Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Muis in huis

<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 16 Nov 2015 16:32

Re: Muis in huis

Wij hadden ze vorig jaar ook, vreselijk. Ik denk dat het me nu minder uit zou maken, maar toen had ik twee ienieminiebaby's en ik trok het echt superslecht! En het ergste van alles: we hadden echt een brutale muis zonder angst die gewoon over mijn gezicht liep 's nachts, ieeeeeeh! Het rook ook echt naar dierenwinkel soms. Maar het allerergste vond ik nog dat ik zag dat dat beest ook door de ledikantjes van mijn dochters had gelopen en misschien ook wel over hun heen had gelopen. Toen moest ik echt janken, gatverdamme wat vies. Toen heb ik alles uit de kast getrokken qua anti-muizen beleid: gif, gebruikte theezakjes (schijnen ze vies te vinden), zelfs een apparaat wat een irritant piepgeluid uitzendt. Heeft gelukkig geholpen en dit jaar nog niks gezien of gehoord. Achteraf bleek dat ze een studentenpand een paar huizen verderop helemaal aan het strippen waren en waarschijnlijk zijn de muizen van daar toen de rest van de straat ingevlucht. Great.
<<

Anoniem 146

Bericht 16 Nov 2015 17:21

Re: Muis in huis

Sucre, iehw iehw iehw! Jakkes. Ik lijk wel de enige panische hier op het forum, haha, maar bah. Over je gezicht. Worst.Nightmare.
<<

Anoniem142

Bericht 16 Nov 2015 18:08

Re: Muis in huis

Whatever schreef:Ik vind het zwaar overdreven, die beesten doen je niets. Niets om bang voor te zijn. Heb ze in Amsterdam ook wel gehad. En ik ben tegen gif, dat is echt heel zielig. Sterven ze een langzame dood vaak aan inwendige bloedingen. Het beste zijn vallen wat je ze levend in vangt maar anders nog gewone ouderwetse muizenvallen.


Weet jij wel hoe snel muizen zich kunnen voortplanten? Muizen zijn binnen enkele weken geslachtsrijp, kunnen 5 tot 10 nesten per jaar krijgen en werpen dan 3 tot 12 jongen per keer. Je hoeft volgens mij geen genie te zijn om door te hebben dat je binnen hele korte tijd een enorme muizenkolonie in je huis kunt hebben. Muizen kunnen je alles kapot knagen en kunnen dus wel degelijk voor enorme overlast zorgen.
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 16 Nov 2015 19:31

Re: Muis in huis

Mrs. Jansen schreef:Sucre, iehw iehw iehw! Jakkes. Ik lijk wel de enige panische hier op het forum, haha, maar bah. Over je gezicht. Worst.Nightmare.


Erg he waaah! Ik vroeg aan mijn vriend: zat jij nou aan mijn gezicht? Toen ik het lampje aandeed flitste er iets bruins over het bed brrrr. Ik ben niet bang voor muizen, maar dit was echt goor!
<<

Anoniem130

Bericht 17 Nov 2015 11:20

Re: Muis in huis

Desalniettemin schreef:
Whatever schreef:Ik vind het zwaar overdreven, die beesten doen je niets. Niets om bang voor te zijn. Heb ze in Amsterdam ook wel gehad. En ik ben tegen gif, dat is echt heel zielig. Sterven ze een langzame dood vaak aan inwendige bloedingen. Het beste zijn vallen wat je ze levend in vangt maar anders nog gewone ouderwetse muizenvallen.


Weet jij wel hoe snel muizen zich kunnen voortplanten? Muizen zijn binnen enkele weken geslachtsrijp, kunnen 5 tot 10 nesten per jaar krijgen en werpen dan 3 tot 12 jongen per keer. Je hoeft volgens mij geen genie te zijn om door te hebben dat je binnen hele korte tijd een enorme muizenkolonie in je huis kunt hebben. Muizen kunnen je alles kapot knagen en kunnen dus wel degelijk voor enorme overlast zorgen.


Overlast ja, dat ontken ik toch ook nergens? En ja, ik ben op de hoogte van het feit dat muizen zich zo snel voortplanten, dankje. Maar dan hoef je nog steeds niet bang voor ze te zijn want ze doen je nog steeds niets. Ik vind die angst voor zo'n beestje overdreven. Om je in je eigen huis bang te voelen omdat er een of meerdere mini beestjes rondlopen. Ik zeg toch ook niet dat je er niets mee moet doen? Maar ik zou gaan voor een kat (aanwezigheid jaagt ze vaak al weg), of vallen. Niet voor gif.
<<

Anoniem186

Bericht 17 Nov 2015 12:18

Re: Muis in huis

Wij hebben ook ooit een muis gehad, die kwam uit de keuken en m'n man heeft toen een aantal gaatjes met pur dicht gemaakt.
Ook hadden we een elektrische muizenval gekocht. Als ze daar in komen zijn ze gelijk dood.
Ik vind muizen echt smerig, die wil ik echt niet in huis hebben. En voor katten ben ik allergisch (en ik hou sowieso niet van katten).
<<

Anoniem301

Bericht 18 Nov 2015 08:27

Re: Muis in huis

Whatever waarom bagatelliseer je deze angst eigenlijk? Ik ben zelf ook niet bang voor muizen, maar het is toch algemeen bekend dat andere mensen dat wel zijn? Of bang zijn voor spinnen, bang zijn om over te geven, bang zijn om de straat op te gaan, bang voor grote groepen, enz. Wie ben ik om te zeggen dat dat overdreven is? Vind ik best bijzonder.
<<

Anoniem137

Bericht 18 Nov 2015 09:13

Re: Muis in huis

Whatever reageerde mey die reactie toch puur op de openingspost waarin TO zei dat ze wel bij haar moeder ging bivakkeren? Dat vind ik ook wel verdreven. Ik ben als de dood voor spinnen maar ga ook niet naar m'n moeder als er eentje op m'n muur zit hoor :)
<<

Anoniem301

Bericht 18 Nov 2015 09:33

Re: Muis in huis

Keet. schreef:Whatever reageerde mey die reactie toch puur op de openingspost waarin TO zei dat ze wel bij haar moeder ging bivakkeren? Dat vind ik ook wel verdreven. Ik ben als de dood voor spinnen maar ga ook niet naar m'n moeder als er eentje op m'n muur zit hoor :)


Nou good voor you! Geen idee of Whatever dat bedoelde met haar opmerkingen, ben benieuwd. Volgens mij schrijft ze niet dat ze bij haar moeder ging slapen, maar dat ze er bijna toe in staat was.

Het valt me de laatste tijd trouwens op dat als ik iets vraag aan een forummer jij dan voor diegene antwoordt naar mij. Hoeft niet :)
<<

Anoniem130

Bericht 19 Nov 2015 15:08

Re: Muis in huis

Carrie schreef:
Keet. schreef:Whatever reageerde mey die reactie toch puur op de openingspost waarin TO zei dat ze wel bij haar moeder ging bivakkeren? Dat vind ik ook wel verdreven. Ik ben als de dood voor spinnen maar ga ook niet naar m'n moeder als er eentje op m'n muur zit hoor :)


Nou good voor you! Geen idee of Whatever dat bedoelde met haar opmerkingen, ben benieuwd. Volgens mij schrijft ze niet dat ze bij haar moeder ging slapen, maar dat ze er bijna toe in staat was.

Het valt me de laatste tijd trouwens op dat als ik iets vraag aan een forummer jij dan voor diegene antwoordt naar mij. Hoeft niet :)


Ik reageerde inderdaad op de eerste post van het "je niet meer op je gemak voelen in je eigen huis" en "er toe in staat zijn naar je ouders te gaan als je vriend niet thuis is". Sorry maar ik vind dat inderdaad overdreven. Je hebt angst en die kun je volwassen relativeren of daar kun je paniekerig naar (bijna) handelen. Ik vind het dus zwaar overdreven als je als volwassen vrouw die angsten niet dermate kunt relativeren dat je normaal in je eigen huis zit. Wat zou je doen als je alleen woont en je krijgt muizen dan?
<<

Anoniem258

Bericht 19 Nov 2015 15:21

Re: Muis in huis

Whatever schreef:
Carrie schreef:
Keet. schreef:Whatever reageerde mey die reactie toch puur op de openingspost waarin TO zei dat ze wel bij haar moeder ging bivakkeren? Dat vind ik ook wel verdreven. Ik ben als de dood voor spinnen maar ga ook niet naar m'n moeder als er eentje op m'n muur zit hoor :)


Nou good voor you! Geen idee of Whatever dat bedoelde met haar opmerkingen, ben benieuwd. Volgens mij schrijft ze niet dat ze bij haar moeder ging slapen, maar dat ze er bijna toe in staat was.

Het valt me de laatste tijd trouwens op dat als ik iets vraag aan een forummer jij dan voor diegene antwoordt naar mij. Hoeft niet :)


Ik reageerde inderdaad op de eerste post van het "je niet meer op je gemak voelen in je eigen huis" en "er toe in staat zijn naar je ouders te gaan als je vriend niet thuis is". Sorry maar ik vind dat inderdaad overdreven. Je hebt angst en die kun je volwassen relativeren of daar kun je paniekerig naar (bijna) handelen. Ik vind het dus zwaar overdreven als je als volwassen vrouw die angsten niet dermate kunt relativeren dat je normaal in je eigen huis zit. Wat zou je doen als je alleen woont en je krijgt muizen dan?


Ik heb ze dus ook gehad, en ze liepen juist 's avonds ook gezellig door de kamer te wandelen. Prettig vind ik dat niet, en als ik dan alleen was, ging ik maar vast naar mn bed. Dat kan angst nu eenmaal met je doen. Ik ben normaal helemaal niet bang voor muizen, maar ze moeten niet achter me langs gaan lopen terwijl ik lekker op de bank zit. En daarbij vind ik het gewoon ontzettend smerig dat ze in de la zitten waar we het broodbeleg hebben staan, en zich daar lekker een weg in vreten en dus hun urine en ontlasting achter laten. Bah!
Nadat gaten dichtstoppen en muizenvallen niet hielpen, zijn we dus uiteindelijk uit pure wanhoop maar over gegaan op gif. Zeker niet leuk, maar ik heb ook nog 4 kinderen die ik graag gezond wil houden.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25126

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Nov 2015 21:30

Re: Muis in huis

Ik had afgelopen week steeds een rare lucht in huis hangen, vooral in de keuken (waar ook vaak muizen zitten). Mijn vriend en ik hebben alles afgezocht, want ik dacht dat er ergens een dode muis lag, maar niks gevonden. De lucht is nu wat minder volgens mij. Misschien lag ie wel ergens tussen een muur en is ie nu verteerd ofzo :laughcry:

Ik ben ook niet bang voor muizen, maar wel voor spinnen en ik snap die angst dus zeker. Whatever, ik vind dat je hier wel erg rationeel over praat en bijna op een denigrerende toon. Ben jij nooit ergens bang voor?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem168

Bericht 19 Nov 2015 22:31

Re: Muis in huis

Ik sluit me aan bij Carrie en Bliss. Dat is het punt juist met de meeste angsten; ze zijn irrationeel. Maar daardoor natuurlijk niet minder echt/intens voor de persoon met de angst of fobie. Dan kun je nog zo "volwassen" zijn, angst is angst. En ik ken mensen die voor gekkere dingen bang zijn.

Maar goed. Muizen. Zelf ben ik er ook geen fan van. Eng vind ik ze niet, smerig wel. Gelukkig hadden we hier eigenlijk nooit last. Ik zag er soms buiten wel eens eentje rennen maar dat was het ook. Afgelopen zomer zag ik echter een soort rare korreltjes op zolder. Volgens google muizenkeutels. De muis zelf hebben we nooit gezien, en er kwamen ook geen nieuwe keutels dus misschien was het alleen een passant :razz: Anders had ik er voor gekozen om vallen te zetten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25126

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Nov 2015 22:34

Re: Muis in huis

Ja precies. Ik acht mezelf toch best behoorlijk intelligent en wéét echt wel dat een spin me niks kan doen, maar als ik echt zo'n dik, zwart exemplaar zie of zelfs maar een foto van een vogelspin (alleen het woord al!), springen de tranen me bijna in de ogen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem168

Bericht 19 Nov 2015 22:51

Re: Muis in huis

Bliss schreef:Ja precies. Ik acht mezelf toch best behoorlijk intelligent en wéét echt wel dat een spin me niks kan doen, maar als ik echt zo'n dik, zwart exemplaar zie of zelfs maar een foto van een vogelspin (alleen het woord al!), springen de tranen me bijna in de ogen.


Bij mij rollen ze dan over de wangen :laughcry: Vogelspinnen vind ik gek genoeg minder eng. Omdat die dan weer te groot zijn om zomaar ergens te verdwijnen denk ik, haha.
<<

Anoniem130

Bericht 20 Nov 2015 00:05

Re: Muis in huis

Wat heeft intelligentie er nou weer mee te maken? En ik vind het flauw dat er nu weer gezegd wordt dat ik denigrerend zou zijn, alleen maar omdat ik iets zwaar overdreven vind. Ik mag dat verdorie toch vinden? Ik heb geen zin mijn mening steeds in fluweel te verpakken en anders zodra iemand zich aangesproken voelt te horen dat ik hautain arrogant en denigrerend ben. Hoepel lekker op.

Ik vind het een volwassen aanpak om als je angsten hebt die je leven niet te laten beheersen door ze of te kunnen relativeren of aan te pakken. En ik heb er heus wel begrip voor dat angsten niet rationeel zijn, dat ontken ik helemaal niet. Maar of je bent je er bewust van en je kunt dat relativeren, of je kunt het niet, maar de angst is niet dermate een probleem dat je er niet minder door functioneert. Maar als je door een angst als bijvoorbeeld een muis niet alleen in je eigen huis durft te zijn dan durf ik die angst wel behoorlijk overdreven te noemen ja en dan zou ik daar aan gaan werken. Ik vind het vrij bizar dat je overweegt je huis te ontvluchten als je alleen bent vanwege een muisje.

En ik vind het nog meer bizar dat ik dit niet mag vinden zonder arrogant of denigrerend te zijn. God wat een gezeik weer. Je mag hier alleen maar iedereen "begrijpen" ofzo.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 20 Nov 2015 10:06

Re: Muis in huis

Ik haat spinnen, maar sinds ik alleen woon en ze zelf weg moet halen ben ik er toch veel minder bang voor. Het moet toch gebeuren.

En ik haat het in treinen zitten, ben als de dood dat er iemand voor springt en ik niet weg kan, terwijl ik van heel dichtbij dus weer met zelfdoding geconfronteerd word. Daar ben ik ook aan gaan werken, ik laat me echt niet belemmeren door bepaalde angsten, dus ik begrijp wel wat Whatever bedoelt. Angst is een slechte raadgever.

Maar goed, dat gezegd hebbende, ik had ook een tijdlang muizen in huis. Mijn ex vond ze erger dan ik ze vond. Als je bijv in de binnenstad van DH woont ontkom je er niet aan, iedereen heeft daar muizen. 's Nachts zitten er zelfs katten in de Hema om die reden.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 20 Nov 2015 11:14

Re: Muis in huis

Wij hadden ook een muis in de garage laatst, althans, er was aan het oud papier geknaagd, dus dan moet het haast wel. Zo lang hij/ze daar blijft/blijven vind ik het niet zo erg, maar de garage zit aan het huis vast, en ik hoef ze echt niet in huis. Ik ben er niet bang voor, maar ik vind het wel vies en onhygiënisch. Mijn man heeft iig alle gaten dichtgemaakt, en een schaaltje schoonmaakmiddel met eucalyptus neergezet (schijnen ze heel vies te vinden) en nog een of ander huis- tuin- en keukenmiddeltje, maar ik weet even niet meer wat. Dat eerst maar eens proberen dus.
Een kat nemen vind ik overigens best een stomme tip. Een kat moet je nemen omdat als je er ook gek op bent, en er goed voor wilt zorgen, niet om even je muizenprobleem op te lossen. Er zijn ook zat mensen natuurlijk die niet van katten houden of ze gewoon niet willen natuurlijk. Ik denk dat als mijn man moet kiezen, hij liever muizen heeft dan een kat haha :smile:
Wij hadden trouwens laatst ook een naaktslak in de bijkeuken, iewwwwww! :no: Dat vond ik nou echt smerig. Ik dacht al een slakkenspoor op de mat gezien te hebben, en ja hoor daar kroop ie een paar dagen later. Dat vond ik zo goor, die heb ik mijn man laten opruimen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 20 Nov 2015 11:50

Re: Muis in huis

Muizen kunnen ook vervelende ziektes overbrengen en daarom alleen al, zou ik ze zo snel mogelijk weg willen hebben.
ze laten altijd wat druppeltjes urine liggen op de paden( en producten)die ze lopen. Dat heb je dan dus ook door je kastjes en je huis lopen, dan vind ik het niet meer dan logisch om met alle middelen die beesten weg proberen te krijgen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 26 Sep 2022 21:47

Re: Muis in huis

Nou een up voor deze.
Vanavond zagen we een muis door de woonkamer rennen. Deze naar buiten kunnen jagen. Later zat er weer een, maar die heeft zich verstopt in de meterkast.
We hebben eigenlijk geen gaten of kieren, dus we vermoeden via de open tuindeur (die staat dagelijks meermaals lang open) of de meterkast dat ze naar binnen kunnen. Vanavond alles op de kop gehad, resultaat vijf keutels. En geen kruimel meer te vinden (heb alles ingepakt). Hopelijk gaan ze het een wijk verderop proberen.
Omdat we woensdag met vakantie gaan, gaat man morgen nog vallen en gif zetten.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers