Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het gevoel "compleet zijn" als gezin

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 17 Okt 2017 17:02

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

HollyGolightly schreef:
Lady schreef:
Urban Naked schreef:Ingewikkeld voor jullie! Kun je er samen wel goed en open over praten voor je gevoel?


Dit schreef ik in november 2015. Ik ben echt heel gelukkig met het feit dat mijn man zich bedacht heeft. Ik had twee jaar geleden miet durven dromen nu zwanger te zijn. En nu ik dat wel ben voel ik ook heel duidelijk dat we hierna echt compleet zijn.


Zo fijn, dat je nu zwanger bent! Hoe gaat je zwangerschap eigenlijk? Hoe voel je, je?


Dank je wel, lieve Holly. Ik voel me best belabberd, haha. Ben qua misselijkheid wel over het hoogtepunt heen maar heb extreme honger en daar voel ik me vaak heel naar door. Het maakt me in inmiddels ook wel wat moedeloos. Ik ben de hele dag bezig met niet (want misselijk) en wel (want extreme honger) eten. Ik herken dat in deze mate absoluut niet van mijn vorige zwangerschap. Ik hoop dat het gauw beter wordt want het beperkt me best wel. En voor de rest voelt deze zwangerschap, dit kindje, als een cadeautje :heart: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem231

Bericht 17 Okt 2017 20:47

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Ik voel hetzelfde als minoessepoes denk ik. Hier is het hoofdstuk afgesloten. Ik wist al meteen dat ik 2 kinderen wilde dus heb overal bij stil gestaan. De laatste fles van dochter, de baby spullen die ik verkoop, alles.
Het is niet voor niets dat we 4 maanden na de geboorte al bij de uroloog zaten.
Laatst gewijzigd door Anoniem231 op 18 Okt 2017 02:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 17 Okt 2017 20:50

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Ik had best een derde gewild. Man niet. Ik kan me er wel bij neerleggen voor nu
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 17 Okt 2017 21:05

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Wij zijn echt compleet. Dat voelde ik al tijdens de zwangerschap en ook de eerste 2 maanden kon ik dat babygehuil alleen maar heel goed handelen omdat ik wist dat S. De laatste zou zijn en ik niet nog eens een newborn zou hebben.

Het enige nadeel dat ik aan het compleet zijn ondervind is de angst weer zwanger te worden. Ik ben beide keren in de eerste ronde zwanger geraakt dus er mag écht niks tussendoor glippen. Ik denk dat daarom sterilisatie de enige optie is.
<<

Anoniem236

Bericht 17 Okt 2017 21:13

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Eerder schreef ik hier geloof ik overtuigd te zijn dat we compleet zijn. En ik kan ook uitkijken naar de tijd dat de jongste steeds minder afhankelijk wordt. Babyspullen heb ik zonder moeite verkocht.

Maar toch als ik foto s zie van gezinnen met drie kinderen vind ik dat zo mooi, ik zou heel graag nog een keer zwanger willen zijn en bevallen. Maar ja, daarom neem je geen kind natuurlijk. Af en toe komt die twijfel nog om de hoek kijken. Maar goed mijn man wilt zeker geen derde dus het houdt sowieso al op.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1949

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 17 Okt 2017 21:57

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Lady heel herkenbaar wat jij schrijft dat je zwangerschap voelt als een cadeautje. Dat vond ik ook echt bij de derde. Ik ben zo dankbaar dat mijn man uiteindelijk toch nog een derde kindje wilde en dat ik na een missed abortion toch weer zwanger raakte. Wij zijn wel echt klaar. Ik ben na de derde zwangerschap heel erg blij om mijn eigen lijf weer terug te hebben. Ook ben ik erg dankbaar dat alledrie kinderen gezond en wel de bevalling hebben doorstaan, dat had heel anders kunnen aflopen. De gebroken nachten nu vallen mij ook best zwaar met onze jongste zoon. Dus nee, een vierde komt er hier echt niet meer, dus wij zijn compleet.
2011 2012 2017
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 17 Okt 2017 22:06

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

De laatste keer dat ik reageerde was ik 22 weken zwanger van ons derde meisje. Inmiddels is ze alweer 15maanden en het voelt nu toch wel erg compleet met haar. Ik vind het ook fijn dat ik (heel erg) langzaam weer wat vrijheid krijg. Ben op kwel erg blij en dankbaar dat mijn man toch nog een derde kindje wilde en dat alledrie onze meiden gezonde vrolijke meisjes zijn.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 17 Okt 2017 22:20

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Indigo schreef:Lady heel herkenbaar wat jij schrijft dat je zwangerschap voelt als een cadeautje. Dat vond ik ook echt bij de derde. Ik ben zo dankbaar dat mijn man uiteindelijk toch nog een derde kindje wilde en dat ik na een missed abortion toch weer zwanger raakte. Wij zijn wel echt klaar. Ik ben na de derde zwangerschap heel erg blij om mijn eigen lijf weer terug te hebben. Ook ben ik erg dankbaar dat alledrie kinderen gezond en wel de bevalling hebben doorstaan, dat had heel anders kunnen aflopen. De gebroken nachten nu vallen mij ook best zwaar met onze jongste zoon. Dus nee, een vierde komt er hier echt niet meer, dus wij zijn compleet.

Count your blessings inderdaad. Dat houdt me best wel bezig. Ik hoop dat over een half jaar ook te kunnen zeggen. En ik kijk ook best wel op tegen weer gebroken nachten enzo, maar alles bijelkaar genomen: een cadeautje!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 17 Okt 2017 22:35

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Hoewel R hier pas 4 maanden is vind ik t jammert dat dit de laatste zal zijn. Het zwanger zijn mis ik Niet, maar Het echte baby is er zo snel af!!! Ik zou 3 ook best wel leuk vinden ('vroeger' eigenlijk nooit zo over nagedacht). Maar ik ben gezegend met 2 makkelijke baby's in die tijd en die garantie heb je nooit.
Alleen is om de weekend 4 kids dan weer genoeg :)
Voor vriend is t trouwens klaar. Hij heeft er 3, waaronder nu ook een zoontje, dus is t goed zo.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem231

Bericht 18 Okt 2017 02:41

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Voor degene die zich compleet voelen
Hebben jullie ook als je dan nog een baby vast houdt van bv vrienden dat je dan blij bent dat je dat al hebt gehad?
Of dat je bewust stil staat bij alle kleine dingen omdat je weet dat het de laatste keer was?

Ik was laatst op kraamvisite, ik had de baby vast gehad. Toen wij terug reden naar huis zei ik al tegen mijn man dat het bij mij helemaal niets meer doet. Dat ik blij ben dat wij die fases al hebben gehad.
Voelde heel raar om dat te ervaren omdat het mij altijd wel iets deed als ik een baby vast had.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 18 Okt 2017 07:00

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Ik ben me vooral bewust van alle dingen die E. voor het eerst doet maar wat dus de laatste eerste keren zullen zijn. Of bewust spullen wegdoen omdat we er echt niet meer aan beginnen.

Hier geen kleine baby's in de omgeving dus ik heb geen idee hoe het is als ik een babytje vasthoud of het dan net zo voelt of toch kriebelt.

Mijn man zei laatst wel dat als ik per ongeluk zwanger zou raken door de anticonceptie heen hij daar geen moeite mee zou hebben. Voorheen zei hij heel duidelijk dat het met 3 klaar was en een 4e echt niet gewenst was, ook niet per ongeluk.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Trui

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 20 Nov 2014 15:52

Bericht 18 Okt 2017 07:55

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Ik heb heel sterk het gevoel compleet te zijn. Al herken ik me ook in wat minoessepoes zegt, het gevoel dat het afgesloten is. Dat voelt zo bevrijdend. Na 3 kindjes bleef het bij mij veel meer in het midden, maar nu na 4 zijn we klaar. Onze club is compleet voor dit leven.

Pollepel: Ja dat gevoel heb ik ook heel sterk bij zwangerschappen en baby's. Ik vind het heel leuk voor de mensen in mijn omgeving en ook heerlijk dat het niet meer hoeft. Er komt weer steeds meer tijd en ruimte om andere dingen te doen,heel fijn.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 18 Okt 2017 09:21

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Hippie schreef:Hier is het een beetje dubbel. Ik heb wel het gevoel compleet te zijn en ik hoop ook zeker dat dit gevoel blijft. Sinds de geboorte van de jongste voelt het voor mij goed zo. Maar 'vroeger' had ik eigenlijk wel drie of vier kinderen gewild. Medisch gezien, maar ook zeker op andere gebieden is gewoon gebleken dat dat waarschijnlijk niet meer haalbaar is. Dus in dat opzicht ben ik blij dat het ondanks mijn vroegere wens voor meer kinderen, toch compleet voelt. Ik hoop dat dit gevoel niet meer verandert.

Het enige waar ik wel veel moeite mee heb is het idee dat ik allerlei dingen nooit meer mee zal maken. Ik vind dat zo'n gek idee. Maar aan de andere kant kan je dat blijven hebben, ook als je bijvoorbeeld vier kinderen hebt. Maar toch, ik vind het een raar idee. Overigens ben ik wel begonnen met spullen uitzoeken en op termijn gaat alles weg (op wat speciale dingen na). Sommige dingen zijn al verkocht en voor andere dingen wacht ik even op iemand in mijn omgeving die misschien dingen wil hebben. Daarna ga ik wel echt opruimen. Bewaren heeft geen zin en wegdoen is denk ik ook wel goed om een periode te kunnen afsluiten. Plus dat ik weer wat ruimte krijg op zolder.

Wat ik nog wel hoop is in de toekomst neefjes of nichtjes te krijgen om te verwennen en lekker mee te knuffelen, dat lijkt me ook heel bijzonder! Toch nog een beetje van de zijlijn wat meemaken, maar niet zelf meer de verantwoordelijkheid en zorgen voor nog een kindje erbij.


Hier geldt dit nog steeds. Met de toevoeging dat het afsluiten van bepaalde fases me minder moeite kost dan ik had verwacht. En ik het eerder benauwd krijg als ik zou denken aan een zwangerschap dan dat ik ooit nog eens wil, ben blij dat ik het achter de rug heb. Misschien 'jammer' dat mijn ideaalbeeld van vroeger er niet in zit, maar dat voelt nog maar een klein beetje zo. Ik vind het helemaal prima zo met mijn tweetal, waar ik mijn handen vol genoeg aan heb. Dus gelukkig voelt het net als in mijn vorige post al stond, compleet hier.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 18 Okt 2017 11:03

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Hier nog steeds geen gevoel van compleet zijn, ik zou heel graag een derde kindje willen. Voor mijn man hoeft het niet zo nodig, maar hij gooit de deur nog niet definitief dicht. Zoals ik de vorige keer ook zei stellen we het nog even uit. Ik had het toen over als de jongste 3 is, maar we hebben het nu over volgende zomer, als hij 2,5 jaar is dus. Iets meer leeftijdsverschil dan de vorige keer lijkt mij sowieso fijn.

Lady, zo fijn dat jouw wens is uitgekomen! Hopelijk ga je je gedurende de zwangerschap nog wel wat beter voelen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 18 Okt 2017 11:30

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Fiederilsje schreef:Wij hebben er van het weekend nog eens over gesproken. Enerzijds vind ik het idee van nog een kindje "eng", maar (en dit heb ik vooral ook tegen mijn man gezegd) ik gun ons zoontje een broertje of zusje, ook al is er nooit garantie op een goede verstandhouding tussen de twee. Ook gun ik mezelf nog een keer de ervaring. Hij is er momenteel niet voor, maar ook niet tegen. Hij laat het een beetje in het midden en komt met praktische bezwaren. Deze kan ik eigenlijk zo wegwuiven en dan zegt hij ook: "Ja dat is ook wel weer zo". We zijn er dus nog niet helemaal uit, maar ik heb vooral het sterke gevoel nog niet echt compleet te zijn.


Een half jaar later was ik zwanger :laughcry:

Ik heb niet een heel sterk gevoel compleet te zijn, maar ik heb ook zeker geen wens om een derde/meer kinderen. Ik denk dat ik meer moeite heb met het idee dat ik deze fase/fases definitief afsluit, terwijl het niet definitief hoeft te zijn.
L2014 & H2017
<<

Anoniem250

Bericht 18 Okt 2017 12:54

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Lady schreef:
HollyGolightly schreef:
Lady schreef:
Dit schreef ik in november 2015. Ik ben echt heel gelukkig met het feit dat mijn man zich bedacht heeft. Ik had twee jaar geleden miet durven dromen nu zwanger te zijn. En nu ik dat wel ben voel ik ook heel duidelijk dat we hierna echt compleet zijn.


Zo fijn, dat je nu zwanger bent! Hoe gaat je zwangerschap eigenlijk? Hoe voel je, je?


Dank je wel, lieve Holly. Ik voel me best belabberd, haha. Ben qua misselijkheid wel over het hoogtepunt heen maar heb extreme honger en daar voel ik me vaak heel naar door. Het maakt me in inmiddels ook wel wat moedeloos. Ik ben de hele dag bezig met niet (want misselijk) en wel (want extreme honger) eten. Ik herken dat in deze mate absoluut niet van mijn vorige zwangerschap. Ik hoop dat het gauw beter wordt want het beperkt me best wel. En voor de rest voelt deze zwangerschap, dit kindje, als een cadeautje :heart: .


Dat herken ik van mijn tweelingzwangerschap. Bij mij is het wel goed gekomen rond 17 weken. Alleen het hongergevoel bleef. Vervelend! Ik snap dat je daar moedeloos van wordt. Maar wat een cadeau is het inderdaad, een kindje erbij! Het is je enorm gegund. Ik hoop dat je, je snel beter voelt.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 18 Okt 2017 13:33

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

@pollepel: dat heb ik ook wel een beetje. Mijn schoonzus is pas bevallen en dan vind ik het fijn dat wij niet meer opnieuw die babytijd ingaan.
Maar.... het knuffelen en vasthouden van de kindjes vind ik juist wel extra leuk. Eventjes die babygeur ruiken en dan weer afgeven als ze onrustig worden.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1949

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 18 Okt 2017 15:00

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Lady schreef:
Indigo schreef:Lady heel herkenbaar wat jij schrijft dat je zwangerschap voelt als een cadeautje. Dat vond ik ook echt bij de derde. Ik ben zo dankbaar dat mijn man uiteindelijk toch nog een derde kindje wilde en dat ik na een missed abortion toch weer zwanger raakte. Wij zijn wel echt klaar. Ik ben na de derde zwangerschap heel erg blij om mijn eigen lijf weer terug te hebben. Ook ben ik erg dankbaar dat alledrie kinderen gezond en wel de bevalling hebben doorstaan, dat had heel anders kunnen aflopen. De gebroken nachten nu vallen mij ook best zwaar met onze jongste zoon. Dus nee, een vierde komt er hier echt niet meer, dus wij zijn compleet.

Count your blessings inderdaad. Dat houdt me best wel bezig. Ik hoop dat over een half jaar ook te kunnen zeggen. En ik kijk ook best wel op tegen weer gebroken nachten enzo, maar alles bijelkaar genomen: een cadeautje!

Ik hoop het ook voor je! Het hield mij ook erg bezig. Ik had al twee gezonde kinderen, welk risico nam ik nu met een derde? Gelukkig is het helemaal goed gekomen. Komt het vast bij jullie ook!
2011 2012 2017
<<

Anoniem266

Bericht 18 Okt 2017 15:07

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

.
Laatst gewijzigd door Anoniem266 op 18 Okt 2017 15:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem247

Bericht 18 Okt 2017 15:14

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Ik heb twee kinderen en vanaf de geboorte van de tweede voelde het gelijk compleet. Daarna heb ik met vlagen toch nog wat kriebels gehad maar dat is steeds over gewaaid. Dingen wegdoen/verkopen deed wel even zeer maar in mijn hoofd was het goed zo. Nu ben ik sinds drie kwart jaar er echt 100% van overtuigd dat het echt compleet is. Heel fijn om dit gevoel te hebben want ik snap best voor meiden waar het niet compleet voelt het niet leuk is.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1949

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 18 Okt 2017 15:17

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Pollepel schreef:Voor degene die zich compleet voelen
Hebben jullie ook als je dan nog een baby vast houdt van bv vrienden dat je dan blij bent dat je dat al hebt gehad?
Of dat je bewust stil staat bij alle kleine dingen omdat je weet dat het de laatste keer was?


Dat heb ik nu na de komst van de derde wel! Zowel het blij zijn dat ik het al heb gehad als het extra stilstaan bij dat het van alles de laatste keer zal zijn. Ik probeer er nu ook extra van te genieten (voor zover dat lukt), want mijn ervaring met de andere twee kinderen is dat deze periode zo voorbij vliegt.

Reep dat lijkt mij heel lastig. Is het een definitieve nee?
2011 2012 2017
<<

Anoniem266

Bericht 18 Okt 2017 15:18

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Yep
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 18 Okt 2017 15:21

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Hier niet een gezin dat compleet voelt, maar het zwanger zijn en de periode met baby maakt wel dat ik soms hoopte dat 1 me een compleet gevoel had gegeven. We hebben echt de wens voor een gezin van 4, maar liever gewoon meteen met een kind van 1,5 erbij :wink:.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 18 Okt 2017 15:50

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Ik heb eigenlijk hetzelfde als meneer de Uil.
2016
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 18 Okt 2017 16:46

Re: Het gevoel "compleet zijn" als gezin

Indigo schreef:
Pollepel schreef:Voor degene die zich compleet voelen
Hebben jullie ook als je dan nog een baby vast houdt van bv vrienden dat je dan blij bent dat je dat al hebt gehad?
Of dat je bewust stil staat bij alle kleine dingen omdat je weet dat het de laatste keer was?


Dat heb ik nu na de komst van de derde wel! Zowel het blij zijn dat ik het al heb gehad als het extra stilstaan bij dat het van alles de laatste keer zal zijn. Ik probeer er nu ook extra van te genieten (voor zover dat lukt), want mijn ervaring met de andere twee kinderen is dat deze periode zo voorbij vliegt.

Reep dat lijkt mij heel lastig. Is het een definitieve nee?


Ik heb op dit moment geen baby's jonger dan mijn eigen dochter in mijn omgeving maar mijn zus is zwanger. Ik denk dat ik het heerlijk vind de baby vast te houden en daarna weer terug te kunnen geven. Ik geniet enorm van mijn dochter maar heb helemaal geen moeite met dingen wegdoen en fases afsluiten. Ik vind het allemaal heerlijk. Over een maandje ga ik de kinderwagen 'ombouwen' en ook daar kijk ik echt naar uit!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers