Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Nov 2015 14:14

Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Er zijn van die uitdrukkingen of woorden die helemaal niet zo logisch zijn als je ze letterlijk opvat. Zelf heb ik dat gehad met de uitdrukking 'blijven zitten' (een klas overdoen dus). Toen ik in groep 3 zat, kwam er een jongen bij ons in de klas die was blijven zitten. Toevallig was het zo dat hij die dag als eerste in de klas was, en dus al op zijn plek zat toen ik binnenkwam. Ik heb heel lang gedacht dat hij letterlijk was blijven zitten, gewoon de hele zomervakantie op school was geweest. HAHA achteraf echt heel dom, hoe kun je zoiets nou denken?

Ik ben benieuwd of ik de enige ben die dit soort gekke dingen heeft gedacht? Welk woord of welke uitdrukking heb jij heel lang verkeerd begrepen?

♥♥
<<

Pretzel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 62

Geregistreerd: 27 Sep 2015 21:55

Bericht 04 Nov 2015 14:20

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Ja, de uitdrukking even goede vrienden.

Ik dacht dan dat men bedoelde dat je maar eventjes goede vrienden was.
<<

Anoniem281

Bericht 04 Nov 2015 14:25

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

'Een hart onder de riem steken', ik dacht dat 't iets heel gemeens en hards was.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Nov 2015 14:37

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Dat je zo`n kar met 2 assen een tandem asser noemt en niet een tende masser.

Een vriendin van mij haar vader had allemaal van zulke karren en zij noemde het altijd tende masser. Wist ik veel. :laughcry:
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 04 Nov 2015 15:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 04 Nov 2015 15:39

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Volgens mij al wel eens genoemd, maar ik begreep vroeger de uitdrukking 'onder het mes' niet helemaal. Ik las het een keer ergens en ging om iemand met gescheurde enkelbanden en ik dacht gelijk dat zijn voet er af moest :eyes:
<<

Anoniem193

Bericht 04 Nov 2015 15:57

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Yadira schreef:Dat je zo`n kar met 2 assen een tandem asser noemt en niet een tende masser.

Een vriendin van mij haar vader had allemaal van zulke karren en zij noemde het altijd tende masser. Wist ik veel. :laughcry:


Haha je bent niet de enige!
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 04 Nov 2015 20:19

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Yadira schreef:Dat je zo`n kar met 2 assen een tandem asser noemt en niet een tende masser.

Een vriendin van mij haar vader had allemaal van zulke karren en zij noemde het altijd tende masser. Wist ik veel. :laughcry:


Het kan altijd erger... Iemand uit mijn verleden had ook geen idee wat hij wel eens achter zn auto hing want hij noemde het een 'tennismaster' :laughcry: Ik dacht: "Wat een raar woord, dat kan nooit kloppen!" en toen ik ontdekte dat het eigenlijk 'tandem-asser' heette, wilde hij dat niet van me horen omdat ik een meisje ben en er dus geen verstand van had :palm:
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 04 Nov 2015 20:24

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Oh en ik heb van mezelf ook nog een heel erge :smile: Ik denk dat je het woord waar het om draait, even hardop moet uitspreken om de verwarring te snappen hahaha!

Toen ik een jaar of drie was (denk ik) lag mijn vader in het Canisius Ziekenhuis vanwege een operatie aan zijn knie. Maar ik kende de naam van het ziekenhuis niet goed en alle grote mensen spraken 'Canisius Ziekenhuis' vrij snel uit dus ik verstond: 'Knietjes-ziekenhuis' wat voor mij vrij logisch was want mijn vader lag daar voor zijn.... juist: knietjes! :palm:
<<

Anoniem236

Bericht 05 Nov 2015 10:02

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Vroeger dacht ik dat het woord vreedzaam het tegenovergestelde betekend van wat het betekend. Komt door het woord wreed . Ik heb dit echt wel tot een paar jaar geleden gedacht.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Nov 2015 10:41

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Sjaantje schreef:
Yadira schreef:Dat je zo`n kar met 2 assen een tandem asser noemt en niet een tende masser.

Een vriendin van mij haar vader had allemaal van zulke karren en zij noemde het altijd tende masser. Wist ik veel. :laughcry:


Het kan altijd erger... Iemand uit mijn verleden had ook geen idee wat hij wel eens achter zn auto hing want hij noemde het een 'tennismaster' :laughcry: Ik dacht: "Wat een raar woord, dat kan nooit kloppen!" en toen ik ontdekte dat het eigenlijk 'tandem-asser' heette, wilde hij dat niet van me horen omdat ik een meisje ben en er dus geen verstand van had :palm:



Whaha ik heb net gewoon moeten opzoeken wat een tandem-asser dan is :yes: En wij hebben er ook gewoon eentje haha, ik noem dat gewoon de aanhanger :^^:
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 05 Nov 2015 10:44

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Wij noemen dat gewoon een aanhangwagen met een dubbele as, of dubbelasser.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem304

Bericht 05 Nov 2015 10:47

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

KOL schreef:Wij noemen dat gewoon een aanhangwagen met een dubbele as, of dubbelasser.

Geen dubbe-lasser? :D
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 05 Nov 2015 11:53

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Yadira schreef:
KOL schreef:Wij noemen dat gewoon een aanhangwagen met een dubbele as, of dubbelasser.

Geen dubbe-lasser? :D


Nee, da's een lasser die zit te dubben :smile:
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 05 Nov 2015 13:14

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Een vriendin van mij heeft een jongere broer. Ik ken haar al heel lang dus toen ik daar kwam was hij nog heel klein.
Die vriendin van mij zei een keertje ergens op dat ze aan een bepaald iets een "broertje dood had".

Dus haar broertje dacht echt dat hij dood moest. Zo sneu ook.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Nov 2015 13:29

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Oke, die moest ik ook even opzoeken. Had nog nooit van die uitdrukking gehoord. Ik snap dus helemaal dat broertje :laughcry:

Ik leer echt enorm veel van dit topic :ja:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Nov 2015 14:46

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Mijn zusje snapt heel veel uitdrukkingen niet maar gebruikt ze wel te pas en te onpas haha :D Gisteren vroeg ik of ze nog wat bijzonders wil doen als ze bij ons langskomt. "Nee hoor, ik heb 0 op het rekest" :smile:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 05 Nov 2015 15:02

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Haha Zora! Dat klinkt als mijn man, die is daar ook echt een held in.
Een paar jaar terug ging hij thee drinken, maar hij liet het heel lang staan. Ik zei toen: Vergeet je thee niet, straks is het koud. Zegt hij: Nee joh, het moet eerst afkoelen. Ik heb geen ijzeren long!
Hij bedoelde dus 'loden pijp'...

♥♥
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 05 Nov 2015 15:32

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Haha Elliot , wat schattig van dat blijven zitten :smile:
Ik heb er eentje van een ex van mij: het viel me op een gegeven moment op dat als het over verkeersongelukken ging hij wel erg vaak zei dat iemand verongelukt was. Bleek dat hij dacht dat dat hetzelfde was als een ongeluk hebben gehad en gewond zijn (dus niet overleden).
<<

Anoniem321

Bericht 06 Nov 2015 15:32

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Haha Zora, wat grappig. Doet mij aan mijn overbuurvrouw denken.
Laatst had zij op een avond vreemde figuren door de straat zien struinen, nou dat vond ze wel heel 'sporadisch!'.

Van mezelf kan ik zo gauw niet iets bedenken.

Sucre, mijn moeder gebruikt het woord 'verongelukt' ook vaak in dezelfde context als jouw ex.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Nov 2015 17:23

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Haha sporadisch :smile:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem205

Bericht 07 Nov 2015 23:10

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Ik kwam van een openbare basisschool (groep 1&2) en ging in groep 3 naar een christelijke school. Ik wist niks van God, Jezus en noem maar op. Aan het einde van een schooldag kregen we altijd 'de zegeltjes' God mee. Op een dag vroeg ik aan mijn moeder waarom wij geen boekje hadden waar de zegeltjes van God in konden..... :facepalm: het heeft even geduurd voordat ze begreep dat ik het over de zegen van God had.....

En toen ik een jaar of 4 was, waren we op vakantie in Frankrijk. Op een gegeven moment zei ik tegen mijn ouders dat ze in Frankrijk ook nasi aten, dat zeiden ze namelijk de hele tijd. Needless to say dat men 'Merci' zei ...
<<

Anoniem167

Bericht 07 Nov 2015 23:23

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Ik had het altijd over Idiaantjes als kind, en geloofde gewoon niet dat het Indiaan was
<<

Anoniem244

Bericht 08 Nov 2015 02:10

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

In groep 3 las ik altijd boekjes over je zus ipv Jezus
Het duurde even voor ik doorhad dat al die boekjes over Jezus gingen

Ik dacht altijd dat Engeland heel dichtbij was en je het bordje moest volgen en je dan in Engeland was (die borden waar Engeland op staat)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Nov 2015 15:41

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Ik kwam er dit weekend achter dat het geen kattenspek is, maar katenspek :palm:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Nov 2015 15:51

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Radler schreef:
Ik dacht altijd dat Engeland heel dichtbij was en je het bordje moest volgen en je dan in Engeland was (die borden waar Engeland op staat)


Dat dacht mijn dochter ook, we gingen in de herfstvakantie vliegen naar Engeland en toen ik vertelde dat we over water moesten, zei ze: 'Dus als er geen water tussen zou zitten dan zouden we het kunnen lopen?'

Ik denk dat ze nog steeds denkt dat het dichterbij is dan het daadwerkelijk is, want het is maar iets meer dan een half uurtje vliegen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron