Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerstpakket

<<

Anoniem154

Bericht 11 Nov 2015 22:11

Kerstpakket

Vroeg...I know.

Maar gister kreeg mijn man een mail van HR. Hij moet voor 1dec kiezen uit een spellenpakket, eetpakket, bol cadeaubon.
Bij eerste en tweede optie stond een foto van de precieze inhoud van de pakketten.

Ik vind het maar stom. Waarom niet als verrassing : :thumbdown:
Hij kiest de bon, maar het 'kerstpakketgevoel' is er wel af zo..

Verwachten jullie iets?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 11 Nov 2015 22:24

Re: Kerstpakket

Dat is wel heel vroeg!

Ik verwacht dat wij een ouderwets pakket krijgen. Maar ik verwacht ook dat de uitzendkrachten (zaterdaghulp, vakkenvullers) niets krijgen. Als dat zo is echt zo is, wat ik erg raar zou vinden, dan deel ik mijn pakket.
<<

Anoniem170

Bericht 11 Nov 2015 22:25

Re: Kerstpakket

Ja, wij krijgen bol.com bon van 35 eur :) van uitzendbureau dan. Van bedrijf zelf ook nog kerstpakket met eten enz
<<

Vivianne

Bericht 11 Nov 2015 22:47

Re: Kerstpakket

Wij krijgen standaard een mooi bedrag aan VV-bonnen. Ik vind het een fijn cadeau. Ik kan zo zelf mooie dingen uitzoeken die ik gebruik en hoef niet de helft van een pakket weg te geven omdat ik het zelf toch nooit gebruik.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 11 Nov 2015 23:12

Re: Kerstpakket

Ik heb geen idee of wij iets krijgen en wat, dit is mijn eerste kerst bij deze werkgever.
En is het echt zo erg dat je al weet wat je krijgt? Wees blij dat je iig iets krijgt. Bij mijn oude werk kregen we alleen een banketstaaf, das pas saai.
<<

Anoniem154

Bericht 11 Nov 2015 23:24

Re: Kerstpakket

Erg? Nee. Maar vind dat toch echt een beetje een dooddoener. Tuurlijk ben ik blij met wat ik krijg cq man krijgt, maar ik vind een kerstpakket gewoon veel leuker als verrassing zijnde. Nu is het meer " hier je krijgt wat, zoek maar wat uit".
Dan is voor mij dat "oeh, wat zullen we krijgen" spanningsgevoel er wel af.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 11 Nov 2015 23:33

Re: Kerstpakket

Ik snap het gevoel wel, maar ik denk dat veel mensen het juist wel fijn vinden om zelf wat te mogen uitzoeken. Dan weet je tenminste zeker dat je iets krijgt wat je leuk vindt.
<<

Anoniem137

Bericht 11 Nov 2015 23:36

Re: Kerstpakket

Meestal krijgen we een Pluim-achtig iets, of een Ritualsbon. Overigens zou ik het niet zo erg vinden van te voren al precies te weten wat ik krijg. Wel zou voor mij het 'kerst'pakketgevoel er behoorlijk van af zijn als ik begin november al moest kiezen en zou weten wat ik krijg, en dat zou ik dan wel jammer vinden.
<<

Anoniem137

Bericht 11 Nov 2015 23:40

Re: Kerstpakket

Wolbol schreef:Erg? Nee. Maar vind dat toch echt een beetje een dooddoener. Tuurlijk ben ik blij met wat ik krijg cq man krijgt, maar ik vind een kerstpakket gewoon veel leuker als verrassing zijnde. Nu is het meer " hier je krijgt wat, zoek maar wat uit".
Dan is voor mij dat "oeh, wat zullen we krijgen" spanningsgevoel er wel af.

Maar dat is met een Pluim en andere van dat soort bonnen toch niet anders?
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 11 Nov 2015 23:52

Re: Kerstpakket

Op mijn oude werk hebben ze per dit jaar het kerstpakket afgeschaft ivm de bezuinigingen. Aan de ene kant jammer, maar als ik kijk naar het pakket van vorig jaar dan heb ik nu meer dan de helft nog in de kast staan.
Cadeaubonnen o.i.d vind ik dan zelf wel prettiger, ook al is de verrassing kleiner.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem167

Bericht 12 Nov 2015 00:06

Re: Kerstpakket

Wij krijgen altijd rituals & VVV bonnen.. Van hotel weet ik niet!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 12 Nov 2015 11:24

Re: Kerstpakket

Wat wij krijgen is heel uiteenlopend. We hebben een paar keer zo'n bon gehad waar je zelf iets van uit kon kiezen. Één keer een kerstpakket met een blender en vers fruit, maar ook een keer alleen een ( goedkoop ogende) pen. Geen idee wat we dit jaar kunnen verwachten. We ktijgen sowieso altijd een eindejaarsuitkering. Dus dat is wel een mooi bedrag.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem281

Bericht 12 Nov 2015 11:28

Re: Kerstpakket

Wij krijgen een traditioneel pakket, denk ik. Die is wel te voorspellen, maar meestal krijgen we een extraatje van de directeur en dat weet ik natuurlijk nog niet! Ik vind 't pakket ook 't leukst, hoor, hoewel ik meer dan de helft daaruit altijd weggeef, omdat wij het niet lusten. 't Gevoel van het uitpakken is zo leuk en gezellig!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Nov 2015 12:19

Re: Kerstpakket

Ik ben juist blij als ik mag kiezen. Als ik zomaar iets krijg dan gebruik ik het 9 vd 10x niet of geef ik het meestal weg. Ik kan het wel houden omdat dat dan dankbaar is maar dan staat het hier in de kast te verstoffen.
<<

Anoniem149

Bericht 12 Nov 2015 12:28

Re: Kerstpakket

Mijn moeder heeft van de week ook al iets moeten kiezen. Aan de ene kant zou ik dat fijn vinden, krijg je bijna altijd iets wat je leuk vindt. Maar aan de andere kant vind ik het ook leuk als het een verrassing is.

Bij ons is het wel altijd een verrassing. Benieuwd wat ze dit jaar verzonnen hebben.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 12 Nov 2015 17:31

Re: Kerstpakket

Mijn vriend moest ook al kiezen tussen een wijnpakket, een traditioneel pakket of een pluim.
Hij heeft voor het traditionele pakket gekozen. Want hij is de enige die wijn drinkt.

Het bedrijf waar is werk (supermarkt) maakt zelf pakketten die je kan bestellen voor je bedrijf.
En personeel krijgt zo'n pakket, afhankelijk wat voor contract je hebt hoe luxe het is.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem255

Bericht 12 Nov 2015 18:52

Re: Kerstpakket

Mijn man krijgt zoals elk jaar 50 euro aan eten en drinken en een bon van 50 euro die bij diverse winkels ingeleverd kan worden.
<<

Anoniem185

Bericht 12 Nov 2015 23:31

Re: Kerstpakket

Ik krijg niets. Kennelijk 'leeft' het kerstpakket in België niet zo? Ik vroeg er van de week om aan mijn collega's maar die wisten niet eens dat in Nederland je dat overal eigenlijk wel krijgt.
Wel een groot verschil met vorig jaar; een rituals pakket, een boek en 50 euro.
<<

anoniem203

Bericht 12 Nov 2015 23:56

Re: Kerstpakket

Ik krijg altijd een pakket met lekker eten en drinken erin + een cadeautje. Er heeft een keer een warm dik fleece deken ingezeten en een wokpan. Ik ben benieuwd wat er dit jaar bij zit.

Mijn man krijgen altijd een cadeaubon van 125 euro en een fles wijn.
<<

Anoniem282

Bericht 13 Nov 2015 00:15

Re: Kerstpakket

Wat ben je negatief, Wolbol. Ik kan me sowieso niet goed voorstellen dat het krijgen van een Kerstpakket zo spannend is voor volwassen mensen. In mijn CAO staat wat ik kan verwachten en daar ben ik blij mee: eindejaarsuitkering en dan nog een bonus ernaast. Maar dat laatste staat misschien wel los van wat mijn werkgever onder een Kerstpakket verstaat. :)
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 15:01

Bericht 13 Nov 2015 13:21

Re: Kerstpakket

Wij krijgen bonnen, die we kunnen besteden op de kerstmarkt die ze organiseren :). Is eerste jaar dat ik hier werk, maar begreep van collega's dat er hele leuke kraampjes staan!.
Vind het een leuk idee :)

15-11-2019
14-05-2023
<<

Anoniem154

Bericht 13 Nov 2015 20:51

Re: Kerstpakket

Guattari schreef:Wat ben je negatief, Wolbol. Ik kan me sowieso niet goed voorstellen dat het krijgen van een Kerstpakket zo spannend is voor volwassen mensen. In mijn CAO staat wat ik kan verwachten en daar ben ik blij mee: eindejaarsuitkering en dan nog een bonus ernaast. Maar dat laatste staat misschien wel los van wat mijn werkgever onder een Kerstpakket verstaat. :)



Hoezo negatief? Ik vind het allemaal leuke kerstcadeaus, daar hoor je mij toch ook niet over.
Het gaat mij enkel om het feit dat we nog voor sinterklaas ineens drie gedetaileerde plaatjes krijgen, en je dan iets moet kiezen. Ik vind dat jammer, en vind het leuker om vlak voor de feestdagen een cadeautje krijgen. Dan maar een groot kind, in jouw ogen :)
Onze bonus is ook vooraf bekend, en wordt pas medio mei uitgekeerd. Dit staat er dan ook los van, in ons geval.
<<

Anoniem282

Bericht 13 Nov 2015 22:28

Re: Kerstpakket

Wolbol schreef:
Guattari schreef:Wat ben je negatief, Wolbol. Ik kan me sowieso niet goed voorstellen dat het krijgen van een Kerstpakket zo spannend is voor volwassen mensen. In mijn CAO staat wat ik kan verwachten en daar ben ik blij mee: eindejaarsuitkering en dan nog een bonus ernaast. Maar dat laatste staat misschien wel los van wat mijn werkgever onder een Kerstpakket verstaat. :)



Hoezo negatief? Ik vind het allemaal leuke kerstcadeaus, daar hoor je mij toch ook niet over.
Het gaat mij enkel om het feit dat we nog voor sinterklaas ineens drie gedetaileerde plaatjes krijgen, en je dan iets moet kiezen. Ik vind dat jammer, en vind het leuker om vlak voor de feestdagen een cadeautje krijgen. Dan maar een groot kind, in jouw ogen :)
Onze bonus is ook vooraf bekend, en wordt pas medio mei uitgekeerd. Dit staat er dan ook los van, in ons geval.


Ik begrijp wel dat werkgevers een Kerstpakket eerder in orde moeten maken dan Sinterklaas qua bestellingen.

Haha, wat een rare reactie. Ik heb namelijk nergens gesteld dat je in mijn ogen een groot kind bent. Grote kinderen krijgen doorgaans geen uitgebreid Kerstpakkert, dus dat impliceerde ik niet. ;-) Ik snap de opwinding/spanning eromheen niet, that's it.
<<

Anoniem244

Bericht 14 Nov 2015 10:28

Re: Kerstpakket

Dat kan guattari, maar ondanks dat ik 31 ben nu vind ik het elk jaar nog geweldig... Ik hou van een kerstpakket. Heb liever een klein pakket die ik uit kan pakken dan een bon.
Vorig jaar hadden we een klein pakket van de wereldwinkel, echt super leuk
Jaar daarvoor hadden we VVV bon, praktisch maar zelf vind ik een kerstpakket gewoon erg leuk.
Tot ik thuis woonde wachtte mijn ouders altijd met hun pakket open maken tot ik thuis was en nu nog maken ze er een foto van. Tja voor mij heeft het op de 1 of andere manier toch iets "magisch" de verrassing van wat er in het kerstpakket zit.
<<

Anoniem282

Bericht 14 Nov 2015 11:09

Re: Kerstpakket

Ok. Dat is dan toch alleen maar leuk? Het was niet mijn intentie dat mensen zich gevoelsmatig nu moeten gaan verdedigen. Ik zie het anders, maar da's prima, lijkt me. :)
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers