Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaringen wereldreis

<<

MylaRose

Noob

Berichten: 21

Geregistreerd: 20 Okt 2013 08:14

Bericht 04 Nov 2015 10:05

Ervaringen wereldreis

Hii allemaal,

Een hele tijd terug had ik hier al eens een topic over gelezen, maar ik kan hem nergens meer terugvinden.
Er spookt al een hele tijd door mijn hoofd dat ik een wereldreis wil gaan maken. Er is nog helemaal niks concreet en ben mij vooral even aan het oriënteren.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het gaan op wereldreis?
Welke landen hebben jullie bezocht en wat zijn aanraders en welke landen waren minder?
Hoelang zijn jullie geweest en wat was het budget?
Hoe hebben jullie het aangepakt? ( route uitstippelen, vliegtickets, verblijf etc)

Ik ben superbenieuwd naar jullie ervaringen!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Nov 2015 11:39

Re: Ervaringen wereldreis

Net 9 maanden 4 continenten gedaan (gedeelte Azie, Europa, Noord Amerika, Zuid Amerika). We hadden beide 10.000 dollar (7500 euro) en met name couch surfen, gedeelde kamer in hostels, relocation campers of airbnb gedaan. Route grofweg uitgestippeld, de grote tickets vooraf geboekt en vooral veel gereisd per bus (goedkoop maar lang in bijvoorbeeld Azie en Zuid Amerika).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem170

Bericht 08 Nov 2015 22:41

Re: Ervaringen wereldreis

Is Jente alweer terug eigenlijk? Zij vertrok affelopen januari als ik me niet vergis :)
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 09 Nov 2015 01:16

Re: Ervaringen wereldreis

Wat een gave plannen MylaRose!

Ervaring met een wereldreis heb ik niet, maar ik ga volgend jaar wel voor langere tijd reizen. Ik vertrek 18 Februari naar Australië en kom 9 Augustus terug, dus kleine 6 maanden. Ik hou het bij Australië en Nieuw Zeeland.

Ik vond het begin ook heel moeilijk. Mijn valkuil was dat ik véél te veel van te voren wilde plannen en organiseren, maar gelukkig heb ik dat inmiddels bijna helemaal los kunnen laten. Ik heb alleen mijn vliegticket en een hostel voor een week in Melbourne (daar kom ik aan) geboekt en verder ga ik daar pas alles zien en doen... no plans, alle vrijheid!

Ik ben van plan vooral in hostels te slapen, gedeelde kamer. Ook heb ik veel tegoedbonnen voor AirBnB, dus dat wil ik ook gaan proberen. Je komt dan veel op de wat uniekere plekjes en bij de locals thuis.

Voor deze 6 maanden heb ik ongeveer 7000 euro om uit te geven, maar ik wil daar tussendoor ook gaan werken.

Als ik je een tip mag geven om mee te beginnen, aangezien je nog zo in het beginstadium van je plannen zit ; Pinterest.
Ik heb lekker veel rondgeneusd op Pinterest om te kijken wat ik mooi vind, wat me interessant lijkt om te zien etc etc.

Voor een wereldticket (waarmee je dus meerdere continenten langs kunt) schijnt Kilroy wel goed te zijn. Hun website is sowieso wel interessant.

Stap 1 is om heel goed te bedenken welke landen je echt wilt zien, dan een logische route bepalen...

Marsy, couchsurfing, hoe is dat je bevallen? Ik ga je trouwens binnenkort een PM sturen over Australia tips hoor :)

De plannen zijn in ieder geval tof!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Nov 2015 03:26

Re: Ervaringen wereldreis

Couchsurfing was erg relaxt, maar je moet wel opletten, je moet sowieso een profiel hebben dat mensen jouw referenties kunnen zien, dus even wat vrienden opsporen en toevoegen. Zonder vinden ze het een beetje eng zomaar vreemden toe te laten. En het is met grote regelmaat ook echt een couch, of een stoel haha. Maar goed, het spaart wel geld uit.

'Even' ergens werken hier is best moeilijk he JaneDoe, hou daar rekening mee. Maar met je bonnen en je couchsurfing spaar je al best wat geld uit. Je plan lijkt me super! En inderdaad, als je tips nodig hebt..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 12 Nov 2015 10:46

Re: Ervaringen wereldreis

Ik heb zelf vier maanden gebackpackt in Zuid-Amerika, dus mocht je daar interesse in hebben kan ik daar meer over vertellen.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers