Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kiezen tussen 2 depressies??

<<

Greeneyes

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 05 Nov 2015 14:45

Bericht 05 Nov 2015 14:50

Kiezen tussen 2 depressies??

Mijn vriend en mijn moeder hebben beide psychische problemen op dit moment.

Mijn moeder leeft volgens mij voornamelijk op dit moment voor mijn 2 kinderen. Binnen de familie maakt ze zich ook zorgen over anderen. Terecht, zo lukt het mijn broertje bv niet om met zijn vrouw kinderen te krijgen.
In de vakanties, en nu ze weet dat ze door mijn nieuwe baan minder hoeft op te passen, is ze erg ziek van de depressiviteit. Dit uit zich oa in drankgebruik, thuis weinig energie hebben en flink uitvallen tegen mijn vader.

Mijn vriend is gefrustreerd door alles wat hem de laatste tijd tegenzat. Nu zit hij al ruime tijd zonder werk. Bij hem ontbreekt het hem aan energie, blijft dagen in bed liggen, doet foute dingen en kan tegen mij uitvallen.
Daardoor ben ik niet altijd even aardig en zeur volgens hem constant om te veranderen.
Hij leeft vooral voor mij, maar nu ik zeur is dat ook minder.

Beide redelijk hetzelfde dus.
Beide zeggen ook van elkaar dat mijn zoontje teveel negatieve aandacht krijgt van de ander. En dat hij veel in zijn broek plast komt uiteraard door de ander.

Ik zit er tussenin. Ongewild. Er wordt mij gedwongen te kiezen. Maar ik wil niet moeten kiezen.

Ik wil dat m'n moeder gewoon een dag in de week kan oppassen. Normaal. Goed goed voor beide kinderen.
Ik wil, nu mijn vriend werk heeft, en de draad voorzichtig oppakt, ook met hem een avond in de week kunnen afspreken.
Ik wil beide kunnen uitnodigen op de verjaardag van mijn zoontje, of beide niet, maar ik wil geen scheve gezichten!

Ik wil rust in m'n leven. En vooral ook rust en eerlijkheid in het leven van m'n zoontje, uiteraard ook van m'n dochter. Maar zij lijkt zich er beter voor te kunnen afsluiten. Minder er van aan te trekken.

Ik voel me zo machteloos, heb echt geen idee meer wat ik moet doen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Nov 2015 15:04

Re: Kiezen tussen 2 depressies??

Heb je ook kinderen met je vriend? Hoe ik het nu lees niet en dan zou ik sowieso jouw kinderen voorop zetten (sowieso natuurlijk maar je moet ze ook geen vader ontnemen).

Drinkt je moeder ook als ze moet oppassen? Anders -> niet laten oppassen hoe moeilijk ook. Zo niet, en jij vind dat het goed gaat en goed is voor jouw kinderen. Gewoon jouw moeder een vaste oppasdag gunnen. Ook fijn voor jou en dan ook voor de kids en je moeder. Ik zou me daar niet laten tegenhouden door je vriend.

Je zegt dat je vriend slechte dingen doe, wat dan? Zodra hij tegen je uitvalt -> weg daar, dit is geen stabiele fijne sfeer voor jouw kinderen.

Hoe moeilijk ook, denk ik dat je enkel rust in je leven krijgt door ze te beschermen tegen beide negatieve aandacht. Ik vraag me alleen wel af waarom ze tegen elkaar bezig zijn. Is dat echt enkel door die depressies? Of speelde dit al eerder? Blijft jouw zoontje nu meer bij je vriend ipv bij je moeder? Want dat zou een reden kunnen zijn dat je moeder dergelijke dingen vindt? En waarom je vriend? Wat voor negatieve aandacht krijgen ze dan? En waarom kunnen ze niet beide op de verjaardag komen?
<<

Greeneyes

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 05 Nov 2015 14:45

Bericht 05 Nov 2015 20:29

Re: Kiezen tussen 2 depressies??

Nee, ik heb geen kinderen met hem. Hij heeft naast mijn beide, ook een dochter.

Mijn moeder drinkt juist niet als ze oppast, omdat ze voor die momenten leeft.

Mijn vriend heeft op slechte momenten even een kick nodig, kan van alles zijn, lijntje, slokje, iets stelen, door rood rijden.....

En dit speelt eigenlijk sinds de depressies flink aanwezig zijn, daarvoor was mijn moeder goed over hem te spreken, en hij over mn moeder. Samen gezellig een peuk roken was prima!

Mijn zoontje is gewoon thuis, alleen mijn moeder past op als ik werk. En mijn vriend woont dus nu even niet meer hier, dus die ziet hij stukken minder. Reden tot jaloezie kan er niet zijn, als ze beide een dag in de week welkom zijn.

Negatieve aandacht van mn moeder zou zijn dat ze mijn dochter voortrekt.
Van mijn vriend zou zijn dat hij negatief is, te hard.
Maar hij is juist degene die en oma en zn 'papa' in zn leven wil houden.

Beide uitnodigen geeft iig spanning.

Wordt er vreselijk moedeloos van.
Mn moeder dreigt mij aan te geven omdat de kinderen mishandeld worden door de situatie, als ik mijn vriend niet dump.
Mijn vriend wil niets meer met me te maken hebben als mn moeder nog oppast.

Werkelijk, dacht alleen dat dit in tokkie families voorkwam, lekker bevooroordeeld, ik weet het. Maar ik zit er zelf middenin. pfffffffffff
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 05 Nov 2015 20:58

Re: Kiezen tussen 2 depressies??

Eigenlijk klinkt je vriend met name niet gezond voor de hele situatie, omdat als het tegenzit en hij zich depri voelt, grijpt naar een kick die gewoon gevaarlijk is en situaties veroorzaken waar je je kinderen niet aan wilt blootstellen. Verder vind ik het absurd dat je van je vriend niet mag omgaan met je moeder. Ik kan daar écht niet tegen, niemand zal mij vertellen met wie ik wel of niet om mag gaan. Dat er iets niet lekker zit in de relatie met je moeder is evident, maar jullie zijn familie.
L2014 & H2017
<<

Anoniem282

Bericht 06 Nov 2015 22:56

Re: Kiezen tussen 2 depressies??

Je dacht dat dit alleen bij Tokkie families voorkwam? Hoe noem jij het dan dat jouw vriend af en toe steelt, door rood rijdt etc etc? Vind ik zelf ook vrij kansloos.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 07 Nov 2015 00:39

Re: Kiezen tussen 2 depressies??

Ik vind dat je kinderen voor jou op 1 moeten staan, niet je vriend of je moeder. Misschien keihard, maar iemand die zich zo gedraagt als jouw vriend hoort imo niet in de buurt van jouw kinderen. En als je moeder een van jouw kinderen voortrekt, dan hoort ze daar ook niet in de buurt als ze dat niet kan laten. Je creëert zo zelf ook een 'Tokkie' achtige omgeving en geen stabiele thuissituatie. Misschien keihard van me, maar als kind van een depressieve en verslavingsgevoelige vader en moeder met duidelijke neiging tot voortrekken, kan ik je vertellen dat dit mooi kut is.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem148

Bericht 07 Nov 2015 14:05

Re: Kiezen tussen 2 depressies??

Ik had vriend allang aan de kant gezet als ik lees wat hij doet. Snap dat niet en zou voor mij echt de druppel zijn. En jouw moeder de waarheid zeggen. Jij moet opkomen voor jouw kinderen

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers