Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

<<

Anoniem215

Bericht 22 Jan 2016 00:38

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Volgens mij is dat ook zo. Staat de wijk in wijkverpleging voor de woonwijk.

Tot mijn 21ste als mensen het hadden over ''op de kleintjes letten'' dacht ik dat het ging over kleine kinderen. Als in oppassen op de kinderen. Ik snapte het nooit als het gesprek ging over geld/financiën dat ze daarbij zeiden dat ze op de kleintjes (ik dacht dus kindjes) moesten letten. Totdat ik als student op mezelf ging wonen en zelf op de kleintjes moest gaan letten, toen pas viel het kwartje :smile:
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Jan 2016 00:46

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Ik heb woord 'uitsmijter' als in beveiliger nooit echt begrepen. Een link met het broodje ei had ik niet gelegd ofzo, zo erg was het niet maar waar het nu wel betekende, kon ik je niet vertellen. Tot dat ik jaar of 15 was en met mensen over straat liep en zei; zag je die gast bij die club, die stond er echt zo van; pas op want ik smijt je er uit! En op het moment dat ik het zei, ging er een lampje branden. :palm:
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 23 Jan 2016 17:09

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Joan schreef:Ik heb woord 'uitsmijter' als in beveiliger nooit echt begrepen. Een link met het broodje ei had ik niet gelegd ofzo, zo erg was het niet maar waar het nu wel betekende, kon ik je niet vertellen. Tot dat ik jaar of 15 was en met mensen over straat liep en zei; zag je die gast bij die club, die stond er echt zo van; pas op want ik smijt je er uit! En op het moment dat ik het zei, ging er een lampje branden. :palm:

Ja die snapte ik vroeger ook nooit. Ik heb ook heel lang moeten na denken wat nou de link naar het broodje ei was. Maar je het is zo simpel. Het is iemand die je eruit smijt hahahahaha.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Jan 2016 12:19

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Dames van de uitmijter... you are not alone :P Ik snapte t ook nooit hahahaha
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 29 Jan 2016 12:40

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

En ik moest even bedenken wat je met uitmijter bedoelde, Lejow :P

Maar to the point...
Bij mij valt het kwartje nu ik dit lees :palm:
<<

Anoniem260

Bericht 29 Jan 2016 17:39

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Ik vraag me op mijn beurt dan af waarom een uitsmijter (broodje) een uitsmijter heet... :eyes:
<<

Poes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 37

Geregistreerd: 14 Dec 2015 01:13

Bericht 29 Jan 2016 18:03

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Jerry schreef:Ik vraag me op mijn beurt dan af waarom een uitsmijter (broodje) een uitsmijter heet... :eyes:


Ja dit dus :smile: . Ik heb er nog nooit van hoeven kotsen iig.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Jan 2016 18:16

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Misschien heet het zo omdat je het ei ineens - hup - uit de schaal zo de pan in smijt :idea:
❤ 7 juni 2018
<<

anoniem213

Bericht 29 Jan 2016 18:26

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Nee, omdat het uitzonderlijk is toch? Tot slot de uitsmijter van de avond blablabla. En een uitsmijter bestaat uit drie eieren. Dat is best veel en bijzonder. Dat dacht ik in ieder geval.
<<

Anoniem321

Bericht 01 Feb 2016 14:51

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Ik kwam er nog niet eens zo heel lang geleden achter dat cheesecake gewoon kwarktaart is en niks met kaas te maken heeft...
<<

anoniem213

Bericht 01 Feb 2016 14:56

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Ragazza schreef:Ik kwam er nog niet eens zo heel lang geleden achter dat cheesecake gewoon kwarktaart is en niks met kaas te maken heeft...

Ik doe anders altijd roomkaas in de cheesecake.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Feb 2016 15:01

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Ragazza schreef:Ik kwam er nog niet eens zo heel lang geleden achter dat cheesecake gewoon kwarktaart is en niks met kaas te maken heeft...

Maar dat is dus niet zo.

Een cheesecake is een cheesecake, met roomkaas erin.
Een kwarktaart is een kwarktaart, met (je raadt het al) kwark erin.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Feb 2016 15:29

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Ik ging ook een keer een cheesecake maken voor mijn familie. Zegt mijn broertje 'maar ik lust helemaal geen kaas'. Onnozele :smile:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Feb 2016 17:10

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

en in kwark is eigenlijk gewoon kaas, en dus cheese, en dus cheesecake :P

Kwark

Kwark of plattekaas is een soort heel verse kaas. In het Frans is de naam dan ook gewoon verse kaas. De melk wordt aangezuurd met melkzuurbacteriën, waarna er stremsel aan wordt toegevoegd. Na 24 uur verzuren en stremmen op kamertemperatuur wordt de massa gesneden en in een kwarkzak uitgelekt. Er blijft ongeveer een derde van de aanvangshoeveelheid over. Deze massa wordt daarna goed geroerd. Kwark kan worden gemaakt van koemelk, maar ook van geitenmelk of schapenmelk.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Feb 2016 18:45

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Haha daar heb je ook weer een punt.
<<

Anoniem185

Bericht 01 Feb 2016 19:39

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Ik wou zeggen, platte kaas is kwark. Word in België heel vaak gezegd, volgens mij kennen die het woord kwark niet eens. Of mijn collega's in ieder geval niet.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 01 Feb 2016 21:32

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Ik dacht dat het verschil tussen cheesecake en kwarktaart erin zat dat je cheesecake bakt en kwarktaart niet.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Feb 2016 21:43

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Sublimo schreef:Ik dacht dat het verschil tussen cheesecake en kwarktaart erin zat dat je cheesecake bakt en kwarktaart niet.


dat zou zo maar eens kunnen kloppen!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 02 Feb 2016 07:51

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Maar waar valt monchoutaart dan onder? Het wordt gemaakt van roomkaas, maar moet niet in de oven...
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem260

Bericht 02 Feb 2016 09:15

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

In de categorie monchou-taarten denk ik :razz:
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers