Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 11 Nov 2015 23:33

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Dan heb ik gelukkig ouders en schoonouders in de buurt die waar nodig is altijd willen bijspringen. Gelukkig tot nu toe pas 2x nodig geweest. 1x toen ik m'n middenvoetsbeentje gebroken had en we 3 dagen later op vakantie gingen dus nog vanalles moest doen, toen is ze een dagje naar m'n schoonouders geweest zodat ik koffers kon inpakken (ja ik weet het dan kan mijn man ook maar ik doe dat liever zelf, de control freak die ik ben).
En 1x toen ik 's nachts ziek was geweest ik de volgende ochtend niet eens een kop thee binnen hield. Die laatste keer zat J gelukkig al op school dus heeft T haar voor z'n werk naar school gebracht en heeft mijn moeder haar opgehaald, wat boodschappen gedaan en daarna mee naar ons huis gekomen om te koken.

Alle andere keren dat ik 'gewoon' een griep oid heb ga ik door al is dat wel op een wat lager tempo en iets minder pedagogisch verantwoord (lees: tv en iPad de hele dag aan).
Ik kan er trouwens ook echt niet tegen als mijn man de hele dag in bed gaat liggen omdat hij griep heeft en zichzelf dan vreselijk zielig vind.

Als het echt nodig is kan en zal mijn man wel vrij nemen hoor en dan zou hij met alle liefde voor J en mij zorgen daar twijfel ik geen seconde over.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem134

Bericht 11 Nov 2015 23:39

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Als het echt heel hard nodig zou zijn kunnen mijn ouders de zorg even overnemen maar zij wonen niet in de buurt. Daarnaast vraag ik ook eigenlijk nooit om hulp, ook als ik ziek ben gaat alles door zoals normaal. Hooguit met iets meer tv kijken voor de meiden.
<<

Anoniem193

Bericht 11 Nov 2015 23:54

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Als ik ziek ben, neemt mijn man mijn taken van die dag over. Andersom ook. Als we het niet zelf redden , springt mijn moeder, schoonzus, vriendin of buurvrouw bij.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 12 Nov 2015 08:18

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Dat is nu 1 keer voorgekomen, toen heeft mijn man S gewoon naar de gastouder gebracht en is hij eerder naar huis gekomen zodat hij hem op kon halen. De dag daarna kwamen mijn ouders, ze zijn beide met pensioen en passen niet structureel op, dus in zo'n situatie kan ik ze wel bellen en laten ze ook alles vallen om te komen helpen. De tweede optie is om de gastouder te vragen of hij een dag extra mag komen, dat is meestal ook geen probleem, alleen op vrijdag werkt ze eigenlijk niet en vind ik het lastig om te vragen, dan schakel ik liever mijn ouders in. In het weekend als mijn man niet hoeft te werken neemt hij dan uiteraard alles over.

Toen ik net weer aan het werk was na mijn verlof waren we beide ziek, S was net 4 maanden en lag tussen ons in in bed, terwijl wij om de beurt aan het overgeven waren. Wat waren wij toen blij dan mijn ouders zijn gekomen, lekker met hem zijn gaan wandelen en wat boodschappen voor ons gehaald hadden, terwijl wij even konden slapen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem148

Bericht 12 Nov 2015 08:42

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

1 keer gehad en toen heb ik zoon naar mijn ouders gebracht.
Mijn man kan niet spontaan vrij nemen. Zelf ziek melden is al moeilijk op te lossen.
En als man vrij is, slaap ik uit en doe het rustig aan. Dan redden hun zichzelf wel.
<<

anoniem196

Bericht 12 Nov 2015 08:59

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Gewoon doorgaan.
Tv iets langer aan, samen kleuren of in het grote bed een film kijken.
Helaas geen ouders die even kunnen komen. Ze werken allebei nog.
Eén keer toen ik buikgriep had is mijn man eerder gestopt met werken om haar bij het kdv op te halen. S'avonds werd hij ook ziek, en heeft de buurvrouw haar de volgende dag naar het kdv gebracht voor een extra dagje.
Twee keer een vriendin moeten vragen om boodschappen te halen.
Deze zwangerschap ben ik echt niet lekker. Lig veel op de bank. Paar keer een moeder van een klasgenootje gevraagd of ze haar uit school mee konden nemen en ik haar daar op mocht halen. Te beroerd om op het school plein te staan.

Als mijn man ziek is.. dan ligt hij in bed.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 12 Nov 2015 09:06

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Jup, ik ga grotendeels ook gewoon door. Ik heb pas 1 keer gehad dat ik zo'n buikgriep had dat ik echt niks kon. Toen is mijn vader hierheen gekomen.
Verder staat anders de tv wat langer aan, spelen we spelletjes vanaf de bank enz.

Als mijn man ziek is, ligt hij op de bank, of in bed.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 12 Nov 2015 09:37

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Ik heb het tot nu toe 1x gehad, toen was Elena ziek en Naomi net 4-5 weken oud, dus we sliepen alle 3 de hele dag :-) nu zou het een wat groter probleem zijn, maar dan heb ik wel wat oppas achter de hand.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 12 Nov 2015 09:53

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Als ik echt ziek ben dan ga ik gewoon door, dan klap ik er flink wat pijnstillers in. Ik zal wel moeten. Weinig hulptroepen die de kinderen de hele dag onder de hoede kunnen nemen, en naar de opvang gaan ze niet.

In het uiterste geval neemt mijn man vrij, maar aangezien hij zzper is doen we dat liever niet. Ik werk overigens niet.
<<

Patsy

Bericht 12 Nov 2015 10:06

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Ik heb 1X, met hevige migraine mijn vader laten komen. Mijn man was aan de andere kant van het land en dus niet zomaar thuis. Het stomme met migraine is dat het onaangekondigd op komt zetten, als ik "gewoon" ziek zou zijn en dat dus de avond van tevoren al weet dan kan mijn man thuis blijven. Maar met griep oid ga ik meestal door tot het echt niet meer gaat.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 12 Nov 2015 10:13

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Ik heb eigenlijk altijd wel iemand in de buurt waar N. even terecht kan. Een tijd terug had ik flinke koorts en kon niet meer op mijn benen staan. N. is toen bij de bovenburen gaan spelen. Rond bedtijd kwam ze beneden, heb haar naast mij in bed gelegd en zo zijn we samen gaan slapen. Ik heb àltijd de bovenbuurvrouw.. ideaal! Andersom ook. Als zij ziek is komen de kinderen hier. Als ik even niet zo lekker ben lig ik veel op de bank samen met N. Tv aan, op de tablet, enz. Mijn ouders, stiefouders, oma en zusjes kunnen in geval van nood ook altijd wel bijspringen. Is ook 2,5 jaar geleden gebeurd toen ik een week in het ziekenhuis kwam te liggen. N. is toen naar hun gegaan, zij hebben het verdeeld. Zo ontzettend fijn! Heb zoveel opties dat als het ècht nodig is en ik niet meer kan functioneren er altijd wel iemand N. kan verzorgen. Vriend hoeft (en kan) daarvoor dus geen vrij te nemen.
<<

Anoniem236

Bericht 12 Nov 2015 11:45

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Dat komt niet vaak voor, ik werk 3 dagen dus als ik dan ziek wordt heb ik al oppas. Zou ik op mijn vrije dag ziek zijn dan kan of man vrij nemen of een van de oma s past op.

Man werkt meestal 5 dagen dus of we hebben opvang of ik ben thuis.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 12 Nov 2015 11:54

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Dat is gelukkig nog nooit voorgekomen. We werken allebei 32 uur en daarvan bijna alles langs elkaar heen. In nood zouden we de oma's in kunnen zetten of zelf verlof opnemen.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem168

Bericht 12 Nov 2015 13:06

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Ik ben tot nu toe één keer écht goed ziek geweest. Toen heeft mijn man extra vrij genomen en is thuis gaan werken. Daarnaast kon en kan ik ouders en schoonouders inschakelen. Ik wil best doorploeteren als ik niet helemaal fit ben, maar als ik echt ziek ben geeft ik de boel gewoon uit handen.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 13 Nov 2015 09:48

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Maeve schreef:Als ik ziek ben, wat gelukkig vrijwel nooit voorkomt, ga ik gewoon door. Ik ben erg streng voor mezelf en moet gewoon doorgaan van mezelf. Pilletje erin en doorgaan....

Ik denk overigens dat de meesten moeders hier dit ook zeker gewoon doen. Maar er kàn ooit een moment zijn dat je echt niet kan functioneren. Een migraineaanval bijvoorbeeld is geen kwestie van 'pilletje en gaan'. Heel fijn dat een soortgelijke situatie nog nooit bij je voorgekomen is, maar stel dat er wel iets is waardoor je niet voor je kinderen thuis kan zorgen, wat regel je dan? Daar ging het hier over :wink:
<<

anoniem203

Bericht 13 Nov 2015 13:05

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Parisienne schreef:
Maeve schreef:Als ik ziek ben, wat gelukkig vrijwel nooit voorkomt, ga ik gewoon door. Ik ben erg streng voor mezelf en moet gewoon doorgaan van mezelf. Pilletje erin en doorgaan....

Ik denk overigens dat de meesten moeders hier dit ook zeker gewoon doen. Maar er kàn ooit een moment zijn dat je echt niet kan functioneren. Een migraineaanval bijvoorbeeld is geen kwestie van 'pilletje en gaan'. Heel fijn dat een soortgelijke situatie nog nooit bij je voorgekomen is, maar stel dat er wel iets is waardoor je niet voor je kinderen thuis kan zorgen, wat regel je dan? Daar ging het hier over :wink:


Dit idd. Bij een verkoudheid of een buikgriep ga ik ook gewoon door. Maar om mezelf even als voorbeeld te geven. Deze week heb ik echt zo'n Angina gehad en daarvan ook hoge koorts gekregen. Ik ben deze week bijna 3 keer onderuit gegaan omdat ik niet op mijn benen kon staan en zo duizelig was. Nou dan is het ook niet echt verantwoord om voor 2 kleine kinderen te zorgen. Net als migraine. Dan kan je ook gewoon ook helemaal niks meer.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Nov 2015 13:27

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Parisienne schreef:
Maeve schreef:Als ik ziek ben, wat gelukkig vrijwel nooit voorkomt, ga ik gewoon door. Ik ben erg streng voor mezelf en moet gewoon doorgaan van mezelf. Pilletje erin en doorgaan....

Ik denk overigens dat de meesten moeders hier dit ook zeker gewoon doen. Maar er kàn ooit een moment zijn dat je echt niet kan functioneren. Een migraineaanval bijvoorbeeld is geen kwestie van 'pilletje en gaan'. Heel fijn dat een soortgelijke situatie nog nooit bij je voorgekomen is, maar stel dat er wel iets is waardoor je niet voor je kinderen thuis kan zorgen, wat regel je dan? Daar ging het hier over :wink:


Ik heb dat niet hoor, dat ik zo nodig streng voor mezelf wil zijn. Ziek is ziek en dat geldt ook als je moeder bent. Ik heb het dan niet over een verkoudheid, daar kan ik wel gewoon mee doorgaan, maar ik loop ook niet door tot ik niet meer op mijn benen kan staan. Dat doet mijn man ook niet, dus ik zie niet in waarom ik dat wel van mezelf moet eisen (mits er natuurlijk de mogelijkheid is dat iemand me helpt of het overneemt, wat niet kan dat kan niet, maar ik loop niet ziek door puur omdat ik vind dat ik dat moet).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1064

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 13 Nov 2015 14:45

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Parisienne schreef:
Maeve schreef:Als ik ziek ben, wat gelukkig vrijwel nooit voorkomt, ga ik gewoon door. Ik ben erg streng voor mezelf en moet gewoon doorgaan van mezelf. Pilletje erin en doorgaan....

Ik denk overigens dat de meesten moeders hier dit ook zeker gewoon doen. Maar er kàn ooit een moment zijn dat je echt niet kan functioneren. Een migraineaanval bijvoorbeeld is geen kwestie van 'pilletje en gaan'. Heel fijn dat een soortgelijke situatie nog nooit bij je voorgekomen is, maar stel dat er wel iets is waardoor je niet voor je kinderen thuis kan zorgen, wat regel je dan? Daar ging het hier over :wink:


Ik heb inderdaad de ergere situatie gehad. Niet ik, maar mijn man heeft 1,5 week in het ziekenhuis gelegen met hersenvliesontsteking. Daarvoor was hij ook al 3 dagen ziek in bed en een herstelperiode van een hersenvliesontsteking duurt ook wat langer. Tja dat was even wat regelen want ik werkte ook gewoon.
De opvangdagen waren natuurlijk makkelijker, maar schoonmoeder en moeder konden gelukkig goed inspringen.
Daarnaast zelf ook een flexibele baas dus kon eerder naar huis en later beginnen en zorgverlof gekregen van een week toen hij thuis kwam. Ziekenhuisbezoekjes tussendoor en daarin heb ik een hele flexibel gastouder die dan langer mijn zoon opving en eten maakte voor hem (en soms ook zelfs voor mij).

Gewoon griepje ligt het eraan hoe je je voelt. Dan gaat de tv inderdaad langer aan en wordt het een pyjamadagje.
Schoonmoeder is een keer komen opdraven omdat mijn man alleen maar kon overgeven en ik een weekend weg was met mijn ouders. Verder hebben we dat soort kleine dingetjes altijd wel onderling kunnen regelen gelukkig.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Geel

Bericht 13 Nov 2015 15:14

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Eens met Susan. Als ik ziek ben, ben ik ziek. Ik kan me voorstellen dat je als ouder wat minder snel toegeeft aan het ziekzijn dan een niet-ouder, maar als ik koorts heb moet ik gewoon uitzieken. Ik ga dan ook niet op de bank met de tv aan, dat helpt geen tierelier. Gewoon naar bed en slapen. Ik ga ervan uit dat mijn man dat opvangt, net als dat voor hem op zou vangen. En anders wil mijn moeder vast wel bijspringen.
<<

Pitty

Bericht 13 Nov 2015 15:44

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Sterker nog, het is gewoon niet goed om over je eigen grenzen heen te gaan en door te blijven lopen terwijl je eigenlijk in bed had moeten liggen. Zo leer je ook je eigen kinderen hoe ze hun grenzen moeten herkennen. En daarbij, als je zelf ziek doorloopt steek je ook andere mensen aan. Ik heb in mijn werk te maken met zeer ernstig zieke kinderen, als ik zelfs maar een beetje snotterig ben moet ik afbellen: een verkoudheidje bij mij kan dodelijk zijn voor het kind.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 13 Nov 2015 21:33

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Ik ben sowieso geen mens om in bed te liggen, dan moet het wel enorm enorm erg zijn allemaal.

Ik heb overigens ook gehad dat man ruim een week in het ziekenhuis lag toen R 2 jaar was. Dat is inderdaad erg pittig maar het ritme ging hier toen gewoon door zoals normaal. Op de dagen dat hij naar de opvang ging was hij daar en de andere dagen kwam oma of was ik er.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 13 Nov 2015 21:36

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Mijn man kan geen vrij nemen dus als ik ziek ben dan heb ik dikke pech en moet ik gewoon in actie komen. Zelfs toen ik longontsteking had hadden de oma's geen tijd om meerdere dagen op te passen en moest ik gewoon doorgaan. Gelukkig ben ik niet zo vaak ziek.
R. 2013
D. 2016
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 13 Nov 2015 21:59

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Als ik ziek ben is het gewoon doorgaan, ik kan ook niet heel veel anders. Afgelopen maanden ben ik door chronische ziekte in combi met zwangerschap minimaal 1 dag per week ziek geweest, waarbij ik soms letterlijk geen minuut kon stoppen met spugen, een dag niet kon lopen en 1x op SEH beland ben. 1x heb ik mijn schoonouders gebeld om te komen helpen, omdat ik al spugend echt niet voor dochter kon zorgen, vriend probeert dan iets eerder thuis te komen maar dat lukt ook heel vaak niet. Gelukkig is mijn gezondheid nu weer stabiel, ik vind het ook echt heel erg lastig om hulp te vragen en niet zelf voor mijn kind te kunnen zorgen.

Vandaag heb ik koorts, keelpijn en extreem moe door algehele verkoudheid. Dan is het paracetamol en hangen-op-de-bankdag en was ik blij dat vriend opeens eerder uit het werk was en ik even een half uurtje op bed kon gaan liggen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 14 Nov 2015 00:25

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Gelukkig kan mijn man heel makkelijk vrij nemen, maar mocht dat een keer niet lukken dan hebben we altijd nog opa's, oma's, ooms en tantes achter de hand.

Hoewel ik toen niet ziek was, ben ik wel langdurig zeer beperkt geweest toen met m'n been. Eerst een week in het ziekenhuis en vervolgens 6 weken onbelast lopen en dat 2x in 9 maanden tijd. Dan kun je ook niks. We zijn toen heel erg afhankelijk geweest van anderen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 14 Nov 2015 00:33

Re: Als je als moeder ziek bent.. (griep, migraine enz)

Mijn man zal proberen zijn dienst te ruilen. Als dat niet lukt dan bel ik mijn schoonouders. Toevallig afgelopen maart een keer ziek geweest (koorts). Ik heb zelf mijn man naar zijn werk laten gaan en ben zelf mijn bed in gedoken. Afgesproken dat ik hem zou bellen als het niet ging. Wekker gezet en T. een keer opgehaald met de auto ipv de fiets. Meteen iets makkelijks te eten gehaald bij de AH. Bij thuiskomst voor mezelf een bedje op de bank gemaakt en T. heel de middag TV laten kijken. Dat mag hij normaal nooit, dus het was feest voor hem ;-). Jezelf het zo makkelijk mogelijk maken op zo'n moment :-D. 's avonds lekker vroeg naar bed gegaan.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo