Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhalen gastouder kloppen niet

<<

RiLiJu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 09 Nov 2015 12:57

Verhalen gastouder kloppen niet

Wij hebben sinds begin dit jaar een gastouder aan huis. In eerste instantie hadden we een erg goed gevoel bij haar. Ze benaderde de kinderen leuk en leek in grote lijnen hetzelfde in de opvoeding te staan als wij.
De kinderen (4 en 6) vonden het ook leuk als ze kwam en nog steeds zijn ze enthousiast als ze horen dat ze komt.
Ook met de jongste, die ondertussen bijna vijf maanden is, lijkt het goed te gaan. Hoewel hij natuurlijk niet praat en ik aan moet nemen dat het gaat zoals zij aangeeft na het oppassen.

Toen ze net bij ons was vertelde ze een verhaal over een vriendin met boulimia, die kort daarvoor overleden was.
Heftig lijkt me, maar ze stapte er naar eigen zeggen vrij makkelijk doorheen en het leven ging door.
Nu belde ze vorige week, op de ochtend dat ze de kinderen op zou vangen, af. Eén van haar beste vrienden was overleden bij een verkeersongeval. En ze wilde daar graag naar toe. Natuurlijk heb ik toen met veel moeite wat anders geregeld, maar ik vind dit soort zaken uiteraard voor werk gaan, dus niet erg. Toch kreeg ik wel een beetje een naar gevoel bij het telefoontje die ochtend, alsof het niet klopte. Ik ben vrij diep op internet gaan zoeken naar het betreffende verkeersongeval, maar kan dit niet vinden. Ik ben toen via de app naar meer details gaan vragen, maar ook dan kan ik nog steeds geen ongeval vinden, met dodelijke afloop. Vanochtend was ze weer aanwezig, waarbij ik haar natuurlijk heb gevraagd naar hoe het ging en wat er nou precies was gebeurd.
Hierbij gaf ze aan dat het best goed ging en het leven weer door moest gaan. Maar er veranderden erg veel details in haar verhaal. Nu was ze woensdagavond overleden, terwijl ze me woensdagochtend al met het nieuws belde. In de app gaf ze aan, dat ze nu hielp bij de verzorging van het broertje van die vriendin. Vanochtend had die vriendin opeens alleen maar een zusje.
En zo meer.
Kortom, ik heb vraagtekens bij dit verhaal. Ook bij andere dingen die ze wel eens verteld, lijkt niet altijd alles overeen te komen, dat zijn dan gewoon alledaagse, onbelangrijke dingetjes.

Wat moeten we hier nou mee?
Wat zouden jullie hier mee doen?

(Liever niet quoten, haal het graag binnenkort weer weg)
<<

Anoniem304

Bericht 09 Nov 2015 12:59

Re: Verhalen gastouder kloppen niet

Een ander zoeken. Ze liegt en je kan niet op haar bouwen.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 09 Nov 2015 13:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Nov 2015 13:02

Re: Verhalen gastouder kloppen niet

Wat Yadira zegt. En het melden bij het bureau zodat ze er iets mee kunnen.
R. 2013
D. 2016
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 09 Nov 2015 13:15

Re: Verhalen gastouder kloppen niet

Ik denk toch ook dat ik zou kijken naar een ander. Geloof niet dat ik erop zou durven vertrouwen dat alles wat ze verteld over wat er bij jouw thuis gebeurt, de waarheid is.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem134

Bericht 09 Nov 2015 13:16

Re: Verhalen gastouder kloppen niet

Spencer schreef:Wat Yadira zegt. En het melden bij het bureau zodat ze er iets mee kunnen.


Mee eens. Lijkt me niet fijn je kinderen bij haar achter te laten.
<<

Anoniem154

Bericht 09 Nov 2015 13:24

Re: Verhalen gastouder kloppen niet

Eens met bovenstaand
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 19:39

Bericht 09 Nov 2015 13:40

Re: Verhalen gastouder kloppen niet

Ook ik ben het eens met mijn voorgangers, ik zou mijn kinderen niet meer met een gerust hart bij zo iemand achterlaten.

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

RiLiJu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 09 Nov 2015 13:42

Re: Verhalen gastouder kloppen niet

Ik heb nog helemaal niet aangegeven of laten merken dat ik haar niet geloof.
Ik ben nu aan het werk en word er eigenlijk steeds naarder van.
Zouden jullie het gesprek met haar aangaan en hoe dan? Of gewoon het bureau opbellen en op zoek gaan naar een ander? Dat laatste kan eigenlijk niet, vind ik.
Maar ik weet ook niet zo goed hoe ik hierover in gesprek moet gaan, zonder dat zij zich behoorlijk aangevallen zal voelen en het mogelijk escaleert.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 09 Nov 2015 13:56

Re: Verhalen gastouder kloppen niet

Ik zou haar echt even apart nemen en je gevoel uiten. Eerlijkheid duurt het langst. Daarna zou ik pas het gastouderbedrijf bellen.
2016
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 09 Nov 2015 14:09

Re: Verhalen gastouder kloppen niet

Ik zou haar niet meer als gastouder willen. Als ze over dit soort grote dingen liegt, dan ga je je toch afvragen of ze wel eens eerlijk is. Confronteren lijkt me erg moeilijk maar wel de beste manier. En dan gelijk aangeven dat je een andere gastouder zoekt.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 09 Nov 2015 14:12

Re: Verhalen gastouder kloppen niet

Ik zou zeggen dat naar aanleiding van de verhalen die ze over het voorval onlangs vertelde, je het idee hebt dat er iets niet klopt van wat ze zegt. Dat er teveel details niet overeen komen en dat je er een vervelend gevoel bij hebt.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 10 Nov 2015 08:47

Re: Verhalen gastouder kloppen niet

Ik moet meteen aan een vroegere vriendin denken, die vertelde ook van die schokkende verhalen. En als ik haar confronteerde (ze zou 's nachts chemo krijgen enzo) was het allemaal niet waar en was ze overstuur dat ik haar niet geloofde. Wij dachten als vriendinnen toen dat ze borderline had, maar haar ouders hebben daar nooit wat mee gedaan. Die vriendschap is wel stukgelopen omdat ik haar niet vertrouwde, ik dacht bij alles "ja is dit nu waarheid of een leugen".

Ik zeg niet dat jullie gastouder dat heeft, maar ik moet wel direct aan die vroegere vriendin denken.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Nov 2015 08:49

Re: Verhalen gastouder kloppen niet

Salome schreef:Ik zou haar echt even apart nemen en je gevoel uiten. Eerlijkheid duurt het langst. Daarna zou ik pas het gastouderbedrijf bellen.

Ja daar hecht de gastouder ook zoveel waarde aan ;)
<<

Anoniem313

Bericht 10 Nov 2015 09:21

Re: Verhalen gastouder kloppen niet

Ik zou er wel rekening mee houden dat ze volop in de ontkenning gaat en mogelijk ook emotioneel gaat reageren. Daar moet je tegen kunnen en voet bij stuk kunnen houden. Eventueel zou je iemand, bijvoorbeeld je man, bij het gesprek kunnen vragen.
<<

Anoniem134

Bericht 10 Nov 2015 09:45

Re: Verhalen gastouder kloppen niet

Ik zou het gesprek ook zeker met iemand erbij voeren. Misschien iemand van het gastouderbureau aangezien je hen ook op de hoogte moet gaan stellen. Heb je wel een oppas achter de hand? Grote kans dat ze na het gesprek niet meer op wil passen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Nov 2015 10:29

Re: Verhalen gastouder kloppen niet

Is het iemand in onze woonplaats eigenlijk? Ik hoorde ook vage verhalen over een gastouder hier, haar naam begint met een K., dezelfde persoon misschien?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem313

Bericht 10 Nov 2015 10:53

Re: Verhalen gastouder kloppen niet

MissD schreef:Ik zou het gesprek ook zeker met iemand erbij voeren. Misschien iemand van het gastouderbureau aangezien je hen ook op de hoogte moet gaan stellen. Heb je wel een oppas achter de hand? Grote kans dat ze na het gesprek niet meer op wil passen.


Ik zou een dergelijk gesprek ook voeren omdat ik haar niet meer terug zou willen. Als iemand liegt over dit soort dingen, vermoed ik niet dat ze na een gesprekje met mij daarmee stopt. Dus dit zou een gesprek zijn om haar te vertellen dat ze niet meer terug hoeft te komen.
<<

lucha

Noob

Berichten: 20

Geregistreerd: 01 Sep 2014 17:08

Bericht 10 Nov 2015 15:19

Re: Verhalen gastouder kloppen niet

ik zou met haar in gesprek gaan want het kan zijn dat er heel wat anders achter zit wat jij niet weet. Hoe vinden jou kinderen het met haar want het lijkt me dat dat ook een punt is. Als ze verder lief en leuk met de kinderen is zou ik het niet meteen stoppen.
<<

RiLiJu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 10 Nov 2015 16:01

Re: Verhalen gastouder kloppen niet

Spencer; Ja, ze komt uit onze woonplaats, haar voornaam begint niet met een K, dus het zullen vast twee verschillende mensen zijn. Ik neem tenminste niet aan dat ze ook nog over haar naam liegt ;)

Het liefst zou ik haar confronteren en haar gelijk vertellen dat ze niet meer terug hoeft te komen. We zijn alleen min of meer afhankelijk van haar. We kunnen de opvang wel voor een aantal dagen oplossen, maar dan houdt het ook wel op. En waarschijnlijk hebben we niet binnen nu en een week een nieuwe, goede gastouder voor de deur staan.
Buiten dat om, wil ik het voor de kinderen ook graag zo rustig mogelijk houden en ze de komende tijd niet van hot naar her slepen, met de vraag of ze dan bij een snel gezochte gastouder wel goed op hun plek zitten.
De kinderen zijn nog steeds enthousiast over deze gastouder, wat ook zeker belangrijk is.
Mijn vertrouwen is echter wel al zodanig beschadigd dat ik niet op lange termijn verder met haar wil, wat de redenen ook moge zijn van haar om dit soort dingen te verzinnen.

Caulfield, ik houd er zeker rekening mee dat ze alles zal ontkennen en daarbij boos, verdrietig zou kunnen gaan reageren. Ik weet niet of ik op zo'n moment bij mijn standpunt kan blijven. Ik vind het nu namelijk ook al weer sneu voor haar, dat ze het gevoel heeft dat ze zulke verhalen moet verzinnen, om haar werk maar af te kunnen bellen.
Het is dan inderdaad een goed idee om dit gesprek samen met mijn man te voeren. Hij is wat standvastiger en zakelijker dan ik.

Zou het kunnen dat ik het gastouderbureau bel, het verhaal uitleg en we op zoek gaan naar een ander. Wanneer we een goede gevonden hebben, dan het gesprek aan te gaan met onze huidige gastouder.
Of houden we haar dan aan het lijntje en kunnen we dat eigenlijk niet maken?
Ik vind het zo lastig.
Ik wil haar kwijt, maar kan haar gewoon niet per direct missen.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 10 Nov 2015 16:23

Re: Verhalen gastouder kloppen niet

Ik zou inderdaad ook een andere gastouder zoeken, ik zou mijn kind niet durven toevertrouwen aan iemand die over zo'n dingen liegt.
2012 & 2016
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 10 Nov 2015 16:45

Re: Verhalen gastouder kloppen niet

Ik kan me voorstellen dat je vertrouwen weg is.
Wilde nog wel even zeggen, weet niet hoe het bij jullie gastouderbureau geregeld is (check even de regels/contract/iets na), maar toen ik bij mijn toenmalige oppasgezin op wilde zeggen was er in principe nog een maand uitwerktijd. Nu had ik zelf zoiets van zolang de vraagouder het goed vind en de situatie acceptabel is dan werk ik die maand uit. Had de gastouder echter zoiets gehad van 'als jij opzegt, dan hoef ik je ook gelijk niet meer in huis' dan hadden zij mij nog een maand uit moeten betalen. Ook al was ik degene die stopte. Is misschien wel even een dingetje om na te zoeken/vragen. :wink:

Sterkte met de beslissing/het gesprek. Geef het ook zeker aan bij het gastouderbureau, zij zijn er ook om te bemiddelen in zulke situaties.
<<

Anoniem134

Bericht 10 Nov 2015 16:57

Re: Verhalen gastouder kloppen niet

Ik zou het precies doen zoals je zelf beschrijft. Zo heb je nu nog even opvang en kan het gastouderbureau voor jou op zoek naar iemand anders. Het is niet altijd zo makkelijk als je ervan afhankelijk bent.
<<

Nala3

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 16 Okt 2015 16:02

Bericht 11 Nov 2015 15:34

Re: Verhalen gastouder kloppen niet

Heb je al besloten wat je doet?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron