Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Babykleding verkopen of bewaren?

<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 02 Nov 2015 21:44

Re: Babykleding verkopen of bewaren?

Ik heb alle kleding die nog netjes en schoon was bewaard, van zowel de oudste als middelste. Toen we eenmaal wisten dat de jongste een jongetje was heb ik alle meisje kleding weg gedaan. De jongste heeft nog behoorlijk wat kleren van de oudste gedragen (en nu nog steeds trouwens). Alles wat nu te klein is voor de jongste gaat nu weg. We zijn compleet dus ik hoef niets meer te bewaren.

Wel heb ik een aantal kleertjes van alle 3 bewaard. Eerste pakje, eerste jurkje, andere kleertjes met bijzondere herinneringen. Dit zit bij elkaar in een kleine doos en gaat ook niet weg.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 03 Nov 2015 07:56

Re: Babykleding verkopen of bewaren?

Ik heb tot nu toe alles wat er nog goed uit ziet bewaard, nou zit hij pas in maat 68 dus ik heb nog niet super veel weg gelegd.
Ik ga pas uitzoeken wat weg kan tegen de tijd dat ik weer zwanger ben en weet of het een jongen of een meisje wordt. S heeft best wel kleding die ook leuk voor een meisje is ( spijkerbloesje, gele bodywarmer, spijkerjasje, grijze skinny spijkerbroek e.d), maar dan op een andere manier gecombineerd. Misschien denk ik er tegen die tijd heel anders over, maar zoals het er nu naar uit ziet zal ik dat dus gewoon opnieuw gebruiken.

Eerste pakje e.d. is gewoon van S en zal een eventueel broertje ook niet aan krijgen, die bewaar ik voor hem.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Patsy

Bericht 03 Nov 2015 08:11

Re: Babykleding verkopen of bewaren?

Van de oudste heb ik alles bewaard omdat we wisten dat we snel voor een tweede zouden gaan. Alles wat de jongste niet past of niet aan krijgt verkoop ik of geef ik weg.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 03 Nov 2015 08:17

Re: Babykleding verkopen of bewaren?

Ik heb alles wat schoon en netjes is bewaard, en gelukkig maar want nr twee komt iets sneller dan we een half jaar geleden nog dachten :) we krijgen een tweede meisje, maar ik heb nog genoeg te shoppen. Dochter werd in juli geboren toen het superwarm was, dit meisje komt in maart dus een deel van de bewaarde kleertjes is te koud.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem134

Bericht 03 Nov 2015 08:31

Re: Babykleding verkopen of bewaren?

Ik heb van T. Een hoop bewaard voor N. Echter had N. Een heel ander figuur waardoor ik haast alles dat van T. Is geweest weg heb kunnen doen. Nu bewaar ik niets meer tenzij ik iets echt heel leuk vind. Als deze baby een jongetje blijkt te zijn dan gaat alles weg. Enige wat ik van beiden meiden bewaar is eerste pakje/jasje/slofjes. Verder niets aan kleertjes.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 03 Nov 2015 08:43

Re: Babykleding verkopen of bewaren?

De favoriete truien en shirts met print heb ik bewaard, daar wil ik ooit een deken van maken.
L2014 & H2017
<<

Anoniem 146

Bericht 03 Nov 2015 09:22

Re: Babykleding verkopen of bewaren?

Ik heb bijna alles van mijn zoon bewaard tot maat 80. Tenminste, alle mooie kleding waar bepaalde herinneringen aan zitten. Ik vind het moeilijk er afstand van te doen. Afgelopen week hebben we het er toevallig nog over gehad.. Of we niet toch wat weg moeten doen. Ik kan het nog niet.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 03 Nov 2015 09:43

Re: Babykleding verkopen of bewaren?

Ik heb een paar pakjes van maat 50/56 bewaard en die al ik ook niet wegdoen. De rest ga ik wel verkopen. Mijn man wil geen kinderen meer dus ik ga het waarschijnlijk (helaas) niet meer nodig hebben.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Nov 2015 09:51

Re: Babykleding verkopen of bewaren?

Wij hebben tot nu heel veel bewaard. Alleen de goedkope dingen en dingen die we 2e hands hadden heb ik direct weg gegooid toen ze te klein waren.

Als we straks weten wat de 2e wordt, dan ga ik de hele bak uitzoeken, maar ik denk dat ik dan toch nog wel veel weg doe.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 03 Nov 2015 10:32

Re: Babykleding verkopen of bewaren?

Ik heb heel veel weggegeven aan mijn nichtje (4 maanden jonger dan J.), een deel verkocht en een deel bewaard. Ik heb een paar weken geleden de bakken met kleding opnieuw uitgezocht en toen weer veel weg gedaan. Ik vind het veel leuker om nieuwe dingetjes te kopen. Maat 50 hadden we bij J. te weinig dus daar heb ik vooral van bij gekocht. In maat 56 heb ik niet veel bij gekocht en maat 62 en 68 ga ik ook voorlopig niets in kopen. Dat zie ik wel tegen de tijd dat de baby in die maat zit. Vanaf 74 heb ik vrijwel niets bewaard omdat J. toen fruit en groente at (meer vlekken dus haha) en ging kruipen en lopen. Broekjes zijn dus sneller versleten en truitjes meer vies en heb ik weg gedaan.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 03 Nov 2015 10:40

Re: Babykleding verkopen of bewaren?

Ik hebde eerste leuke babykleertjes bewaard. Verder doe ik wel veel weg, althans proberen..
Van andere maten vind ik het heel moeilijk om de allerleukste kleertjes te bewaren, kan niet kiezen.
Mocht er hier nog een 2e komen, dan weet ik niet of ik het niet raar zou vinden om deze kleertjes weer aan te geven
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 03 Nov 2015 12:37

Re: Babykleding verkopen of bewaren?

Ik heb van de eerste in eerste instantie alles bewaard. Zijn eerste pakje enz had ik al in een doos gedaan met andere belangrijke spullen. Toen de 2e geboren werd en het een meisje bleek te zijn heb ik toch de kleding van de oudste weggedaan. Ik kon er toch niks meer mee want meer kinderen willen we niet. Van de jongste heb ik meteen alles (behalve de belangrijke dingen natuurlijk) weggedaan.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Nov 2015 14:13

Re: Babykleding verkopen of bewaren?

mzcharlotte schreef:De favoriete truien en shirts met print heb ik bewaard, daar wil ik ooit een deken van maken.


Goed idee!!!

Ik heb altijd al problemen met dingen weggooien dus ik ga het enorm moeilijk krijgen met die kleertjes. Nu nog niks weggedaan, en weet ook niet of me dat lukt. Een deken oid vind ik best een goed idee!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 03 Nov 2015 20:46

Re: Babykleding verkopen of bewaren?

Ik heb alles bewaard. Vind het zonde om dingen weg te doen die nog prima te dragen zijn.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 03 Nov 2015 21:11

Re: Babykleding verkopen of bewaren?

Ik heb behalve de eerste pakjes alles weggedaan, op een paar leuke dingen na. Ik vind hergebruiken niet zo leuk, en wilde van mijn 2e kind geen kloon van de 1e maken.
<<

anoniem203

Bericht 03 Nov 2015 21:24

Re: Babykleding verkopen of bewaren?

Ik heb alles bewaard en ik koop gewoon net zo hard nieuwe kleding voor de jongste. Ik vind het gewoon moeilijk om er afstand van te doen. Maar ondertussen staat er wel 4 grote dozen te verstoffen op zolder. Ik kan er gewoon nog geen afstand van doen terwijl ik 100% weet dat er geen derde kindje komt. Stom hè..
<<

Anoniem168

Bericht 03 Nov 2015 23:29

Re: Babykleding verkopen of bewaren?

Ik heb veel bewaard, maar dat komt omdat we niet zoveel nieuwe kleding hadden/hebben. We hebben veel tweedehands gekregen/gekocht en gebruikt, dat heb ik vrijwel allemaal weggedaan. Maar bijna alles wat nieuw gekregen of gekocht is bewaar ik. Wegdoen doe ik pas als er hier geen ander jongetje meer geboren gaat worden. Maar tot zover valt het dus nog wel mee hoeveel er op zolder staat.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 03 Nov 2015 23:32

Re: Babykleding verkopen of bewaren?

Tot nu toe de leukste/duurste dingen bewaard, de rest weggegeven of verkocht. Als we nog een meisje zouden krijgen zien we wel of we gaan hergebruiken. Mij kennende ga ik toch weer flink shoppen haha.
Ik bewaar sowieso het setje wat ze na de geboorte aan kreeg, ook al was het destijds veel te groot.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 03 Nov 2015 23:52

Re: Babykleding verkopen of bewaren?

Na de oudste heb ik de goede dingen nog bewaard. Na de jongste heb ik alles uitgeleend/weggegeven/verkocht. Behalve de eerste pakjes en wat andere leuke dingen heb ik niks meer.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 04 Nov 2015 08:41

Re: Babykleding verkopen of bewaren?

Ik heb na Elena alles weg gegeven. Echt alles. We hadden geen zicht op wanneer er een tweede zou komen, en dat kon net zo goed een jongen zijn. Nu koop ik voor Naomi gewoon nieuwe kleren en die gaan als ze te klein zijn weg.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 04 Nov 2015 10:42

Re: Babykleding verkopen of bewaren?

Op een aantal dingen na heb ik alles verkocht of weggegeven. Of er nog een 2e komt ooit weet ik niet en vond het ook zo wat om alles dan te bewaren.
Trots op mijn stoere ventje!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers