Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Brandalarm

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 30 Sep 2013 20:50

Brandalarm

Zaterdag ging hier in het appartement het brandalarm af. Ik was alleen thuis met Julie, dus ik grabbelde haar direct bij me en ging naar buiten. En daar stond ik dan... Alleen. Ik heb nog snel op alle belletjes geduwd. De ene helft hoorde het alarm niet en de andere helft dacht dat het een oefening was. Dat vind ik dus echt gek. Je weet toch nooit wat er aan de hand is? Blijven ze gezellig zitten... Enfin, uiteindelijk werd de brandweer gebeld, die heeft alle appartementen bekeken, er was niets aan de hand, waarschijnlijk was dat ding aan het flashen. Toen ik het nadien vertelde aan mijn schoonouders en vriend was hun reactie: "Je hebt de waardevolle spullen toch meegenomen?" Euh, ja, mijn dochter. Maar dat was dus blijkbaar niet het juiste antwoord, de laptop, de papieren, sleutels, geld, ... dat waren de waardevolle spullen. En natuurlijk dochter ook :confused: Ben ik nu zo gek dat ik niets heb meegenomen? Ik dacht dat dat zo hoorde...

Wat doen jullie als jullie het brandalarm horen? Denken jullie eerst dat het een oefening is? Wat nemen jullie mee?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 30 Sep 2013 21:03

Re: Brandalarm

Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt maar ik zou eerst buiten kijken en ruiken over brand is. Maar daarna zou ik ook eerst m'n kind pakken. En de kat. Misschien nog paspoorten ofzo en m'n tas met portemonnee etc.
Maar de rest zou me gestolen kunnen worden. Ik zie mezelf echt niet met mappen met belangrijke papieren, fotoboeken etc én kind én kat naar beneden rennen.

Ik vind dat je goed gehandeld hebt hoor! Kinderen en huisdieren zijn niet te koop met het geld dat je 'redt' in geval van brand.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 30 Sep 2013 21:40

Re: Brandalarm

Ik zou hetzelfde doen als jij. Kind onder m'n ene arm, hond onder de andere arm en naar buiten.

De rest boeit me niets en is allemaal vervangbaar. Foto's en filmpjes staan allemaal online, dus daar hoef ik ook niet bang voor te zijn.
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 01 Okt 2013 08:16

Re: Brandalarm

Wij hebben het een keer gehad toen we nog in het hotel woonde. Mijn man is ook BHV ér en moest dus gaan helpen. Het brandalarm ging daar wel vaker kort af en daar reageerde we nauwelijks op, maar toen hij af bleef gaan wisten we dat er ook echt iets moest zijn en is hij gaan helpen en ben ik inderdaad naar buiten gegaan.
Ik had geen ontzettende haast omdat ik daar weet hoe het gebouw in elkaar zit en er brandvertragende deuren zijn, die de brand een behoorlijke tijd tegen moeten houden en omdat we geen brandlucht roken wisten we dat het niet op onze verdieping was.

Ik heb mezelf toen wel eerst warm aangekleed en gezorgd dat ik mijn paspoort, telefoon en sleutels had. Achteraf begreep ik niet waarom ik die spullen los meegenomen had en niet mijn hele handtas haha.

Er stonden toen mensen buiten met een peutertje in een pyjama, terwijl het echt koud was, ook stonden er mensen op hun blote voeten, maar compleet tegenover gesteld stonden er ook mensen met compleet ingepakte koffers en er waren zelfs mensen die hun hotelkamer niet eens uit wilde.
Wat dat betreft heb ik hierdoor wel geleerd niet in paniek te raken en op zijn minst een dikke jas aan te trekken als het wat frisser is, desnoods over mijn pyjama als de situatie niet direct dreigend is tenminste.
En ik check altijd waar de nooduitgangen zijn als we in een hotel aankomen.

Overigens was er toen ook echt brand en is er op de achtste verdieping een keuken uitgebrand maar de brand is niet verder verspreid, wij woonde op de tweede verdieping en hadden dus ook geen rook overlast.

Ik denk dat ik hetzelfde als jij gereageerd had, zeker met zo'n klein kindje, dan wil je toch dat zij veilig is en zou die laptop me heel weinig uitmaken!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Okt 2013 08:58

Re: Brandalarm

Ik zou ook echt niet rustig de latop of papieren ofzo gaan zoeken. Ik zou zoon meenemen en het geboorte borduur schilderij wat hij van mijn oma heeft gekregen.
R. 2013
D. 2016

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers