Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


krachttraining

<<

Elle123

Bericht 30 Okt 2015 17:15

krachttraining

Wie van jullie doet er aan krachttraining?
Ik heb afgelopen week mijn vetpercentage laten meten (21%) en ik wil het wat omlaag krijgen met krachttraining. Nu doe ik veel aan hardlopen (2x per week), steps (2x per week) en club power (3x per week). Krachttraining moet ik daar een beetje tussen proppen, maar die groepslessen gaan iets minder worden.
Hoe maken jullie een schema? En train je dan met zware gewichten en weinig herhalingen? Hoe vaak per week? En gebruiken jullie supplementen (eiwit bv)?
<<

Anoniem153

Bericht 30 Okt 2015 18:07

Re: krachttraining

Ik doe 3x per week aan krachttraining. Ik slik dagelijks magnesium, visolie en drink proteine shakes. Je vetpercentage is al vrij laag voor een vrouw, maar om spieren te kweken en vet te verliezen is het eerst goed om een "grotere fabriek" te maken van je lijf. Daardoor gaat je lichaam meer energie verbranden, ook in stilstand. Dit doe je door lage reps met veel gewicht te trainen.

Edit: als je echt minder vet wilt, zou ik 3a 4x per week krachttraining doen en stoppen met hardlopen. Wat is club power?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 30 Okt 2015 18:57

Re: krachttraining

Is het niet zo dat je juist meer herhalingen moet doen met minder gewicht om je vet te verbranden en dat cardio training daar ook geschikt voor is?

Of wil je ook gespierd worden?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem215

Bericht 21 Jan 2016 22:49

Re: krachttraining

Het is ook mogelijk om bij je sportschool te vragen of ze een trainingsschema voor je maken. Dat heb ik gedaan. En dan minimaal 3x per week krachttraining. En om de paar weken zwaardere gewichten en weinig herhalingen.
Ik gebruik zelf magnesium en vitamine C. Mij is aanbevolen om multivitaminen te nemen. Ik moet nog even kijken van welk merk ik die ga kopen. En ik heb eiwit shakes thuis liggen maar vind ze niet zo lekker.

Wat voor oefeningen doe je bij club power? Is dat cardio?
<<

Anoniem173

Bericht 21 Jan 2016 22:53

Re: krachttraining

Hoeveel wil je je vetpercentage omlaag krijgen dan? Want 21 is voor een vrouw al behoorlijk laag volgens mij.
<<

Anoniem162

Bericht 22 Jan 2016 11:23

Re: krachttraining

Advies Vetpercentage
Leeftijd Man Vrouw
17 - 29 15,0 % 25,0 %
30 - 39 17,5 % 27,5 %
40 - 49 20,0 % 30,0 %
>= 50 22,0 % 32,0 %


Hoe ik een schema maak? die laat ik maken, elke 6 weken een nieuw/verbeterd/compleet aangepast schema (net wat ik wil en wat het advies is op dat moment). Kunnen ze bij jouw sportschool geen schema's voor je maken en je advies hierin geven, gericht op wat je wilt (bijvoorbeel spieropbouw).
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 22 Jan 2016 13:01

Re: krachttraining

Ik heb een tijdje bodypumo gedaan, erg leuk!

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron