Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pfeiffer, waar op letten?

<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 13 Nov 2015 16:22

Pfeiffer, waar op letten?

Sinds gisteren weten we dat Ruben pfeiffer heeft (active fase). Hij heeft een paar weken geleden keelontsteking gehad met rare rode vlekjes in zijn keel en echt extreem moe. Na een tijdje gesukkeld te hebben is het afgelopen dinsdag weer ingestort. Ik bracht m om half 9 naar school en om 10 uur belde de juf op dat hij in was gestort en niet goed wakker te maken was. Met dit verhaal (weer) de huisarts geweest. Deze heeft een bloedtest voorgeschreven die we direct zijn gaan doen. Veel gedoe en gedimdam verder weten we nu dat het de actieve vorm is (gisteren zat hij in nog in de nasleep ervan namelijk).
Wie heeft er ervaring mee? Hoe hebben jullie het toen aangepakt met school? Hebben jullie je kind weer een middagslaapje laten doen? Verder nog iets wat ik moet weten behalve dat het gruwelijk besmettelijk is in deze fase?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Nov 2015 17:33

Re: Pfeiffer, waar op letten?

Weer een middagdutje laten doen? Al wil hij heel de dag slapen :ja: laat hem slapen hoeveel hij wil. Pfeiffer is geen luiheid, dat is een ziekte en dan kan je niet je ogen openhouden soms als zou je willen.

Ik zou het in elk geval op school melden en hem wellicht zelfs thuislaten. Dit ligt eraan hoe moe hij is. Gewoon aankijken en zijn moeheid serieus nemen.
<<

Pitty

Bericht 13 Nov 2015 17:40

Re: Pfeiffer, waar op letten?

Even een tip voor het onderwijs: neem contact op met een consulent: www.ziezon.nl wij denken ook mee met scholen hoe ze dingen kunnen regelen voor kinderen die ziek zijn, ook kinderen met Pfeiffer.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Nov 2015 21:10

Re: Pfeiffer, waar op letten?

Jep, en het echt de tijd geven, als je hem te snel weer door laat gaan heb je nog kans dat hij restklachten overhoudt.
Het wordt per dag denk ik kijken wat kan, en dan uiteindelijk langzaam school weer oppakken met een paar uurtjes enz.

Beterschap!
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 15 Nov 2015 15:20

Re: Pfeiffer, waar op letten?

Oei wat naar! Eens met de rest van de reacties. Ze zeggen wel dat het heftiger is naarmate je ouder bent, dus ik hoop dat je zoontje relatief snel opknapt. Beterschap!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 15 Nov 2015 16:33

Re: Pfeiffer, waar op letten?

Dank jullie! Volgende week vrijdag een pva maken. Echt slapen wil hij niet in de middag.

Van niet naar school gaan wordt hij heel vervelend en dat wil hij absoluut niet. Ik denk dat we voor halve dagen gaan en ik m om 12 uur ophaal.

Hij gaat nu eerder naar bed en daar heeft hij wel baat bij.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers