Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel spaar jij voor je kind(eren)?

<<

Anoniem281

Bericht 31 Okt 2015 11:20

Re: Hoeveel spaar jij voor je kind(eren)?

Om heel eerlijk te zijn, wil ik m'n kind gewoon alles geven. En het wel laten werken, sparen enz. Maar ik heb zelf slecht kunnen sparen omdat ik altijd m'n moeder financieel ondersteunde en later zelfs nog m'n vader financieel uit de shit heb moeten helpen. Ik neem het ze niet zozeer kwalijk, maar vind het wel moeilijk. Ik heb nog steeds m'n rijbewijs niet, omdat ik er voor moest sparen, maar er altijd dingen tussen komen.

Het is voor mij ook een reden om het bij één kind te houden. Mijn zoon zal alles krijgen wat hij nodig heeft, ik wil dat-ie z'n rijbewijs gewoon moet kunnen halen, dat er een (simpel) autootje voor 'm staat straks. En hij zal dat ding dan verder wel moeten betalen verder, maar ik wil hem al die kansen bieden, zodat hij zijn jeugd kan besteden aan kind zijn, tot zo lang dat kan. Een bijbaan is goed, daar leer je van. Sparen is goed, daar leer je ook van. Maar ik wil ook dat-ie geniet, z'n eigen verdiende centen kan uitgeven aan leuke dingen, vakanties met vrienden, tripjes, ervaringen.

Ik ben bijna 27, maar werk al fulltime vanaf m'n 18e en heb er niet de riante spaarrekening bij, die je zou verwachten, bij een thuiswonende, werkende jongere. Dat vind ik soms oneerlijk en ik gun mijn zoon meer, beter.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 31 Okt 2015 11:53

Re: Hoeveel spaar jij voor je kind(eren)?

Wij sparen de kinderbijslag. En de levert tegen hun 18e een mooi spaarbedrag op.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 31 Okt 2015 12:12

Re: Hoeveel spaar jij voor je kind(eren)?

Wij hebben nog geen kinderen, maar we zijn wel van plan om voor toekomstige kinderen een vast bedrag per maand te gaan sparen om daar in de toekomst studies, rijbewijs, etc. van te betalen.

Ik heb van mijn ouders ook veel gekregen: rijbewijs, twee studies, zorgverzekering, een mooi bedrag toen ik op mezelf ging wonen en een mooi bedrag toen ik ons huis kocht en toch kan ik heel goed sparen. Voor mijn man geldt hetzelfde. Het geeft je gewoon een heel fijne start als je dit soort dingen betaald krijgt en geen studieschuld hebt, mits je ouders het kunnen betalen natuurlijk en er niet voor krom hoeven te liggen.
<<

Anoniem286

Bericht 31 Okt 2015 14:25

Re: Hoeveel spaar jij voor je kind(eren)?

Ik heb een zilvervloot voor haar geopend, daar sparen we het maximale op dus 600 euro per jaar.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 31 Okt 2015 15:23

Re: Hoeveel spaar jij voor je kind(eren)?

Lejow schreef:Maar kon hij niet sparen omdat hij het niet kon, of kon hij niet sparen omdat hij geen geld overhield omdat hij alles zelf moest betalen ;)
Hij hield genoeg geld over, maar kon vroeger gewoon echt niet sparen. Desondanks zijn ouders bijna niets voor hem betaald hebben.
2012 & 2016
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 31 Okt 2015 20:28

Re: Hoeveel spaar jij voor je kind(eren)?

Pippa schreef:Ik lees bij iedereen rijbewijs, vinden jullie dat echt zo belangrijk om te geven? Mijn ouders hebben wel gespaard voor ons, maar vonden vooral dat wij zelf moesten leren aan geld te komen en te sparen voor dingen, zoals bv rijbewijs of inrichting huis. Ik kreeg een rijles, en heb het verder zelf geregeld op m'n 22e, maar heb het daarvoor ook niet gemist..


Ja ik wil absoluut dat ze het rijbewijs halen. Ik zie het nu bij mijn broertje, hij en zijn vriendin hebben geen rijbewijs. Helaas is zij ernstig ziek geworden en ligt ze veel en maandenlang in het ziekenhuis. Hij is afhankelijk van anderen om daar te komen (openbaar vervoer is omslachtig + ze hebben een zoontje van 1,5 waardoor tram trein bus etc. niet altijd even handig is) en dat legt zo'n druk op iedereen. Dit heeft er mede voor gezorgd dat wij hebben gezegd dat onze kinderen gewoon hun rijbewijs gaan halen, of ze willen of niet (net zoals het zwemdiploma zeg maar).
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Okt 2015 22:08

Re: Hoeveel spaar jij voor je kind(eren)?

Ben het metoch knilles eens!
Wij wonen niet in een groot dorp en hier is alleen maar een bus verbinding dus dan is een auto wel handig.
2014 2016
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Nov 2015 20:08

Re: Hoeveel spaar jij voor je kind(eren)?

Wij sparen de kinderbijslag volledig op een spaarrekening die op onze naam staat (voor studie). En daarnaast 10 euro per kind maandelijks op een spaarrekening die op hun eigen naam staat. Evt. verjaardagsgeld e.d. storten we daar ook op. Dat mogen/kunnen ze straks besteden aan wat ze willen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 02 Nov 2015 08:51

Re: Hoeveel spaar jij voor je kind(eren)?

Mijn ouders hebben voor mij ook gespaard, kreeg toen ik samen ging wonen een heel riant bedrag.
Ook hebben ze mijn studies betaald en kreeg ik een scooter en autorijbewijs.
Wel heb ik altijd zelf ook moeten werken.

Ik hoop dat wij dit ook aan onze kinderen kunnen bieden.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 02 Nov 2015 10:10

Wij sparen 50 euro per maand sinds dat de oudste geboren is en dat bedrag is gelijk gebleven na de geboorte van de jongste. Die rekening staat op onze naam en ik denk dat het t.z.t. aan hun studies besteed zal worden. Onze ouders hebben voor ons weinig tot niets gespaard en hoewel we ze dat niet kwalijk nemen, merken we wel hoe vervelend een studieschuld kan zijn. Zeker met het nieuwe leensysteem hopen we er wel aan bij te kunnen dragen dat ze niet met een enorme schuld hun volwassen leven beginnen. Precies hoeveel we straks kunnen/willen betalen en onder welke voorwaarden weten we nog niet precies, zien we tegen die tijd wel. Weet wel dat ik me niet geroepen voel om zomaar een groot bedrag te overhandigen op hun achttiende of een compleet nieuwe inrichting o.i.d. voor ze te betalen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 02 Nov 2015 10:18

Re: Hoeveel spaar jij voor je kind(eren)?

We sparen 20,- per maand voor haar, misschien dat we de kinderbijslag er ook bij gaan doen.

Mijn ouders hadden voor mij ook een spaarrekening, waar ik vanaf mijn 18e bij kon. Heb er nog steeds niet aangezeten, omdat ik ook altijd heb gewerkt en daar alles van kon een kan betalen. Vind het wel erg handig om dat bedrag achter de hand te hebben.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem140

Bericht 02 Nov 2015 11:07

Re: Hoeveel spaar jij voor je kind(eren)?

Ik spaar 30 euro per maand en er gaat ook een gedeelte kinderbijslag bij iedere keer. Mijn ouders sparen ook nog voor hem, dus als hij straks 18 is zal hij vast een mooi bedrag hebben.

Carl, ik vind het een heel mooi idee hoe je erin staat. Ik wil mijn zoon ook alles geven, alles wat in mijn mogelijkheid ligt. Alleen ik vind een auto daar niet perse bij horen. Ik wil best meebetalen aan een rijbewijs later, maar denk dat ik ook wil dat hij daar zelf aan bijdraagt.
<<

Anoniem321

Bericht 02 Nov 2015 11:24

Re: Hoeveel spaar jij voor je kind(eren)?

Ik heb alles zelf moeten betalen. Ik heb zelf het halen van mijn rijbewijs moeten bekostigen, zelf mijn studie betaald. Mijn ouders hadden daar simpelweg geen geld voor.

Ik wil zelf wel dat er later geld is voor een studie voor mijn zoon, maar niet perse voor het halen van het rijbewijs, want ik vind het ook belangrijk dat hij zelf leert dat hij moet sparen om sommige doelen te halen.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 02 Nov 2015 12:02

Re: Hoeveel spaar jij voor je kind(eren)?

Wij sparen niks specifiek voor de kinderen, alles staat op 1 rekening en we betalen daarvan voor hun de studie etc. Zelf zullen ze moeten werken, en zolang ze thuis wonen hoeven ze niks te betalen.

Als ze uit huis gaan dan helpen we vast, zien we dan wel weer.
<<

Anoniem258

Bericht 02 Nov 2015 12:05

Re: Hoeveel spaar jij voor je kind(eren)?

Ragazza schreef:Ik heb alles zelf moeten betalen. Ik heb zelf het halen van mijn rijbewijs moeten bekostigen, zelf mijn studie betaald. Mijn ouders hadden daar simpelweg geen geld voor.

Ik wil zelf wel dat er later geld is voor een studie voor mijn zoon, maar niet perse voor het halen van het rijbewijs, want ik vind het ook belangrijk dat hij zelf leert dat hij moet sparen om sommige doelen te halen.



Hier net zo. Mijn ouder hebben helaas nooit kunnen sparen voor ons, we hadden het totaal niet breed. Daardoor moest ik zelf mijn opleiding betalen, rijbewijs,particuliere zorgverzekering destijds, kleding enz.
En dat is me gelukt gelukkig. Ik heb jong geleerd om financieel op eigen benen te staan, en ik hoop dat ik mijn kinderen dat ook kan meegeven. Gelukkig kunnen wij wel sparen voor ze, geen groot bedrag, maar ze hebben alle 4 een spaarrekening waar we elke maand 10 euro per kind op storten, en soms wat extra's. Wat er rond hun 18e mee gebeurd zien we dan wel. Het is al een fijn idee dat we ze iig een klein bedrag mee kunnen geven.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 07 Nov 2015 13:13

Re: Hoeveel spaar jij voor je kind(eren)?

Meestal sparen we €50 per maand en opa komt ook regelmatig met een briefje van €50 voor de spaarpot langs. Ze heeft al een mooi spaarcentje op haar rekening staan. Vooral opa heeft hier een groot aandeel in, ze kreeg bij haar geboorte een dikke enveloppe.

Mijn ouders hebben veel voor me betaald (denk aan opleidingen en eerste 20 lessen voor mijn rijbewijs). Als het kan wil ik dit ook voor mijn dochter betalen maar dat zien we allemaal tegen die tijd wel, duurt nog zolang.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 07 Nov 2015 13:55

Re: Hoeveel spaar jij voor je kind(eren)?

Wij sparen 25 euro per maand en mijn ouders 15 euro.
Wij sparen voor zijn toekomst, eventueel de studie of voor zijn eerste koophuis. Dat zien we tegen die tijd wel.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers