Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hapjes op eigen verjaardag

<<

Anoniem177

Bericht 06 Nov 2015 13:00

Hapjes op eigen verjaardag

Ik vier dit weekend mijn verjaardag en ben eigenlijk benieuwd wat voor hapjes jullie op tafel zetten.

Of hebben jullie nog leuke ideeën?
Kom maar op!
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 06 Nov 2015 13:04

Re: Hapjes op eigen verjaardag

tja ik zet hier eigenlijk chips op tafel, toastjes met salades en kaas/worst/komkommer en nog wat andere dingen zoals aardbeien enzo. Het is vast heel oubollig maar hier is het nog elke keer een succes.

Je zou nog iets van kipspiesjes, gehaktballetjes, wraps kunnen maken
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 06 Nov 2015 13:20

Re: Hapjes op eigen verjaardag

Gevulde eitjes
olijven
nacho's uit de oven met guacemole en zure room
komkommer/worst/kaas
wraps
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem281

Bericht 06 Nov 2015 13:23

Re: Hapjes op eigen verjaardag

Ik doe altijd balletjes gehakt, want die lopen áltijd goed. Met satésaus.. En bladerdeeg hapjes, soms zelf gemaakt, soms gewoon uit de diepvries, als ik 't onwijs druk heb. Chips en nootjes, wraps, een schaal worstenplakjes en kaasblokjes, olijven (van de Oosterse Markt, van m'n werk. Zomers hebben we citroenolijven en anders heb ik feta olijven en knoflookolijven) En ik maak meestal dip (oorspronkelijk van een restaurant uit Alphen aan de Rijn, maar heel eenvoudig na te maken) met Turks brood. Dat scheur ik in grove stukken en zet ik in een schaal op tafel.

Meestal begin ik met een ronde zoet; ik heb zelden taart, maar maak liever cupcakes, brownies, worteltaart en grote koeken, die uit een servet gegeten kunnen worden. Als de koffierondes zijn geweest, gaan we over op frisdrank en hartig.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 06 Nov 2015 13:53

Re: Hapjes op eigen verjaardag

Wisselt hoe veel zin en tijd ik er in heb.

Meestal heb ik stokbroodjes met salades en Franse kaasjes
Chips
Nootjes/zoute sticks
Olijven

Als ik creatief ben maak ik ook wel eens zelf hapjes
Wraps gevuld met zalm of kip
Tomaatje - mozzarella - basilicum
Ham-meloen
<<

Anoniem137

Bericht 06 Nov 2015 14:03

Re: Hapjes op eigen verjaardag

Ohja, de dip! Die ga ik over twee weken met m'n verjaardag weer eens maken. Meestal zijn wij trouwens vrij traditioneel. Chips, zoutjes, kaas, worst, komkommer en snoeptomaatjes, stokbroodje met wat te smeren.
<<

Anoniem281

Bericht 06 Nov 2015 14:05

Re: Hapjes op eigen verjaardag

Bij ons komt de dip elke verjaardag, gourmet-iets, BBQ e.d. wel op tafel, hoor! En soms hoopt m'n vriend dat ik 'm tussendoor nog maak, maar daar begin ik niet aan :P
<<

Anoniem137

Bericht 06 Nov 2015 14:13

Re: Hapjes op eigen verjaardag

Mijn vriend houdt er niet van :( En ik vind het echt teveel om zomaar even tussendoor te maken, ik kan dat echt niet in kleine hoeveelheden. Gewoon een hele pot mayo en hoppa.
<<

Anoniem281

Bericht 06 Nov 2015 14:14

Re: Hapjes op eigen verjaardag

Nee dat probleem heb ik dus ook. Ik prop 't nu vaak terug in de mayopot en dwing dan vriend nog een paar dagen die troep te eten.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Nov 2015 14:17

Re: Hapjes op eigen verjaardag

Pindarotsjes
Wraps
Gevulde eieren
Kaas, komkommer, worst
Nootjes
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 06 Nov 2015 14:42

Re: Hapjes op eigen verjaardag

Prikkers worst/kaas/Amsterdams uitje
Komkommer
Monchou-ham rolletjes
Gevulde eitjes
Wraps met zalm
Wraps met serranoham
Kipspiesjes
Gehaktballetjes

En nu heb ik overal zin in :palm:
<<

Anoniem187

Bericht 06 Nov 2015 14:52

Re: Hapjes op eigen verjaardag

Carl en Keet, wat voor sausje?! Ik ben benieuwd!
<<

Anoniem281

Bericht 06 Nov 2015 15:01

Re: Hapjes op eigen verjaardag

Geen saus! Dip is veel dikker! En je wordt er ook dikker van, want er zit serieus een hele pot mayonaise in...

Bij 't restaurant De Gelaarsde Kat, in Alphen aan de Rijn kun je als voorgerecht 'broodje dip' bestellen. Dan krijg je een pistolet met dipsaus. Dit is heel lekker! En ook te koop bij sommige Hoogvliet supermarkten maar die heb ik niet in de buurt dus we gingen googlen en proberen en noem 't maar op en hebben nu 't recept!

Een pot mayonaise
75 gram geraspte oude kaas (nog 's fijner snijden)
Paar tenen knoflook
Eh even denken, 2 eetlepels worcestersaus. Of theelepels.. Weet niet meer, ik doe 't altijd op gevoel en smaak eigenlijk.
2 eetlepels (of weer die theelepels, boeiend.) eh hoe heet 't spul. Gembersiroop volgensmij
Peper en zout naar smaak en Provençaalse kruiden.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 06 Nov 2015 15:24

Re: Hapjes op eigen verjaardag

Omelet rolletjes met roomkaas en rauwe ham. Cervelaatworst plakjes insmeren met roomkaas en zo de plakjes opstapelen en uiteindelijk puntjes snijden van dat torentje. Parmezaanse kaas koekjes met mosterd ernaast. Kroepoekje met Hollandse garnalen en wat chilisaus, komkommer plakjes met selderiesalade, blaadje witlof met wat mayonaise/gerookte kip/ mandarijntjes enz. Niet alles, maar ik kies er elke keer een paar.

En ik doe vaak ook gewoon stokbrood met kaasjes en zelfgemaakte roomboter met citroenrasp, bieslook en zeezout bijvoorbeeld. Ow en chips en wat nootjes ontbreken meestal ook niet.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem177

Bericht 06 Nov 2015 21:33

Re: Hapjes op eigen verjaardag

Leuk om te lezen dat toch veel mensen nog voor de traditionele dingen gaan. Bij ons in de familie is dat ook wel zo, ik dacht misschien leuk om eens een keer wat anders te doen! Zitten leuke ideeen tussen
<<

Anoniem244

Bericht 06 Nov 2015 22:26

Re: Hapjes op eigen verjaardag

Dip de kat <3

Ik moet altijd gevuld ei doen, daar word al van te voren om gevraagd..

Chips en nootjes
Frituurhapjes

Gevuld ei
Wrap kipfilet roomkaas pesto
Wrap zalm roomkaas
Wrap carpaccio, balsamico dressing, pijnboompitten en kaas
Gehaktballetjes door de midden met stukje ananas er tussen
Bolletje Mozzarella met cherrytomaatje op een prikker
Stukjes meloen in parmaham
Monchou met kruiden, fijngesneden uitje en fijngesneden Augurk oprollen in ham
Stuk komkommer door de midden, het nat eruit snijden, hier roomkaas op doen, daarbovenop een zongedroogde tomaat op een prikker
Kaas
Komkommer
Worst
Augurk in boterhamworst
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 06 Nov 2015 23:38

Re: Hapjes op eigen verjaardag

Bij een niet al te groot gezelschap maak ik lekker een kaasplank met noten, brood en vijgencompotte. Worst vind ik ook altijd gezellig, Fuet ofzo en serranoham, olijven. Camembertje in de oven gooien met roosmarijn en knoflook zodat je daar brood in kan dippen. Zelf bruschetta, kruidenboter en pesto maken (vandaag nog een super lekkere van pecannoten en oude kaas gemaakt!) Allemaal niet te moeilijk maar wel heerlijk! Stukjes kippendijfilet met sesampitjes en teriyaki saus vind ook altijd iedereen lekker hier.
<<

anoniem203

Bericht 07 Nov 2015 12:55

Re: Hapjes op eigen verjaardag

Ik maak altijd 2 soorten wraps. Tuinkruidenkipfilet met honing/mosterd saus en sla en zalm met kruidenkaas en sla.
Verder heb ik ook altijd spiesjes met een bolletje mozzarella, snoeptomaatje en een blaadje basilicum. En meestal ga ik bij de slager plakjes grillworst halen. Die zijn heel lekker gemarineerd. En zet ik nootjes, chips, tucs, komkommer enz op tafel.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers