Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 11 Nov 2015 21:20

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Tabbie schreef:Ik kwam er dit weekend achter dat het geen kattenspek is, maar katenspek :palm:

Ja, dat heeft bij mij ook even geduurd...
Ik ben er ook pas sinds twee weken achter dat de uitdrukking niet 'kut met peren' is, maar 'prut met peren'. :wtf:
<<

Anoniem154

Bericht 11 Nov 2015 21:23

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Ow echt...haha, wist dat ook niet van die peren :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Nov 2015 21:25

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Ik dacht ook altijd dat het kut met peren is. Is prut met peren niet gewoon de gekuisde versie, net als dat sommige mensen chips zeggen in plaats van shit? Zo zou het tenminste op mij overkomen als ik iemand prut met peren zou horen zeggen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem137

Bericht 11 Nov 2015 21:26

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Susan schreef:Ik dacht ook altijd dat het kut met peren is. Is prut met peren niet gewoon de gekuisde versie, net als dat sommige mensen chips zeggen in plaats van shit? Zo zou het tenminste op mij overkomen als ik iemand prut met peren zou horen zeggen.

Dat denk ik eigenlijk ook.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 11 Nov 2015 21:28

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Zou dat? Mijn vriend moest zo lachen en verbeterde me, dat ik hem gelijk geloofde. Ik ga Google-en.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Nov 2015 21:34

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Kut met peren hoor. Prut met peren is de preutse versie. Ik had er nog nooit van gehoord.

Nog nooit van de prut gehoor dus.
<<

Vivianne

Bericht 11 Nov 2015 22:11

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Ik dacht altijd dat de NP wat 'Niet Parkeren' betekend, 'Nederlandse Parkeerplaats' betekende.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 12 Nov 2015 19:25

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Toen een meisje in mijn klas in groep 3 vertelde dat ze verkering had, dacht ik serieus dat dat iets met het verkeer te maken had...
Mother of 3 adorable children
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 13 Nov 2015 08:31

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Mevrouw Cactus schreef:Ik dacht altijd dat de NP wat 'Niet Parkeren' betekend, 'Nederlandse Parkeerplaats' betekende.


Hahaha dus jij zet je auto daar wel altijd neer? :hulde:
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 13 Nov 2015 09:02

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Op mijn 13de had ik een bijbaantje in de bediening van een eetcafe en ik had dus nog 0,0 ervaring. Ik wist wel dat ik bij biefstuk en de lamskoteleten moest vragen hoe het gebakken moest worden. Maar dat het bij lamsvlees niet medium maar rosé is, dat wist ik niet. Wel zag ik de koks wel eens wat vlees afblussen met alcohol in de keuken, dus toen een vrouw aan mij iets vroeg over de lamskoteleten, vertelde ik haar dat die afgeblust werden met rosé :thumbup:
Het heeft heel lang geduurd voordat ik er achter kwam hoe het nou zat, de biefstukpuntjes werden daar afgeblust met madeira! Ik heb dat nog lang aan moeten horen, vooral toen ik daar zelf in de keuken ging werken.
10.04.17
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 13 Nov 2015 12:15

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Ik dacht schijnbaar dat men bij het woord viezigheid, had over een vieze geit.
L2014 & H2017
<<

Anoniem301

Bericht 13 Nov 2015 13:23

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

In het Engels 'will you go steady with me?' ik dacht 'study' als in studeren en ik snapte al nooit waarom dat zo'n big deal was.
<<

Geel

Bericht 13 Nov 2015 13:39

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Haha Carrie!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Nov 2015 13:42

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

In dat boekje 'Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' van Kluun staat op een gegeven moment 'ik kwam als de brandweer'. Ik dacht heel lang dat 'als de brandweer' gewoon 'snel' betekende, het heeft echt jaren geduurd voor het tot me doordrong welke vergelijking hij maakte.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Nov 2015 13:47

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Susan schreef:In dat boekje 'Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' van Kluun staat op een gegeven moment 'ik kwam als de brandweer'. Ik dacht heel lang dat 'als de brandweer' gewoon 'snel' betekende, het heeft echt jaren geduurd voor het tot me doordrong welke vergelijking hij maakte.



Maar... dat betekent het ook?
brandweer: gaan als de —, informele uitdrukking voor ‘erg snel gaan’. Bijvoorbeeld gezegd van auto’s.
<<

Anoniem301

Bericht 13 Nov 2015 13:51

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

De Jeugd van tegenwoordig heeft een tekst in een van hun liedjes 'en ik schiet met een mitrailleur van mensenvlees'
Ik snapte nooit wat ze bedoelden, tot ik het me hardop afvroeg aan een mannelijke collega. Dus ik noemde die zin op en hij keek zo :eyes: :wtf: en een paar seconden nadat ik het zei viel het kwartje :smile:
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 13 Nov 2015 13:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Nov 2015 13:54

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Lejow schreef:
Susan schreef:In dat boekje 'Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' van Kluun staat op een gegeven moment 'ik kwam als de brandweer'. Ik dacht heel lang dat 'als de brandweer' gewoon 'snel' betekende, het heeft echt jaren geduurd voor het tot me doordrong welke vergelijking hij maakte.



Maar... dat betekent het ook?
brandweer: gaan als de —, informele uitdrukking voor ‘erg snel gaan’. Bijvoorbeeld gezegd van auto’s.


Ja, maar hij heeft het hier over klaarkomen, dus ik denk meer dat hij de vergelijking maakt met een brandweerspuit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Nov 2015 13:55

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Susan schreef:
Lejow schreef:
Susan schreef:In dat boekje 'Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' van Kluun staat op een gegeven moment 'ik kwam als de brandweer'. Ik dacht heel lang dat 'als de brandweer' gewoon 'snel' betekende, het heeft echt jaren geduurd voor het tot me doordrong welke vergelijking hij maakte.



Maar... dat betekent het ook?
brandweer: gaan als de —, informele uitdrukking voor ‘erg snel gaan’. Bijvoorbeeld gezegd van auto’s.


Ja, maar hij heeft het hier over klaarkomen, dus ik denk meer dat hij de vergelijking maakt met een brandweerspuit.


Haha, ja ok, je kan m op 2 manieren opvatten. Wellicht gebeurde het op beide manieren hahaha
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Nov 2015 13:55

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Ik ga zo eens polsen wat mijn man denkt dat het betekent.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem185

Bericht 23 Nov 2015 21:44

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Ik heb een tijd in het wijkbureau gewerkt. Dit was bij de zorginstelling waar ik werkte de dienst die inviel waar het nodig was, dus bij ziekte of bij drukte kwam ik langs om daar te helpen. Ik heb altijd gedacht dat wijkbureau kwam van in de wijk (want dat werd ook gezegd 'oh jij werkt in de wijk?'). Als in woonwijk. Maar ik snapte dus niet waar dat vandaan kwam omdat het helemaal geen 'wijk' was.

Totdat, nu drie jaar later, ik daar al lang niet meer werk en ineens mijn kwartje valt. Wijk. Van uitwijken. Wijken naar waar het druk is of waar mensen tekort komen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Nov 2015 10:27

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Bob schreef:Ik heb een tijd in het wijkbureau gewerkt. Dit was bij de zorginstelling waar ik werkte de dienst die inviel waar het nodig was, dus bij ziekte of bij drukte kwam ik langs om daar te helpen. Ik heb altijd gedacht dat wijkbureau kwam van in de wijk (want dat werd ook gezegd 'oh jij werkt in de wijk?'). Als in woonwijk. Maar ik snapte dus niet waar dat vandaan kwam omdat het helemaal geen 'wijk' was.

Totdat, nu drie jaar later, ik daar al lang niet meer werk en ineens mijn kwartje valt. Wijk. Van uitwijken. Wijken naar waar het druk is of waar mensen tekort komen.

Ho, wacht even. Is wijkverpleging dan ook wijk als in uitwijken? Want ik leef nog steeds in de veronderstelling dat de wijk in wijkverpleging staat voor de woonwijk waarin de wijkverpleging werkt. :wtf:

♥♥
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 24 Nov 2015 10:30

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Straks ga je me nog vertellen dat het ook zo werkt bij een wijkagent. :confused:
<<

Anoniem304

Bericht 24 Nov 2015 10:50

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

SoGood schreef:Straks ga je me nog vertellen dat het ook zo werkt bij een wijkagent. :confused:

Een wijkagent heeft wel echt een (woon)wijk hoor. :ja:
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 24 Nov 2015 10:55

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Daar staat wijkzorg ook voor volgens mij. Heeft niks met uit wijken te maken.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem185

Bericht 24 Nov 2015 16:40

Re: Woorden/uitdrukkingen die jij vroeger verkeerd begreep.

Als je echt in een woonwijk werkt wel. Ik werkte in een instelling met verschillende afdelingen die niets met een woonwijk te maken hadden.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers