen met geweren zomaar iedereen dood hadden geschoten en ze was dus hartstikke bang dat als we naar de winkel zouden gaan dat wij dan ook doodgeschoten zou worden.
Heel vervelend en ik baalde er natuurlijk enorm van, man en ik hebben lang op haar in moeten praten voordat ze weer rustig was, maar ik denk ook dat je dat soort dingen helaas niet kunt voorkomen wanneer je kind eenmaal op school zit hoe graag je dat ook zou willen. Er zullen altijd kinderen zijn van die dit soort dingen wel te horen/zien krijgen en die daar dan ook over gaan vertellen op school.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem201

Bericht 17 Nov 2015 11:04

Re: Schietpartij in Parijs

Wij hebben gisteren de zorg voor een minuut even stil gelegd en samen in de verpleeglounge een minuut stil geweest.

Volgens mij hebben ze er bij mijn zoontje op school (althans zijn klas groep 3) niks mee gedaan. Ik heb er niks over terug gehoord en vind dat ook wel prima. Ik vind hem daar nu veel te jong voor om die informatie te delen met hem.
Een week geleden was hier in onze stad ook wel een kleine ramp. Op DSM was een grote brand heel dicht bij een chemicaliën opslag. Het luchtalarm ging af en alles en iedereen moest binnen blijven.
Mijn zoontje kwam dus later thuis met de wildste verhalen erover. Dus ik hoop dat hij van de ramp in Parijs niet veel mee heeft gekregen.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 17 Nov 2015 12:19

Re: Schietpartij in Parijs

Caulfield schreef:Overigens vind ik iets wat een collega zegt niet meteen iets om aan een hele cultuur of bevolkingsgroep op te hangen. Zij doen dat niet, anderen wel.


Nee ik neem dat ook niet van een collega aan. Er waren er nog meer. Maar toch schokte het me wel. Later lees je in het nieuws dat ze in de Rotterdamse moskee wel stilte hielde in aanwezigheid van de imam.
<<

Anoniem318

Bericht 17 Nov 2015 19:08

Re: Schietpartij in Parijs

Naar aanleiding van de discussie over wel/niet aan kinderen vertellen, dacht ik aan dit filmpje dat ik vandaag zag:

https://www.youtube.com/watch?v=jb_5QlLQQH8

Wat een lieve papa!
<<

Anoniem136

Bericht 17 Nov 2015 19:19

Re: Schietpartij in Parijs

Moederkoekje, ik had zo jouw reactie kunnen typen. Mijn kinderen krijgen ook veel mee, ik heb bijv nog het 8-uur journaal zitten kijken met de oudste vrijdag. Maar hier had ik niets over gezegd en dit hebben ze op school gehoord. Als ik had geweten dat ze er op school zo'n aandacht aan zouden besteden had ik het ze liever zelf verteld. Wat ze bij mijn dochter in de klas hebben gezegd (groep 3) weet ik niet zeker, zij had het over stilstaan bij de eigen verantwoordelijkheid en dat heb ik maar zo gelaten.
<<

Anoniem130

Bericht 17 Nov 2015 19:24

Re: Schietpartij in Parijs

Oh god, stadion ontruimd in Hannover? Hopelijk paniek om niets? Echt als dit niets is of een grap ofzo, die mensen mogen ze ook zo KEIhard aanpakken van mij. Net als die onbenullen die die whatsapp gestart zijn gisteren dat er vandaag een terroristische dreiging in Amsterdam zou zijn.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 17 Nov 2015 19:31

Re: Schietpartij in Parijs

Whatever schreef:Oh god, stadion ontruimd in Hannover? Hopelijk paniek om niets?


volgens de telegraaf is het een ongevaarlijk pakketje wat er gevonden is, maar het blijft de telegraaf die het meld
2015 💙
<<

Anoniem170

Bericht 17 Nov 2015 19:31

Re: Schietpartij in Parijs

Ik ben die uitzending van RTL late night aan het bekijken, ik durf het bijna niet te kijken omdat ze zo beeldend vertellen, afgrijselijk als je zoiets meemaakt.
In Hannover lees ik nu net, er is een verdacht pakketje gevonden.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Nov 2015 19:33

Re: Schietpartij in Parijs

Nu.nl heeft nog 'meer informatie volgt'. Ze hebben het nog niet over of het pakketje gevaarlijk is of niet.
<<

Anoniem130

Bericht 17 Nov 2015 19:34

Re: Schietpartij in Parijs

Op Bild.de staat op zo'n live feed (twitter account bild correspondent ter plaatste geloof ik) ook dat het een onschadelijk pakketje was.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 17 Nov 2015 19:49

Re: Schietpartij in Parijs

Heb vandaag Late Night van gisteren terug gekeken en moest er toch wel een traantje om laten.. Hoe ze het vertelden, vooral die jongen die een meisje voor zijn ogen doodgeschoten zag worden en dat zij eigenlijk zijn menselijke schild was..

Hoop dat dat in Hannover idd loos alarm was, denk dat mensen nu wel extra bang zijn om kleine dingen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem130

Bericht 17 Nov 2015 20:29

Re: Schietpartij in Parijs

Ze zeggen op NOS toch wel dat er concrete dreiging van een bomaanslag was.
<<

Anoniem170

Bericht 17 Nov 2015 20:30

Re: Schietpartij in Parijs

Hoorde net op nieuws dat er waarschijnlijk een bom was in een truck vermomd als ziekenwagen (nog niet bevestigd).
Inmiddels is het wel bevestigd :pale:
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 17 Nov 2015 20:53

Re: Schietpartij in Parijs

Pfff, wat een horror man....
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem170

Bericht 17 Nov 2015 20:54

Re: Schietpartij in Parijs

Ik heb op dit moment zoveel respect voor politie etc die dan paraat staan, ze riskeren gewoon hun eigen leven met die IS
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 17 Nov 2015 20:58

Re: Schietpartij in Parijs

Niet alleen het stadion is ontruimd, ook nog andere locaties in de stad. Lijkt wel serieus dus.
Maar op zich wel raar, wat is de motivatie, want het gaat toch niet om het voetbal? Hannover is dan niet directe de stad die je zou denken.
Over Parijs werd gezegd dat het stadion was uitgekozen omdat Hollande er was. Maar neem aan dat er geen hoge pieven in Hannover waren.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 17 Nov 2015 20:59

Re: Schietpartij in Parijs

Jorja schreef:Niet alleen het stadion is ontruimd, ook nog andere locaties in de stad. Lijkt wel serieus dus.
Maar op zich wel raar, wat is de motivatie, want het gaat toch niet om het voetbal? Hannover is dan niet directe de stad die je zou denken.
Over Parijs werd gezegd dat het stadion was uitgekozen omdat Hollande er was. Maar neem aan dat er geen hoge pieven in Hannover waren.


Wel dus, oa Merkel zat er.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 17 Nov 2015 21:00

Re: Schietpartij in Parijs

Jeetje! Het wordt steeds enger! Hopelijk zijn ze de IS te slim af nu!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem170

Bericht 17 Nov 2015 21:00

Re: Schietpartij in Parijs

Ik weet het niet.. Nederland tegen Duitsland speelde toch?
In Duitsland zijn er nu zoveel vluchtelingen opgevangen.. Ik wil niet zeggen dat het plannen zijn van een vluchteling, maarja dat is nu in Parijs ook gebeurd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Nov 2015 21:02

Re: Schietpartij in Parijs

Om 21.25 is er een extra nieuwsuitzending zie ik, ga zo wel even kijken.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers