Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vrijwilligerswerk

<<

Anoniem137

Bericht 30 Okt 2015 13:56

Vrijwilligerswerk

Ik twijfel de laatste tijd steeds vaker om een dagdeel in de week/twee weken (een ochtend, of eigenlijk bij voorkeur een avond) in de week vrijwilligerswerk te doen. Maar ik weet niet zo goed wat. Aan de dierenambulance heb ik gedacht, maargoed, ik heb geen rijbewijs en zou dus alleen maar als bijrijder mee kunnen. Geen idee of ze dat als probleem zouden zien, maar kan me voorstellen dat me dat beperkter inzetbaar maakt. Aan het dierenasiel heb ik gedacht en die heb ik zelfs al benaderd, maar daar was de reactie terug zo onvriendelijk dat ik dat eigenlijk maar heb gelaten voor wat het is.
Of gewoon iets met mensen, voedselbank bijvoorbeeld. Ik merk wel dat de 'mindere' doelgroepen mij het meest aantrekken, dus geen kantinediensten bij de voetbalvereniging ofzo (al zou m'n vriend dat wel weer gezellig vinden :) ).

Ik zou me eens willen oriënteren aan wat er nou precies allemaal mogelijk is, qua vrijwilligerswerk. Nu ik dit zo schrijf, vraag ik me af of er misschien zelfs zoiets als een vacaturebank voor vrijwilligerswerk bestaat?

Wie van jullie doet er vrijwilligerswerk? En wat precies en hoeveel tijd ben je er mee bezig?
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 30 Okt 2015 14:06

Re: Vrijwilligerswerk

In de zorg heb je veel maatjes projecten; een stukje wandelen met iemand, kopje koffie ergens drinken, spelletje doen. Dat soort dingen, die er door de bezuinigingen bij de vaste begeleiding bij inschieten. Je zou instellingen/bejaardentehuizen in de buurt kunnen aanschrijven.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 30 Okt 2015 14:51

Re: Vrijwilligerswerk

Waar ik woon is idd een vacaturebank voor vrijwilligers, www.denhaagdoet.nl. Zo ben ik bij mijn vrijwilligerswerk gekomen. Ze zoeken trouwens ook vaak mensen voor aan de telefoon bij de dierenambu.

Anders even googelen ofzo?
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 30 Okt 2015 21:59

Re: Vrijwilligerswerk

Bij een verzorgingstehuis zijn ze heel blij met mensen zoals jij!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem168

Bericht 31 Okt 2015 00:23

Re: Vrijwilligerswerk

Via Amsterdam Cares kun je verschillende soorten vrijwilligerswerk doen. Je kunt compleet zelf indelen wat je wanneer doet en hoe vaak. https://www.nederlandcares.nl/nl/amsterdam/

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers