Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Domme mbt over postzegels!

<<

caribbeanlover

Bericht 05 Nov 2015 10:42

Domme mbt over postzegels!

Ik stuur echt zelden wat op en heb hier een aantal postzegels. Zo heb ik ze met rood/wit en daar staat 2 op. Is dat 2 cent of 2 euro? :palm:
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 05 Nov 2015 10:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Nov 2015 10:44

Re: Domme mbt over postzegels!

Geen van beide;

Postzegel Nederland 1 = € 0,69
Postzegel Nederland 2 = € 1,38

Postzegels hebben tegenwoordig (nouja al een aantal jaren) een 1 of een 2 erop. Als je een 2cent postzegel hebt, staat er duidelijk cent bij op.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Nov 2015 10:49

Re: Domme mbt over postzegels!

Yadira schreef:Geen van beide;

Postzegel Nederland 1 = € 0,69
Postzegel Nederland 2 = € 1,38

Postzegels hebben tegenwoordig (nouja al een aantal jaren) een 1 of een 2 erop. Als je een 2cent postzegel hebt, staat er duidelijk cent bij op.


Onder de 2 staat '' C N '' dus ik dacht dat is een afkorting voor 2 cent.
Dank je.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Nov 2015 10:51

Re: Domme mbt over postzegels!

Anders maak je er een foto van? Dan kunnen we even mee kijken.
<<

Anoniem151

Bericht 05 Nov 2015 11:33

Re: Domme mbt over postzegels!

Ik ben nu wel nieuwsgierig wat voor postzegel het is haha
<<

Anoniem233

Bericht 05 Nov 2015 12:08

Re: Domme mbt over postzegels!

Was het niet zo dat 1 betekent binnen Nederland, en 2 daarbuiten? Meen me zoiets te herinneren.
<<

Anoniem193

Bericht 05 Nov 2015 12:10

Re: Domme mbt over postzegels!

Is het deze?

Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 05 Nov 2015 12:12

Re: Domme mbt over postzegels!

Celeste schreef:Was het niet zo dat 1 betekent binnen Nederland, en 2 daarbuiten? Meen me zoiets te herinneren.


Nee. 1 en 2 heeft alleen te maken met gewicht hoeveel je moet plakken.
0-20 gram 1
20-50 gram 2
50-100 gram 3
100-250 gram 4.

Edit: Je hebt verschillende postzegels. 1 en 2 voor nederland, 1 en 2 voor Europa en 1 en 2 voor de wereld.
Laatst gewijzigd door Anoniem193 op 05 Nov 2015 12:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem233

Bericht 05 Nov 2015 12:12

Re: Domme mbt over postzegels!

Oh wacht, ik zie het al. Het gaat erom hoe zwaar je brief is. Bij 0 - 20 gram plak je een postzegel van 1, bij 20 - 50 gram plak je een 2. Of 2 enen ;)

http://www.postnl.nl/zakelijke-oplossin ... ostzegels/
<<

Anoniem304

Bericht 05 Nov 2015 12:13

Re: Domme mbt over postzegels!

Haha grote kans ja. 2 euro cent, staat op de postzegel :)
<<

Anoniem304

Bericht 05 Nov 2015 12:14

Re: Domme mbt over postzegels!

Je kan een NL 2 wel plakken op een brief naar het buitenland, maar dan ben je wel duurder uit dan een internationaal zegel met 1 erop.
<<

Anoniem193

Bericht 05 Nov 2015 12:19

Re: Domme mbt over postzegels!

Yadira schreef:Je kan een NL 2 wel plakken op een brief naar het buitenland, maar dan ben je wel duurder uit dan een internationaal zegel met 1 erop.


Die tarieven ken ik niet hoor ;)
<<

Anoniem193

Bericht 05 Nov 2015 12:27

Re: Domme mbt over postzegels!

Wel vind ik de stijgingen van de afgelopen jaren echt absurd!

2010: 0,44
2011: 0,46
2012: 0,50
2013: 0,54 (januari)
2013: 0,60 (augustus)
2014: 0,64
2015: 0,69
2016: 0,73
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Nov 2015 12:28

Re: Domme mbt over postzegels!

Hoe stimuleer je steeds minder post.
2015 💙
<<

Anoniem304

Bericht 05 Nov 2015 12:31

Re: Domme mbt over postzegels!

Alibi schreef:
Yadira schreef:Je kan een NL 2 wel plakken op een brief naar het buitenland, maar dan ben je wel duurder uit dan een internationaal zegel met 1 erop.


Die tarieven ken ik niet hoor ;)
Ik wel haha. Postcrossing. Internationaal 1 is nu €1,15 en schijnt €1,25 te worden.
<<

Anoniem193

Bericht 05 Nov 2015 12:33

Re: Domme mbt over postzegels!

Minx schreef:Hoe stimuleer je steeds minder post.


Of hoe stimuleer je mensen om meer te bewegen :P
Haha. Wij hebben heel veel klanten gewoon in onze woonplaats, eerder deed ik veel op de post, maar nu bezorgen we het zelf. Als ik toevallig al weg moet met de auto, dan rijdt ik langs die mensen die op de route liggen. Heb ik geen plannen dan, ga ik op de fiets en fiets ik zo 7-10 km op een avond om wat post rond te brengen. Kost mij 20 minuten ongeveer, maar dan spaar ik zo 5/10 euro aan postzegels uit.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Nov 2015 12:35

Re: Domme mbt over postzegels!

Minx schreef:Hoe stimuleer je steeds minder post.

Er is ook gewoon veel minder post. 3-4 jaar geleden verstuurden wij alle facturen nog per post. Tegenwoordig willen de grote bedrijven dit per e-mail ontvangen. We hadden nog 1 via de post en dat is sinds september ook voorbij. Alles gaat digitaal.

Maar voor gewoon particulieren is het wel zuur. Ik doe aan Postcrossing en €1,25 voor een postzegel is echt te gek. :face:
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 05 Nov 2015 12:38

Re: Domme mbt over postzegels!

Minx schreef:Hoe stimuleer je steeds minder post.


Nou ja dat is een wisselwerking lijkt mij. Steeds minder mensen sturen post (en er is ook veel minder post) waardoor de tarieven omhoog gaan. En doordat de tarieven omhoog gaan, gaan mensen weer minder post sturen.

Ik heb getwijfeld of ik nog wel kerstkaarten zou versturen dit jaar. Prijzen van de december postzegels zijn ook weer omhoog gegaan. Maar ik heb zojuist toch maar kerstkaarten gekocht (nesteldrang en dus alles maar in huis willen hebben :palm: ). Ik vind het toch veel te leuk om wel kerstkaarten te versturen.
Laatst gewijzigd door Isabel_ op 05 Nov 2015 12:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 05 Nov 2015 14:24

Re: Domme mbt over postzegels!

Alibi schreef:
Minx schreef:Hoe stimuleer je steeds minder post.


Of hoe stimuleer je mensen om meer te bewegen :P
Haha. Wij hebben heel veel klanten gewoon in onze woonplaats, eerder deed ik veel op de post, maar nu bezorgen we het zelf. Als ik toevallig al weg moet met de auto, dan rijdt ik langs die mensen die op de route liggen. Heb ik geen plannen dan, ga ik op de fiets en fiets ik zo 7-10 km op een avond om wat post rond te brengen. Kost mij 20 minuten ongeveer, maar dan spaar ik zo 5/10 euro aan postzegels uit.


Maar dat is natuurlijk niet direct goedkoper voor je werkgever. Want stel dat jij 12 euro per uur verdient, dan het je werkgever zeker 25 euro om jou een uur te laten werken. Dus die 20 minuten kosten 8 euro.
Tenzij het je eigen bedrijf is of vrijwilligerswerk voor en vereniging, dan scheelt het inderdaad!
<<

Anoniem288

Bericht 05 Nov 2015 14:47

Re: Domme mbt over postzegels!

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 15:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Nov 2015 20:20

Re: Domme mbt over postzegels!

Alibi schreef:Is het deze?

Afbeelding


Ja. Had ik het dus toch goed! Heb er 1 en 2 kerstzegels erop gedaan. Gelukkig nog niet op de post gedaan.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Nov 2015 20:28

Re: Domme mbt over postzegels!

Jorja schreef:
Alibi schreef:
Minx schreef:Hoe stimuleer je steeds minder post.


Of hoe stimuleer je mensen om meer te bewegen :P
Haha. Wij hebben heel veel klanten gewoon in onze woonplaats, eerder deed ik veel op de post, maar nu bezorgen we het zelf. Als ik toevallig al weg moet met de auto, dan rijdt ik langs die mensen die op de route liggen. Heb ik geen plannen dan, ga ik op de fiets en fiets ik zo 7-10 km op een avond om wat post rond te brengen. Kost mij 20 minuten ongeveer, maar dan spaar ik zo 5/10 euro aan postzegels uit.


Maar dat is natuurlijk niet direct goedkoper voor je werkgever. Want stel dat jij 12 euro per uur verdient, dan het je werkgever zeker 25 euro om jou een uur te laten werken. Dus die 20 minuten kosten 8 euro.
Tenzij het je eigen bedrijf is of vrijwilligerswerk voor en vereniging, dan scheelt het inderdaad!

Ze doet het op de fiets als ze niets te doen heeft. Ik gok zo dat ze dat niet gaat rekenen met haar baas ;)
<<

Anoniem151

Bericht 05 Nov 2015 21:22

Re: Domme mbt over postzegels!

caribbeanlover schreef:
Alibi schreef:Is het deze?

Afbeelding


Ja. Had ik het dus toch goed! Heb er 1 en 2 kerstzegels erop gedaan. Gelukkig nog niet op de post gedaan.


Haha cbl, hier staat toch eurocent op?
<<

Anoniem193

Bericht 05 Nov 2015 21:53

Re: Domme mbt over postzegels!

Jorja schreef:
Alibi schreef:
Minx schreef:Hoe stimuleer je steeds minder post.


Of hoe stimuleer je mensen om meer te bewegen :P
Haha. Wij hebben heel veel klanten gewoon in onze woonplaats, eerder deed ik veel op de post, maar nu bezorgen we het zelf. Als ik toevallig al weg moet met de auto, dan rijdt ik langs die mensen die op de route liggen. Heb ik geen plannen dan, ga ik op de fiets en fiets ik zo 7-10 km op een avond om wat post rond te brengen. Kost mij 20 minuten ongeveer, maar dan spaar ik zo 5/10 euro aan postzegels uit.


Maar dat is natuurlijk niet direct goedkoper voor je werkgever. Want stel dat jij 12 euro per uur verdient, dan het je werkgever zeker 25 euro om jou een uur te laten werken. Dus die 20 minuten kosten 8 euro.
Tenzij het je eigen bedrijf is of vrijwilligerswerk voor en vereniging, dan scheelt het inderdaad!


Ik werk bij mijn vader en doe het in mijn eigen tijd. :) of ik nou een rondje ga hardlopen of een rondje fiets maar dan met wat enveloppen maakt natuurlijk niet uit.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Nov 2015 23:43

Re: Domme mbt over postzegels!

Blue Phone schreef:
caribbeanlover schreef:
Alibi schreef:Is het deze?

Afbeelding


Ja. Had ik het dus toch goed! Heb er 1 en 2 kerstzegels erop gedaan. Gelukkig nog niet op de post gedaan.


Haha cbl, hier staat toch eurocent op?


Ik twijfelde daarom vroeg ik het hier, maar kennelijk nogal scheel hahaha.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers