Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


smart tv, zonder kabel tv kijken?

<<

limbogirl82

Noob

Berichten: 32

Geregistreerd: 26 Sep 2013 11:11

Bericht 30 Sep 2013 20:57

smart tv, zonder kabel tv kijken?

Hallo,
Ik wil graag toch weer tv op mijn slaapkamer alleen is daar geen aansluiting.
Nu hoorde ik dat je met een Smart tv (en Ziggo) via wifi tv kan kijken ? En je dus geen kabel hoeft door te trekken..
Iemand enig idee of dit klopt ? Heb je dan gewoon normaal tv, alle zenders etc.

Deze week maar eens in een winkel navragen maar wie weet zijn er hier dames die er toch een beetje verstand van hebben :laughcry:
<<

Anoniem253

Bericht 01 Okt 2013 10:10

Re: smart tv, zonder kabel tv kijken?

Dat klopt. Je hebt dan een kastje van ziggo waar een kaart in zit. Afhankelijk van het abonnement heb je alle zenders en eventueel extra zenders.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 01 Okt 2013 22:52

Re: smart tv, zonder kabel tv kijken?

Klopt niet!
Dat kastje waar Champagne het over heeft is een digitale ontvanger, waar je een smartcard in steekt. Die moet echter wel op de kabel aangesloten zijn, anders krijgt hij geen signaal. Via Wi-Fi is bij Ziggo niet mogelijk, ook niet met een smart-tv.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Nyx

Bericht 01 Okt 2013 23:46

Re: smart tv, zonder kabel tv kijken?

Mickey schreef:Klopt niet!
Dat kastje waar Champagne het over heeft is een digitale ontvanger, waar je een smartcard in steekt. Die moet echter wel op de kabel aangesloten zijn, anders krijgt hij geen signaal. Via Wi-Fi is bij Ziggo niet mogelijk, ook niet met een smart-tv.


Wat je zegt is waar. De enige optie die je hebt is live televisie kijken via laptop/tablet.

De optie van zonder kabel kijken op televisie is waarschijnlijk wel in de maak, maar kabeltelevisie is de bron van internet en dus niet heel snel of helemaal niet te realiseren.
<<

Anoniem173

Bericht 02 Okt 2013 05:26

Re: smart tv, zonder kabel tv kijken?

Met smart tv kun je technisch gezien via Wifi wel tv kijken, maar dan alleen via uitzendinggemist. Live tv kan volgens mij niet. Ik vind het niet geweldig werken op onze Philips tv. Bereik werkt niet altijd lekker. Je kunt overigens vaak ook een USB inpluggen en daar je gedownloade dingen op kijken. Of een Netflix ABO nemen
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:30

Bericht 02 Okt 2013 05:34

Re: smart tv, zonder kabel tv kijken?

Ik heb een smart tv (en tele 2) en kijk ook via wifi. Je hebt daar speciale wifi kastjes voor. Een gaat in je route de ander in je tv. Werkt prima.
<<

limbogirl82

Noob

Berichten: 32

Geregistreerd: 26 Sep 2013 11:11

Bericht 02 Okt 2013 10:31

Re: smart tv, zonder kabel tv kijken?

Hmmm, verschillende reacties.
Maar even navragen in de winkel en anders maar kijken of iemand me toch een kabel wil doortrekken...

Bedankt voor de reacties !!
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 02 Okt 2013 13:49

Re: smart tv, zonder kabel tv kijken?

Suusie schreef:Ik heb een smart tv (en tele 2) en kijk ook via wifi. Je hebt daar speciale wifi kastjes voor. Een gaat in je route de ander in je tv. Werkt prima.

Hoe dat bij tele2 zit, weet ik niet. Vandaag dat ik schreef dat het bij Ziggo niet werkt.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem301

Bericht 03 Okt 2013 10:12

Re: smart tv, zonder kabel tv kijken?

Wij hebben KPN glasvezel, en hebben een extra kastje gekocht en die op de slaapkamer neergezet. Nu kunnen we daar ook gewoon televisie kijken, zonder kabels te hoeven doortrekken.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:30

Bericht 03 Okt 2013 16:43

Re: smart tv, zonder kabel tv kijken?

Mickey schreef:
Suusie schreef:Ik heb een smart tv (en tele 2) en kijk ook via wifi. Je hebt daar speciale wifi kastjes voor. Een gaat in je route de ander in je tv. Werkt prima.

Hoe dat bij tele2 zit, weet ik niet. Vandaag dat ik schreef dat het bij Ziggo niet werkt.

Het heeft niets net je provider te maken hoor. Het zijn twee ontvangers, de een gaat in het stopcontact met een kabeltje naar de router. De ander zit aan de andere kant van de kamer in het stopcontact met een kabeltje naar de tv.
Heb het gewoon bij Media Markt gekocht. Ik dacht voor iets van €60.- / €80,-.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 03 Okt 2013 22:39

Re: smart tv, zonder kabel tv kijken?

Suusie schreef:
Mickey schreef:
Suusie schreef:Ik heb een smart tv (en tele 2) en kijk ook via wifi. Je hebt daar speciale wifi kastjes voor. Een gaat in je route de ander in je tv. Werkt prima.

Hoe dat bij tele2 zit, weet ik niet. Vandaag dat ik schreef dat het bij Ziggo niet werkt.

Het heeft niets net je provider te maken hoor. Het zijn twee ontvangers, de een gaat in het stopcontact met een kabeltje naar de router. De ander zit aan de andere kant van de kamer in het stopcontact met een kabeltje naar de tv.
Heb het gewoon bij Media Markt gekocht. Ik dacht voor iets van €60.- / €80,-.

Toch vreemd dat ik vandaag, na overleg met een collega, een klant heb moeten vertellen dat ze voor tv bij Ziggo een antennekabel nodig heeft, omdat het via Wi-Fi niet werkt bij Ziggo...
07.12.2011
11.12.2014
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:30

Bericht 03 Okt 2013 22:46

Re: smart tv, zonder kabel tv kijken?

Vreemd ja.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers