Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sinterklaas - wat vragen

<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 08 Nov 2015 10:45

Sinterklaas - wat vragen

Hoe vieren jullie pakjesavond? Hier vieren we het bij ons thuis, cadeautjes voor de kinderen doen we in een grote zak. Mijn (schoon-)ouders komen langs en mijn broer en zus + partners. De volwassenen gaan waarschijnlijk lootjes trekken en dan cadeautjes voor elkaar kopen. Zouden jullie dan eerst de kinderen alle cadeautjes geven en later op de avond pas cadeautjes van de volwassenen doen? Kinderen zijn 2,5 en (bijna) 1, dus die gaan ook niet laat slapen.

En hoe vaak mogen jullie kinderen de schoen zetten? Bijv. elke paar dagen? En wat zijn jullie tips voor schoencadeautjes?

Gaan jullie met de kinderen naar de plaatselijke intocht van Sinterklaas? En volgen jullie de landelijke intocht op tv?
<<

Anoniem137

Bericht 08 Nov 2015 11:01

Re: Sinterklaas - wat vragen

Mijn ouders hadden vroeger altijd het principe: je mag je schoen zetten zo vaak je wilt, alleen er zijn heel veel kindjes, Sinterklaas ging niet elke nacht langs ons huis. Dus het gebeurde regelmatig dat wij in de ochtend een lege schoen tegen kwamen (want wij wilden natuurlijk minimaal 4x per week onze schoen zetten), volgende keer beter. Volgens mij deden mijn ouders maximaal twee keer in de week iets erin, één keer een mandarijn en wat strooigoed, de andere keer een klein cadeautje.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Nov 2015 11:14

Re: Sinterklaas - wat vragen

Schoen zetten mag 2 keer per week. Hij krijgt geen fruit er in, dat mag hij immers zelf gewoon van de fruitschaal pakken.

We gaan dit jaar naar de landelijke intocht omdat dat hier vlakbij is. Normaal naar de plaatselijke intocht na het lijken van de landelijke via tv.
R. 2013
D. 2016
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 08 Nov 2015 11:44

Re: Sinterklaas - wat vragen

Dit jaar zijn we net een week verhuisd als de sint komt dus het zal een gezellige bende zijn nog :) in ieder geval komen onze ouders en mijn broer vroeg in de middag naar ons. Dan komt om 15:30 sint met zijb pieten langs met de cadeautjes en kan pakjesavond echt beginnen.

Wij gaan naar de intocht, een voorstelling en naar het sinterklaasfeest van mijn man ze werk. Behoorlijk veel dus.

Schoen zetten mag om de dag. Meestal doe ik er dan een kleinigheidje in.
<<

Anoniem286

Bericht 08 Nov 2015 12:31

Re: Sinterklaas - wat vragen

Afgelopen jaar zijn we naar de intocht geweest. daarna mocht ze 3x haar schoentje zetten maar ze was nog zo klein dat het waarschijnlijk ook minder is geweest. We vieren pakjesavond met mijn kant van de familie. Mijn zus, man en kinderen, mijn broer en vriendin en mijn ouders. Vorig jaar hadden we een dvd laten maken en deze door piet in de brievenbus laten gooien. De kinderen keken die dvd en daarna stonden de cadeautjes in de tuin. Nadat zij naar bed waren gingen wij surprises, gedichtjes en cadeautjes doen.
Dit jaar een beetje weer zo. We gaan in ieder geval naar de intocht hier in de stad en ik denk weer een aantal keren schoen zetten, de avond van de aankomt en in de weekenden denk ik. Daar krijgt ze echt maar kleinigheidjes in. Ik heb een knutselpakket van foam voor een sinterklaasboot (action) en ik denk dat ze de andere keren iets van een kleurplaat en een chocoladesinterklaas/pepernootjes erin krijgt.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Nov 2015 12:35

Re: Sinterklaas - wat vragen

Mijn moeder zei vroeger altijd dat Sinterklaas 1x per week in onze straat kwam. We mochten dus wel onze schoen zetten maar alleen op zondagochtend zat er een cadeautje in. Dat deed ze ook voor zichzelf omdat we anders elke ochtend heel vroeg zenuwachtig wakker werden en ze daar geen zin in had. In het weekend vond ze dat niet zo erg.

Ik zou de kinderen op bed leggen en dan verder gaan met de cadeaus voor de volwassenen. Wij hadden vroeger wel dat er ook cadeautjes voor papa/mama en opa/oma tussen zaten. Dat moeten ze ook leren denk ik maar echt lootjes doen zal ik later op de avond doen. Dan hebben jullie ook meer tijd voor elkaar.

Wij keken ook altijd de intocht op tv en gingen dan later die middag naar het dorp waar de sint dan ook aan kwam (of was dat altijd één weekend later?).
<<

Anoniem236

Bericht 08 Nov 2015 15:18

Re: Sinterklaas - wat vragen

Hier pakjes avond met mijn familie, we doen met de volwassenen lootjes en voor diegene wordt een kado gekocht. Deze kado s gaan in de zak met de kado s voor de kinderen. Dus worden gelijk uitgepakt en niet apart.

Schoen zetten denk ik 2 a 3 keer in de week. Vorig jaar begreep hij het nog niet zo heel goed. Wanneer ik merk dat hij er slecht van gaat slapen (zo n type is het wel) wordt er op een ander tijdstip op de dag de schoen gezet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Nov 2015 15:40

Re: Sinterklaas - wat vragen

Wij vieren pakjesmiddag met opa en oma en m'n broertje en zus+gezin. Pakjes in een zak. Mijn zoontje en m'n neefje zijn even oud en die krijgen een aantal cadeautjes, voornamelijk hetzelfde. De volwassenen hebben lootjes getrokken en dat zit ook in die zak.

Schoen zetten: zolang hij er niet over begint doe ik dat ook niet. Het speelt nog helemaal niet hier gelukkig. Wat mij betreft mag hij 1 keer zijn schoen zetten in de week ervoor ofzo. Ik wil geen groot sinterklaasspektakel hier in huis.
#teammaple🍁
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 08 Nov 2015 16:24

Re: Sinterklaas - wat vragen

Pakjesavond zelf vieren we met familie met een dobbelspel en een paar kleine cadeautjes voor iedereen(4 volwassenen, 3 pubers en onze zoon).We vieren ook nog Sinterklaas met mijn ouders en broer, dit doen we 6-12, hebben we lootjes voor getrokken. En dan heeft m'n schoonmoeder het ook nog over Sinterklaas maar ik heb geen idee wanneer ze dat wil doen, dit is trouwens wel puur voor de kinderen.

Verder hebben we 28-11 nog het Sinterklaas feestje van m'n mans werk. En willen we as zaterdag naar Meppel voor de landelijke intocht.
Schoenzetten zal M. nog niet zoveel van begrijpen, misschien dat we dat 1 keer doen.
<<

Anoniem281

Bericht 08 Nov 2015 16:27

Re: Sinterklaas - wat vragen

UN, hoe ben je daar met je man uitgekomen? Want hij vond 't Sinterklaasfeest wel leuk, toch?
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 08 Nov 2015 16:33

Re: Sinterklaas - wat vragen

Hoe vieren jullie pakjesavond?
We vieren het met mijn ouders en broertje + vriendin bij ons thuis en we willen het 's middags voor mijn dochter (1) doen, dan gezamenlijk eten en 's avonds de andere cadeautjes voor de volwassenen. Op deze manier wil ik ook niemand verplichten 's middags al naar ons toe te komen. Wie het leuk vindt mag komen, voor wie het kindergedeelte liever overslaat werkt dit ook prima. Ik denk dat we haar cadeautjes in een zak stoppen, in ieder geval bij elkaar.

En hoe vaak mogen jullie kinderen de schoen zetten?
Geen idee, we zien wel. Twee keer per week ofzo? Ze heeft nu natuurlijk het besef nog niet maar heb wel wat schoencadeautjes klaar liggen (puzzeltje, dvd en ... wat was het ook alweer?)

Gaan jullie met de kinderen naar de plaatselijke intocht van Sinterklaas? En volgen jullie de landelijke intocht op tv?
Ik kijk zelf altijd naar de intocht op tv, zal nu ook het geval zijn. En nu kan mijn dochter ook meekijken.
De dag erna is hier de intocht en we hebben afgesproken om samen met de buren (die hebben een kindje van ongeveer 9 maanden) te gaan kijken.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 08 Nov 2015 16:40

Re: Sinterklaas - wat vragen

Wij gaan zaterdag naar de intocht in de stad waar ik opgegroeid ben. Heb vanaf mijn geboorte nog geen ene intocht gemist daar. Het is daar altijd ontzettend gezellig, niet enorm groot, toegankelijk, enz. Het sluit ook altijd fijn aan met de intocht op tv. Om 10.00 u staan wij langs de kade, komt 'ie aan, gaan we naar een andere locatie om handje te geven enzo, Sint gaat vervolgens heel de middag heel de stad door, maar wij gaan rond 12.00 naar mijn oma dan. Opwarmen van de kou en de intocht op tv kijken. Die avond mag ze ook voor het eerst haar schoen zetten. Daarna elke woensdag en zaterdag wordt de schoen gezet.

Pakjesavond vieren we bij mijn moeder en stiefvader, samen met mijn zusjes + aanhang, nichtje van 2 en onze oma. Voor de kinderen zijn er zakken met cadeaus, wij doen zelf met elkaar het dobbelspel. HET grote cadeau voor de kinderen doen we op 't eind, er zit dan een briefje in de zak waar op staat dat er voor beiden nog één cadeau in huis verstopt ligt. Altijd een succes!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Nov 2015 16:55

Re: Sinterklaas - wat vragen

Carl schreef:UN, hoe ben je daar met je man uitgekomen? Want hij vond 't Sinterklaasfeest wel leuk, toch?

Goed geheugen heb jij :) Ik ben helemaal nergens uitgekomen maar mijn man is iemand die niet echt ver vooruit denkt, dus zolang ik hier niet over begin doet hij het ook niet. En zo ga ik denk ik toch m'n zin krijgen :thumbup:
#teammaple🍁
<<

Anoniem281

Bericht 08 Nov 2015 17:12

Re: Sinterklaas - wat vragen

Haha! Nou ja, 't bleef vooral hangen omdat ik ook geen fan ben van Sinterklaas. Vriend is gelukkig vrij makkelijk, maar zijn moeder en zusje zijn onwijze fans en willen het 't liefst met z'n allen vieren. Ik wil er onderuit komen, vooral straks, maar weet niet goed hoe. Ik ben al eerlijk geweest, door te zeggen dat ik 't klein wil houden en zodra 't kan, wil uitleggen dat wij de cadeautjes kopen etc. Maar toen kreeg ik alleen maar rare blikken :/ 'Tis een kiiinderfeest, doe niet zo zuur!'

Leuk. Gaat nog wat worden.. Gelukkig is vriend er makkelijker in; die wilt 't klein vieren zolang 'Tobias gelooft, om daarna over te stappen op kerst en het kind te leren dat we samen cadeautjes gaan kopen voor elkaar en zo.
<<

Anoniem286

Bericht 08 Nov 2015 18:06

Re: Sinterklaas - wat vragen

Zijn jullie open over de naam van het kindje Carl of noemen jullie hem gewoon zo als koosnaampje? Ik vind het een leuke naam :)
<<

Anoniem281

Bericht 08 Nov 2015 18:15

Re: Sinterklaas - wat vragen

Nee, we zijn helemaal open over de naam!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 08 Nov 2015 18:38

Re: Sinterklaas - wat vragen

Wij gaan naar de intocht en hij mag een paar keer zijn schoen zetten.

Over pakjesavond zijn we nog niet helemaal uit: We vieren het zondagmiddag 6 december met mijn ouders, zusje, broer, aanhang en kids. We hebben lootjes getrokken en kopen 1-2 cadeautjes voor de kids. Voor de volwassenen doen we 1 cadeautje. Ik vind dit wel een beetje weinig voor de oudste (6) en overweeg om het vrijdagavond 4 december als gezin okk nog te vieren. Voor kinderen is kwantiteit (hoeveelheid) toch vaak belangrijker dan kwaliteit. Wat vinden jullie?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem154

Bericht 08 Nov 2015 19:40

Re: Sinterklaas - wat vragen

Zaterdag bakken we pepernoten, en gaan we lekker op de bank de intocht kijken
Zondag komt de sint aan in onze woonplaats

Daarna mogen ze tot pakjesavond 3x de schoen zetten

Pakjesavond vieren we met het gezin. We maken samen hapjes en gaan cadeautjes uitpakken.
Man koopt ook iets voor mij, en ik voor hem.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Nov 2015 20:54

Re: Sinterklaas - wat vragen

Wij vieren met mijn ouders, en zus en zwager en hun dochter pakjes avond. Ze mogen langer opblijven die avond en er staat in eens een zak voor de deur.

De volwassenen hebben lootjes getrokken voor 15 euro. En om het niet te veel te laten zijn, doe ik niks voor mijn kinderen in de zak en mijn zus niet voor die van haar. Ik koop wel wat voor mijn nichtje en mijn moeder ook en dan koopt mijn zus wat voor mijn kinderen en mijn moeder dan ook. Anders wordt het te veel op een zo'n avond.

Ik vind het zelf wel jammer, want ik vind het leuk om mijn kinderen te verwennen deze periode. Dus moet nog even kijken of ik een keer extra hier een zak neer zet, of dat ze wat vaker hun schoen mogen zetten.

Wij gaan zaterdag naar de plaatselijke intocht.
:heart: :heart: 2011
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Nov 2015 20:59

Re: Sinterklaas - wat vragen

Lady schreef:Wij gaan naar de intocht en hij mag een paar keer zijn schoen zetten.

Over pakjesavond zijn we nog niet helemaal uit: We vieren het zondagmiddag 6 december met mijn ouders, zusje, broer, aanhang en kids. We hebben lootjes getrokken en kopen 1-2 cadeautjes voor de kids. Voor de volwassenen doen we 1 cadeautje. Ik vind dit wel een beetje weinig voor de oudste (6) en overweeg om het vrijdagavond 4 december als gezin okk nog te vieren. Voor kinderen is kwantiteit (hoeveelheid) toch vaak belangrijker dan kwaliteit. Wat vinden jullie?
Bedoel je dat jullie zelf alleen 1-2 cadeautjes voor jullie oudste zoon doen, of dat alle volwassenen dat doen? In het laatste geval krijgt hij toch 4 keer 1-2 cadeaus, dat zijn er vast 8. Persoonlijk vind ik dat zat.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Nov 2015 21:00

Re: Sinterklaas - wat vragen

Misschien voor de zekerheid nog 1 of 2 dingen erbij doen. Maar dan zit je natuurlijk weer met de andere kinderen. Hmm lastig.
#teammaple🍁
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 08 Nov 2015 21:07

Re: Sinterklaas - wat vragen

Wij vieren pakjesavond met mijn ouders en mijn schoonmoeder. Mijn ouders en schoonmoeder kopen allebei twee cadeautjes en wij nog drie of vier. We kopen ook allemaal iets kleins voor elkaar voor in de zak erbij.
We kijken volgende week eerst de intocht op tv en daarna gaan we naar de intocht hier bij het winkelcentrum in de wijk naast ons. Ze mogen dan die avond hun schoen zetten en daarna nog ongeveer 3 keer per week.
2010 2012
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 08 Nov 2015 21:10

Re: Sinterklaas - wat vragen

We hebben als ouders lootjes getrokken en voor het kind wiens lootje je hebt koop je 1-2 cadeautjes. Dit om te voorkomen dat we vier zakken cadeaus moeten uitpakken, iedereen het op een gegeven moment zat wordt en de kids elkaar nog niet niet in de haren vliegen, zoals afgelopen jaren.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Patsy

Bericht 09 Nov 2015 09:18

Re: Sinterklaas - wat vragen

Mijn schoonzus en zwager komen hier met hun kinderen en mijn vader en schoonouders ook. Iedereen koopt voor de eigen kinderen cadeaus en een kleinigheidje voor elkaars kinderen. Pake, Beppe en Opa kopen voor hun kleinkinderen een cadeau. Al die cadeaus gooien we bij elkaar en dan doen we een dobbelspel, was vorig jaar erg geslaagd.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 09 Nov 2015 11:19

Re: Sinterklaas - wat vragen

Oh, wat betreft schoencadeautjes, naar die tip vroeg je ook nog: Kruidvat en Wibra hebben echt prima cadeautjes voor kleine prijsjes. Zo heb ik hier een stickervel en diertje van Littlest Pet Shop voor 1,50 al liggen, evenals een adventkalender voor een euro. Maar mocht ik iets duurders tegenkomen vind ik dat ook prima.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tom