Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Co-sleeper maken van Ikea-ledikant

<<

Anoniem166

Bericht 04 Nov 2015 23:14

Co-sleeper maken van Ikea-ledikant

Ik weet dat hier een paar dames zitten die van een Ikea-ledikant je een co-sleeper hebben gemaakt. Van welk bedje hebben jullie dat gedaan? Kan dat met het goedkoopste bedje van Ikea?
<<

Anoniem272

Bericht 04 Nov 2015 23:19

Re: Co-sleeper maken van Ikea-ledikant

Ik heb het met een tweedehands Gulliver bedje (de goedkoopste van Ikea is dat geloof ik) voor elkaar gekregen, maar dat was geloof ik een oud model of zo. Met een zijkant eraf was het bed niet stevig meer, dus heb ik de spijlen er stuk voor stuk afgezaagd en de onderste lat er weer terug op gezet (als je me volgt).

Uiteindelijk viel het me hartstikke mee hoeveel werk het was!
<<

Anoniem166

Bericht 04 Nov 2015 23:22

Re: Co-sleeper maken van Ikea-ledikant

Oh, je kunt de zijkant er dus niet zo uithalen. Hmmm, ik dacht dat het heel makkelijk eruit gehaald kon worden. Het stond volgens mij zelfs in de Ikea-catalogus afgelopen keer. Maar misschien heeft Ikea wel hetzelfde gedaan als jij.
<<

Anoniem272

Bericht 04 Nov 2015 23:31

Re: Co-sleeper maken van Ikea-ledikant

De zijkant van dit bedje kon er heel makkelijk uit hoor, maar dan zat er aan die zijkant dus geen lat meer ter versteviging. Ik heb wel het idee dat dat met de nieuwe bedjes anders is, ik zag in de catalogus ook zoiets ja!

Wil je er speciaal een nieuw bedje voor aanschaffen, of heb je thuis al iets?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 04 Nov 2015 23:43

Re: Co-sleeper maken van Ikea-ledikant

Wij hadden de gulliver van Ikea en daar kan gewoon de zijkant uit. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10248519/
<<

Anoniem272

Bericht 04 Nov 2015 23:53

Re: Co-sleeper maken van Ikea-ledikant

Zit die brede lat er dan extra bij in het pakket of zo?

Misschien is het dat ik het bedje tweedehands heb overgenomen, hebben die mensen me die lat niet meegegeven :nopompom: Op de foto ziet het er veel makkelijker uit dan hoe ik het nu heb gedaan.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Nov 2015 10:31

Re: Co-sleeper maken van Ikea-ledikant

Wij hebben die ook. Nooit gebruikt als cosleeper. Maar die lat zit er inderdaad bij.
2014 2016
<<

Anoniem151

Bericht 05 Nov 2015 11:27

Re: Co-sleeper maken van Ikea-ledikant

Bij de gulliver zit die lat er inderdaad bij. Zodat je het bedje ook zonder 1 zijkant kunt gebruiken en je kindje er zelf in en uit kan.
Wij hebben 'm ook staan als co sleeper. €30 op MP, met matrasje en zo'n bedhekje er bij :)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 05 Nov 2015 12:01

Re: Co-sleeper maken van Ikea-ledikant

Filoria schreef:Zit die brede lat er dan extra bij in het pakket of zo?

Misschien is het dat ik het bedje tweedehands heb overgenomen, hebben die mensen me die lat niet meegegeven :nopompom: Op de foto ziet het er veel makkelijker uit dan hoe ik het nu heb gedaan.

Ahhh, daar heb je wel werk aan gehad dan ja, want die lat hoort erbij. Maar je had wel een slimme oplossing!
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 05 Nov 2015 12:40

Re: Co-sleeper maken van Ikea-ledikant

Wij hebben ook van het gulliver bedje een co sleeper gemaakt.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 05 Nov 2015 13:43

Re: Co-sleeper maken van Ikea-ledikant

Wij hebben er eentje gemaakt van een Sniglar ledikant (goedkoopste ledikantje). Zijkant eruit, zelf bij de bouwmarkten een nieuwe dwarslat op maat laten zagen en geplaatst, en nieuwe gaten geboord om het matrasje op de juiste hoogte te plaatsen. Was prima te doen!
<<

Anoniem272

Bericht 05 Nov 2015 19:17

Re: Co-sleeper maken van Ikea-ledikant

Haha dankjewel Liadan!
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 05 Nov 2015 21:03

Re: Co-sleeper maken van Ikea-ledikant

Hoe doen jullie dit als het kindje wat ouder is? Uit veiligheid moet het matrasje lager komen, maar dan sluit hij niet meer aan op het bed.
Snachts kan je er zelf eventueel opletten, voor zover dat lukt als je slaapt. Maar savonds als de kleine al in bed ligt en jij nog niet dan niet.
Vraag mij dit opeens af.
<<

Anoniem151

Bericht 05 Nov 2015 21:50

Re: Co-sleeper maken van Ikea-ledikant

Iets onder de poten, dan komt het matrasje weer op dezelfde hoogte.
<<

Anoniem186

Bericht 05 Nov 2015 22:20

Re: Co-sleeper maken van Ikea-ledikant

Hier ook van het gulliver bedje een cosleeper gemaakt. Toen het bedje omlaag moest hebben we er hoge boxspringpoten onder gezet, werkte perfect.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 05 Nov 2015 22:26

Re: Co-sleeper maken van Ikea-ledikant

Je kunt ook gewoon een lat van de bouwmarkt ertussen doen. Waren wij nog geen tientje aan kwijt.
Afbeelding

I & N juni 2010

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Emma