Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

<<

anoniem203

Bericht 11 Nov 2015 20:36

Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

.. hoe los je het dat thuis op?

Ik ben sinds zondagavond ziek. Fikse keelontsteking, griep, hoofdpijn en noem maar op. Ik was zelfs maandag en dinsdag zó ziek dat ik geen boe of bah kon zeggen en alleen maar kon slapen. Ik kon dus ook totaal niet voor m'n kinderen zorgen. Gelukkig hebben mijn man, schoonmoeder en ouders ze opgevangen want anders had ik het echt niet geweten. Mijn man had ook nog een cursus tot laat waar hij niet onderuit kon dus mijn moeder heeft savonds de jongste op bed gelegd en de oudste is lekker langs mij in bed gekropen en in slaap gevallen.

Als jullie zo ziek zijn hoe lossen jullie het dan op wbt de kinderen?
<<

Pitty

Bericht 11 Nov 2015 20:39

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Nou, net als jij! Hulptroepen inschakelen!

Beterschap en ziek goed uit!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Nov 2015 20:40

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Meestal kan mijn man dan wel thuiswerken, overdag zijn de kinderen natuurlijk op school. Het is ook wel eens voorgekomen dat hij een dag verlof heeft opgenomen, toen hadden de kinderen en ik griep. Als hij niet zou kunnen dan zou mijn moeder waarschijnlijk komen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 11 Nov 2015 20:41

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Ik was laatst ziek en heb twee dagen nog op mijn tandvlees gelopen. Daarna kwamen de hulptroepen en heb ik een dag en een ochtend in bed kunnen liggen.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Nov 2015 21:01

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Hoe lost je man het op als hij ziek is?
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 11 Nov 2015 21:05

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Als het kan komt mijn moeder of blijft mijn man thuis. Heel soms kan het allebei niet en dan heb ik gewoon pech en zal ik voor ze moeten zorgen. Dan gaat de tv aan, mogen ze zo lang als ze willen op de tablet en krijgen ze een extra koekje. Ik ga op de bank liggen en als zeg dat als ik in slaap val ze me wakker moeten maken als er wat is.
2010 2012
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 11 Nov 2015 21:08

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Dan ga ik ervan uit dat mijn man voor hem zorgt.
Kan dat echt niet dan onze ouders.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Nov 2015 21:17

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Dan staat mn moeder voor me klaar.
Mijn man kan niet heel makkelijk vrij nemen van z'n werk.

Gelukkig is het nog niet nodig geweest.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

anoniem203

Bericht 11 Nov 2015 21:21

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Caulfield schreef:Hoe lost je man het op als hij ziek is?


Dan heeft hij mij. En als ik werk (2 dagen) is er hier oppas voor de kinderen.
<<

Anoniem154

Bericht 11 Nov 2015 21:42

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Caulfield schreef:Hoe lost je man het op als hij ziek is?



Doorgaans werkt een vrouw minder dan een man. Of doel je daar niet op?

Beterschap Ava!
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 11 Nov 2015 21:45

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Mijn moeder komt dan om te helpen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem313

Bericht 11 Nov 2015 21:47

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Wolbol schreef:
Caulfield schreef:Hoe lost je man het op als hij ziek is?



Doorgaans werkt een vrouw minder dan een man. Of doel je daar niet op?

Beterschap Ava!


Nou, dat is niet vanzelfsprekend, dat een een vrouw minder werkt. En het lijkt me dat er niet perse een verschil zit in hoe je dat oplost. Als ik ziek ben en ik heb de kinderen die dag, probeert mijn vriend vrij te nemen. Andersom als hij ziek is op zijn zorgdag, probeer ik hem te helpen. Een extra dagje kdv kan ook een oplossing zijn. En in het weekend is het ook de ander die dan de zorg op zich neemt.
<<

Anoniem154

Bericht 11 Nov 2015 21:58

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Doorgaans, niet vanzelfsprekend nee. Maar je weet net zo goed als ik, dat er maar weinig moeders op dit forum zijn,die meer werken dan de vader in kwestie.
Wanneer de man fulltime werkt, en de vrouw parttime, dan zie ik wel degelijk verschil in hoe je dat oplost.
Immers, wanneer de man ziek is: a. zijn de kids of bij de oppas cq opvang. Of b. De vrouw is thuis voor de kids en zieke man.
Wanneer de vrouw ziek is en zij op die dag bij de kids is, zal iemand voor de kids 'moeten' zorgen.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 11 Nov 2015 22:02

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Als ik ziek ben, wat gelukkig vrijwel nooit voorkomt, ga ik gewoon door. Ik ben erg streng voor mezelf en moet gewoon doorgaan van mezelf. Pilletje erin en doorgaan....
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem313

Bericht 11 Nov 2015 22:11

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Wolbol schreef:Doorgaans, niet vanzelfsprekend nee. Maar je weet net zo goed als ik, dat er maar weinig moeders op dit forum zijn,die meer werken dan de vader in kwestie.
Wanneer de man fulltime werkt, en de vrouw parttime, dan zie ik wel degelijk verschil in hoe je dat oplost.
Immers, wanneer de man ziek is: a. zijn de kids of bij de oppas cq opvang. Of b. De vrouw is thuis voor de kids en zieke man.
Wanneer de vrouw ziek is en zij op die dag bij de kids is, zal iemand voor de kids 'moeten' zorgen.


Nee, dat weet ik niet. En ik heb het ook niet over een vrouw die meer werkt. En ik geef ook de mogelijke oplossingen aan, die m.i. ook gelden als je niet precies evenveel werkt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Nov 2015 22:15

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Ook als de man fulltime werkt en de vrouw fulltime thuis is vind ik het niet reëel als zij altijd maar door moet en hij lekker thuis in zijn bed gaat liggen als hij ziek is. Dus daar zul je dan samen een oplossing voor moeten vinden, het is immers mede het probleem van de man als de moeder van zíjn kinderen ziek is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem154

Bericht 11 Nov 2015 22:18

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Toch denk ik wel dat een 'zieke moeder' doorgaans voor meer logistieke, praktische, etc. ongemakken zorgt, dan een 'zieke vader'. Als ik kijk naar wat ik onbewust doe en regel, dan zal dat niet 123 doorlopen als mijn man ineens ' aan het stuur' komt te staan. Maar ook op dit vlak, je hebt natuurlijk vaders die dit prima zelf oppakken.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 11 Nov 2015 22:21

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Ik ben nu door mijn harde buiken en bekkenklachten genoodzaakt om het rustiger aan te doen en kan niet de volledige zorg van onze dochter op mij nemen. Ik val nu dus terug op mijn man. Hij doet zoveel mogelijk met/voor J. als hij thuis is. Verder leun ik nu veel op mijn ouders en schoonouders. J. gaat op de dagen waarop ik voorheen werkte gewoon volgens het schema naar mijn ouders en schoonouders. En nu ook nog wat vaker als ik echt een slechte dag heb.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Nov 2015 22:22

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Wolbol schreef:Toch denk ik wel dat een 'zieke moeder' doorgaans voor meer logistieke, praktische, etc. ongemakken zorgt, dan een 'zieke vader'. Als ik kijk naar wat ik onbewust doe en regel, dan zal dat niet 123 doorlopen als mijn man ineens ' aan het stuur' komt te staan. Maar ook op dit vlak, je hebt natuurlijk vaders die dit prima zelf oppakken.


Door ervan uit te gaan dat dat nou eenmaal zo is, houd je dat idee ook in stand. Er is geen enkele reden waarom mannen al die organisatorische zaken niet op zich zouden kunnen nemen. Het zou voor de gelijkwaardigheid wel goed zijn als je die taken afwisselt, of ieder geval uitspreekt zodat je ze van elkaar kunt overnemen indien nodig. Kun je ook gewoon ziek zijn en op bed gaan liggen als dat nodig is ;)
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 11 Nov 2015 22:25

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Dan improviseer ik wat, m'n man blijft thuis of iemand bijv de oma's tantes of buurvrouwen springen bij. Als m'n man ziek is en ik moet werken gaat dat ook zo
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 11 Nov 2015 22:27

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Ik ben een keer ziek geweest toen L nog heel klein was. Dus toen lag ze gewoon naast me in bed tot mijn vriend klaar was met werken.

Als ik nu ziek zou worden denk ik dat mijn vriend haar 's ochtends naar mijn schoonouders of schoonzus moet brengen.
Gelukkig is dat eigenlijk nog nooit voor gekomen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem154

Bericht 11 Nov 2015 22:31

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Eens. Maar waarom moeten we zo nodig naar een zogeheten gelijkwaardige relatie?

In bepaalde opzichten hang ik wel naar het traditionele rollenpatroon, maar dan met een hedendaagse twist. Mijn man idem. Mijn man doet alles als ik het zou vragen. Maar ik zorg wel voor de sturing. Ik heb hem overigens wel verplicht tot een 36u werkweek ipv 40u. Zodat hij ook op het schoolplein komt, alleen met de jongens is, etc.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 11 Nov 2015 22:32

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Dan heb ik vooral heel veel pech en moet ik gewoon doorgaan. Dat is wel het nadeel als je fulltime thuis bent, ik kan geen extra opvangdag regelen of een oppas. Als het echt echt echt niet meer gaat, dan probeert mijn man wel vrij te nemen of eerder weg te gaan, maar in zijn functie is dat vrij lastig. Het is ook pas 1 keer echt nodig geweest en toen was ik ook echt zo ziek dat ik niet op mijn benen kon staan.
Was twee weken na de bevalling van Amani, ik had in mijn kraamweek al elke nacht de bedden een paar keer verschoond (min 2 x) en gewassen omdat man, Isam en Nora aan het spugen waren. De week erna was ik zelf aan de beurt en echt elke hap en slok kwam eruit en dat icm het slechte slapen in de kraamweek (terwijl Amani perfect sliep!) en borstvoeding kon ik schijnbaar niet verdragen. Ik was echt nog nooit zo ziek geweest als die week.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 11 Nov 2015 22:49

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Ik ga door... mijn vriend kan er niet voor terug komen. En ik vraag mijn ouders al zo vaak dus bij dit soort zaken, ga ik door. Ik slik paracetamol en ga vroeg naar bed. Ik doe dan overdag met de meiden niet veel bijzonders en staat de tv of de ipad meer aan dan anders.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem313

Bericht 11 Nov 2015 23:27

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Wolbol schreef:Eens. Maar waarom moeten we zo nodig naar een zogeheten gelijkwaardige relatie?

In bepaalde opzichten hang ik wel naar het traditionele rollenpatroon, maar dan met een hedendaagse twist. Mijn man idem. Mijn man doet alles als ik het zou vragen. Maar ik zorg wel voor de sturing. Ik heb hem overigens wel verplicht tot een 36u werkweek ipv 40u. Zodat hij ook op het schoolplein komt, alleen met de jongens is, etc.


Van mij moet je niks, dat ten eerste. Ik kan alleen aangeven waarom ik dat belangrijk vind.
Ik heb zelf niet het idee dat het hebben van een baarmoeder me bepaalde gaven brengt die ervoor zorgen dat ik beter ben in het huishouden aansturen dan mijn man. We zijn daar beiden even goed of slecht in. Daarnaast baal ik bij tijd en wijle ontzettend van alle impliciete gender ideeën die er heersen in deze samenleving, en die vaak voortkomen uit het traditionele rollenpatroon waarin moeders de vrouw thuis de boel aanstuurt en de man het geld verdient (en uiteraard compleet hulpeloos is als moeders een dagje van huis is). Die impliciete ideeën over vrouwen- en mannentaken blijven voortbestaan en hinderen vrouwen bij het ontwikkelen van een loopbaan en mannen bij het serieus aanpakken van hun zorgtaken. Ik wil daar niet aan meewerken. En, uiteraard, als ik koorts heb, wil ik gewoon in bed kunnen gaan liggen rotten zonder dat mijn gezin uiteen spat.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers