Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het gevoel "compleet zijn" als gezin

<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 08 Mrt 2016 14:03

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Ik heb het gevoel compleet te zijn als gezin. Mijn man denkt er gelukkig ook zo over. Dit weekend hebben we het weer besproken en we vinden het allebei goed zo. We hebben allebei altijd het gevoel gehad dat we graag twee kinderen wilden. Babyspullen doe ik ook gewoon weg nu.

Lijkt me heel vervelend als je niet met elkaar op één lijn zit hierover. Wat Lady ook aangaf: de ander beslist dan voor jou dat er geen kinderen meer bij komen. Ik denk dat ik dit ook heel moeilijk zou vinden.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 08 Mrt 2016 14:28

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Laced; nee ik kijk echt uit naar minder leeftijdsverschil! Oudste had veel laat van de komst van de jongste. Ze miste haar vrijheid en werd beperkt door het ritme van de baby. Nu de jongste 1 jaar is, zo goed als loopt en steeds meer kan spelen, vindt de oudste het wel leuk. Maar dat heeft zich wel op moeten bouwen. Ik hoop dat met minder leeftijdsverschil de jongste twee makkelijker in hetzelfde ritme zitten en meer aan elkaar hebben.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 08 Mrt 2016 14:42

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Ik ben heel benieuwd of wij inderdaad straks het gevoel hebben compleet te zijn met 2 kinderen, of toch niet. We hebben het eigenlijk altijd over 3 kinderen gehad. Maar beide zwangerschappen zijn zwaarder dan gedacht voor mijn gezondheid (3x per week infusen, meerdere bezoeken aan de SEH, de eerste 4,5 maand wekelijks ziek), we hebben bij elk kindje ook een 50% kans dat zij/hij mijn ziekte erft en dat maakt de keuze voor nog een kindje moeilijker.

Gevoelsmatig vind ik het raar om te bedenken dat dit misschien mijn laatste zwangerschap zal zijn, want er zijn ook veel dingen die ik daarin als genieten en heel bijzonder ervaar. En onze oudste dochter vind ik pittig, maar ik merk dat ik het echt leuker ga vinden nu ze iets ouder wordt. Voor nu houden we dus alle opties open voor de toekomst en worden de babyspulletjes nog even bewaard als ze voor de tweede niet meer nodig gaan zijn ;-) Vriend voorspelt overigens dat er nog wel een derde bij gaat komen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 13 Mrt 2017 12:43

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Kom ik weer aan met om dit topic omhoog te gooien om de zoveel maanden :smile:

Inmiddels is onze jongste zoon ruim 16 maanden oud. Héél veel babyspullen al verkocht met het idee 'dat gevoel komt vanzelf, het gevoel van compleet zijn'. Maar dat gevoelt komt maar niet! Het gevoel van incompleet zijn is alleen maar versterkt. Mijn man twijfelt ontzettend en denkt vooral aan de praktische bezwaren. Hoe gaat dat financieel zijn, we moeten een grotere auto kopen, er moet een extra kamer gemaakt worden etc.. Terwijl ik denk 'ach, voor alles in een oplossing'. De jongens zouden ook nog 2 jaar bij elkaar op een kamer kunnen slapen, zodat we in de tussentijd een dakkapel plaatsen op zolder. Het lijkt mij gewoon ontzettend leuk 3 kinderen! Nu zit er ruim 4 jaar tussen de oudste en de jongste, de oudste was in alles al ontzettend zelfstandig waardoor het ook wel erg makkelijk was/is. Dat maakt mij ook wel een beetje angstig met minder leeftijdsverschil tussen een eventuele 2e/3e.

Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil. Ben benieuwd hoe de ervaringen zijn met 3 kinderen. Is het je mee- of tegen gevallen, het financiële plaatje etc etc.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 13 Mrt 2017 12:57

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Je gevoel is hier heel herkenbaar. Ik dacht echt dat het complete gevoel na de tweede wel zou komen, maar tot nu toe nog niet helaas. Mijn man vindt het wel goed zo, ook financieel gezien. Hij denkt dan vooral ver vooruit, als ze gaan studeren. Wij hebben nu afgesproken dat we het zo laten tot de jongste drie is. Is bij mij het gevoel voor een derde dan nog steeds erg aanwezig, dan gaan we ervoor. Maar als dat gevoel gezakt is houden we het bij twee kinderen. Deze 'afspraak' geeft mij nu wel veel rust.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 13 Mrt 2017 13:34

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Fijn dat je mijn gevoel hierin herkent Suus. Heb je niet het gevoel dat de tijd 'dringt', qua leeftijd? Ik meen mij te herinneren dat jij begin 30 bent. Ik ben in januari 30 geworden en het voelt alsof ik NU keuzes moet maken. Is onzin, dat weet ik wel. Maar in je hoofd kun je je druk maken om alles ;-)
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 13 Mrt 2017 14:54

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Als jij net 30 bent, zou ik me helemaal geen zorgen maken over je leeftijd :) ik ben al halverwege de 30 zelfs, ik kreeg mijn oudste op mijn 32e. Ik ben twee keer heel makkelijk zwanger geworden en heb twee makkelijke zwangerschappen gehad. Dat maakt wel dat ik het niet als een groot probleem zie om eventueel op mijn 38e nog een derde kindje te krijgen. Natuurlijk geeft dat absoluut geen garanties, dat weet ik ook wel, maar het is voor mij geen reden om nu halsoverkop voor een derde te gaan (nog afgezien van het feit dat mijn man nu echt niet wil). Ik zou liever jonger zijn, maar kan mijn leeftijd helaas niet veranderen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Mrt 2017 15:03

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Lastig, Laced en suus! Maar ook wel 'fijn' dat jullie jezelf de tijd geven om het gevoel duidelijker te laten worden. Het kan ineens komen.

Inmiddels is mijn oudste bijna 5 en m'n jongste bijna 1. Ik heb een tijdje getwijfeld na de tweede. Maar ik denk nu dat dat vooral kwam omdat ik erg teleurgesteld was (ben) over hoe ze geboren zijn en hoe ik me in die tijd voelde. De bevalling van de eerste was traumatisch en ik hoopte dat ik het met de tweede over kon doen en dan 'goed'. En toen kon dat niet en werd het een keizersnede. Het voelde wederom mislukt en vanuit die gedachte (die giga overtrokken is) dacht ik het nog een keer te willen proberen.

Ik hoef niet meer weet ik nu. M'n jongste is bijna 1 en ik begin het nu pas weer een beetje leuk te vinden. Om nog een keer teruggeworpen te worden in de tijd (zo voelt een baby voor mij) dat zie ik niet zitten.
Twee gezonde jongens zijn rijkdom en ik ga niet nog een keer 9mnd+12mnd m'n leven on hold zetten. Ik ben opgelucht dat ik het gevoel helder heb voor mezelf en ik gun iedereen een duidelijk gevoel hierover.
#teammaple🍁
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 13 Mrt 2017 15:08

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Dat gevoel herken ik wel UN, dat over dat teruggeworpen worden in de tijd. Ik weet 99% zeker dat ik een tweede wil, want het voelt nog niet af nu, maar ik kan er ook serieus tegenop zien om weer zo'n heel klein kindje te hebben. Ik ben juist zo blij dat hij nu wat groter wordt, zichzelf een beetje kan vermaken, al is het maar een kwartiertje. Het idee dat ik nog een keer opnieuw moet beginnen voelt zo dubbel. Anderzijds kan ik er ook wel naar uitkijken om weer zo'n heel klein wurmpje te knuffelen en ik weet nu ook hoe verschrikkelijk snel die eerste weken voorbij gaan.

♥♥
<<

Geel

Bericht 13 Mrt 2017 15:13

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Heel herkenbaar dilemma Elli, maar dat wisten we al geloof ik ;-)

Klinkt als een mooie ontwikkeling bij jezelf, UN.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 13 Mrt 2017 15:21

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Wat heerlijk dat je het duidelijk hebt voor jezelf, UN! Dat zou ik ook wel willen, haha.

Ik vond zwanger zijn en de babytijd juist heerlijk en het is voor mijn gevoel allemaal veel te snel gegaan. Soms twijfel ik ook wel of ik echt drie kinderen wil of gewoon nog een keer zwanger wil zijn en zo'n klein baby'tje hebben. Zo lastig. Daarom stel ik de beslissing nog maar even uit.

Elliot, wees gerust, bij een tweede lijkt de tijd nog veel sneller te gaan :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 13 Mrt 2017 15:54

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Ik herken het gevoel van UN heel erg, alleen dan dat ik er nog aan moet beginnen. :laughcry:
Ik vind zwanger zijn wel leuk maar ik weet dat ik de babytijd gewoon helemaal niet relaxed vind. De hele tijd dat denken voor je baby en moeten raden wat er aan de hand is. Maar gelukkig kijk ik er nu ook wel naar uit. Ik weet dat het voor mij zal schelen dat ik bij elke slechte nacht kan denken: gelukkig hoeven we dit niet nog een keer bij een volgend kindje mee te maken. Daarmee dus mijn antwoord: het voelt voor mij compleet zo.
Dit lijkt een vreselijk negatief stukje, maar zo bedoel ik het eigenlijk niet. Mijn referentiekader is gewoon dat het hebben van een baby loodzwaar is. Wie weet verandert dat wel helemaal als ik nu een makkelijke baby krijg.
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 14 Mrt 2017 09:56

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

UN; wat fijn dat je het voor jezelf zo duidelijk hebt!

Suus; Fijn dat voor jou leeftijd geen rol speelt, dat geeft ook wat meer rust denk ik. Voor mijzelf heb ik wel een bepaalde grens daarin, misschien dat het mij daarom ook wat meer 'druk' oplevert. Wat je schrijft over het nogmaals mee willen maken; ik heb ook lang getwijfeld of dat het niet is wat ik zo graag wil. Juist omdat er nu al ruim een jaar verstreken is en het gevoel alleen maar is versterkt weet ik dat het echt het verlangen is naar een 3e kindje.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

anoniem203

Bericht 14 Mrt 2017 10:35

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Ik heb het met vlagen dat ik verlang naar een baby, zwanger zijn en noem maar op. Dit is mijn gevoel die dus op en neer gaat en eigenlijk is dit heel normaal gezien de fase waarin je nu zit. Je vrienden, oud klasgenoten, leeftijdsgenoten krijgen kindjes, je lichaam kan het aan en je zit nu nog in de kleine kinderen fase. Is dus niet gek. Mijn verstand + 8/10e deel van mijn gevoel zegt dat het hier klaar is. Dadelijk als de jongste naar school gaat zal ik het vast weer even moeilijk hebben dat weet ik zeker. Maar na een jaar weet ik ook heel zeker dat ik/we blij zijn met onze keuze voor maar 2 kinderen. We kunnen ze nu alles bieden en straks als ze ouder zijn ook. Het leven wordt steeds duurder en dat is iets wat je ook zeker in je achterhoofd moet houden. Ook je vrijheid komt weer terug. Daar is iets waar ik stiekem toch weer erg naar verlang. Ik heb zelf toch het idee gehad dat mijn leven de afgelopen jaren 'on hold' heeft gestaan. Dus hier komt voor de 98% geen derde meer. Mede door de redenen hierboven. Is voor iedereen natuurlijk verschillend maar het is wel iets om goed over na te denken. De zin waar 2 kinderen kunnen eten kunnen er ook 3 eten gaat voor mij niet op. Als ze klein zijn wel maar ze moeten straks ook naar school (schoolgeld), de wekelijkse boodschappen worden veel meer, uitstapjes die je wilt maken als gezin enz. Ik zou dus niet alleen naar je gevoel luisteren maar ook kijken of het straks allemaal financieel lukt en de dingen eromheen.
<<

Brooke

Bericht 14 Mrt 2017 10:46

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Die gedachtengang wat UN omschrijft heb ik nu ook wel een beetje. Ik begin de laatste tijd te twijfelen over een tweede kindje (eerst wist ik zeker van niet, nu twijfel ik al even). Het is inderdaad zo dat ik dan denk: kon ik het maar over doen, het anders doen en wil het zo graag ervaren hoe het is om een 'normale' bevalling te hebben. Maar dat is niet eerlijk naar het kindje toe, want verder zie ik nog wel allemaal praktische beren op de weg, dus mijn beeld is gewoon niet helemaal reëel.

Ik heb nog wel even de tijd om na te denken. Ik moet wel zeggen dat het idee van een broertje of zusje voor J. wel goed zou zijn en ook lijkt me dat wel leuk, maar ik weet niet wat ervoor terugkrijg als wij eraan beginnen. Kan ik het wel aan? Wat als er met dat kindje ook iets is? etc. Ik vind het juist fijn dat J. nu wat ouder wordt en we nu een beetje dingen op de rit beginnen te krijgen. Dus enorme twijfel. Waar ik eerst dacht compleet te zijn, heb ik nu toch mijn twijfels of dat wel echt zo is.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 17 Okt 2017 14:16

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Ik up hem nog even..

Ik heb nog steeds niet het gevoel dat we compleet zijn.
Veel baby dingen heb ik ook al verkocht, maar het gevoel wil maar niet weg gaan.

Mijn man praat er niet veel over...
Hij is er ook niet echt duidelijk in.
<<

Anoniem280

Bericht 17 Okt 2017 14:39

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Caramba schreef:Ik voel het nog niet helemaal als compleet.
Wel om het feit dat er 2 kinderen zijn, maar niet om het feit dat er maar 1 zwangerschap is geweest.
En een eventuele volgende zwangerschap en dus kindje, daarmee is de kans met 60% dat het weer een tweeling zal zijn. Daar staan we niet ombte springen.


2 jaar geleden waren wij er nog niet overuit, maar sinds een aantal maanden zijn wij er eindelijk overuit.
Hier blijft het bij 2.
Nog 1 kindje, kan ik niet behappen. Deze 2 zijn vrij pittig.
<<

Geel

Bericht 17 Okt 2017 14:42

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

@ kippie: hoeveel kinderen heb je dan?

@ Caramba: da's fijn.

Wij zijn er wel uit dat we nog een kindje willen, maar wanneer weten we nog niet.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 17 Okt 2017 14:49

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Ah Kippie wat verdrietig dat je er zo mee zit maar het niet goed kunt bespreken. Hoe reageert hij als je het toch op tafel gooit?

Geel, wat fijn dat jullie er uit zijn en dat het jaar 'rust' dat je jezelf gaf om er over na te denken dus heeft gewerkt.

Lijkt me een fijn gevoel, compleet zijn. Ik wist niet dat de wens voor een tweede kindje zo sterk zou zijn als ik nu ervaar. Door omstandigheden zijn we er een half jaartje later voor gegaan dan dat we in eerste instantie in ons hoofd hadden en nu het niet helemaal zo makkelijk lijkt te gaan als de eerste keer merk ik frustratie. Ook omdat we deze week een stuk of 6 zwangerschapsaankondigingen kregen, waarvan 2 van mensen die ongeveer tegelijk met ons een eerste kindje krijgen. Ik schaam me bijna om het toe te geven dat ik er ook een beetje verdrietig van werd, want hoe moet je je wel niet voelen als zo'n sterke wens jaren of zelfs nooit in vervulling gaat.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 17 Okt 2017 15:11

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Lastig Kippie en vervelend dat je er niet gewoon met je man over kan praten. Nee kan dan ook een antwoord zijn, maar dan kan je je gevoel tenminste wel uiten.

Lady, fantastisch om je reacties te zien en te weten hoe het nu voor jullie uitgepakt is!

Hier had ik van te voren al bedacht dat twee kinderen goed zou zijn, mijn man wil echt niet meer dan twee kinderen. De eerste zwangerschap was echt loodzwaar, de tweede ging wat beter maar als ik er op terug kijk heb ik me in totaal gewoon 18 maanden heel beroerd gevoeld, heeft mijn leven on hold gestaan. Ik zit nu nog onder de blauwe plekken door de bloedstolling en heb bij de oudste nog meer dan een half jaar een te hoge bloeddruk gehad.

Ik heb niet zozeer het gevoel compleet te zijn nu, wat is dat gevoel uberhaupt? Maar wel heel erg dat zwanger zijn en bevallen een afgesloten hoofdstuk is. Ik ben opgelucht dat ik niet net als de vorige keer daar nog een keer tegen aan hoef te hikken.
Laatst vertelde een vriendin dat ze zwanger was, vond ik heel leuk voor haar. Maar ergens voelde ik me er ook minder betrokken bij, een gepasseerd station of zo, niet meer iets waar ik midden in zit terwijl M pas 4 maanden is.

Ik denk dus dat het goed is zo en omdat ik dat al dacht toen ik zwanger was en er vanaf het eerste moment bij stil heb gestaan heb ik ook wel echt de tijd genomen om te knuffelen met mijn laatste baby ed.en er echt afscheid van te nemen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Okt 2017 15:14

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Urban Naked schreef:
Lady schreef:Ik vind dit best wel een moeilijk onderwerp. Mijn man wil echt niet meer dan twee kinderen. Ikzelf heb ook altijd gezegd twee kinderen te willen maar ik ben er altijd vanuit gegaan dat dit twee kinderen van mijzelf zouden zijn. Qua aantal vind ik twee ook fijner dan drie maar de gedachte dat ik dit dus allemaal maar een keer mee zal maken vind ik best wel moeilijk.

Ingewikkeld voor jullie! Kun je er samen wel goed en open over praten voor je gevoel?


Dit schreef ik in november 2015. Ik ben echt heel gelukkig met het feit dat mijn man zich bedacht heeft. Ik had twee jaar geleden niet durven dromen nu zwanger te zijn. En nu ik dat wel ben voel ik ook heel duidelijk dat we hierna echt compleet zijn.
Laatst gewijzigd door Lady op 17 Okt 2017 15:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem250

Bericht 17 Okt 2017 15:16

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Teun wat rot dat het nu nog niet wil lukken. Daar mag je best verdrietig over zijn, ook al heb je al een kind. Oh ik kan de emoties nog zo goed terughalen als ik hoorde dat er alweer iemand zwanger was. Ik hoop dat het snel raak is.

Omdat wij zo'n afwijkende gezinssamenstelling hebben denk ik niet in termen van compleet. Ik krijg altijd babykriebels als ik een pasgeborene of zwangere zie. Dan wil ik ook weer. Maar ik associeer die gevoelens niet met wel of niet compleet zijn. Al weet ik wel dat ik nooit met een andere man kinderen wil krijgen. Dus wat dat betreft ben ik helemaal compleet.
<<

Anoniem250

Bericht 17 Okt 2017 15:17

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Lady schreef:
Urban Naked schreef:
Lady schreef:Ik vind dit best wel een moeilijk onderwerp. Mijn man wil echt niet meer dan twee kinderen. Ikzelf heb ook altijd gezegd twee kinderen te willen maar ik ben er altijd vanuit gegaan dat dit twee kinderen van mijzelf zouden zijn. Qua aantal vind ik twee ook fijner dan drie maar de gedachte dat ik dit dus allemaal maar een keer mee zal maken vind ik best wel moeilijk.

Ingewikkeld voor jullie! Kun je er samen wel goed en open over praten voor je gevoel?


Dit schreef ik in november 2015. Ik ben echt heel gelukkig met het feit dat mijn man zich bedacht heeft. Ik had twee jaar geleden miet durven dromen nu zwanger te zijn. En nu ik dat wel ben voel ik ook heel duidelijk dat we hierna echt compleet zijn.


Zo fijn, dat je nu zwanger bent! Hoe gaat je zwangerschap eigenlijk? Hoe voel je, je?
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 17 Okt 2017 15:43

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Hier dacht ik echt met de komst van X. dat ons gezin compleet zou zijn. En ik kan je zeggen dat dat niet is, alhoewel ik dat de 1e maanden wel echt had..mocht ik nou niet weer zo ziek worden als de andere keren (wat na 3x een 4e en volgende etc word het alleen maar versterkt) zou ik zeker over een tijdje wel een 4e willen. Nu we van beiden geslachten wat hebben in huis, want na de meiden, vind ik een jongen zo anders maar o zo veel leuker (omdat ik zelf uit een meiden gezin kom en alleen maar nichtjes had ook) is het op zich goed zo. Maar die baby(kinder)kriebels blijven :palm: lijkt me zo heerlijk een groot gezin :heart:
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 17 Okt 2017 15:47

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Ik vind het echt zo fijn dit terug te lezen Lady, met de wetenschap dat je nu zwanger bent.

Teun, het is ook moeilijk! Wij hebben niet lang hoeven wachten op J. en als ik merk hoe slopend ik dat soms ervoer gun ik het niemand lang te moeten wachten met zo'n wens.

Hier voelt het niet compleet, maar ik vraag me af of dat het ooit wel zo gaat voelen. Doorgaan tot we er 6 hebben is geen optie, maar een garantie dat het met twee wel compleet voelt is er ook niet. Toen ik zwanger was wist ik vrij zeker dat het bij eentje zou blijven. Zwanger zijn vond ik echt zwaar en was mezelf niet. Nu ze er is vind ik het overweldigend fantastisch en zou dat gevoel willen verdubbelen. Tegelijk voel ik me gezegend met een gezond, makkelijk kind, moet ik het lot daarin tarten door het weer overhoop te gooien? Kan ik nog van J. genieten als ik een minder makkelijk kind krijg? Blijft J. zo makkelijk? En dan dat zwanger zijn, weer even 9 maanden alles on hold.
Mijn vriend heeft er uiteraard ook een stem in en die weet het nog niet. Hij zou er wel tevreden mee zijn als het bij eentje bleef.

Het incomplete gevoel blijft knagen, maar omdat ik niet weet of een tweede dat oplost ben ik er nog niet uit. Gelukkig wil ik mijn lijf minimaal een jaar rust gunnen, dus kunnen we die beslissing nog een tijd uitstellen.

Wat lijkt het me trouwens heerlijk, het gevoel compleet te zijn.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot]